Την επιτυχή ολοκλήρωση της τελευταίας φάσης του ερευνητικού έργου «Smart-Bearing» ανακοίνωσε η Capital-Executive Ship Management Corp. (Capital-Executive). Ο έξυπνος αισθητήρας  εγκαταστάθηκε στα ενδιάμεσα έδρανα του αξονικού συστήματος του πλοίου και δοκιμάστηκε τελευταία φορά στο Container της Capital-Executive M/V ‘Adonis’ (πρώην “CMA-CGM Uruguay”), IMO 9706310 με εξαιρετικά αποτελέσματα τον Φεβρουάριο του 2020.
Κατά την επόμενη φάση του έργου, ο αισθητήρας αναμένεται να εγκατασταθεί σε άλλο πλοίο για μια δοκιμαστική περίοδο 6 μηνών.
Ο έξυπνος αισθητήρας  εδράνων αξονικού συστήματος (Smart Bearing Sensor) είναι ένας πρωτοποριακός πρότυπος αισθητήρας που εφευρέθηκε από τον  ABS και υλοποιήθηκε σε συνεργασία με το ΕΜΠ (Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο Αθηνών) και τη Metrisis Ltd.
Ο έξυπνος αισθητήρας εδράνων αξονικού συστήματος  βασίζεται στην τεχνολογία των  επιμηκυνσιόμετρων μετρώντας την καταπόνηση στο περίβλημα του εδράνου  που προκαλείται από το βάρος του άξονα και απεικονίζοντας την σε δύναμη αντίδρασης η στο φορτίο του εδράνου. Στην ουσία μετατρέπει το περίβλημα του εδράνου σε μια απλή ζυγαριά. Ο σένσορας καταγράφει το φορτίο του ενδιάμεσου εδράνου και τη γωνία ευθυγράμμισης ανά πάσα στιγμή, όχι μόνο υπό στατικές συνθήκες, αλλά και υπό δυναμικές συνθήκες στρέψης του άξονα και για οποιοδήποτε βύθισμα πλοίου που μπορεί να προκαλεί παραμορφώσεις γάστρας.
Η ιδέα είναι ότι λειτουργεί, περίπου όπως λειτουργεί ένας τυπικός αισθητήρας θερμοκρασίας εδράνου  που μετράει ακατάπαυστα και προκαλεί «alarm» σε περίπτωση που οι δυνάμεις ή οι γωνίες υπερβούν τα όρια του κατασκευαστή του εδράνου. Τα οφέλη αυτής της πρωτοποριακής αλλά απλής τεχνολογίας δίνουν τη δυνατότητα παρατήρησης και μελέτης  των δυναμικών συνθηκών του άξονα του πλοίου, σε αντίθεση με τις παραδοσιακές δοκιμές στατικών μετρήσεων. Επομένως, δεδομένης της δυνατότητας συνεχούς παρακολούθησης και καταγραφής του φορτίου εδράνου και της γωνίας  ευθυγράμμισης του, μεταξύ άξονα και εδράνου, ο πρότυπος αισθητήρας αναιρεί την ανάγκη για δοκιμές jack-up για σκοπούς επαναευθυγράμμισης.
Η επέκταση αυτής της τεχνολογίας σε όλα τα έδρανα συμπεριλαμβανομένων και των εδράνων χοάνης,  θα δημιουργήσει ένα ολοκληρωμένο διαγνωστικό σύστημα, το οποίο θα παρέχει ενισχυμένη προστασία και ασφάλεια μέσω ενός οικονομικού, και πρακτικού συστήματος παρακολούθησης της κατάστασης του άξονα. Τα πλοία που είναι ευαίσθητα στην ευθυγράμμιση αξόνων, όπως εκείνα με μονό έδρανο χοάνης, η με έδρανα που λιπαίνονται με νερό, σίγουρα θα επωφεληθούν περισσότερο από τέτοια απλά αλλά καινοτόμα συστήματα παρακολούθησης, διάγνωσης και πρόγνωσης.
Ο κ. Σταύρος Μεϊντάνης, Διευθύνων Σύμβουλος της Capital-Executive σχολίασε: «Είμαστε πάντα πρόθυμοι να συμμετέχουμε και να συμβάλλουμε στην εφαρμογή της καινοτομίας και των προηγμένων τεχνολογιών. Είναι δεδηλωμένη η στρατηγική της εταιρείας μας για την εφαρμογή και την ενίσχυση της τεχνολογικής εξέλιξης με στόχο τη δημιουργία μιας πιο βιώσιμης ναυτιλιακής βιομηχανίας».
Ο Δρ. Χρήστος Λεοντόπουλος, Διευθυντής του Global Ship Systems Center στην Αθήνα δήλωσε ότι «Το ABS έχει δοκιμάσει τώρα τον πρότυπο αυτό αισθητήρα σε τρία πλοία και λειτουργεί όπως αναμενόταν, με την τελευταία δοκιμή να δείχνει εξαιρετικά αποτελέσματα. Είμαστε στην ευχάριστη θέση να συνεργαζόμαστε με εταιρείες όπως η Capital-Executive, οι οποίες εκτιμούν τις έξυπνες καινοτόμες λύσεις και είναι έτοιμες να διερευνήσουν προηγμένες τεχνολογίες για να αυξήσουν την προληπτική συντήρηση αλλά και την ασφάλεια των πλοίων τους».
Η Capital-Executive Ship Management Corp. («Capital-Executive») διαχειρίζεται σήμερα ένα στόλο 38 πλοίων, συμπεριλαμβανομένων 34 πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων και 4 σύγχρονων πλοίων μεταφοράς χύδην φορτίου συνολικού dwt 3.011.450 τόνων και συνολικού teu 185.758. Ο υπό διαχείριση στόλος περιλαμβάνει πλοία της Capital Product Partners L.P που είναι εισηγμένη στο Nasdaq.
Ο American Bureau of Shipping («ABS») κορυφαίος παγκόσμιος νηογνώμονας στη παγκόσμια ναυτιλία αλλά και στη βιομηχανία offshore, έχει δεσμευτεί να θέτει πρότυπα για την ασφάλεια και την αριστεία στο σχεδιασμό και την κατασκευή των πλοίων. Επικεντρωμένο στην ασφαλή και πρακτική εφαρμογή προηγμένων τεχνολογιών και ψηφιακών λύσεων, το ABS συνεργάζεται με τη ναυτική  βιομηχανία αλλά και τις ναυτιλιακές εταιρίες για να βελτιστοποίηση των κανονισμών και τη προστασία της ανθρώπινης ζωής στη θάλασσα αλλά και της θαλάσσιας περιουσίας.
Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Επικαιρότητα
Ακρίβεια: Άτυπο debate κυβέρνησης – αντιπολίτευσης για το κάλεσμα Μητσοτάκη σε «απολογία» στη Βουλή
Επικαιρότητα |

Άτυπο debate κυβέρνησης – αντιπολίτευσης για το κάλεσμα Μητσοτάκη σε «απολογία» στη Βουλή

Αίτημα ΣΥΡΙΖΑ για προ ημερησίας συζήτηση. Η τελευταία συζήτηση επί του ζητήματος προκλήθηκε από τον τότε αρχηγό της Αξιωματικής Αντιπολίτευσης Αλέξη Τσίπρα το 2021.

Πρωτογενές πλεόνασμα: Η κυβέρνηση πανηγυρίζει – Για πλεόνασμα ακρίβειας μιλούν τα κόμματα
Επικαιρότητα |

Η κυβέρνηση πανηγυρίζει για το πρωτογενές πλεόνασμα του 2023 – Για πλεόνασμα ακρίβειας μιλούν τα κόμματα

Όπως ανακοίνωσε η ΕΛΣΤΑΤ, το πρωτογενές αποτέλεσμα για το 2023 ανήλθε σε 1,86% του ΑΕΠ, έναντι στόχου για 1,15% – Η αντιπολίτευση κατηγορεί την κυβέρνηση ότι είπε ψέματα πως μείωσε τους φόρους