Την ώρα που ξεκινούσαν οι διαδικασίες επιστροφής των δύο πινάκων που είχαν κλαπεί τον Ιανουάριο του 2012 στην Εθνική Πινακοθήκη – το «Γυναικείο κεφάλι» του Πάμπλο Πικάσο και το τοπίο με τους ανεμόμυλους του Πιετ Μοντριάν – με την κατάθεση του αιτήματος από το μουσείο στον 6ο ανακριτή για την επιστροφή τους όπως προβλέπεται από τον νόμο, μια ακόμη σελίδα έρχεται να προστεθεί στο θρίλερ με την υπόθεση του τρίτου έργου που αφαίρεσε ο δράστης. Τελικώς το σχέδιο του 17ου αι. «Ο Αγιος Ντιέγκο ντε Αλκάλα σε έκσταση με την Αγία Τριάδα» του Γκουλιέλμο Κάτσια (Μονκάλβο) κατέληξε στην τουαλέτα, όπως υποστηρίζει ο δράστης;

Διακινήθηκε στη διεθνή αγορά ή ήταν εκείνο που εντοπίστηκε σε δημοπρασία του ιταλικού οίκου Παντολφίνι το φθινόπωρο του 2019 και έγινε αφορμή να κινητοποιηθεί η Γιούροπολ και η Ιντερπολ;
«ΤΑ ΝΕΑ» είχαν από την πρώτη στιγμή απευθύνει ερωτήσεις προς τον ιταλικό οίκο δημοπρασιών Παντολφίνι που διατηρεί γραφεία στη Ρώμη, στη Φλωρεντία και στο Mιλάνο και χθες έλαβαν την απάντηση του ειδικευμένου εκπροσώπου του οίκου για τον τομέα της ζωγραφικής και γλυπτικής Τζάκομπο Μπόνι, ο οποίος στην απάντησή του μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου αναφέρει ότι εκείνη την εποχή (που κυκλοφόρησε ο ηλεκτρονικός κατάλογος της δημοπρασίας, το φθινόπωρο του 2019) συνέκρινε ο οίκος το σχέδιο που επρόκειτο να δημοπρατηθεί με τη φωτογραφία του έργου που είχε κλαπεί από την Αθήνα.

Διαφορετικά σχέδια

«Πρόκειται για δύο διαφορετικά σχέδια. Αυτό του οίκου Παντολφίνι είναι πιθανότατα ένα παλαιό αντίγραφο εκείνου της Αθήνας, το οποίο φιλοτεχνήθηκε σίγουρα πριν από την άφιξη του αυθεντικού στην Ελλάδα. Ο αντιγραφέας μιμήθηκε με εξαιρετική ακρίβεια (σ.σ. μετά μανίας αναφέρει επί λέξει ο κ. Μπόνι) τα ίχνη του πρωτότυπου σχεδίου, αλλά αν έχετε την υπομονή να συγκρίνετε λεπτομερώς τα δύο έργα, θα δείτε ότι διαφέρουν σε αρκετά σημεία. Οι διαστάσεις είναι επίσης εντελώς διαφορετικές. Το σχέδιο της Αθήνας είναι 27×16,8 εκ. και του οίκου Παντολφίνι 34×21,6 εκ.». Οι πληροφορίες του ιταλικού οίκου συμπίπτουν με εκείνες που δημοσιεύτηκαν προ ημερών στα «ΝΕΑ» και προέρχονταν από την Εθνική Πινακοθήκη.

Επισημαίνει δε ότι οι ιταλικές Αρχές είχαν ενημερωθεί και προχώρησαν σε σύγκριση των δύο έργων, καταλήγοντας στο συμπέρασμα ότι τα δύο σχέδια δεν ταυτίζονταν. «Πιστεύω ότι οι ελληνικές Αρχές ζήτησαν πρόσφατα και περαιτέρω έλεγχο. Επαναλαμβάνω, όμως, ότι ένα έμπειρο μάτι παρατηρεί αμέσως τις διαφορές. Σας επισυνάπτω τις φωτογραφίες των δύο σχεδίων, ώστε να μπορείτε να το επαληθεύσετε» συνεχίζει.

Από τη στιγμή λοιπόν που ήταν σαφές εξαρχής ότι πρόκειται για δύο διαφορετικά έργα, για ποιον λόγο ο οίκος αποφάσισε να αποσύρει το σχέδιο από τη δημοπρασία; «Για να μην προκύψουν νομικά προβλήματα που σχετίζονται με την ακραία ομοιότητα των δύο έργων όταν τα δει κάποιος επιφανειακά» καταλήγει ο Τζάκομπο Μπόνι.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Επικαιρότητα