Επικυρώθηκε επιτέλους από την αμερικανική Γερουσία το πολύπαθο νομοσχέδιο για τις υποδομές, συνολικού ύψους ενός τρισ. δολαρίων, ξεπερνώντας το απαραίτητο όριο των 50 ψήφων επί του συνόλου των 100 μελών του Σώματος. Συγκεκριμένα πέρασε με 69 «ναι», που σημαίνει πως μαζί με τους 50 Δημοκρατικούς Γερουσιαστές, το στήριξαν 19 Ρεπουμπλικάνοι.

Το νομοσχέδιο περιλαμβάνει 550 δισ. δολάρια νέας χρηματοδότησης, όπως 110 δισ. για νέους δρόμους και γέφυρες, 66 δισ. για την αναβάθμιση του σιδηροδρομικού δίκτυου, 65 δισ. για τη βελτίωση των υποδομών για το Διαδίκτυο και 15 δισ. δολάρια για την στήριξη των υποδομών για τα ηλεκτρικά οχήματα.

Το νομοσχέδιο ήταν στρατηγικής σημασίας για τον Τζο Μπάιντεν στην προσπάθεια του να στηρίξει την αναστήλωση της αμερικανικής οικονομίας μετά την κρίση της πανδημίας, όμως χρειάστηκε να περάσουν μήνες σκληρών διαπραγματεύσεων και σημαντικές τροποποιήσεις του σχεδίου, ώστε να διασφαλίσει διακομματική στήριξη από το Σώμα.

Οι δημοσκοπήσεις δείχνουν πως η πλειοψηφία του κόσμου εγκρίνει το σχέδιο και μάλιστα το γεγονός πως τα δύο κόμματα κατάφεραν να συμφωνήσουν και να το στηρίξουν από κοινού.

Εξάλλου, το ίδιο πνεύμα διακομματικής συνεργασίας ελπίζεται πως θα κυριαρχήσει και στα έδρανα της Βουλής των Αντιπροσώπων που είναι ο επόμενος σκόπελος για την έγκριση του νομοσχεδίου. Συγκεκριμένα, το πακέτο αναμένεται να έρθει προς ψήφιση στη Βουλή, το Σεπτέμβριο, όταν επανέλθει το Σώμα από την καλοκαιρινή διακοπή του.

Πάντως, τα πράγματα μπορεί να περιπλακούν στην πορεία, καθώς οι Δημοκρατικοί επιμένουν στην χωριστή προώθηση επιπλέον επενδύσεων ύψους 3,5 τρισ. δολαρίων, για τομείς όπως η κλιματική αλλαγή και το κράτος πρόνοιας, που έμειναν εκτός του πακέτου. Ήδη μέσα στη μέρα ο επικεφαλής των Δημοκρατικών της Γερουσίας, Τσακ Σούμερ θα φέρει το θέμα προς συζήτηση στην ολομέλεια, αν και σίγουρα θα βρει αντίσταση μεταξύ των Ρεπουμπλικανών συναδέλφων του.

Το πρόβλημα ξεκινά από το γεγονός πως η επικεφαλής της Βουλής του Αντιπροσώπων, Νάνσι Πελόζι, εκφράζοντας τη βούληση πολλών βουλευτών, έχει διαμηνύσει πως το Κογκρέσο δεν θα δεχτεί να συζητήσει, πόσο μάλλον να ψηφίσει τα νομοσχέδια, αν προηγουμένως δεν έχουν εγκριθεί και τα δύο από τη Γερουσία. Και μπορεί το πακέτο των υποδομών να πέρασε επιτέλους από τη Γερουσία, όμως το πακέτο των επιπλέον επενδύσεων είναι λίαν απίθανο πως θα συγκεντρώσει διακομματική στήριξη. Αυτό μπορεί να φέρει νέο γύρο καθυστερήσεων, ίσως και μήνες, έως ότου τελικά το νομοσχέδιο για τις υποδομές φτάσει τελικά να υπογραφεί και να επικυρωθεί από τον Τζο Μπάιντεν.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Διεθνή
Boeing: Πολύ μεγάλη για να αποτύχει
Διεθνή |

Γιατί μια αποτυχημένη Boeing θα έβλαπτε τους πάντες - ακόμα και την Airbus

Παρόλο που το Κογκρέσο διεξάγει δύο ακροάσεις σχετικά με ισχυρισμούς για αστοχίες ασφάλειας στο 787 Dreamliner και σε άλλα αεροσκάφη, η Boeing έχει σε μεγάλο βαθμό απομονωθεί από τις συνέπειες των λαθών της - όχι για πολύ όμως