Η επίδραση της κρίσης του COVID-19 καταγράφεται στη διατήρηση της αύξησης των ηλεκτρονικών αγορών ακόμα και μετά την λήξη των μέτρων περιορισμού κυκλοφορίας και του ανοίγματος των φυσικών καταστημάτων.
Ένας στους δύο αγοράζει on line και μετά το άνοιγμα των καταστημάτων
Σύμφωνα με τα αποτελέσματα της έρευνας που πραγματοποίησε ο Σύνδεσμος Επιχειρήσεων και Λιανικής Πωλήσεως Ελλάδος με την επιστημονική υποστήριξη του εργαστηρίου ELTRUN του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών, το 50% των χρηστών διαδικτύου προέβη σε κάποια αγορά μέσω διαδικτύου το τελευταίο 15ήμερο, ποσοστό ναι μεν χαμηλότερο από την μέτρηση του Δεκεμβρίου (61%), αλλά διπλάσιο σε σχέση με τον Δεκέμβριο 2019 (26%).
«Αγκάθι» οι χρόνοι παράδοσης
Τα ποσοστά ικανοποίησης από τις υπηρεσίες παράδοσης, παρά τα σαφώς βελτιωμένα αποτελέσματα, εξακολουθούν να είναι ένας πιθανώς ανασταλτικός παράγοντας για την περεταίρω ανάπτυξη των ηλεκτρονικών αγορών.
Στη γενική ερώτηση σε σχέση με την ικανοποίηση από τις υπηρεσίες παράδοσης για όλα τα είδη το 55% δηλώνει πολύ ικανοποιημένο. Το 27% δηλώνει λίγο ικανοποιημένο και το 18% καθόλου ικανοποιημένο. Τα ποσοστά ικανοποίησης είναι σαφώς υψηλότερα σε σχέση με την μέτρηση του Δεκεμβρίου του 2020, οπότε και το 38% δήλωνε πολύ ικανοποιημένο, το 26% λίγο και 25% καθόλου.
Παρά τη βελτιωμένη αυτή εικόνα, η μικρή μείωση στην διείσδυση του καναλιού των ηλεκτρονικών αγορών από 61% σε 50% δείχνει ότι σε ένα βαθμό η υιοθέτηση ή μη του καναλιού αυτού για κάποιους από τους καταναλωτές επηρεάζεται περισσότερο από άλλους παράγοντες, όπως για παράδειγμα ήταν τα μέτρα περιορισμού κυκλοφορίας και το lockdown.
Τα ηλεκτρονικά στην πρώτη θέση
Η πρόθεση αγοράς μέσω διαδικτύου ανά κατηγορία τον Ιούλιο του 2021 σε σχέση με τον Δεκέμβριο του 2020 παρουσιάζει μείωση, αλλά τα ποσοστά είναι σαφώς υψηλότερα σε σχέση με τον Ιούνιο του 2020, στους πρώτους μήνες της πανδημίας.
Τα υψηλότερα ποσοστά καταγράφονται στην κατηγορία Ηλεκτρικά-Ηλεκτρονικά είδη με 34%. Ακολουθούν τα είδη ρουχισμού με 18%, τα παιχνίδια και είδη δώρων με 15%, τα είδη προσωπικής περιποίησης με 14%, τα έπιπλα με 14%, τα είδη γραφείου και βιβλία με 13% και τα χαμηλότερα ποσοστά καταγράφονται στα φάρμακα με 5% και στα τρόφιμα ποτά με 4%.
Οι καταναλωτικές συνήθειες άλλαξαν για πάντα
Η σημασία της αλλαγής που έχει φέρει η περίοδος της πανδημίας 2020-2021 στις ηλεκτρονικές αγορές αναδεικνύεται ακόμα περισσότερο όταν συνδυάζεται με το γεγονός ότι το 44% δηλώνει ότι θα συνεχίζει να αγοράζει μέσω διαδικτύου ακόμα και μετά το άνοιγμα των φυσικών καταστημάτων, ποσοστά ελάχιστα μειωμένο από το 49% της προηγούμενης μέτρησης.
Φαίνεται λοιπόν, ότι η αλλαγή που έχει επέλθει στις αγοραστικές συνήθειες θα διατηρηθεί σε ένα μεγάλο βαθμό και μετά την επίλυση του υγειονομικού προβλήματος.
Άλλωστε, ο καταναλωτής έχει «εκπαιδευτεί» πλέον στην ενσωμάτωση των ηλεκτρονικών καταστημάτων στη διαδικασία αγορών του μέσω της σύγκρισης τιμών και προϊόντων στο διαδίκτυο. Συγκεκριμένα το 56% δηλώνει ότι κάνει συχνά ή πάντα έρευνα αγοράς στο διαδίκτυο πριν αγοράσει τελικά σε φυσικό κατάστημα, ενώ επίσης 37% κάνει το αντίστροφο, δηλαδή έρευνα αγοράς σε φυσικά καταστήματα πριν παραγγείλει από e-shop.
Latest News
Τι θα ισχύσει με το ωράριο τροφοδοσίας καταστημάτων την πασχαλινή περίοδο
Επικοινωνία του προέδρου του Εμπορικού Συλλόγου Αθηνών Σταύρου Καφούνη με τον Δήμαρχο Αθηναίων Χάρη Δούκα
Σε πορεία αλλαγής, μετασχηματισμού και ανάπτυξης η Estée Lauder Hellas
Μειώθηκαν κατά 18,9% οι καθαρές πωλήσεις της Estée Lauder Hellas το 2023
Η Mytilineos σχεδιάζει εισαγωγή στο Χρηματιστήριο του Λονδίνου
Η κίνηση σχεδιάζεται να γίνει εντός των επόμενων 12-18 μηνών - Θα παραμείνει και στο Ελληνικό Χρηματιστήριο
Mytilineos: Αύξηση 12% στα EBITDA, στα 252 εκατ. το α' τρίμηνο
Μοχλός ανάπτυξης παραμένει το επιχειρηματικό μοντέλο που χαρακτηρίζει τη MYTILINEOS, αναφέρει η εταιρεία
Η ESET Hellas στη διεθνή έκθεση τεχνολογίας Beyond
Η ESET Hellas λαμβάνει μέρος στη διεθνή έκθεση τεχνολογίας υπό την αιγίδα της Πρεσβείας της Σλοβακικής Δημοκρατίας
Νέα αύξηση 3% στον τζίρο των σούπερ μάρκετ - 1 στα 4 προϊόντα είναι ιδιωτικής ετικέτας [έρευνα]
Η ανάπτυξη αυτή φαίνεται αναλογικά να προέρχεται κυρίως από την θετική μεταβολή των πωλούμενων όγκων
Νέες επενδύσεις 15 εκατ. ευρώ έως το 2030 από τα Ηπειρώτικα Αυγά
Τι περιλαμβάνει το επενδυτικό πλάνο της εταιρείας έως το 2030 - Πόσα αυγά καταναλώνουν οι Έλληνες
ΟΑΣΑ: Tο «αντίο» στο χάρτινο εισιτήριο, το ψηφιακό γκάζι και τα νέα λεωφορεία που έρχονται
«Πιλότος» η εφαρμογή του συστήματος ανέπαφων πληρωμών με τραπεζική κάρτα στα λεωφορεία του αεροδρομίου
Με πράσινο... «διαβατήριο» θα δίνονται φθηνά δάνεια στις εταιρείες
Πρόκειται για μια κομβική αλλαγή στις τραπεζικές χρηματοδοτήσεις στο επιχειρείν
Από σήμερα το εορταστικό ωράριο των εμπορικών καταστημάτων ενόψει Πάσχα
Ποιες θα είναι οι ημέρες και ώρες λειτουργίας