Πριν από ένα χρόνο στις 21 Ιουλίου 2020, το Ευρωπαϊκό Συμβούλιο συμφώνησε τον 7ετή προϋπολογισμό του ΠΔΠ της ΕΕ σε 1,074 τρισ. ευρώ και φέτος στις 29 Ιουλίου η ΕΕ ενέκρινε πρώτο ανάμεσα στα κράτη-μέλη, το Εταιρικό Σύμφωνο της Ελλάδας για τη νέα προγραμματική περίοδο 2021-2027 συνολικού ύψους 26,2 δισ. ευρώ, από τα οποία, τα 20,9 δισ. θα είναι η ενωσιακή συμμετοχή και τα 5,3 δισ. ευρώ η εθνική συνεισφορά.

Μετά την έγκριση των ελληνικών προτάσεων για το νέο ΕΣΠΑ, τα πρώτα κονδύλια μπορούν να φτάσουν στη χώρα μας το Φθινόπωρο. Ο χρόνος μπορεί να είναι εξαιρετικά περιορισμένος για να συμβούν οι κατάλληλες προετοιμασίες της αξιοποίησης των κεφαλαίων, αλλά όλοι είναι βέβαιοι ότι θα ολοκληρωθούν όλες οι διαδικασίες με τις κοινοτικές αρχές, ώστε να αντληθούν το συντομότερο δυνατό. Το ΥΠΑΝ με δεδομένες τις διαχειριστικές ανεπάρκειες που έχουν εντοπιστεί κατά το παρελθόν, πολύ ορθά στο νέο ΕΣΠΑ έχει προβλέψει την ενίσχυση και αναβάθμιση του προγράμματος τεχνικής υποστήριξης µε συνολικούς πόρους 504 εκατ. ευρώ, για βοήθεια της θεσμικής και διαχειριστικής ικανότητας των δικαιούχων και των φορέων υλοποίησης.

Το ΕΣΠΑ 2021-2027 μπορεί πλέον να ενεργοποιηθεί, σύμφωνα µε τα 8 τομεακά και τα 13 περιφερειακά προγράμματα, από τον Σεπτέμβριο και να αποτελέσει βασικό πυλώνα του αναπτυξιακού σχεδιασμού για την προσεχή 6ετία, προσαρμοσμένο στις ευρωπαϊκές κατευθύνσεις και στο εθνικό πρόγραμμα μεταρρυθμίσεων. Ο σχεδιασμός του προγράμματος περιέχει πέντε στόχους πολιτικής, τον καινοτόμο και έξυπνο οικονομικό μετασχηματισμό, την ενεργειακή μετάβαση, τις πράσινες και γαλάζιες επενδύσεις, τις υποδομές μεταφορών, το ανθρώπινο δυναμικό, τις χωρικές επενδύσεις καθώς και δύο ειδικούς στόχους για «Δίκαιη Μετάβαση» και «Τεχνική Βοήθεια».

Το στοίχημα πάντως για την Ελλάδα δεν είναι μόνο να μπορέσει να απορροφήσει το ευρωπαϊκό πακέτο, του ΕΣΠΑ, αλλά να το αξιοποιήσει κατάλληλα σύμφωνα με τις ανάγκες που δημιουργήθηκαν κατά τη διάρκεια της πανδημίας. Να θυμίσω ότι στο παρελθόν κονδύλια της ΕΕ για τις συνδυασμένες μεταφορές, λιμενικές και μεταφορικές υποδομές αξιοποιήθηκαν πλημμελώς, εν αντιθέσει με άλλες χώρες μέλη της ΕΕ που σήμερα στηρίζουν την περαιτέρω ανάπτυξη τους στις βάσεις που τέθηκαν τότε, προβάλλοντας ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα. Στο νέο ΕΣΠΑ υπάρχει πλέον μια νέα προσέγγιση στους τομείς αλιείας και ναυτιλίας.

Αξίζει τέλος να σημειώσω ότι η προσαρμογή του αρχικού σχεδιασμού των προγραμμάτων ΕΣΠΑ, σύμφωνα με τις νέες ανάγκες των επιχειρήσεων, που έχουν ήδη αναδυθεί και θα αναδυθούν την επόμενη εξαετία είναι «πεδίον δόξης λαμπρόν» για μια καλύτερη Ελλάδα με τη βέλτιστη αξιοποίηση των κονδυλίων από τη πολιτεία, τη κοινωνία και την επιχειρηματικότητα του τόπου

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Opinion