
Δέκα φορές μεγαλύτερος είναι ο αριθμός των καταναλωτών που αγοράζουν σήμερα τρόφιμα και γενικά είδη σουπερμάρκετ συστηματικά online σε σχέση με το 2019
Σύμφωνα με κοινή έρευνα καταναλωτών που πραγματοποίησαν το ΙΕΛΚΑ (Ινστιτούτο Έρευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών) και η εταιρεία Convert Group (που εξειδικεύεται σε Data analytics και Market Intelligence στην αγορά e-commerce FMCG), το κοινό που κάνει e- αγορές από τα σούπερ μάρκετ έχει φτάσει το 2021 στο 12% έναντι ενός πολύ μικρού ποσοστού 1-2% το 2019.
Η πανδημία μοχλός ώθησης για τα e-supermarket
Η πλειοψηφία των αγοραστών από ηλεκτρονικά σουπερμάρκετ πραγματοποίησε την πρώτη του αγορά την περίοδο της πανδημίας. Συγκεκριμένα, με βάση τα στοιχεία της μελέτης, το 45% το 2020 και το 21% το 2021. Μόνο 1 στους 3 αγοραστές, 33%, είχε αγοράσει νωρίτερα προϊόντα σουπερμάρκετ μέσω διαδικτύου.

Το 41% των online αγοραστών απαντούν ότι αγόρασαν για πρώτη φορά προϊόντα σουπερμάρκετ μέσω διαδικτύου λόγω των μέτρων περιορισμού κυκλοφορίας και το 28% λόγω φόβου επίσκεψης σε φυσικό κατάστημα.
Επίσης ένα ποσοστό 10% αποδίδει την έναρξη ηλεκτρονικών αγορών στην μακρόχρονη παραμονή στο σπίτι. Τα ποσοστά αυτά είναι ακόμα υψηλότερα στο κοινό που ξεκίνησε τις αγορές του το 2021.
Οι κατεξοχήν λόγοι επιλογής ηλεκτρονικών αγορών βρίσκονται σε χαμηλότερες θέσεις επιλογής από το κοινό και κυρίως αφορούν παλαιότερους αγοραστές του 2019, συγκεκριμένα καταγράφονται η δυσκολία μεταφοράς με 21% και η έλλειψη χρόνου με 18%. 13% επέλεξε τις ηλεκτρονικές αγορές λόγω χαμηλότερων τιμών.
Αιτίες υιοθέτησης ηλεκτρονικών αγορών από e-supermarket
Η εικόνα είναι πιο σύνθετη όσον αφορά τους λόγους διατήρησης των ηλεκτρονικών αγορών όπως προκύπτει από την αναγνώριση των πλεονεκτημάτων των ηλεκτρονικών αγορών.

Τα βασικά πλεονεκτήματα των ηλεκτρονικών αγορών όπως αναγνωρίζεται από τους αγοραστές ηλεκτρονικών σουπερμάρκετ είναι:
– Η ευκολία μεταφοράς με 59%.
– Η ασφάλεια από τον κορωνοϊό με 51%.

Ακολουθεί η αποφυγή του κόστους μεταφορών με 30%, η ευκολία των αγορών σε ποσοστό 28%, η ταχύτητα αγορών με 28% και η αναζήτηση προσφορών με 25%. Μόλις ένα ποσοστό 11%, δεν έχει εικόνα για τα πλεονεκτήματα των ηλεκτρονικών αγορών, κάτι που αποτελεί ένδειξη για την θετική αξιολόγηση του καναλιού αυτού αγορών.
Τα στοιχεία αυτά ουσιαστικά δείχνουν ότι ναι μεν ο κύριος λόγος έναρξης αγορών μέσω διαδικτύου είναι η ασφάλεια από την πανδημία, αλλά αφετέρου η άνεση και η ταχύτητα που προσφέρουν τα ηλεκτρονικά σουπερμάρκετ αποτελούν τους κύριους λόγους διατήρησής αυτής της αγοραστικής συνήθειας.
16 e-αγορές τον χρόνο
Η συχνότητα ηλεκτρονικών αγορών παραμένει μεν χαμηλότερη, αλλά με σημαντικά υψηλή δαπάνη ανά αγορά. Ο μέσος αγοραστής e-supermarket πραγματοποιεί κατά μέσο όρο 16 αγορές τον χρόνο.

Ένας στους δύο αγοραστές ηλεκτρονικών σουπερμάρκετ, το 46%, αγοράζει τουλάχιστον μία φορά τον μήνα. Βέβαια το 37% αγοράζει λίγες φορές μέσα στον χρόνο και αποτελούν ένα κοινό το οποίο καλούνται οι επιχειρήσεις του κλάδου να προσεγγίσουν, ώστε να αποκτήσουν μεγαλύτερη συχνότητα.
Παρά αυτή την σχετικά χαμηλή συχνότητα αγορών (16 αγορές ανά έτος), η μέση μηνιαία δαπάνη μέσω διαδικτύου είναι αρκετά υψηλή.
Συγκεκριμένα, για τους αγοραστές e-supermarket οι αγορές μέσω διαδικτύου αντιστοιχούν κατά μέσο όρο στο 35% των συνολικών αγορών τους για προϊόντα παντοπωλείου και αντιστοιχούν σε ποσό μηνιαίας δαπάνης 146 ευρώ ανά μήνα.

Αξίζει όμως να σημειωθεί, ότι ακόμα και σήμερα οι ηλεκτρονικές αγορές για είδη παντοπωλείου, επιλέγονται από νοικοκυριά με μεγαλύτερη μηνιαία δαπάνη από τον εθνικό μέσο όρο.
Τα παραπάνω στοιχεία επιβεβαιώνουν την αλματώδη ανάπτυξη των ηλεκτρονικών αγορών στον κλάδο των τροφίμων και στοιχειοθετούν την διατήρηση της δυναμικής και το επόμενο διάστημα.


Latest News

Πώληση ακινήτων και μέρισμα 3,42 ευρώ ανά μετοχή από την Alpha Αστικά Ακίνητα
Τη μεταβίβαση του χαρτοφυλακίου ακινήτων που έχει στην κατοχή της, συνολικής αξίας 62,6 εκατ. ευρώ, καλείται να εγκρίνει η γ.σ. της Alpha Αστικά Ακίνητα

ΕΛΒΑΛΧΑΛΚΟΡ: Ανασυγκροτήθηκε σε σώμα το Διοικητικό Συμβούλιο
Ορισμός νέου μέλους στην επιτροπή ελέγχου

Τσακίρης: Ωριμάζει το ελληνικό οικοσύστημα startups - Βρίσκει δρόμους χρηματοδότησης
Tο ελληνικό οικοσύστημα startups το 2021 κατάφερε να προσελκύσει κεφάλαια ύψους 1 δισ. δολαρίων, αναφέρει ο υφυπουργός Ανάπτυξης και Επενδύσεων

Στη ελβετική Emil Frey Group περνά η Mercedes-Benz Ελλάς
Η αλλαγή της ιδιοκτησίας θα ολοκληρωθεί το πρώτο τρίμηνο του 2023

Εκτινάχθηκε ο τζίρος των επιχειρήσεων τον Ιούνιο - Οι «πρωταθλητές»
Τι δείχνουν τα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ

HSBC για ελληνικές τράπεζες: Σύσταση αγοράς και αναβάθμιση στην τιμή-στόχο
Κάνει λόγο για καλύτερα από τα αναμενόμενα αποτελέσματα β' τριμήνου

Όλο και πιο κοντά στην εξυγίανση οι ελληνικές τράπεζες
Οι βασικοί παράγοντες ενίσχυσης της κερδοφορίας των ελληνικών τραπεζών αναμένεται να είναι οι μειωμένες προβλέψεις μετά τον καθαρισμό των NPEs και η βελτίωση των εσόδων από την πιστωτική επέκταση

Η αλλαγή του ενεργειακού τοπίου στην Ευρώπη
Η επάρκεια του εφοδιασμού και τα μεγάλα έργα

Μεταξύ 3,42 – 3,84 ευρώ η εύλογη αξία των μετοχών της Byte
Εύλογο και δίκαιο το τίμημα που προσφέρει στην δημόσια πρόταση ο όμιλος Ideal

Οι λεπτομέρειες του deal Motor Oil - Ελλάκτωρ
Δόθηκαν οι λεπτομέρειες για τη σύσταση της νέας ανώνυμης εταιρείας, στο μετοχικό κεφάλαιο της οποίας θα συμμετέχουν η Motor Oil και η Ελλάκτωρ