Οι Risaburo Toyoda και Kiichiro Toyoda ιδρύουν την Toyota Motor Co., Ltd., με αρχικό κεφάλαιο 12 εκατομμύρια γιεν, για το σχεδιασμό και την παραγωγή αυτοκινήτων. Λίγο καιρό πριν, η ιαπωνική κυβέρνηση είχε νομιμοποιήσει την κατασκευή αυτοκινήτων στην Ιαπωνία.
Οι Toyoda, οι οποίοι διαχειρίζονται μια οικογενειακή επιχείρηση μηχανών κλώσης και ύφανσης, Η αρχική Toyota Industries, ιδρύθηκε από τον Sakichi Toyoda, πατέρα του Kiichiro. Οι Risaburo Toyoda και Kiichiro Toyoda πέρασαν σχεδόν μια δεκαετία από τον «ελεύθερο χρόνο» τους υπομονετικά φτιάχνοντας πρωτότυπα μικρά, φθηνά αυτοκίνητα που απλώς θα προσέλκυαν την εργατική τάξη της Ιαπωνίας. Και τελικά το πέτυχαν.
Ο λόγος για τον οποίο ονομάζεται “Toyota” και όχι “Toyoda” είναι ότι πίστευαν ότι ακούγεται καλύτερα και σήμαινε επίσης ότι το όνομα θα μπορούσε να γραφτεί στα Ιαπωνικά με οκτώ κινήσεις. Στην Ιαπωνία, από τα παλιά χρόνια, οι άνθρωποι πίστευαν ότι ο αριθμός 8 ήταν τυχερός και σήμαινε ότι τα πράγματα θα πήγαιναν καλά στο μέλλον. Έτσι, το όνομα “Toyota” επιλέχθηκε με την ελπίδα ότι όχι μόνο η εταιρεία αλλά και η Ιαπωνία θα ευημερούσαν.
Η Toyota είναι ένας από τους μεγαλύτερους κατασκευαστές αυτοκινήτων στον κόσμο, παράγοντας περίπου 10 εκατομμύρια οχήματα ετησίως. Ενώ ήταν ακόμα τμήμα της αρχικής βιομηχανίας Toyota, η εταιρεία ανέπτυξε το πρώτο της προϊόν, τον κινητήρα τύπου Α το 1934 και το πρώτο επιβατικό της αυτοκίνητο το 1936, το .
Μετά τον Δεύτερο Παγκόσμιο Πόλεμο, η Toyota επωφελήθηκε από τη συμμαχία της Ιαπωνίας με τις Ηνωμένες Πολιτείες για να μάθει από αμερικανικές αυτοκινητοβιομηχανίες και άλλες εταιρείες, οι οποίες θα δημιουργούσαν το The Toyota Way (μια φιλοσοφία διαχείρισης) και το Toyota Production System (μια λιτή κατασκευαστική πρακτική) που μετέτρεψε τη μικρή εταιρεία σε ηγέτη στον κλάδο και απετέλεσε το αντικείμενο πολλών ακαδημαϊκών μελετών.
Στη δεκαετία του 1960, η Toyota εκμεταλλεύτηκε την ταχέως αναπτυσσόμενη ιαπωνική οικονομία για να πουλήσει αυτοκίνητα στην ανερχόμενη μεσαία τάξη, οδηγώντας στην ανάπτυξη του Toyota Corolla, το οποίο έγινε το καλύτερο σε πωλήσεις αυτοκίνητο όλων των εποχών στον κόσμο. Η ακμάζουσα οικονομία χρηματοδότησε επίσης μια διεθνή επέκταση που επέτρεψε στην Toyota να εξελιχθεί σε μία από τις μεγαλύτερες αυτοκινητοβιομηχανίες στον κόσμο, τη μεγαλύτερη εταιρεία στην Ιαπωνία και την ένατη μεγαλύτερη εταιρεία στον κόσμο σύμφωνα με τα έσοδα (Δεκέμβριος, 2020). Η Toyota ήταν ο πρώτος κατασκευαστής αυτοκινήτων που παρήγαγε περισσότερα από 10 εκατομμύρια οχήματα ετησίως, ρεκόρ που σημειώθηκε το 2012, όταν ανέφερε επίσης την παραγωγή του 200 εκατομμυριοστού οχήματός της.
Η Toyota επαινέθηκε ότι ήταν ηγέτης στην ανάπτυξη και τις πωλήσεις υβριδικών ηλεκτρικών οχημάτων με αποδοτικότερη κατανάλωση καυσίμου, ξεκινώντας με την παρουσίαση του Toyota Prius το 1997. Η εταιρεία πωλεί τώρα περισσότερα από 40 μοντέλα υβριδικών οχημάτων σε όλο τον κόσμο. Ωστόσο, πιο πρόσφατα, η εταιρεία κατηγορήθηκε επίσης για «πράσινο ξέπλυμα» για τον σκεπτικισμό της για τα ηλεκτρικά οχήματα και την εστίασή της στην ανάπτυξη οχημάτων κυψελών καυσίμου υδρογόνου, όπως το Toyota Mirai, μια τεχνολογία που είναι πιο δαπανηρή και έχει μείνει πολύ πίσω από τις ηλεκτρικές μπαταρίες.
Η Toyota Motor Corporation παράγει οχήματα με πέντε μάρκες: Daihatsu, Hino, Lexus, Ranz και την ομώνυμη Toyota. Η εταιρεία κατέχει επίσης μερίδιο 20% στην Subaru Corporation, 5,1% στη Mazda, 4,9% στη Suzuki, 4,6% στην Isuzu, 3,8% στην Yamaha Motor Corporation και 2,8% στην Panasonic, καθώς και μερίδια σε κοινοπραξίες κατασκευής οχημάτων στην Κίνα (GAC Toyota και FAW Toyota), στην Τσεχία (TPCA), στην Ινδία (Toyota Kirloskar) και στις Ηνωμένες Πολιτείες (MTMUS).
Η Toyota είναι εισηγμένη στο Χρηματιστήριο του Λονδίνου, στο Χρηματιστήριο της Ναγκόγια, στο Χρηματιστήριο της Νέας Υόρκης και στο Χρηματιστήριο του Τόκιο, όπου η μετοχή της αποτελεί συστατικό στοιχείο των δεικτών Nikkei 225 και TOPIX Core30.
Latest News
Το πολύπλοκο τοπίο στη Συρία αλλάζει το χάρτη στη Μέση Ανατολή
Εξαιρετικά πολύπλοκο είναι το τοπίο στη Συρία, στη μετά Άσαντ εποχή, με Ισραήλ, και Τουρκία, να παίρνουν θέση συνδιαμορφωτή των εξελίξεων.
Συρία: Αυτό είναι το προσχέδιο της G7 για την επόμενη ημέρα – Ο ρόλος του Κατάρ
Την ίδια ώρα που οι G7 εξετάζουν αν θα έχουν σχέση με τη νέα κυβέρνηση στη Συρία, το Ισραήλ βομβαρδίζει σε συριακά εδάφη
Η Γαλλία αναζητά πρωθυπουργό - Οι ασκήσεις επί χάρτου του Μακρόν
Εκπνέει η προθεσμία για την κατάρτιση του νέο προϋπολογισμού στη Γαλλία - Μπαράζ συναντήσεων από τον Γάλλο πρόεδρο
Εξίσωση με πολλές μεταβλητές το μέλλον της Συρίας
Κανείς δεν μπορεί να προβλέψει το μέλλον της Συρίας που βρίσκεται όπως παραδέχονται διπλωμάτες αντιμέτωπη με το χάος
Τραμπ: «Πρέπει να φύγουν όλοι οι παράνομοι μετανάστες»
Θα υλοποιήσει πράγματι ο Ντόναλντ Τραμπ όλα όσα είχε διακηρύξει στον προεκλογικό αγώνα; Μία συνέντευξη εφ' όλης της ύλης στο αμερικανικό τηλεοπτικό δίκτυο NBC
Συρία: Σε θέση «πρωτοφανούς αδυναμίας» η Τεχεράνη
«Ο Άξονας της Αντίστασης, όπως τον ξέραμε, δεν υπάρχει πια»
Ο Άσαντ έφυγε, ο Τραμπ έρχεται: Χαράσσεται ξανά ο χάρτης της Μέσης Ανατολής
Η πτώση Άσαντ στη Συρία ακολούθησε ακόμη δυο κατακλυσμικά γεγονότα, που οδήγησαν στην «κατάρρευση του στρατοπέδου που πρόσκειται στο Ιράν».
Ερντογάν: Εγώ και ο Πούτιν είμαστε οι πιο παλιοί ηγέτες
Τι σχολίασε ανέφερε ο Τούρκος πρόεδρος
Τζο Μπάιντεν: «Ιστορική ευκαιρία» για τους Σύρους η ανατροπή του Άσαντ
Η Ουάσιγκτον θα συνεργαστεί με τους εταίρους στη Συρία για τη μετάβαση της εξουσίας δήλωσε ο Αμερικανός πρόδερος Μπάιντεν
Οι γεωπολιτικές εξελίξεις στη Συρία ευνοούν την Τουρκία
Η Τουρκία κερδισμένη από τις εξελίξεις στην Συρία – Τα ερωτήματα για την επόμενη μέρα