Στην τελική ευθεία μπαίνει την ερχόμενη Πέμπτη, 15 Ιουλίου 2021, ο διαγωνισμός για τη μακροχρόνια παραχώρηση της Εγνατίας Οδού.
Σύμφωνα με πληροφορίες, οι φάκελοι των οικονομικών προσφορών των δύο υποψήφιων σχημάτων, ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ-EGIS Projects και VINCI-ΜΥΤΙΛΗΝΑΙΟΣ-ΑΒΑΞ, θα ανοιχθούν από το Διοικητικό Συμβούλιο του ΤΑΙΠΕΔ, σηματοδοτώντας την αρχή του τέλους του διαγωνισμού που έχει τραβήξει περισσότερα από 4 χρόνια. Πρόκειται μάλιστα για ένα assetπου εκτιμάται ότι θα βάλει στα ταμεία 1-1,5 δισ. ευρώ.
Βεβαίως, υπάρχουν ορισμένα βήματα ακόμα που θα πρέπει να γίνουν, χωρίς αυτό να σημαίνει μάλιστα ότι οι δύο μονομάχοι δεν έχουν τη δυνατότητα και σε αυτό το στάδιο του διαγωνισμού να προχωρήσουν σε προσφυγές. Εξέλιξη, που αν και δεν επιβεβαιώνεται επισήμως, αποσοβήθηκε στο προηγούμενο στάδιο στο…«παρά ένα».
Αυτό που θα γίνει την ερχόμενη Πέμπτη, ενώπιον όλων των μερών, είναι το άνοιγμα των φακέλων που περιέχουν τις οικονομικές προσφορές των υποψηφίων για να εξεταστεί αρχικά η πληρότητα των εγγράφων. Αυτά περιλαμβάνουν επιστολή χρηματοδοτικής υποστήριξης, business plan, εγγυητικές επιστολές. Εφόσον οι φάκελοι είναι πλήρεις σε επίπεδο τυπικό, θα δοθει το πράσινο φως για το άνοιγμα αυτών καθαυτών των οικονομικών προσφορών δυο-τρεις ημέρες μετά, όπου και θα κριθεί φυσικά το ποια από τις δύο κοινοπραξίες θα κόψει το νήμα.
Το πιθανότερο είναι το Ταμείο, όπως εξάλλου κάνει κατά πάγια τακτική σε τέτοιου μεγέθους διαγωνισμούς, να ζητήσει και βελτιωμένες προσφορές από τους συμμετέχοντες. Εάν η διαφορά μεταξύ των δύο προσφορών κινείται σε ποσοστό ως 15%, τότε θα ζητηθούν βελτιωμένες προσφορές και από τους δύο, ενώ αν είναι μεγαλύτερη τότε η βελτιωμένη προσφορά θα ζητηθεί από αυτόν που θα έχει κάνει τη μεγαλύτερη προσφορά, που όπως όλα θα συνηγορούν θα είναι και αυτός που θα κερδίσει τον διαγωνισμό.
Εφόσον δεν υπάρξουν δικαστικά εμπόδια, εκτιμάται ότι ως το τέλος Ιουλίου με αρχές Αυγούστου θα έχουμε την ανάδειξη του προτιμητέου επενδυτή. Σε άλλη περίπτωση, αυτό το ορόσημο θα πάει πιο πίσω.
Η Εγνατία Οδός είναι οδικός άξονας, μήκους 658 χιλιομέτρων, με πλήρη έλεγχο προσβάσεων και διαχωρισμένο οδόστρωμα, που έχει ήδη κατασκευαστεί και βρίσκεται σε λειτουργία. Εκτείνεται από την Ηγουμενίτσα στην Περιφέρεια της Ηπείρου (βορειοδυτική ακτή της Ελλάδας) μέχρι τους Κήπους στην Περιφέρεια Αν. Μακεδονίας και Θράκης (στον συνοριακό σταθμό με την Τουρκία). Οι τρεις κάθετοι οδικοί άξονες, συνολικού μήκους 225 χιλιομέτρων, αποτελούν συνδέσεις της Εγνατίας Οδού με τις γειτονικές χώρες (Αλβανία, Βόρεια Μακεδονία και Βουλγαρία). Η σύμβαση παραχώρησης αφορά στην χρηματοδότηση, λειτουργία, συντήρηση και εκμετάλλευση της Εγνατίας Οδού και των τριών καθέτων οδικών αξόνων για χρονική περίοδο 35 ετών.
Latest News
Βακάκης σε αναλυτές: Η Jumbo μπήκε στην Trade Estates του Φουρλή – Ανησυχώ για την ανάφλεξη στη Μ. Ανατολή
Τι είπε ο επικεφαλής της Jumbo σε τηλεδιάσκεψη με αναλυτές για τις επιπτώσεις στην εταιρεία από την ανάφλεξη στην Μέση Ανατολή
Φωτοβολταϊκά συστήματα από τη ΔΕΗ σε 12 ή 24 άτοκες δόσεις
Η ΔΕΗ αναλαμβάνει από την αρχή μέχρι το τέλος τη μελέτη, προμήθεια και εγκατάσταση του καταλληλότερου εξοπλισμού
10 χρόνια η COSMOTE επενδύει στις ψηφιακές δεξιότητες των νέων μέσα από το STEM
Η COSMOTE στηρίζει και ενισχύει την εκπαιδευτική ρομποτική και το STEM
Στη συμμαχία Upcell η Sunlight για μετασχηματισμό της βιομηχανίας μπαταριών λιθίου
Η Sunlight ενώνει τις δυνάμεις της με ευρωπαίους εταίρους για την αντιμετώπιση των προβλημάτων του κλάδου και την επίτευξη των στρατηγικών στόχων της Ευρώπης
Νέες επενδύσεις στο κέντρο διανομής στη Θήβα από την FAMAR
Η εταιρεία υλοποιεί στοχευμένες επενδύσεις με την προσθήκη τριών νέων modules
Philip Morris: Εμπόδιο η υψηλή φορολογία για ένα μέλλον χωρίς τσιγάρο
Τι αποκαλύπτει νέα έρευνα σε 14 χώρες, μεταξύ των οποίων και η Ελλάδα – Ο μη ρεαλιστικός στόχος της ΕΕ και η περίπτωση της Σουηδίας
Όλα τα σενάρια για την τύχη της Elpedison
Το σκληρό παζάρι HELLENiQ ENERGY – Edison και στο βάθος η Mytilineos (;)
Ανεβάζει τον πήχη στα 140 εκατ. η Notos - Διεκδικεί 8 εκατ. από την American Eagle
Σε ανοδική τροχιά βρίσκονται οι πωλήσεις της εταιρείας – Ικανοποίηση για τη συνεργασία με την L’ Oreal
Η startup – «πυξίδα» του επιχειρείν μέσα στον λαβύρινθο των δεδομένων
Οι αυξημένες ανάγκες των επιχειρήσεων για ενσωμάτωση ευφυών λύσεων με βάση τα δεδομένα «γέννησαν» την Exanta
Στα δάνεια των τραπεζών χτυπά το φρένο στην οικονομία – Η ζήτηση και οι εκταμιεύσεις
Πώς κινούνται οι χρηματοδοτήσεις των τραπεζών στις αρχές του 2024