«Λάθη κάνει μόνο ο άνθρωπος, όχι η φύση». Η φράση αυτή του Κυριάκου Μητσοτάκη, από τη συνέντευξη Τύπου, αποτυπώνει την ουσία των ακραίων καιρικών φαινομένων που πλήττουν όλο και συχνότερα, όλο και βιαιότερα, τα τελευταία χρόνια τον πλανήτη. Τα φαινόμενα αυτά δεν ήταν αναπόφευκτα, τουλάχιστον ως προς την ένταση και τη συχνότητά τους. Προκλήθηκαν, ή ενισχύθηκαν, από την επέμβαση του ανθρώπου στη φύση. Εγιναν ολοένα και απειλητικότερα εξαιτίας της ανθρώπινης αδιαφορίας. Και θα μετριαστούν μόνο αν μειωθούν δραστικά οι εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου και υιοθετηθεί η πράσινη ανάπτυξη.
Τα λάθη στα οποία αναφέρθηκε ο Πρωθυπουργός αφορούν ειδικότερα και τη διαχείριση των καταστροφικών πυρκαγιών που σημειώθηκαν τις τελευταίες ημέρες σε όλη την Ελλάδα. Οπως είπε όμως απαντώντας σε ερώτηση των «ΝΕΩΝ», για τα λάθη αυτά θα αποδοθούν ευθύνες όταν έρθει η ώρα.
Προς το παρόν προέχει η αποζημίωση των πληγέντων (που θα γίνει άμεσα), η λήψη μέτρων για την αντιμετώπιση των φαινομένων που μοιραία θα ακολουθήσουν τις πυρκαγιές (πλημμύρες, λασπορροές, κατολισθήσεις) και η εκστρατεία ανασυγκρότησης των πυρόπληκτων περιοχών, με πρώτη τη Βόρεια Εύβοια (όπου θα έχει την ευθύνη ο Σταύρος Μπένος).
Η δέσμευση του Πρωθυπουργού είναι σαφής: «Η κυβέρνηση και θέλει, και ξέρει, και μπορεί, να ξανακερδίσει ό,τι χάσαμε».
Δεν θα είναι εύκολο. Οι προβλέψεις των ειδικών για την Ελλάδα, αλλά και άλλες περιοχές της Μεσογείου, είναι εφιαλτικές. «Οι πυρκαγιές μπορεί να διαρκούν μέχρι και 30 ή και 40 επιπλέον ημέρες στο τέλος του αιώνα αν συνεχιστούν οι υψηλές εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου», λένε στα «ΝΕΑ» δύο επιστήμονες του Ευρωπαϊκού Οργανισμού Περιβάλλοντος.
Η σύνδεση του φαινομένου αυτού με την κλιματική αλλαγή είναι ευθεία: οι φωτιές ευνοούνται από τον καύσωνα και την παρατεταμένη ξηρασία και, όπως δείχνει η τελευταία έκθεση της Διακυβερνητικής Επιτροπής για την Κλιματική Αλλαγή που δόθηκε αυτή την εβδομάδα στη δημοσιότητα, οι καύσωνες αυξάνονται και θα συνεχίσουν να αυξάνονται σε όλο τον κόσμο.
Σε ένα συγκλονιστικό άρθρο της στην «Guardian», που αναδημοσιεύουν κατ’ αποκλειστικότητα «ΤΑ ΝΕΑ», η συγγραφέας Φρανσίν Πρόουζ γράφει ότι στους ιστορικούς εφιάλτες των τελευταίων δεκαετιών (δολοφονίες, τρομοκρατικές επιθέσεις, έκρηξη του ρατσισμού) πρέπει να προστεθεί και το βίντεο από ένα φέρι-μποτ γεμάτο ανθρώπους που βλέπουν πίσω τους την Εύβοια να καίγεται.
Αυτό το βίντεο, γράφει, είναι μια εικόνα της Κόλασης του Δάντη. Και πρέπει να το δουν όλοι. Γιατί αν δεν τρομάξουμε, αν δεν αλλάξουμε τις συνήθειές μας, αν δεν μειώσουμε την εξάρτησή μας από τα ορυκτά καύσιμα, αυτή η κόλαση θα είναι σύντομα ο κόσμος μας.
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ ΝΕΑ
Latest News
HELLENiQ ENERGY: Έναρξη λειτουργίας της ΕΚΟ Energy στην Κύπρο ως προμηθευτής πράσινης ενέργειας
Ξεκίνησε η εμπορική δραστηριότητα στην προμήθεια ηλεκτρισμού από ΑΠΕ
ΑΙΓΙΣ και AntiNero στη μάχη για τις πυρκαγιές - Οι διαγωνισμοί που «τρέχει» το ΤΑΙΠΕΔ
ΑΙΓΙΣ και AntiNero στη μάχη της Ελλάδας για τις πυρκαγιές - Πώς προχωρά η εξέλιξη των προγραμμάτων
Στα τέλη του 2024 το πρώτο πρατήριο υδρογόνου από την Motor Oil
Στα τέλη του 2025 θα λειτουργήσει και το δεύτερο στην Ακράτααι- Και οι δύο σταθμοί θα είναι δημοσίως προσβάσιμοι
Κυνηγώντας τα πράσινα... ταλέντα - Η μάχη της πληροφορικής για green θέσεις
Ερευνα του ομίλου ManpowerGroup
Χωρίς στόχο για μηδενικές εκπομπές, πάνω από τις μισές ιδιωτικές εταιρείες
Μεγαλώνει το χάσμα σε σχέση με τις εισηγμένες
Η Volvo λανσάρει φτηνό κινέζικο EV στις ΗΠΑ και ... ανησυχεί την Tesla
Το EX30 κατασκεύασε η Volvo Cars, η σουηδική αυτοκινητοβιομηχανία πολυτελών οχημάτων που ανήκει στην κινεζική Geely
Στο Ταμείο Ανακαμψης το έργο «Εξοικονόμηση ενέργειας σε επιχειρήσεις - Φωτοβολταϊκά στις επιχειρήσεις»
Ο συνολικός προϋπολογισμός του έργου ανέρχεται σε 161.502.400 ευρώ
ΕΥ: Συνέδριο για την πράσινη φορολογία στην Ελλάδα
Πώς θα διαμορφωθεί η περιβαλλοντική φορολογική πολιτική στην Ελλάδα
Η Tesla φτιάχνει πιο πρόσιτα αυτοκίνητα και απογειώνει τις μετοχές της
Τι σχεδιάζει ο Ίλον Μασκ για το επόμενο διάστημα
Πρέπει να ανησυχούν οι ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες από την πτώση πωλήσεων EV;
Οι ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες θα πρέπει να χρησιμοποιήσουν αυτή την επιβράδυνση της αγοράς για να καλύψουν τη διαφορά με τους Κινέζους ανταγωνιστές