
Διπλασιάστηκαν οι αγοραπωλησίες σε πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων το πρώτο εξάμηνο του 2021 σε σύγκριση με την ίδια περίοδο του 2020.
Κατά το πρώτο εξάμηνο του 2021, συνολικά 277 πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων άλλαξαν χέρια, καταγράφοντας μια άνοδο 103,7% σε σύγκριση με τα 136 πλοία που αγοράστηκαν και πωλήθηκαν την ίδια περίοδο του 2020 (πηγή: VesselsValue).
Το άλμα στις αγοραπωλησίες μαρτυρά μια αγορά εμπορευματοκιβωτίων στο «κόκκινο» τόσο όσον αφορά τους ναύλους όσο και τη ζήτηση σε μεταφορική ικανότητα, αναφέρει ο αναλυτής της Bimco Peter Sand.
Συνολικά 922.203 TEU βρήκαν νέους ιδιοκτήτες, με μέσο μέγεθος πλοίου 3.403 TEU. Ενδιαφέρον έχουν τα στοιχεία που δείχνουν ποια πλοία ήταν τα πιο δημοφιλή μεταξύ των αγοραστών.
Μέχρι στιγμής τα πιο εμπορικά πλοία φέτος ήταν τα feder (100-2.999 TEU), εκ των οποίων 167 έχουν πουληθεί (συνολικά 289.636 TEU), καταγράφοντας μια αύξηση 165,1% στις συναλλαγές σε σχέση με το πρώτο εξάμηνο του 2020.
Ακολουθούν τα Post Panamax (5.000-9.999 TEU), με την συγκεκριμένη κατηγορία να καταγράφει 54 συναλλαγές ισάριθμων πλοίων ( 358.874 TEU). Τα μεγαλύτερα πλοία ήταν τα λιγότερο δημοφιλή στη second hand αγορά με μόνο πέντε πλοία άνω των 10.000 TEU να αλλάζουν χέρια.
Τέλος η αυξημένη ζήτηση για πλοία οδήγησε στα ύψη και τιμές των πλοίων. Σύμφωνα με την VesselsValue η μέση τιμή για ένα feeder ήταν τον Ιούνιο στα 17,6 εκατ. δολ ενώ τον Ιούνιο του 2020 το ίδιο πλοίο άξιζε μόλις 4 εκατ. δολ.
Οι μεταφορείς επιζητούν επιπλέον τονάζ για να καλύψουν τη ζήτηση και έχουν να επιλέξουν μεταξύ ακριβών ναυλώσεων πλοίων από ανεξάρτητους πλοιοκτήτες και αγορές second hand πλοίων σε “τσιμπημένες” τιμές. Από την πλευρά τους οι πωλητές έχουν ένα σημαντικό κίνητρο να πουλήσουν σημειώνει ο Peter Sand της Bimco.


Latest News

Έρευνα για τον θάνατο ναυτικού στο λιμάνι της Πάτρας
Για τον σκοπό αυτό μεταβαίνει στην Πάτρα, κλιμάκιο της Ελληνικής Υπηρεσίας Διερεύνησης Ναυτικών Ατυχημάτων (ΕΛΥΔΝΑ), προκειμένου να διερευνήσει τα αίτια του συμβάντος

Η μεγάλη ανατροπή στην κορυφή των λιμανιών της Ευρώπης -Η θέση του Πειραιά
Ο Πειραιάς ανακάμπτει από την αναστάτωση που έφεραν τα γεγονότα στην Ερυθρά Θάλασσα

Με έξι κρουαζιερόπλοια η MSC Cruises στην Ελλάδα το καλοκαίρι του 2025
Κομβικός ο ρόλος της Ελλάδας στις δραστηριότητες της MSC Cruises στην Ανατολική Μεσόγειο

Κικίλιας: Μειώσεις στις τιμές των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων από την 1η Μαΐου
Η αγορά είναι ελεύθερη, υπάρχει ανταγωνισμός και αναλόγως οι ακτοπλοϊκές εταιρείες τη ρυθμίζουν, είπε ο υπουργός Ναυτιλίας Βασίλης Κικίλιας

Χωρίς πλοία την Πρωτομαγιά - Τι αποφάσισε η ΠΝΟ
Η Διοίκηση της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας (ΠΝΟ) αποφάσισε την συμμετοχή της στην πανελλαδική – πανεργατική 24ωρη απεργία την Πρωτομαγιά

Συνεργασία ΕΤΕπ-Υπερταμείου για τα ελληνικά λιμάνια και την Κλιματική Αλλαγή
Στο πλαίσιο της συμφωνίας, η Συμβουλευτική Υπηρεσία της ΕΤΕπ θα υποστηρίξει τις αντίστοιχες λιμενικές αρχές στον εντοπισμό και την αντιμετώπιση φυσικών κινδύνων

Την κινεζική ναυτιλιακή κυριαρχία «σημαδεύουν» τα τέλη Τραμπ
Τα τέλη Τραμπ μπορει να οδηγήσουν σε αλλαγές ή σε νέες μορφές ιδιοκτησίας τις ναυτιλιακές εταιρείες προκειμένου να προσαρμοστούν

Ποιοι θα πληγούν περισσότερο από τους δασμούς - Οι χρεώσεις στη ναυτιλία
Χαμένες οι ναυτιλιακές εταιρείες τακτικών γραμμών μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων και τα πλοία μεταφοράς αυτοκινήτων

Αναπτυξιακό σχέδιο για το λιμάνι του Βόλου - Τι μελετά η κυβέρνηση
Εκσυγχρονισμός με «μοντέλο Αλεξανδρούπολης» μετά την απόφαση να ακυρωθεί ο διαγωνισμός πώλησης του 67% των μετοχών

«Ολική επαναφορά» για τον ΣΕΠ - Αύξηση στη διακίνηση containers μετά από 4 αρνητικά τρίμηνα
Το πρώτο θετικό τρίμηνο στη διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων για τον ΣΕΠ μετά από τέσσερα αρνητικά τρίμηνα