Στην τελική ευθεία μπαίνει την ερχόμενη Πέμπτη, 15 Ιουλίου 2021, ο διαγωνισμός για τη μακροχρόνια παραχώρηση της Εγνατίας Οδού.

Σύμφωνα με πληροφορίες, οι φάκελοι των οικονομικών προσφορών των δύο υποψήφιων σχημάτων, ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ-EGIS Projects και VINCI-ΜΥΤΙΛΗΝΑΙΟΣ-ΑΒΑΞ, θα ανοιχθούν από το Διοικητικό Συμβούλιο του ΤΑΙΠΕΔ, σηματοδοτώντας την αρχή του τέλους του διαγωνισμού που έχει τραβήξει περισσότερα από 4 χρόνια. Πρόκειται μάλιστα για ένα assetπου εκτιμάται ότι θα βάλει στα ταμεία 1-1,5 δισ. ευρώ.

Βεβαίως, υπάρχουν ορισμένα βήματα ακόμα που θα πρέπει να γίνουν, χωρίς αυτό να σημαίνει μάλιστα ότι οι δύο μονομάχοι δεν έχουν τη δυνατότητα και σε αυτό το στάδιο του διαγωνισμού να προχωρήσουν σε προσφυγές. Εξέλιξη, που αν και δεν επιβεβαιώνεται επισήμως, αποσοβήθηκε στο προηγούμενο στάδιο στο…«παρά ένα».

Αυτό που θα γίνει την ερχόμενη Πέμπτη, ενώπιον όλων των μερών, είναι το άνοιγμα των φακέλων που περιέχουν τις οικονομικές προσφορές των υποψηφίων για να εξεταστεί αρχικά η πληρότητα των εγγράφων. Αυτά περιλαμβάνουν επιστολή χρηματοδοτικής υποστήριξης, business plan, εγγυητικές επιστολές. Εφόσον οι φάκελοι είναι πλήρεις σε επίπεδο τυπικό, θα δοθει το πράσινο φως για το άνοιγμα αυτών καθαυτών των οικονομικών προσφορών δυο-τρεις ημέρες μετά, όπου και θα κριθεί φυσικά το ποια από τις δύο κοινοπραξίες θα κόψει το νήμα.

Το πιθανότερο είναι το Ταμείο, όπως εξάλλου κάνει κατά πάγια τακτική σε τέτοιου μεγέθους διαγωνισμούς, να ζητήσει και βελτιωμένες προσφορές από τους συμμετέχοντες. Εάν η διαφορά μεταξύ των δύο προσφορών κινείται σε ποσοστό ως 15%, τότε θα ζητηθούν βελτιωμένες προσφορές και από τους δύο, ενώ αν είναι μεγαλύτερη τότε η βελτιωμένη προσφορά θα ζητηθεί από αυτόν που θα έχει κάνει τη μεγαλύτερη προσφορά, που όπως όλα θα συνηγορούν θα είναι και αυτός που θα κερδίσει τον διαγωνισμό.

Εφόσον δεν υπάρξουν δικαστικά εμπόδια, εκτιμάται ότι ως το τέλος Ιουλίου με αρχές Αυγούστου θα έχουμε την ανάδειξη του προτιμητέου επενδυτή. Σε άλλη περίπτωση, αυτό το ορόσημο θα πάει πιο πίσω.

Η Εγνατία Οδός είναι οδικός άξονας, μήκους 658 χιλιομέτρων, με πλήρη έλεγχο προσβάσεων και διαχωρισμένο οδόστρωμα, που έχει ήδη κατασκευαστεί και βρίσκεται σε λειτουργία. Εκτείνεται από την Ηγουμενίτσα στην Περιφέρεια της Ηπείρου (βορειοδυτική ακτή της Ελλάδας) μέχρι τους Κήπους στην Περιφέρεια Αν. Μακεδονίας και Θράκης (στον συνοριακό σταθμό με την Τουρκία). Οι τρεις κάθετοι οδικοί άξονες, συνολικού μήκους 225 χιλιομέτρων, αποτελούν συνδέσεις της Εγνατίας Οδού με τις γειτονικές χώρες (Αλβανία, Βόρεια Μακεδονία και Βουλγαρία). Η σύμβαση παραχώρησης αφορά στην χρηματοδότηση, λειτουργία, συντήρηση και εκμετάλλευση της Εγνατίας Οδού και των τριών καθέτων οδικών αξόνων για χρονική περίοδο 35 ετών.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Επιχειρήσεις
Πύργος Πειραιάς: Λαμβάνει πιστοποίηση LEED Platinum – Ο πρώτος πράσινος ουρανοξύστης στην Ελλάδα
Επιχειρήσεις |

Ο Πύργος Πειραιά λαμβάνει πιστοποίηση LEED Platinum - Ο πρώτος πράσινος ουρανοξύστης στην Ελλάδα

Ο Πύργος Πειραιά υπερβαίνει κατά τρεις βαθμίδες τις ενεργειακές απαιτήσεις της ελληνικής νομοθεσίας για υφιστάμενα κτήρια και κατατάσσεται στην κατηγορία A+, σύμφωνα με το πρότυπο ΚΕΝΑΚ

ΗΡΩΝ PULSE: H «φόρτιση Καθ’ οδόν» δίνει νέα διάσταση στην ηλεκτροκίνηση
Green |

ΗΡΩΝ PULSE: H «φόρτιση Καθ’ οδόν» δίνει νέα διάσταση στην ηλεκτροκίνηση

Οι συγκεκριμένες λύσεις του ΗΡΩΝΑ αφορούν τόσο το πανελλαδικής εμβέλειας αναπτυσσόμενο δίκτυο φορτιστών HΡΩΝ PULSE όσο και τη νέα, καινοτόμο υπηρεσία επαναφόρτισης ηλεκτροκίνητων οχημάτων «Φόρτιση Καθ' οδόν»