Για πρώτη φορά μετά από σχεδόν 13 χρόνια, τα υδροπλάνα ζεσταίνουν πια τις μηχανές για να πετάξουν ξανά στη χώρα μας από τον ερχόμενο Σεπτέμβριο, αρχικά σε πιλοτική βάση. Οι ρυθμοί με τους οποίους προχωρούν, από τη μια μεριά, οι διαδικασίες αδειοδότησης υδατοδρομίων και η αποτύπωση πια του επενδυτικού ενδιαφέροντος στην αγορά έχουν βάλει το νερό στο αυλάκι. Τα πρώτα 12 εκατ. ευρώ έχουν «κλειδώσει» από την Grecian Air Seaplanes, την πρώτη αεροπορική εταιρεία υδροπλάνων, για την αγορά των πρώτων τριών της υδροπλάνων και αυτή είναι μόνο η αρχή για ένα πρότζεκτ που θα ξεπεράσει τα 100 εκατ. ευρώ.
Όπως είπε ο διευθύνων σύμβουλος της Ελληνικά Υδατοδρόμια, κ. Τάσος Γκόβας, κατά τη διάρκεια του 4ουΣυνεδρίου Υποδομών και Μεταφορών, η Grecian Air Seaplanes, στην οποία συμμετέχει ένα γερμανικό fundμέσω της εταιρείας AXIONAIR, έχει ήδη ξεκινήσει τη διαδικασία για να πάρει από την Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας (ΥΠΑ) το πιστοποιητικό κοινοτικού αερομεταφορέα για να ξεκινήσει πτητικό έργο με υδροπλάνα. Η εταιρεία έχει αρχικό κεφάλαιο κίνησης πάνω από 1 εκατ. ευρώ κι έχει «κλειδώσει» ένα budget γύρω στα 12 εκατ. για τα τρία πρώτα υδροπλάνα. Κατά την ανακοίνωσή της, η εταιρεία σχεδιάζει να ξεκινήσει τις πτήσεις με 3 αμφίβια υδροπλάνα, 19 θέσεων, τα οποία προοδευτικά θα αυξάνονται.
Από πού θα απογειωθούν τα πρώτα υδροπλάνα
Ο νέος κύκλος για τα υδροπλάνα στη χώρα μας θα ανοίξει, όπως αναμένεται, επίσημα με εμπορικές πτήσεις την άνοιξη του 2022 από το δίκτυο του Ιονίου. Οι λόγοι, όπως εξήγησε ο κ. Γκόβας, είναι δύο. Αρχικά, το γεγονός ότι στην περιοχή υπάρχουν τα πρώτα αδειοδοτημένα υδατοδρόμια της χώρας, σε Κέρκυρα, Παξούς και Πάτρα, ενώ ώριμα προς αδειοδότηση είναι και μια σειρά ακόμα υδατοδρομίων, στα τρία Διαπόντια Νησιά (Ερείκουσσα, Οθωνοί και Μαθράκι) και σε Κεφαλονιά, Ιθάκη, Λευκάδα, Ζάκυνθο και Μεγανήσι. Η εξασφάλιση ενός εκτενούς δικτύου, το οποίο θα καλύπτει το Ιόνιο, είναι σημαντικός παράγοντας για την εξασφάλιση της βιωσιμότητας του εγχειρήματος.
Δεύτερον, το γεγονός ότι το Ιόνιο έχει ξαναδοκιμαστεί σε πτήσεις υδροπλάνων, καθιστά το εγχείρημα πιο δοκιμασμένο, καθώς κάτοικοι και επιχειρηματίες των νησιών είχαν την ευκαιρία, από το 2004 ως το 2008, μέσω ενός πιλοτικού προγράμματος πτήσεων υδροπλάνων, να εξοικειωθούν με το μέσο. Εκείνη την περίοδο, μάλιστα, πραγματοποιήθηκαν πάνω από 15.000 πτήσεις και μετακινήθηκαν πάνω από 180.000 επιβάτες, κυρίως Ιταλοί τουρίστες. Ιδιαίτερα εμπορικό ήταν τότε και το δρομολόγιο που περιλάμβανε τη λίμνη των Ιωαννίνων, το οποίο αξιοποιούσαν και πολλοί κάτοικοι των νησιών.
«Οι στόχοι μας είναι να επεκταθούμε προοδευτικά όπου δημιουργείται ένα ικανό δίκτυο υδατοδρομίων. Βασικοί μας στόχοι είναι η Κρήτη, οι Κυκλάδες, τα Δωδεκάνησα, το Βορειοανατολικό Αιγαίο, ενώ σίγουρα στο πλάνο μας είναι ακόμα ο Βόλος με οι Σποράδες» ανέφερε ο επικεφαλής της Ελληνικά Υδατοδρόμια, ο οποίος συμμετέχει και στην Grecian Air Seaplanes.
Επισήμανε δε ότι τα υδροπλάνα θα συμβάλλουν συμπληρωματικά με τα υπόλοιπα μεταφορικά μέσα, στο άνοιγμα νέων αγορών, δίνοντας ιδιαίτερη έμφαση στη σύμπραξη με την κρουαζιέρα. Χαρακτηριστικό παράδειγμα, αποτελεί η Κέρκυρα όπου προ κορωνοϊού έδεναν 400-450 κρουαζιερόπλοια και πάνω από 770.000 επιβάτες. Εκεί, τα υδροπλάνα θα προσδένονται σε έναν χώρο κοντινότερο από τα 100 μέτρα από εκεί όπου δένουν τα κρουαζιερόπλοια, άρα οι επιβάτες μπορούν να επιβιβαστούν, μέσω αυτής της ασφαλούς ζώνης που πληροί όλες τις απαιτήσεις ασφαλείας, είτε για περιηγητική πτήση πάνω από το νησί, είτε για κοντινές πτήσεις στους Παξούς, που απέχουν 15 λεπτά, ή στα Διαπόντια Νησιά.
Latest News
Cenergy Holdings: Η Σωληνουργεία Κορίνθου αναλαμβάνει σημαντικά έργα στη Βόρεια Θάλασσα.
Τα έργα, Bestla στη Νορβηγία και Bittern στο Ηνωμένο Βασίλειο, εδραιώνουν περαιτέρω την ισχυρή γεωγραφική παρουσία της εταιρείας
Ο Πύργος Πειραιά λαμβάνει πιστοποίηση LEED Platinum - Ο πρώτος πράσινος ουρανοξύστης στην Ελλάδα
Ο Πύργος Πειραιά υπερβαίνει κατά τρεις βαθμίδες τις ενεργειακές απαιτήσεις της ελληνικής νομοθεσίας για υφιστάμενα κτήρια και κατατάσσεται στην κατηγορία A+, σύμφωνα με το πρότυπο ΚΕΝΑΚ
Συνάντηση της προέδρου του ΣΒΕ με τον Επιτρόπο Απόστολο Τζιτζικώστα
Συζητήθηκε η ανάγκη εκσυγχρονισμού των μεταφορικών υποδομών στην Ελλάδα, με την πρόεδρο του ΣΒΕ να επισημαίνει ειδικά την υστέρηση στην περιφέρεια
Νέος ρόλος για την Unilever Ελλάδος: Αναλαμβάνει την ευθύνη 14 αγορών
Τη θέση Γενικού Διευθυντή στο νέο Business Unit, με ευθύνη για 14 αγορές, θα αναλάβει ο Γιώργος Τζαβάρας
Χατζηδάκης: Μειώνονται οι τραπεζικές προμήθειες - Πότε θα γίνουν οι ανακοινώσεις
Από το 2025 οι τραπεζικές προμήθειες θα είναι αρκετά χαμηλότερες, με τις παρεμβάσεις που δρομολογεί κυβέρνηση, λέει ο Χατζηδάκης
ΗΡΩΝ PULSE: H «φόρτιση Καθ’ οδόν» δίνει νέα διάσταση στην ηλεκτροκίνηση
Οι συγκεκριμένες λύσεις του ΗΡΩΝΑ αφορούν τόσο το πανελλαδικής εμβέλειας αναπτυσσόμενο δίκτυο φορτιστών HΡΩΝ PULSE όσο και τη νέα, καινοτόμο υπηρεσία επαναφόρτισης ηλεκτροκίνητων οχημάτων «Φόρτιση Καθ' οδόν»
Κρίστιαν Χατζημηνάς (ΕΕΝΕ): Επιτακτική ανάγκη η χώρα να εκμεταλλευθεί τα εύρωστα δημοσιοοικονομικά της
Θα πρέπει να εκμεταλλευθεί και τους ευρωπαϊκούς πόρους, δήλωσε ο Κρίστιαν Χατζημηνάς, πρόεδρος της ΕΕΝΕ
Placement στη ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ - Σε διεθνείς επενδυτές και Περιστέρη το 2,53%
Το Latsco Family Office διέθεσε μετοχές σε διεθνείς επενδυτές, στον Γιώργο Περιστέρη και άλλα στελέχη της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ και ΤΕΡΝΑ Ενεργειακή
Τιμή στόχο στα 27 ευρώ ανά μετοχή για τη ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ από την Παντελάκης Χρηματιστηριακή
Περιθώριο ανόδου 50% βλέπει για τη ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ η Παντελάκης Χρηματιστηριακή, συστήνει Overweight - Επανεκκίνηση κάλυψης
Ο Δρ. Γιώργος Νούνεσης αναλαμβάνει σύμβουλος στην ΕΕ
Ο Δρ. Γιώργος Νούνεσης είναι Διευθυντής και Πρόεδρος του Δ.Σ. του Εθνικού Κέντρου Φυσικών Επιστημών «Δημόκριτος», για δεύτερη συνεχόμενη θητεία μέχρι το 2025