Μεγάλες ευκαιρίες ανάπτυξης ανακύπτουν για την ελληνική ένδυση και κλωστοϋφαντουργία, στο πλαίσιο των νέων συνθηκών που διαμορφώνονται στην ευρωπαϊκή αγορά λόγω της πανδημίας, χάρη στην υψηλή εξειδίκευση και ευελιξία που παρουσιάζει ο κλάδος στην Ελλάδα, ενώ ως πλεονέκτημα μπορεί να αξιοποιηθεί και η γεωγραφική θέση της χώρας.
Αυτό αναφέρεται σε ανακοίνωση του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Πλεκτικής και Ετοίμου Ενδύματος Ελλάδος (ΣΕΠΕΕ), με έδρα τη Θεσσαλονίκη, επισημαίνοντας πως η πανδημία μπορεί μεν να προκάλεσε σοβαρά προβλήματα στη βιομηχανία μόδας, έγινε όμως ταυτόχρονα αφετηρία πολύ σημαντικών αλλαγών, που θα οδηγήσουν σε ένα νέο επιχειρηματικό περιβάλλον σε όλη την αλυσίδα παραγωγής και εμπορίας ενδυμάτων.
Σύμφωνα με τον ΣΕΠΕΕ, η σημαντική δυσλειτουργία που παρατηρήθηκε στην εφοδιαστική αλυσίδα από την Ασία, από την οποία εξαρτάται άμεσα η Ευρώπη για την προμήθεια προϊόντων προσωπικής προστασίας (PPE), ανέδειξε σε μεγάλο βαθμό την ανάγκη αλλαγής στάσης της Ευρωπαϊκής Ένωσης απέναντι στους κλάδους ένδυσης – κλωστοϋφαντουργίας.
«Η νέα βιομηχανική πολιτική της ΕΕ, η οποία αναθεωρήθηκε λόγω Covid-19 τον Μάιο, συμπεριλαμβάνει την αλυσίδα ένδυσης – κλωστοϋφαντουργίας μεταξύ των 14 σημαντικότερων οικονομικών δραστηριοτήτων για την Ευρώπη. Αυτό αποτελεί μια ριζική στροφή στην αντιμετώπιση του κλάδου, έναντι της αντίληψης που επικρατούσε για αυτόν κατά την προηγούμενη εικοσαετία», αναφέρεται χαρακτηριστικά.
Επιστρέφουν παραγωγικές δραστηριότητες στην Ευρώπη
Παράλληλα, παρατηρείται αλλαγή πολιτικής προμηθειών των μεγάλων Ευρωπαίων λιανοπωλητών, με στόχο τη μείωση της εξάρτησής τους από την Ασία, την επαναφορά μέρους της παραγωγής στην ευρωμεσογειακή περιοχή και την παραγωγή μικρών ποσοτήτων με γρήγορους χρόνους παράδοσης. Το γεγονός αυτό, σε συνδυασμό με τις σημαντικές αλλαγές στην καταναλωτική συμπεριφορά (ευαισθησία σε θέματα αειφορίας, κυκλικής οικονομίας, αύξηση των online αγορών, κλπ.), τη μεγάλη αύξηση του κόστους των μεταφορικών και των πρώτων υλών, ευνοούν τον επαναπατρισμό μέρους των παραγωγικών δραστηριοτήτων.
Νέα στρατηγική από την Ευρωπαϊκή Ομοσπονδία του κλάδου
Αλλαγές όπως οι παραπάνω αποτελούν, επισημαίνει ο ΣΕΠΕΕ, αντικείμενο επεξεργασίας από την Ευρωπαϊκή Oμοσπονδία Ένδυσης – κλωστοϋφαντουργίας (EURATEX), η οποία σχεδιάζει τη νέα στρατηγική για τους κλάδους με ορίζοντα το 2030.
Στόχος της νέας στρατηγικής είναι η ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας και του μεριδίου αγοράς της Ευρωπαϊκής αλυσίδας ένδυσης-κλωστοϋφαντουργίας. Πυλώνες της νέας στρατηγικής αποτελούν η αειφορία, ο ψηφιακός μετασχηματισμός, η καινοτομία, ο αποτελεσματικός έλεγχος της αγοράς στα εισαγόμενα προϊόντα, η αναβάθμιση των δεξιοτήτων και οι εξαγωγές.
«Ο ΣΕΠΕΕ συμμετέχει ενεργά στη διαβούλευση της EURATEX, ενώ παράλληλα έχει καταθέσει στα αρμόδια υπουργεία τις προτάσεις του για τις δράσεις στήριξη του κλάδου», καταλήγει η ανακοίνωση.
Latest News
Ακόμη μια Κυριακή ανοιχτά τα καταστήματα - Τι περιμένει η αγορά
Το 54% των Ελλήνων δήλωσαν ότι θα ξοδέψουν περίπου τα ίδια με πέρυσι για εορταστικές αγορές, ενώ περισσότερα προτίθενται να ξοδέψει το 4%
Προϋπολογισμός 2025: Οι παροχές 1,1 δισ. και η δέσμη μέτρων για τις προμήθειες των τραπεζών
Ο προϋπολογισμός 2025 ψηφίζεται σήμερα Κυριακή 15 Δεκεμβρίου - Ο Μητσοτάκης για παροχές και προμήθεια τραπεζών
Πώς η Ελλάδα γίνεται κόμβος δεδομένων- Από τον Φάρο και τον Δαίδαλο μέχρι τα data centers
Η τεχνητή νοημοσύνη και η ανάγκη της για δεδομένα «φέρνει» και ένα κύμα επενδύσεων, από τα data centers και τα καλώδια οπτικών ινών μέχρι τον «Φάρο» και τον «Δαίδαλο»
Πώς θα κινηθεί η αγορά τα Χριστούγεννα - Τι σχεδιάζουν Jumbo, Κωτσόβολος, Πλαίσιο
Τα Χριστούγεννα αναμένονται οι παραδοσιακές αγορές - το βάρος και τα ερωτηματικά για τις «δεύτερες ανάγκες» μετατίθενται για την εκπτωτική σεζόν του Ιανουαρίου
Τα «παράδοξα» του εμπορικού συνδικαλισμού – Τα 30 χρόνια ΕΣΕΕ και το ντεμπούτο της Αθήνας
Τα πρόσωπα που σημάδεψαν τον θεσμό – Η γένεση της ΕΣΕΕ και η πρώτη φορά πρόεδρος από την πρωτεύουσα
Τι φέρνει ο «γάμος» Entersoft με SoftOne – Στα σχέδια νέες εξαγορές
Όπως είπε ο κ. Κοτζαμανίδης μέχρι πρότινος Entersoft και Softone ήταν ανταγωνιστές μεν αλλά με αμοιβαίο μεταξύ τους σεβασμό, ενώ χαρακτήρισε τις δύο εταιρείες «διαμάντια του κλάδου»
«Κλείδωσε» η εξαγορά της Κάμπος Χίου από την Ελληνικά Γαλακτοκομεία της οικογένειας Σαράντη
Στην τελική ευθεία οι συζητήσεις του θεσσαλικού ομίλου Ελληνικά Γαλακτοκομεία με την Κάμπος Χίου – Έκδοση μετατρέψιμου ομολογιακού δανείου από τη χιώτικη εταιρεία
Στη Newsphone το κτίριο της Ράδιο Κορασίδης στον Πειραιά μετά από πλειστηριασμό
Ο σημερινός πλειστηριασμός για το κτίριο της Ράδιο Κορασίδης στον Πειραιά, είχε μειωμένη τιμή πρώτης προσφοράς στα 3.417.000 ευρώ
Πράσινο φως από την Κομισιόν για παράταση του «Ηρακλή» - Στα 3 δισ. ο προϋπολογισμός
Η Κομισιόν ενέκρινε νέα παράταση του προγράμματος έως το τέλος του Ιουνίου
«Πράσινο φως» στην Ικτίνος για υπόγειο λατομείο στη Δράμα - Η ανακοίνωση
Η νέα αυτή εκμετάλλευση του υπόγειου λατομείου από την Ικτίνος θα αυξήσει κατά 20% την παραγωγή δολομίτικου Μαρμάρου του Βώλακα