Ποσό 17,5 εκατ. ευρώ καλείται να καταβάλει άμεσα το ελληνικό Δημόσιο στα Ελληνικά Ταχυδρομεία (ΕΛΤΑ) για το κόστος της Καθολικής Υπηρεσίας. Με λίγα λόγια, δηλαδή, για την αδιάλειπτη παροχή ταχυδρομικών υπηρεσιών χωρίς εξαιρέσεις σε όλη την ελληνική επικράτεια, την οποία τα ΕΛΤΑ έχουν αναλάβει ως το 2028. Το συνολικό καθαρό κόστος για το 2019 ανέρχεται στο ποσό των 32,5 εκατ. ευρώ, σύμφωνα και με την έκθεση επαλήθευσης της Εθνικής Επιτροπής Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων (ΕΕΤΤ), όμως τα ΕΛΤΑ έχουν ήδη λάβει ως προκαταβολή 15 εκατ. ευρώ.

Σύμφωνα με την κοινή υπουργική απόφαση των υπουργείων Οικονομικών και Ψηφιακής Διακυβέρνησης, καταβάλλεται στα ΕΛΤΑ το επαληθευμένο από την ΕΕΤΤ καθαρό κόστος παροχής της Καθολικής Υπηρεσίας, ύψους 17.508.396 ευρώ, καθώς αυτό αποτελεί άδικη οικονομική επιβάρυνση. Σημειώνεται δε ότι στο πλαίσιο των ΥΓΟΣ, το συμφωνηθέν συμβατικό τίμημα ισούται με το ύψος του καθαρού κόστους της υπηρεσίας αυτής.

Πάντως, βάσει της έκθεσης επαλήθευσης της ΕΕΤΤ, το συνολικό αντιστάθμισμα για τα ΕΛΤΑ έχει βεβαιωθεί ότι ανέρχεται σε 32.508.396 ευρώ. Δεδομένου όμως ότι τα ΕΛΤΑ έχουν ήδη λάβει προκαταβολή ύψους 15 εκατ. για κάθε έτος της περιόδου 2013-2021, από το οφειλόμενο ποσό αποζημίωσης τελικά είναι 17.508.396 ευρώ.

Όπως σημειώνεται στην ΚΥΑ, «ο σκοπός, η αναγκαιότητα και η υποχρέωση παροχής αδιαλείπτως της Καθολικής Υπηρεσίας, που έχει ανατεθεί στο πλαίσιο παροχής ΥΓΟΣ στην ΕΛΤΑ ΑΕ, επιβάλλει την άμεση καταβολή του συνόλου του υπολειπόμενου οφειλόμενου καθαρού κόστους αυτής, καθώς η, έστω και κατ’ ελάχιστο, απογείωση της ως άνω αντιστάθμισης θα οδηγούσε σε ουσιαστική αδυναμία εκπλήρωσης της παροχής της καθολικής ταχυδρομικής υπηρεσίας, σύμφωνα με το αρ. 106 παρ. 2 της Συνθήκης για τη λειτουργία της ΕΕ».

Η διαμάχη για την αποζημίωση

Ένας από τους πολλούς παράγοντες που οδήγησαν τα ΕΛΤΑ στο χείλος της καταστροφής, τα προηγούμενα χρόνια, ήταν η διαμάχη για το ύψος της αποζημίωσης της Καθολικής Υπηρεσίας. Από το 2013 και μετά, τα ΕΛΤΑ προσδιόριζαν το καθαρό κόστος από 49,6 εκατ. ως 58,3 εκατ. ευρώ ετησίως. Ποσά τα οποία η εταιρεία ενέγραφε ως απαιτήσεις κάθε χρόνο.

Αντίστοιχα, η ΕΕΤΤ, με τις αποφάσεις 845/6/26.3.2018, 868/7/15.10.2018 και 884/11/18.2.2019, επαλήθευσε το καθαρό κόστος μεταξύ 37,4 και 44,8 εκατ. ευρώ περίπου για τα έτη 2013 – 2017. Τα ποσά αποζημίωσης που επαληθεύτηκαν από την ΕΕΤΤ ανήλθαν σε 129,9 εκατ. ευρώ για τα έτη 2013–2015, ακολούθως για το 2016 έφτασαν τα 39,55 εκατ. ευρώ και για το 2017 τα 37,43 εκατ. ευρώ.

Σημειώνεται ότι το ετήσιο έσοδο των ΕΛΤΑ από την παροχή της Καθολικής Υπηρεσίας για το 2018 έχει μειωθεί κατά 34,5%, που αντιστοιχεί σε 97,6 εκατ. ευρώ, σε σχέση με το ετήσιο έσοδο του 2013. Για το 2020, τα ΕΛΤΑ έχουν υπολογίσει την Καθολική Υπηρεσία περίπου στα 35 εκατ. ευρώ. Ωστόσο ακόμα δεν υπάρχει σχετική βεβαίωση του κόστους από την ΕΕΤΤ.

Η μεγάλη αυτή τρύπα στα έσοδα των ΕΛΤΑ έκλεισε για τα έτη 2013-2020 μέσω του σχεδίου σωτηρίας που ψηφίστηκε από το ελληνικό Κοινοβούλιο τον περασμένο Δεκέμβριο. Στο πλαίσιο του πλάνου εξυγίανσης, που βρίσκεται σε πλήρη εξέλιξη, συμπεριλήφθηκε αποζημίωση ύψους 180 εκατ. ευρώ για την Καθολική Υπηρεσία.

Μάλιστα, με τη ρύθμιση του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης, ορίσθηκε ότι το συμβατικό αντάλλαγμα για την παροχή Καθολικής Υπηρεσίας καλύπτεται από́ δημόσιους πόρους για τα έτη από το 2013 και εφεξής. Επιπλέον, το Ελληνικό Δημόσιο μπορεί να καταβάλει προκαταβολή ως 15 εκατ. ευρώ μετά από αίτηση του φορέα Παροχής Καθολικής Υπηρεσίας στη Γενική Γραμματεία Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Επιχειρήσεις
Πύργος Πειραιάς: Λαμβάνει πιστοποίηση LEED Platinum – Ο πρώτος πράσινος ουρανοξύστης στην Ελλάδα
Επιχειρήσεις |

Ο Πύργος Πειραιά λαμβάνει πιστοποίηση LEED Platinum - Ο πρώτος πράσινος ουρανοξύστης στην Ελλάδα

Ο Πύργος Πειραιά υπερβαίνει κατά τρεις βαθμίδες τις ενεργειακές απαιτήσεις της ελληνικής νομοθεσίας για υφιστάμενα κτήρια και κατατάσσεται στην κατηγορία A+, σύμφωνα με το πρότυπο ΚΕΝΑΚ