Το αρχιτεκτονικό γραφείο Ennead Architects ολοκλήρωσε, σε μια μεγάλη έκταση πράσινου στη Σανγκάη της Κίνας, την κατασκευή του μεγαλύτερου μουσείου αστρονομίας στον κόσμο, το μουσείο ανοίγει τις πύλες του στο κοινό στις 18 Ιουλίου.
Το μνημειακών διαστάσεων αρχιτεκτόνημα είναι σχεδιασμένο χωρίς ευθείες γραμμές ή ορθές γωνίες, απηχώντας τη γεωμετρία του σύμπαντος και τη δυναμική ενέργεια των ουράνιων σωμάτων.
View this post on Instagram
View this post on Instagram
«Κατασκευάζοντας αυτό το κτήριο, θελήσαμε να δημιουργήσουμε ένα μέρος όπου η αποστολή του ιδρύματος είναι πλεγμένη πλήρως με μια αρχιτεκτονική που αυτή η ίδια διδάσκει και βρίσκει μορφή σε κάποιες από τις θεμελιώδεις αρχές που καθορίζουν το σύμπαν μας» επισήμανε σύμφωνα με το ΑΠΕ, ο Thomas J. Wong, σχεδιαστής στο Ennead Architects.
Με 39.000 τετραγωνικά μέτρα, το νέο αστρονομικό παράρτημα του Μουσείου Επιστήμης και Τεχνολογίας της Σανγκάης, είναι το μεγαλύτερο μουσείο σε όλον τον κόσμο που είναι αποκλειστικά αφιερωμένο στη μελέτη της αστρονομίας.
Η πρόσοψη του μουσείου χαρακτηρίζεται από ελικοειδείς αρχιτεκτονικές λωρίδες ενώ το περίβλημά του σχηματίζει μια σειρά από καμπυλωτές διαδρομές, έντονα επηρεασμένες από την έλξη της βαρύτητας.
Το ίδιο το μουσείο και κάθε ένα από τα τρία βασικά αρχιτεκτονικά στοιχεία που ορίζουν το σχέδιο – ο οφθαλμός (oculus), ο ανεστραμμένος θόλος και η σφαίρα – λειτουργούν ως αστρονομικά όργανα, ιχνηλατώντας τον ήλιο, τη σελήνη και τα άστρα.
Ο οφθαλμός, πάνω από την κύρια είσοδο του μουσείου, δείχνει το πέρασμα του χρόνου, σχηματίζοντας έναν κύκλο από ηλιόφως στο έδαφος, πάνω στην πλατεία της εισόδου και στην αβαθή τεχνητή λιμνούλα.
View this post on Instagram
Στις 12 η ώρα, στο θερινό ηλιοστάσιο, ένας πλήρης κύκλος φωτός ευθυγραμμίζεται με την κυκλική πλατφόρμα στην πλατεία της εισόδου.
Η σφαίρα, πάνω από το ημιβυθισμένο θέατρο του πλανητάριου, γεννά μια ψευδαίσθηση έλλειψης βαρύτητας ή αντιβαρύτητας.
Πάνω από το κεντρικό αίθριο, ο ανεστραμμένος γυάλινος θόλος επιτρέπει στους επισκέπτες να σταθούν στο κέντρο αυτού του υάλινου πιάτου, έχοντας ανεμπόδιστη θέα του ουρανού.
Όντας το σημείο κορύφωσης του ταξιδιού στα εκθέματα του μουσείου, αυτός ο χώρος κόβει τη θέα προς τον ορίζοντα και τον περιβάλλοντα αστικό χώρο, υποχρεώνοντας τον επισκέπτη να εστιάσει στον ουρανό που τα περιέχει όλα, να εστιάσει σε μια πραγματική συνάντηση με το σύμπαν με την οποία ολοκληρώνεται η εμπειρία προσομοίωσης μέσα στο μουσείο.
View this post on Instagram
Latest News
Προσλήψεις σχεδιάζουν 1 στις 2 επιχειρήσεις - Οι περιζήτητες ειδικότητες και οι πιο υψηλοί μισθοί
Τι αποκαλύπτει η έρευνα HR Trends της Randstad για το 2024
Προ των πυλών deal 1 δισ. FIFA - Apple - Τι θα αφορά
Η συμφωνία με την Apple θα μπορούσε να ανακοινωθεί εντός του Απριλίου
Στην ολομέλεια της βουλής το νομοσχέδιο ενίσχυσης του οπτικοακουστικού τομέα
Δεκτό και στο σύνολό του έγινε από την πλειοψηφία της επιτροπής Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής
Η τέχνη του Κιθ Χάρινγκ ξεκίνησε από τον δρόμο (όχι από τα μουσεία)
Τρεις δεκαετίες μετά το θάνατό του, τα έργα του εξακολουθούν να βρίσκονται στα πωλητήρια των μουσείων. Αλλά η αντίληψή του για τη δημόσια τέχνη διατηρείται πιο έντονα στο δρόμο.
Στα ύψη η ζήτηση για «πράσινα» ταλέντα - Τι δείχνει έρευνα της ManpowerGroup
Σε ποιους κλάδους υπάρχει η υψηλότερη ζήτηση
Αυτές είναι οι χώρες που οι πορτοφολάδες κάνουν... πάρτι
Πιο πιθανό είναι να γίνετε στόχος πορτοφολάδων αν κυκλοφορείτε σε μεγάλα πλήθη
Πολιτική, ουσιαστική, όμορφη - Η 60η Biennale στη Βενετία
Από τις 20.04 μέχρι τις 24.11 διαρκεί η 60η Biennale Σύγχρονης Τέχνης στη Βενετία και τα έχει όλα: αυτόχθονες, βία, μετανάστευση, queer κοινότητα...
Πόσα χρόνια μπορεί να ζήσει ένας άνθρωπος;
Δείτε ποιος είναι ο γηραιότερος άνθρωπος εν ζωή σήμερα…
«Μόδα και Ολυμπιακοί Αγώνες Αθήνα 2004 – Παρίσι 2024»
Την έκθεση χαιρέτησε η Όλγα Κεφαλογιάννη
Ο Benny Hill ήταν πολυεκατομμυριούχος αλλά κολλούσε τις σόλες των χαλασμένων παπουτσιών του
Σύμφωνα με ένα βιβλίο του 2019, ο πολυεκατομμυριούχος, Άγγλος κωμικός ήταν γεμάτος ανασφάλειες για την αυτοεκτίμησή του και είχε έναν νοσηρό φόβο να ξοδεύει χρήματα