Οι μετοχές του κινεζικού κατασκευαστή ηλεκτρικών οχημάτων, Xpeng, σημείωσαν άνοδο πριν κινηθούν πτωτικά την Τετάρτη στο ντεμπούτο τους στο χρηματιστήριο του Χονγκ Κονγκ.
Η Xpeng εξέδωσε 85 εκατομμύρια κοινές μετοχές κατηγορίας Α στην τιμή των 165 δολαρίων Χονγκ Κονγκ η καθεμία. Κατά το άνοιγμα αυξήθηκαν στα 168 δολάρια Χονγκ Κονγκ, δηλαδή + 1,8%. Λίγο αργότερα, όμως υποχώρησαν αισθητά στα 162,50 δολάρια Χονγκ Κονγκ, περίπου 1,5% κάτω από την τιμή εισαγωγής.
Η κινεζική αυτοκινητοβιομηχανία ηλεκτρικών οχημάτων είναι ήδη εισηγμένη στις ΗΠΑ. Σε αρκετές περιπτώσεις, κινεζικές εταιρείες που είναι εισηγμένες στη Wall Street, επιλέγουν και μια δευτερεύουσα εισαγωγή, συνήθως στο Χονγκ Κονγκ.
Ωστόσο, Xpeng θα υπόκειται στους κανόνες και την εποπτεία τόσο των ρυθμιστικών αρχών των ΗΠΑ όσο και του Χονγκ Κονγκ, κάτι που δεν συμβαίνει στην περίπτωση της δευτερεύουσας εισαγωγής.
Σύμφωνα με τον Μπράιαν Γκου, πρόεδρο της Xpeng, η εισαγωγή της εταιρείας στο Χονγκ Κονγκ είναι μια πολύ στρατηγική απόφαση, που ελήφθη με το σκεπτικό της αντιστάθμισης των γεωπολιτικών κινδύνων. Από την άλλη, μακροπρόθεσμα η εταιρεία επιδιώκει να βρίσκεται όσο γίνεται πιο κοντά στην Κίνα καθώς ως εταιρεία παραγωγής καταναλωτικών προϊόντων, είναι κρίσιμο να έχει επαφή με μια τεράστια αγορά.
Ωστόσο, οι κινεζικές εταιρείες που είναι εισηγμένες στις ΗΠΑ θα μπορούσαν επίσης να αντιμετωπίσουν τον έλεγχο των αρχών επιστρέφοντας στην Κίνα. Την Τρίτη, το Πεκίνο δήλωσε ότι θα εντείνει την εποπτεία των εταιρειών που είναι εισηγμένες στο εξωτερικό. Η κινεζική κυβέρνηση σκοπεύει να βελτιώσει τους κανόνες σχετικά με τη διασυνοριακή ροή δεδομένων και την ασφάλεια.
Η Xpeng, γνωστή για το P7 sedan και το G3 SUV, παρέδωσε 6.565 οχήματα τον Ιούνιο – σημειώνοντας αύξηση 617% κατ΄έτος και μηνιαίο ρεκόρ. Η εταιρεία με έδρα το Γκουάνγκτζου παρέδωσε 17.398 οχήματα το δεύτερο τρίμηνο του έτους, υπερβαίνοντας τις αρχικές προβλέψεις της.
Τον Απρίλιο, η αυτοκινητοβιομηχανία κυκλοφόρησε το τρίτο μοντέλο παραγωγής της, το sedan P5, καθώς ο ανταγωνισμός αυξάνεται με τους αντιπάλους της, συμπεριλαμβανομένων των Li Auto, Tesla και Nio.
Latest News
Δημοσκόπηση Reuters: Πού θα καθίσει η μπίλια του πληθωρισμού και της ανάπτυξης
Οι οικονομολόγοι εξακολουθούν να αναμένουν ότι οι μεγάλες κεντρικές τράπεζες θα μειώσουν τα επιτόκια είτε αυτό το τρίμηνο είτε το επόμενο
Γιατί οι ψηφιακοί νομάδες επιλέγουν Τουρκία - Η διαδικασία, τα έγγραφα και το... εισόδημα
Σε λειτουργία η πλατφόρμα της Τουρκία για τη χορήγηση βίζα σε ψηφιακούς νομάδες
Ξεπέρασε τις προσδοκίες της Wall Street η Microsoft για έσοδα και κέρδη
Η άνοδος της μετοχής της Microsoft μετά την έναρξη της σημερινής συνεδρίασης αύξησε την χρηματιστηριακή της αξία κατά 128 δισεκατομμύρια δολάρια
Δανεισμός και κατανάλωση φέρνουν πιο κοντά τις μειώσεις επιτοκίων
Τι αποκαλύπτουν τα στοιχεία της ΕΚΤ για τις επόμενες κινήσεις στη νομισματική πολιτική
Τα δάνεια του... Πούτιν εκτινάσσουν τα κέρδη της Sberbank
Η μεγαλύτερη κρατική τράπεζα της Ρωσίας επωφελήθηκε από την αυξανόμενη ζήτηση για καταναλωτικά και εταιρικά δάνεια
Αντίθετη πλεύση της ΕΚΤ από τη Fed προτείνει ο Πανέτα
Ο Ιταλός τραπεζίτης υπογραμμίζει τον κίνδυνο η στάση των ΗΠΑ να αυξήσει το παγκόσμιο κόστος δανεισμού
Στον «Λευκό Οίκο» του Λονδίνου - Ζώντας σαν Αμερικανός πρόεδρος
Απ' ότι φαίνεται δεν χρειάζεται να είστε πρόεδρος - ή ακόμα και να είστε στις Η.Π.Α. - για να ζήσετε σε έναν Λευκό Οίκο
Ναυαγεί το mega deal στα ορυχεία: «Όχι» στην προσφορά της BHP λέει η Anglo American
Η εισηγμένη στο Ηνωμένο Βασίλειο εταιρεία λέει ότι η προσφορά την «υποτιμά σημαντικά».
Ποιος CEO πούλησε μετοχές για να αγοράσει γιοτ πελάτη
Η αγορά φωτίζει τον πλούτο που έχει συσσωρεύσει ο επί χρόνια διευθύνων σύμβουλος
Μπορούν τα μακροπρόθεσμα δάνεια να βοηθήσουν στην επίλυση της στεγαστικής κρίσης;
Τα στεγαστικά δάνεια με επιτόκια σταθερά για μια δεκαετία ή περισσότερο θα μπορούσαν να δώσουν σε περισσότερους Βρετανούς σπίτι