Η επίδραση της κρίσης του COVID-19 καταγράφεται στη διατήρηση της αύξησης των ηλεκτρονικών αγορών ακόμα και μετά την λήξη των μέτρων περιορισμού κυκλοφορίας και του ανοίγματος των φυσικών καταστημάτων.
Ένας στους δύο αγοράζει on line και μετά το άνοιγμα των καταστημάτων
Σύμφωνα με τα αποτελέσματα της έρευνας που πραγματοποίησε ο Σύνδεσμος Επιχειρήσεων και Λιανικής Πωλήσεως Ελλάδος με την επιστημονική υποστήριξη του εργαστηρίου ELTRUN του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών, το 50% των χρηστών διαδικτύου προέβη σε κάποια αγορά μέσω διαδικτύου το τελευταίο 15ήμερο, ποσοστό ναι μεν χαμηλότερο από την μέτρηση του Δεκεμβρίου (61%), αλλά διπλάσιο σε σχέση με τον Δεκέμβριο 2019 (26%).
«Αγκάθι» οι χρόνοι παράδοσης
Τα ποσοστά ικανοποίησης από τις υπηρεσίες παράδοσης, παρά τα σαφώς βελτιωμένα αποτελέσματα, εξακολουθούν να είναι ένας πιθανώς ανασταλτικός παράγοντας για την περεταίρω ανάπτυξη των ηλεκτρονικών αγορών.
Στη γενική ερώτηση σε σχέση με την ικανοποίηση από τις υπηρεσίες παράδοσης για όλα τα είδη το 55% δηλώνει πολύ ικανοποιημένο. Το 27% δηλώνει λίγο ικανοποιημένο και το 18% καθόλου ικανοποιημένο. Τα ποσοστά ικανοποίησης είναι σαφώς υψηλότερα σε σχέση με την μέτρηση του Δεκεμβρίου του 2020, οπότε και το 38% δήλωνε πολύ ικανοποιημένο, το 26% λίγο και 25% καθόλου.
Παρά τη βελτιωμένη αυτή εικόνα, η μικρή μείωση στην διείσδυση του καναλιού των ηλεκτρονικών αγορών από 61% σε 50% δείχνει ότι σε ένα βαθμό η υιοθέτηση ή μη του καναλιού αυτού για κάποιους από τους καταναλωτές επηρεάζεται περισσότερο από άλλους παράγοντες, όπως για παράδειγμα ήταν τα μέτρα περιορισμού κυκλοφορίας και το lockdown.
Τα ηλεκτρονικά στην πρώτη θέση
Η πρόθεση αγοράς μέσω διαδικτύου ανά κατηγορία τον Ιούλιο του 2021 σε σχέση με τον Δεκέμβριο του 2020 παρουσιάζει μείωση, αλλά τα ποσοστά είναι σαφώς υψηλότερα σε σχέση με τον Ιούνιο του 2020, στους πρώτους μήνες της πανδημίας.
Τα υψηλότερα ποσοστά καταγράφονται στην κατηγορία Ηλεκτρικά-Ηλεκτρονικά είδη με 34%. Ακολουθούν τα είδη ρουχισμού με 18%, τα παιχνίδια και είδη δώρων με 15%, τα είδη προσωπικής περιποίησης με 14%, τα έπιπλα με 14%, τα είδη γραφείου και βιβλία με 13% και τα χαμηλότερα ποσοστά καταγράφονται στα φάρμακα με 5% και στα τρόφιμα ποτά με 4%.
Οι καταναλωτικές συνήθειες άλλαξαν για πάντα
Η σημασία της αλλαγής που έχει φέρει η περίοδος της πανδημίας 2020-2021 στις ηλεκτρονικές αγορές αναδεικνύεται ακόμα περισσότερο όταν συνδυάζεται με το γεγονός ότι το 44% δηλώνει ότι θα συνεχίζει να αγοράζει μέσω διαδικτύου ακόμα και μετά το άνοιγμα των φυσικών καταστημάτων, ποσοστά ελάχιστα μειωμένο από το 49% της προηγούμενης μέτρησης.
Φαίνεται λοιπόν, ότι η αλλαγή που έχει επέλθει στις αγοραστικές συνήθειες θα διατηρηθεί σε ένα μεγάλο βαθμό και μετά την επίλυση του υγειονομικού προβλήματος.
Άλλωστε, ο καταναλωτής έχει «εκπαιδευτεί» πλέον στην ενσωμάτωση των ηλεκτρονικών καταστημάτων στη διαδικασία αγορών του μέσω της σύγκρισης τιμών και προϊόντων στο διαδίκτυο. Συγκεκριμένα το 56% δηλώνει ότι κάνει συχνά ή πάντα έρευνα αγοράς στο διαδίκτυο πριν αγοράσει τελικά σε φυσικό κατάστημα, ενώ επίσης 37% κάνει το αντίστροφο, δηλαδή έρευνα αγοράς σε φυσικά καταστήματα πριν παραγγείλει από e-shop.
Latest News
Πώς η Ελλάδα γίνεται κόμβος δεδομένων- Από τον Φάρο και τον Δαίδαλο μέχρι τα data centers
Η τεχνητή νοημοσύνη και η ανάγκη της για δεδομένα «φέρνει» και ένα κύμα επενδύσεων, από τα data centers και τα καλώδια οπτικών ινών μέχρι τον «Φάρο» και τον «Δαίδαλο»
Πώς θα κινηθεί η αγορά τα Χριστούγεννα - Τι σχεδιάζουν Jumbo, Κωτσόβολος, Πλαίσιο
Τα Χριστούγεννα αναμένονται οι παραδοσιακές αγορές - το βάρος και τα ερωτηματικά για τις «δεύτερες ανάγκες» μετατίθενται για την εκπτωτική σεζόν του Ιανουαρίου
Τα «παράδοξα» του εμπορικού συνδικαλισμού – Τα 30 χρόνια ΕΣΕΕ και το ντεμπούτο της Αθήνας
Τα πρόσωπα που σημάδεψαν τον θεσμό – Η γένεση της ΕΣΕΕ και η πρώτη φορά πρόεδρος από την πρωτεύουσα
Τι φέρνει ο «γάμος» Entersoft με SoftOne – Στα σχέδια νέες εξαγορές
Όπως είπε ο κ. Κοτζαμανίδης μέχρι πρότινος Entersoft και Softone ήταν ανταγωνιστές μεν αλλά με αμοιβαίο μεταξύ τους σεβασμό, ενώ χαρακτήρισε τις δύο εταιρείες «διαμάντια του κλάδου»
«Κλείδωσε» η εξαγορά της Κάμπος Χίου από την Ελληνικά Γαλακτοκομεία της οικογένειας Σαράντη
Στην τελική ευθεία οι συζητήσεις του θεσσαλικού ομίλου Ελληνικά Γαλακτοκομεία με την Κάμπος Χίου – Έκδοση μετατρέψιμου ομολογιακού δανείου από τη χιώτικη εταιρεία
Στη Newsphone το κτίριο της Ράδιο Κορασίδης στον Πειραιά μετά από πλειστηριασμό
Ο σημερινός πλειστηριασμός για το κτίριο της Ράδιο Κορασίδης στον Πειραιά, είχε μειωμένη τιμή πρώτης προσφοράς στα 3.417.000 ευρώ
Πράσινο φως από την Κομισιόν για παράταση του «Ηρακλή» - Στα 3 δισ. ο προϋπολογισμός
Η Κομισιόν ενέκρινε νέα παράταση του προγράμματος έως το τέλος του Ιουνίου
«Πράσινο φως» στην Ικτίνος για υπόγειο λατομείο στη Δράμα - Η ανακοίνωση
Η νέα αυτή εκμετάλλευση του υπόγειου λατομείου από την Ικτίνος θα αυξήσει κατά 20% την παραγωγή δολομίτικου Μαρμάρου του Βώλακα
Σε επαφή με τράπεζα η Μουζάκης για το ομολογιακό έως 5 εκατ. ευρώ
Τη σχετική απόφαση ενέκρινε τον περασμένο Αύγουστο η έκτακτη γενική συνέλευση των μετόχων της Μουζάκης
Βραβεία «Κούρος 2024»: Ποιες επιχειρήσεις τιμήθηκαν για τις επιδόσεις τους
Η Λέσχη Επιχειρηματικότητας τίμησε για 27η χρονιά την επιχειρηματικότητα της καινοτομίας απονέμοντας τα βραβεία Κούρος 2024