«Όταν τα πρατήρια καυσίμων στην Αλγερία σταμάτησαν να παρέχουν βενζίνη μολύβδου τον Ιούλιο, η χρήση βενζίνης μολύβδου έληξε παγκοσμίως. Αυτή η εξέλιξη ακολουθεί μια εκστρατεία σχεδόν δύο δεκαετιών από την παγκόσμια σύμπραξη για καθαρά καύσιμα και οχήματα (PCFV) υπό την ηγεσία του UNEP». Αυτό ανακοινώθηκε σήμερα από το Πρόγραμμα Περιβάλλοντος του ΟΗΕ, σηματοδοτώντας και επισήμως το τέλος της βενζίνης με μόλυβδο από όλο τον πλανήτη.
Μέχρι τη δεκαετία του 1970, σχεδόν όλη η βενζίνη που παραγόταν σε όλο τον κόσμο περιείχε μόλυβδο. Όταν το Πρόγραμμα Περιβάλλοντος του ΟΗΕ (UNEP) ξεκίνησε την εκστρατεία του για την εξάλειψη του μολύβδου στη βενζίνη το 2002, ήταν μια από τις πιο σοβαρές περιβαλλοντικές απειλές για την ανθρώπινη υγεία .
Το 2021 σηματοδότησε το τέλος της μολυβδούχου βενζίνης παγκοσμίως, αφού έχει μολύνει τον αέρα, τη σκόνη, το χώμα, το πόσιμο νερό και τις καλλιέργειες τροφίμων για το καλύτερο μέρος ενός αιώνα.
Όπως τονίζεται στην ανακοίνωση, η βενζίνη με μόλυβδο προκαλεί καρδιακές παθήσεις, εγκεφαλικό επεισόδιο και καρκίνο. Επηρεάζει επίσης την ανάπτυξη του ανθρώπινου εγκεφάλου, ιδιαίτερα βλάπτει τα παιδιά. Η απαγόρευση της χρήσης βενζίνης με μόλυβδο εκτιμάται ότι θα αποτρέψει περισσότερους από 1,2 εκατομμύρια πρόωρους θανάτους ετησίως, θα αυξήσει τους δείκτες νοημοσύνης μεταξύ των παιδιών, θα εξοικονομήσει 2,45 τρισεκατομμύρια δολάρια για την παγκόσμια οικονομία και θα μειώσει τα ποσοστά εγκληματικότητας.
«Η επιτυχής επιβολή της απαγόρευσης της βενζίνης με μόλυβδο είναι ένα τεράστιο ορόσημο για την παγκόσμια υγεία και το περιβάλλον μας», δήλωσε ο Inger Andersen, Εκτελεστικός Διευθυντής του UNEP. «Ξεπερνώντας έναν αιώνα θανάτων και ασθενειών που επηρέασαν εκατοντάδες εκατομμύρια και υποβάθμισαν το περιβάλλον παγκοσμίως, είμαστε ενθαρρυμένοι να αλλάξουμε την πορεία της ανθρωπότητας προς το καλύτερο μέσω μιας επιταχυνόμενης μετάβασης σε καθαρά οχήματα και ηλεκτρική κινητικότητα ».
Μέχρι τη δεκαετία του 1980, οι περισσότερες χώρες υψηλού εισοδήματος είχαν απαγορεύσει τη χρήση βενζίνης μολύβδου, αλλά μέχρι το 2002, σχεδόν όλες οι χώρες χαμηλού και μεσαίου εισοδήματος, συμπεριλαμβανομένων ορισμένων μελών του Οργανισμού Οικονομικής Συνεργασίας και Ανάπτυξης (ΟΟΣΑ), χρησιμοποιούσαν ακόμα βενζίνη μολύβδου.
Το τέλος της βενζίνης με μόλυβδο αναμένεται να υποστηρίξει την υλοποίηση πολλαπλών στόχων αειφόρου ανάπτυξης , συμπεριλαμβανομένης της καλής υγείας και ευεξίας (SDG3), καθαρού νερού (SDG6), καθαρής ενέργειας (SDG7), βιώσιμων πόλεων (SDG11), κλιματικής δράσης (SDG13) ) και ζωή στη στεριά (SDG15). Προσφέρει επίσης μια ευκαιρία για την αποκατάσταση των οικοσυστημάτων , ειδικά σε αστικά περιβάλλοντα, τα οποία έχουν υποβαθμιστεί ιδιαίτερα από αυτόν τον τοξικό ρύπο. Τέλος, σηματοδοτεί σημαντική πρόοδο ενόψει της φετινής Διεθνούς Ημέρας Καθαρού Αέρα για τον γαλάζιο ουρανό στις 7 Σεπτεμβρίου.
Latest News
HELLENiQ ENERGY: Έναρξη λειτουργίας της ΕΚΟ Energy στην Κύπρο ως προμηθευτής πράσινης ενέργειας
Ξεκίνησε η εμπορική δραστηριότητα στην προμήθεια ηλεκτρισμού από ΑΠΕ
ΑΙΓΙΣ και AntiNero στη μάχη για τις πυρκαγιές - Οι διαγωνισμοί που «τρέχει» το ΤΑΙΠΕΔ
ΑΙΓΙΣ και AntiNero στη μάχη της Ελλάδας για τις πυρκαγιές - Πώς προχωρά η εξέλιξη των προγραμμάτων
Στα τέλη του 2024 το πρώτο πρατήριο υδρογόνου από την Motor Oil
Στα τέλη του 2025 θα λειτουργήσει και το δεύτερο στην Ακράτααι- Και οι δύο σταθμοί θα είναι δημοσίως προσβάσιμοι
Κυνηγώντας τα πράσινα... ταλέντα - Η μάχη της πληροφορικής για green θέσεις
Ερευνα του ομίλου ManpowerGroup
Χωρίς στόχο για μηδενικές εκπομπές, πάνω από τις μισές ιδιωτικές εταιρείες
Μεγαλώνει το χάσμα σε σχέση με τις εισηγμένες
Η Volvo λανσάρει φτηνό κινέζικο EV στις ΗΠΑ και ... ανησυχεί την Tesla
Το EX30 κατασκεύασε η Volvo Cars, η σουηδική αυτοκινητοβιομηχανία πολυτελών οχημάτων που ανήκει στην κινεζική Geely
Στο Ταμείο Ανακαμψης το έργο «Εξοικονόμηση ενέργειας σε επιχειρήσεις - Φωτοβολταϊκά στις επιχειρήσεις»
Ο συνολικός προϋπολογισμός του έργου ανέρχεται σε 161.502.400 ευρώ
ΕΥ: Συνέδριο για την πράσινη φορολογία στην Ελλάδα
Πώς θα διαμορφωθεί η περιβαλλοντική φορολογική πολιτική στην Ελλάδα
Η Tesla φτιάχνει πιο πρόσιτα αυτοκίνητα και απογειώνει τις μετοχές της
Τι σχεδιάζει ο Ίλον Μασκ για το επόμενο διάστημα
Πρέπει να ανησυχούν οι ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες από την πτώση πωλήσεων EV;
Οι ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες θα πρέπει να χρησιμοποιήσουν αυτή την επιβράδυνση της αγοράς για να καλύψουν τη διαφορά με τους Κινέζους ανταγωνιστές