Η επίδραση της κρίσης του COVID-19 καταγράφεται στη διατήρηση της αύξησης των ηλεκτρονικών αγορών ακόμα και μετά την λήξη των μέτρων περιορισμού κυκλοφορίας και του ανοίγματος των φυσικών καταστημάτων.

Ένας στους δύο αγοράζει on line και μετά το άνοιγμα των καταστημάτων

Σύμφωνα με τα αποτελέσματα της έρευνας που πραγματοποίησε ο Σύνδεσμος Επιχειρήσεων και Λιανικής Πωλήσεως Ελλάδος με την επιστημονική υποστήριξη του εργαστηρίου ELTRUN του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών, το 50% των χρηστών διαδικτύου προέβη σε κάποια αγορά μέσω διαδικτύου το τελευταίο 15ήμερο, ποσοστό ναι μεν χαμηλότερο από την μέτρηση του Δεκεμβρίου (61%), αλλά διπλάσιο σε σχέση με τον Δεκέμβριο 2019 (26%).

«Αγκάθι» οι χρόνοι παράδοσης

Τα ποσοστά ικανοποίησης από τις υπηρεσίες παράδοσης, παρά τα σαφώς βελτιωμένα αποτελέσματα, εξακολουθούν να είναι ένας πιθανώς ανασταλτικός παράγοντας για την περεταίρω ανάπτυξη των ηλεκτρονικών αγορών.

Στη γενική ερώτηση σε σχέση με την ικανοποίηση από τις υπηρεσίες παράδοσης για όλα τα είδη το 55% δηλώνει πολύ ικανοποιημένο. Το 27% δηλώνει λίγο ικανοποιημένο και το 18% καθόλου ικανοποιημένο. Τα ποσοστά ικανοποίησης είναι σαφώς υψηλότερα σε σχέση με την μέτρηση του Δεκεμβρίου του 2020, οπότε και το 38% δήλωνε πολύ ικανοποιημένο, το 26% λίγο και 25% καθόλου.

Παρά τη βελτιωμένη αυτή εικόνα, η μικρή μείωση στην διείσδυση του καναλιού των ηλεκτρονικών αγορών από 61% σε 50% δείχνει ότι σε ένα βαθμό η υιοθέτηση ή μη του καναλιού αυτού για κάποιους από τους καταναλωτές επηρεάζεται περισσότερο από άλλους παράγοντες, όπως για παράδειγμα ήταν τα μέτρα περιορισμού κυκλοφορίας και το lockdown.

Τα ηλεκτρονικά στην πρώτη θέση

Η πρόθεση αγοράς μέσω διαδικτύου ανά κατηγορία τον Ιούλιο του 2021 σε σχέση με τον Δεκέμβριο του 2020 παρουσιάζει μείωση, αλλά τα ποσοστά είναι σαφώς υψηλότερα σε σχέση με τον Ιούνιο του 2020, στους πρώτους μήνες της πανδημίας.

Τα υψηλότερα ποσοστά καταγράφονται στην κατηγορία Ηλεκτρικά-Ηλεκτρονικά είδη με 34%. Ακολουθούν τα είδη ρουχισμού με 18%, τα παιχνίδια και είδη δώρων με 15%, τα είδη προσωπικής περιποίησης με 14%, τα έπιπλα με 14%, τα είδη γραφείου και βιβλία με 13% και τα χαμηλότερα ποσοστά καταγράφονται στα φάρμακα με 5% και στα τρόφιμα ποτά με 4%.

Οι καταναλωτικές συνήθειες άλλαξαν για πάντα

Η σημασία της αλλαγής που έχει φέρει η περίοδος της πανδημίας 2020-2021 στις ηλεκτρονικές αγορές αναδεικνύεται ακόμα περισσότερο όταν συνδυάζεται με το γεγονός ότι το 44% δηλώνει ότι θα συνεχίζει να αγοράζει μέσω διαδικτύου ακόμα και μετά το άνοιγμα των φυσικών καταστημάτων, ποσοστά ελάχιστα μειωμένο από το 49% της προηγούμενης μέτρησης.

Φαίνεται λοιπόν, ότι η αλλαγή που έχει επέλθει στις αγοραστικές συνήθειες θα διατηρηθεί σε ένα μεγάλο βαθμό και μετά την επίλυση του υγειονομικού προβλήματος.

Άλλωστε, ο καταναλωτής έχει «εκπαιδευτεί» πλέον στην ενσωμάτωση των ηλεκτρονικών καταστημάτων στη διαδικασία αγορών του μέσω της σύγκρισης τιμών και προϊόντων στο διαδίκτυο. Συγκεκριμένα το 56% δηλώνει ότι κάνει συχνά ή πάντα έρευνα αγοράς στο διαδίκτυο πριν αγοράσει τελικά σε φυσικό κατάστημα, ενώ επίσης 37% κάνει το αντίστροφο, δηλαδή έρευνα αγοράς σε φυσικά καταστήματα πριν παραγγείλει από e-shop.

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Επιχειρήσεις
Καββαθάς στον OT – Ελλιπή τα κυβερνητικά μέτρα
Επιχειρήσεις |

Καββαθάς στον OT: Ελλιπή τα κυβερνητικά μέτρα

Ο πρόεδρος της Γενικής Συνομοσπονδίας Επαγγελματιών Βιοτεχνών Εμπόρων Ελλάδας (ΓΣΕΒΕΕ) χαρακτήρισε θετικά τα μέτρα που ανακοίνωσε ο πρωθυπουργός, Κυριάκος Μητσοτάκης από το βήμα της 85ης ΔΕΘ, ωστόσο δεν αρκούν για να αντιμετωπιστούν τα συσσωρευμένα προβλήματα των μικρομεσαίων επιχειρήσεων, όπως τόνισε

Ποζρικίδης στον ΟΤ – Το σχέδιο της ανάπλασης της ΔΕΘ θα αλλάξει όλη την πόλη, όχι μόνο την έκθεση
Επιχειρήσεις |

Ποζρικίδης στον ΟΤ: Το σχέδιο της ανάπλασης της ΔΕΘ θα αλλάξει όλη την πόλη, όχι μόνο την έκθεση

Στο μεγάλο σχέδιο της ανάπλασης της ΔΕΘ που θα βελτιώσει τη λειτουργικότητα των υποδομών και το πράσινο αποτύπωμα της έκθεσης αναφέρθηκε ο διευθύνων σύμβουλος της ΔΕΘ, Κυριάκος Ποζρικίδης μιλώντας στον Οικονομικό Ταχυδρόμο

Efood – Αναδίπλωση της εταιρίας – Οι διανομείς θα μπορούν να ανανεώσουν τη σύμβασή τους
Επιχειρήσεις |

Αναδίπλωση της Efood - Οι διανομείς θα μπορούν να ανανεώσουν τη σύμβασή τους

Μετά τις μεγάλες αντιδράσεις η Efood επανήλθε με νέο μήνυμα στους διανομείς, που τους ενημέρωνε ότι έχουν δικαίωμα να ανανεώσουν τις συμβάσεις τους και μόνο εάν το επιθυμούν θα δουλέψουν με καθεστώς freelancer

Βλαχογιάννης (ΕΒΕΘ) στον ΟΤ – Υπάρχει καλή δυναμική στην οικονομία αλλά και προβληματισμός
Επιχειρήσεις |

Βλαχογιάννης (ΕΒΕΘ) στον ΟΤ: Υπάρχει καλή δυναμική στην οικονομία αλλά και προβληματισμός

«Μπορεί να υπάρχει μακροοικονομική σταθεροποίηση αλλά η μικροοικονομική κατάσταση είναι προβληματική», σημείωσε ο Εμμανουήλ Βλαχογιάννης, αντιπρόεδρος του ΕΒΕΘ