Με επιμονή και συνέπεια η Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών λίγες ημέρες πριν τις τις ανακοινώσεις της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για την νέα περιβαλλοντική πολιτική, οι οποίες αναμένονται για τις 14 Ιουλίου 2021, προωθεί τις θέσεις της ναυτιλιακής κοινότητας που εξυπηρετούν, ένα διπλό αλληλένδετο στόχο. Αφενός να μειώσουν το περιβαλλοντικό αποτύπωμα της ναυτιλίας αφετέρου να διατηρήσουν την διεθνή ανταγωνιστικότητα του ευρωπαϊκού εμπορικού στόλου.
Η Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών (ΕΕΕ) ενόψει των ανακοινώσεων με παρέμβαση της, υπογραμμίζει ότι, παρακολουθεί στενά τις εξελίξεις στην Ευρωπαϊκή Ένωση (ΕΕ) αναφορικά με την διαμορφούμενη περιβαλλοντική της ατζέντα και, συγκεκριμένα, τις πρωτοβουλίες της Ευρωπαϊκής Επιτροπής που συνδέονται με την Ευρωπαϊκή Πράσινη Συμφωνία (EU Green Deal), οι οποίες αναμένεται να ανακοινωθούν στις 14 Ιουλίου 2021.
Αναγνωρίζοντας τις προκλήσεις της κλιματικής αλλαγής και της τεχνολογικής προόδου, και αντιπροσωπεύοντας θεσμικά το 58% της ευρωπαϊκής ναυτιλίας, η ΕΕΕ, όπως αναφέρει, συμμετείχε ενεργά με ουσιαστικές παρεμβάσεις της στις δημόσιες διαβουλεύσεις της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, παρέχοντας την τεχνογνωσία και την εμπειρία της για την επόμενη μέρα της ναυτιλίας και συνέβαλε καθοριστικά στη διαμόρφωση των απόψεων και θέσεων της ναυτιλιακής βιομηχανίας στις σχετικές συζητήσεις.
Η Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών ξεκαθαρίζει στη συνέχεια ότι παραμένει «σταθερά προσηλωμένη στην προστασία του περιβάλλοντος και στην απεξάρτηση της ναυτιλίας από τον άνθρακα» και δεν θα μπορούσε να είναι διαφορετικά καθώς εκπροσωπεί «έναν από τους ασφαλέστερους, νεότερους και τεχνολογικά πιο εξελιγμένους στόλους στον κόσμο».
Προς το σκοπό αυτό, προσθέτει στην παρέμβαση της, «προωθεί φιλόδοξες αλλά και ταυτόχρονα εφικτές λύσεις, οι οποίες όχι μόνο εγγυώνται την ουσιαστική βελτίωση του αποτυπώματος άνθρακα της βιομηχανίας, αλλά εξασφαλίζουν και τη μακροπρόθεσμη βιωσιμότητα του στρατηγικού αυτού τομέα με τα πολλαπλά οφέλη του για την ΕΕ και τους πολίτες της». Όμως οι εφοπλιστές δεν είναι υπεύθυνοι για την παραγωγή μηχανών ούτε για την παραγωγή καυσίμων, ώστε να διαχειρίζονται αναλόγως και το περιβαλλοντικό αποτύπωμα της ναυτιλίας.
Επίσης συνήθως δεν είναι υπεύθυνοι και για την εμπορική λειτουργία του πλοίου για την οποία ευθύνονται οι ναυλωτές. Στο πλαίσιο αυτό ζητούν από την ΕΕ να κατανείμει σωστά τους «ρόλους» ευθύνης της κάθε πλευράς. Ενδεικτική είναι η δήλωση του Πρόεδρου της ΕΕΕ κ. Θεόδωρου Βενιάμη: «Διασφαλίζουμε ότι η ναυτιλία συνεχίζει να είναι μεταξύ των πρωταγωνιστών στην καταπολέμηση της κλιματικής αλλαγής και είμαστε έτοιμοι να συνεισφέρουμε εποικοδομητικά προς τον σκοπό αυτό στο πλαίσιο της επικείμενης ανακοίνωσης της δέσμης μέτρων για το κλίμα “Fit for 55” από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή», δηλώνει ο Πρόεδρος της EEE, κ. Θεόδωρος Βενιάμης.
«Πρέπει, όμως, να είμαστε ρεαλιστές» προσθέτει και συνεχίζει: «Οι πλοιοκτήτες δεν ελέγχουν την βιομηχανία της κατασκευής πλοίων και ναυτικών μηχανών ούτε την παραγωγή ναυτιλιακών καυσίμων. Επιπλέον, αυτοί που ελέγχουν την εμπορική λειτουργία των πλοίων συμπεριλαμβανομένης της αγοράς του καυσίμου είναι κατά κανόνα, οι ναυλωτές και όχι οι πλοιοκτήτες. Ως εκ τούτου, οι ναυλωτές είναι αυτοί που επηρεάζουν καθοριστικά το αποτύπωμα άνθρακα των πλοίων. Είναι, λοιπόν, εξαιρετικά σημαντικό οι ιθύνοντες να αναγνωρίσουν ποια είναι η ευθύνη του καθενός εκ των διαφόρων εμπλεκομένων μερών σε ό,τι αφορά την απανθρακοποίηση της ναυτιλίας και να προβλέψουν σχετικές νομοθετικές ρυθμίσεις».
Σε κάθε περίπτωση, δεδομένου ότι εντός της τρέχουσας δεκαετίας δεν αναμένεται να είναι διαθέσιμα μη ορυκτά καύσιμα σε επαρκείς ποσότητες, απαιτούνται τεράστιες προσπάθειες Έρευνας και Ανάπτυξης νέων καυσίμων και τεχνολογιών, στις οποίες η διεθνής ναυτιλιακή βιομηχανία έχει δηλώσει δημοσίως την προθυμία της να συνεισφέρει, αλλά σε καμία περίπτωση δεν μπορεί να υλοποιήσει μόνη της, επισημαίνει η ΕΕΕ.
Η ποντοπόρος ναυτιλία, συνεχίζει, ως διεθνής βιομηχανία, αποτελούμενη από μεγάλο αριθμό ιδιωτικών, μικρομεσαίων εταιρειών, που δραστηριοποιούνται διαρκώς στις μεταφορές φορτίων μεταξύ τρίτων χωρών, σε πολλές διαφορετικές δικαιοδοσίες, απαιτεί διεθνείς λύσεις. Η Ευρωπαϊκή Ένωση ατυχώς προτίμησε να αναλάβει περιφερειακές νομοθετικές πρωτοβουλίες, αντί να επιδιώξει τους θεμιτούς στόχους της στα διεθνή fora.
«Ελπίζουμε ειλικρινά ότι οι επικείμενες πρωτοβουλίες της Ευρωπαϊκής Επιτροπής δεν θα υπονομεύσουν την παγκόσμια ανταγωνιστικότητα και βιωσιμότητα της ευρωπαϊκής ναυτιλιακής βιομηχανίας που ελέγχει το 40% του παγκόσμιου ποντοπόρου στόλου», καταλήγει στη δήλωση του, ο κ. Βενιάμης.
Latest News
Νέος ναυλομεσιτικός οίκος έρχεται στην Αθήνα
Στο πλαίσιο της περαιτέρω επέκτασης των δραστηριοτήτων του στο εξωτερικό, ο Frachtcontor Junge & Co, ανακοίνωσε ότι σύντομα θα ανοίξει γραφεία στην Ελλάδα.
Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών: Θετική εξέλιξη η νέα συμφωνία με την Righship για τους ελέγχους πλοίων
Η Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών δηλώνει «την απόλυτη στήριξη και εμπιστοσύνη της στο έργο των θεσμικών εκπροσώπων της ναυτιλίας»
Δωρεά 20 δικύκλων και 6 ασθενοφόρων στο ΕΚΑΒ από την Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών
Με την νέα δωρεά η συνολική προσφορά απο την Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών (ΕΕΕ) στο ΕΚΑΒ ανέρχεται στα 27 σύγχρονα και πλήρως εξοπλισμένα ασθενοφόρα.
Άγιος Ευστράτιος: Υπεγράφη η πράξη ένταξης του έργου εκβάθυνσης του λιμένα
Το έργο εκβάθυνσης του λιμένα θα συμβάλλει ώστε ο Άγιος Ευστράτιος να ενισχύσει την ακτοπλοϊκή σύνδεσή του με την υπόλοιπη χώρα
Στυλιανίδης καλεί Επιτροπή Ανταγωνισμού για ακτοπλοϊκά εισιτήρια και δεσπόζουσα θέση στις γραμμές
Το παρασκήνιο της συνάντησης Στυλιανίδη με Επιτροπή Ανταγωνισμού για τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια του 2025
Εκσυγχρονίζεται ο στόλος των Ρυμουλκών
H ΜΑΡΣ απέκτησε πρόσφατα δεύτερο σύγχρονο ρυμουλκό που θεωρείται το δεύτερο ισχυρότερο σε ελκτική δύναμη στην Ελλάδα
Σύσκεψη στην Επιτροπή Ανταγωνισμού για τις τιμές των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων
Εκτός από την τιμολόγηση για τα ακτοπλοικά εισιτήρια, εξετάστηκαν θέματα ανταγωνισμού και ρυθμιστικού πλαισίου στις θαλάσσιες συγκοινωνίες
Συγχώνευση ελληνικών ναυλομεσιτικών οίκων - Η Golden Destiny περνά στην Intermodal
Την Golden Destiny απορρόφησε ο ναυλομεσιτικός οίκος Intermoda
«Αργυρό» μετάλλιο στην επιβατική κίνηση για τα ελληνικά λιμάνια - Στην τρίτη θέση ο Πειραιάς
Σύμφωνα με τα στοιχεία της Eurostat δύο ιταλικά λιμάνια προηγούνται του Πειραιά, ο οποίος είναι ο τρίτο σε επιβάτες λιμάνι
Η Χριστίνα Μαργέλου στους κορυφαίους τραπεζίτες της ναυτιλίας το 2024
Η διάκριση αντανακλά την ισχυρή παρουσία της Eurobank και του συνόλου του ελληνικού τραπεζικού κλάδου, στην ναυτιλιακή χρηματοδότηση