
Η αυτοκινητοβιομηχανία ξοδεύει τους περισσότερους πόρους στην έρευνα και την ανάπτυξη σε σύγκριση με άλλους τομείς της ευρωπαϊκής βιομηχανίας, σύμφωνα με την Ευρωπαϊκή Ένωση Κατασκευαστών Αυτοκινήτων. Ο κλάδος των αυτοκινήτων για παράδειγμα ξόδεψε για έρευνα 61 δισ. ευρώ το 2018, όταν ο κλάδος των φαρμάκων δαπάνησε 39,9 δισ. ευρώ.
Ο στόχος της συνεχούς εξέλιξης της αυτοκίνησης, της ανάπτυξης της ασφάλειας και της τελειοποίησης των τεχνολογιών, αποτέλεσαν βασικούς στόχους για να αλλάξει η εικόνα της μεταφοράς σε πιο βιώσιμη, καθώς κατασκευάζονται όλο και περισσότερο οικολογικά και ευφυή αυτοκίνητα.
Σήμερα, η αυτοκινητοβιομηχανία είναι ένας δυναμικά αναπτυσσόμενος και ο πιο καινοτόμος κλάδος της ευρωπαϊκής οικονομίας. Μεταξύ των δέκα βασικών κλάδων της βιομηχανίας, αναλαμβάνει σχεδόν το 30% των παγκόσμιων δαπανών για μελέτες και ανάπτυξη, αφήνοντας πολύ πίσω τον δεύτερο στον κατάλογο φαρμακευτικό και βιοτεχνολογικό τομέα. Ο ευρωπαϊκός τομέας της αυτοκινητοβιομηχανίας είναι ουσιαστικά μπροστά από την Ιαπωνία. Παράλληλα, εξέλιξη και ανάπτυξη υπάρχει και στον τομέα των ανταλλακτικών αυτοκινήτων, καθώς και σε αυτό τον τομέα δαπανούνται μεγάλα ποσά που αγγίζουν τα 18 δισ. ευρώ.
Ευρωπαϊκή ανάπτυξη στην ηλεκτροκίνηση
Ο τομέας της ευρωπαϊκής αυτοκινητοβιομηχανίας που παρουσιάζει μεγαλύτερη ανάπτυξη είναι η ηλεκτροκίνηση και ακολουθεί η ανάπτυξη της αυτόνομης οδήγησης. Το 2018 ο μεγαλύτερος αριθμός αιτήσεων διπλώματος ευρεσιτεχνίας στον τομέα της τεχνολογίας αυτόνομων αυτοκινήτων προερχόταν από την Ευρώπη. Από το γενικό αριθμό όλων των διπλωμάτων ευρεσιτεχνίας στον κόσμο το 33,3 % ανήκει στην Ευρώπη, ακολουθούν οι ΗΠΑ με ποσοστό 30,1 %, την τρίτη θέση καταλαμβάνει η Ιαπωνία και την τέταρτη η Νότια Κορέα, όπου τα μερίδια τους στις παγκόσμιες αιτήσεις διπλωμάτων ευρεσιτεχνίας ήταν 11,5% και 10,5% αντίστοιχα.

Είναι δεδομένο ότι η ηλεκτροκίνηση στην Ευρώπη συνδέεται στενά με την ανάπτυξη των ολοένα και πιο έξυπνων τεχνολογιών που κάνουν την οδήγηση πιο άνετη, ασφαλή και προβλέψιμη. Σχετίζεται με τους ευρωπαϊκούς κανονισμούς, οι οποίοι εκτός από τα αυστηρά όρια εκπομπών, προϋποθέτουν περισσότερες λύσεις ενεργητικής και παθητικής ασφάλειας στο βασικό εξοπλισμό των νέων οχημάτων.
Άνοδος της έρευνας
Η πανδημία όχι μόνο δεν μείωσε αυτές τις έρευνες, αλλά αντίθετα τις ενίσχυσε. Αυτό αποδεικνύεται από τα στοιχεία των πωλήσεων για το πρώτο εξάμηνο του 2020. Παρόλο που οι πωλήσεις αυτοκινήτων με κινητήρα εσωτερικής καύσης μειώθηκαν έως και 38%, η πώληση των ηλεκτρικών αυτοκινήτων αυξήθηκε κατά 20%. Αυτή η τάση υποστηρίχθηκε από ενέργειες αρκετών κυβερνήσεων ευρωπαϊκών χωρών, οι οποίες χρησιμοποιούν οικονομικά κίνητρα για την αγορά αυτοκινήτων, αυξάνοντας το κανάλι των πωλήσεων.
Αντικατάσταση
Η ηλεκτροκίνηση το τελευταίο χρονικό διάστημα βρίσκεται στο απόγειό της και πλέον η πλήρης αντικατάσταση των αυτοκινήτων με κινητήρα καύσης με τα πλήρως ηλεκτρικά και αυτόνομα αυτοκίνητα απαιτεί περαιτέρω ανάπτυξη όχι μόνο των τεχνολογιών που έχουν να κάνουν με την αυτονομία και τα σημεία φόρτισης, αλλά και την τελειοποίηση όλης της τεχνολογίας. Το μεγάλο στοίχημα των αυτοκινητοβιομηχανιών έχει να κάνει με την μείωση του βάρους των οχημάτων, την αύξηση των συστημάτων ασφάλειας, την αύξηση του επιπέδου αυτόνομης οδήγησης και φυσικά την αύξηση της αυτονομίας των μπαταριών. Οι σχεδιαστές και οι κατασκευαστές στον κλάδο της αυτοκινητοβιομηχανίας εξακολουθούν να αναζητούν νέα υλικά και καινοτόμες τεχνολογίες οι οποίες θα επιτρέψουν την μείωση του βάρους των αυτοκινήτων, ενώ παράλληλα θα διασφαλιστεί η δομική τους αντοχή, με συνέπεια την αύξηση της ασφάλειας και της άνεσης.

FILE PHOTO: An electric car is seen plugged in at a charging point for electric vehicles in Rome, Italy, April 28, 2021. REUTERS/Guglielmo Mangiapane/File Photo
Ταυτόχρονα, τα σύγχρονα αυτοκίνητα θα πρέπει να παράγονται με όσο το δυνατόν περισσότερο ανακυκλώσιμα υλικά, όπως απαιτεί η ευρωπαϊκή νομοθεσία. Αυτή αποτελεί μια σημαντική παράμετρο στο χώρο της αυτοκινητοβιομηχανίας, ειδικά τώρα όπου τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα αυξάνονται και η διαχείριση της ανακύκλωσης των μπαταριών είναι μέρος του προβλήματος που αναζητά λύση.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ


Latest News

Πώς ολοκληρώνουν τον κύκλο ζωής τους τα αιολικά πάρκα - Τι αναφέρει η ΔΕΗ
H ΔΕΗ έχει ήδη ολοκληρώσει το πρώτο Repowering Αιολικών Πάρκων στην Ελλάδα από την ΔΕΗ Ανανεώσιμες, αντικαθιστώντας παλιές ανεμογεννήτριες που ολοκλήρωσαν τον κύκλο ζωής τους με νέες

Το ΣτΕ ακυρώνει μεγάλη επένδυση φωτοβολταϊκών σε περιοχή Natura
Για αδειοδότηση έργων ΑΠΕ εντός ή κοντά σε Natura το ΥΠΕΝ δεν μπορεί να αγνοεί αρνητικές γνωμοδοτήσεις φορέων διαχείρισης λέει το ΣτΕ.

Περιβάλλον: Τα κοράλια απειλούνται με εξαφάνιση
Το 84% των κοραλλιογενών υφάλων του κόσμου επλήγη από το χειρότερο συμβάν λεύκανσης που έχει καταγραφεί

Συνεργασία ΕΤΕπ-Υπερταμείου για τα ελληνικά λιμάνια και την Κλιματική Αλλαγή
Στο πλαίσιο της συμφωνίας, η Συμβουλευτική Υπηρεσία της ΕΤΕπ θα υποστηρίξει τις αντίστοιχες λιμενικές αρχές στον εντοπισμό και την αντιμετώπιση φυσικών κινδύνων

Ημέρα της Γης: Η ΔΕΗ επενδύει στην καθαρή ενέργεια για βιώσιμη ανάπτυξη
Τι περιλαμβάνουν οι δεσμέυσεις του ομίλου ΔΕΗ για μείωση των άμεσων εκπομπών CO2

LG: Αποσύρεται απο επένδυση για μπαταρίες ηλεκτρικών οχημάτων
Η LG Energy Solution σε ανακοίνωσή της διευκρίνισε ότι λόγω «των συνθηκών της αγοράς και του επενδυτικού περιβάλλοντος, συμφωνήσαμε να αποσυρθούμε επίσημα από το έργο Indonesia GP (Grand Package)»

Η περιφρόνηση του Τραμπ στην πράσινη ενέργεια ακυρώνει επενδύσεις 8 δισ.
Πολλές εταιρείες που δραστηριοποιούνται στις ΑΠΕ αναστέλλουν μαζικά επενδυτικά projects στον κλάδο

Η TotalEnergies εμμένει στη καθαρή ενέργεια καθώς οι ανταγωνιστές της αλλάζουν ρότα
Η TotalEnergies διατηρεί τη δέσμευσή του να επεκτείνει τις δραστηριότητές του σε υδρογονάνθρακες αλλά και πράσινη ενέργεια, ενώ BP και Shell στρέφονται στα ορυκτά καύσιμα
![Πλημμύρες: Σημειώθηκαν σε επίπεδα ρεκόρ στην Ευρώπη το 2024 [γράφημα]](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/04/FLOOD_HUNGRY-600x450.jpg)
Το 2024 η Ευρώπη επλήγη απο εκτεταμένες πλημμύρες [γράφημα]
Οι πλημμύρες το 2024 επηρέασαν περίπου 413.000 πολίτες, σύμφωνα με την Υπηρεσία Κλιματικής Αλλαγής Copernicus της Ευρωπαϊκής Ένωσης και τον Παγκόσμιο Μετεωρολογικό Οργανισμό

Ξεκινούν την κατασκευή οκτώ φωτοβολταϊκών σταθμών MORE και ΔΕΗ Ανανεώσιμες
Καθοριστικό βήμα στη διαδικασία αδειοδότησης για τη MORE και τη ΔΕΗ Ανανεώσιμες στη Μακεδονία