
Στην ανάδειξη της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ – EGIS Projects ως προτιμητέου επενδυτή για την παραχώρηση της Εγνατίας Οδού για 35 χρόνια προχώρησε το ΤΑΙΠΕΔ εγκαινιάζοντας τη νέα εποχή του αυτοκινητοδρόμου αλλά και της Βόρειας Ελλάδας.
Μετά από έναν διαγωνισμό που έχει τραβήξει περισσότερα από 4 χρόνια ο Ομιλος ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ προσφέροντας το υψηλότερο δυνατό τίμημα, κοντά στα 1,5 δισ. ευρώ, έκανε το μεγάλο βήμα.
Η βελτιωμένη δεσμευτική προσφορά προβλέπει την καταβολή εφάπαξ τιμήματος στο ΤΑΙΠΕΔ που ανέρχεται σε €1.496.100.000.
Επιπλέον του ανωτέρω τιμήματος, το σύνολο των αναμενόμενων ετήσιων εσόδων που θα εισπράξει το Ελληνικό Δημόσιο από τη λειτουργία του αυτοκινητοδρόμου κατά τη διάρκεια της παραχώρησης εκτιμάται ότι θα υπερβεί τα 850 εκατ. ευρώ (7,5% επί των ετήσιων ακαθάριστων εσόδων διοδίων, ΣΕΑ κ.τ.λ.), σύμφωνα με τις προβλέψεις του χρηματοοικονομικού μοντέλου του αναδόχου.
Ετσι η συνολική αξία της συμφωνίας παραχώρησης του αυτοκινητοδρόμου της Εγνατίας Οδού εκτιμάται στα 2.766.100.000 ευρώ.
Ακόμη, όπως ανακοινώθηκε οι επενδύσεις (υποχρεωτικές εργασίες) που ο ανάδοχος υποχρεούται να χρηματοδοτήσει και να υλοποιήσει σε χρονικό ορίζοντα 5 ετών ανέρχονται στο ποσό περίπου των €420 εκατ.
Αποκρατικοποιήσεις και ΔΕΘ
Με την εξέλιξη αυτή ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης ανεβαίνοντας στη ΔΕΘ θα έχει τη δυνατότητα να παρουσιάσει συγκεκριμένο έργο στον τομέα των αποκρατικοποιήσεων και της αξιοποίησης των περιουσιακών στοιχείων του Δημοσίου.
Θα μιλήσει για τη νέα εποχή της Εγνατίας αλλά θα έχει την ευκαιρία να αναφερθεί και στην εξέλιξη στους διαγωνισμούς της ΔΕΠΑ Υποδομών και του ΔΕΔΔΗΕ.
Πιο συγκριμένα, την ερχόμενη εβδομάδα το ΤΑΙΠΕΔ ανοίγει τους φακέλους των δεσμευτικών οικονομικών προσφορών που κατέθεσαν για το 100% των μετοχών της ΔΕΠΑ Υποδομών οι δύο διεκδικητές: η τσεχική EP INVESTMENT ADVISORS και η ιταλική ITALGAS. Αν η διαφορά των προσφορών δεν υπερβαίνει το 15%, τότε θα ζητηθεί και από τους δύο να καταθέσουν νέες βελτιωμένες ανταγωνιστικές προτάσεις. Αν η διαφορά υπερβεί το 15%, τότε θα ζητηθεί βελτιωμένη πρόταση από τον πρώτο υποψήφιο.
Σε ανάρτησή του, ο υπουργός Επικρατείας Ακης Σκέρτσος επισημαίνει: «Η ολοκλήρωση της παραχώρησης της Εγνατίας Οδού σε ιδιώτες έναντι συνολικού τιμήματος 2,34 δισ. ευρώ υπέρ του Δημοσίου και επιπλέον 420 εκατ. ευρώ σε αναγκαίες επενδύσεις που θα βελτιώσουν και θα κάνουν πιο ασφαλές το οδικό δίκτυο, συνιστά την πιο επικερδή αποκρατικοποίηση που έχει γίνει έως σήμερα για περιουσιακά στοιχεία του ελληνικού κράτους».
Οδικός άξονας 658 χιλιομέτρων
Η Εγνατία Οδός είναι οδικός άξονας, μήκους 658 χιλιομέτρων, με πλήρη έλεγχο προσβάσεων και διαχωρισμένο οδόστρωμα, που έχει ήδη κατασκευαστεί και βρίσκεται σε λειτουργία. Εκτείνεται από την Ηγουμενίτσα στην Περιφέρεια της Ηπείρου (βορειοδυτική ακτή της Ελλάδας) μέχρι τους Κήπους στην Περιφέρεια Αν. Μακεδονίας και Θράκης (στον συνοριακό σταθμό με την Τουρκία). Οι τρεις κάθετοι οδικοί άξονες, συνολικού μήκους 225 χιλιομέτρων, αποτελούν συνδέσεις της Εγνατίας Οδού με τις γειτονικές χώρες (Αλβανία, Βόρεια Μακεδονία και Βουλγαρία). Η σύμβαση παραχώρησης αφορά τη χρηματοδότηση, λειτουργία, συντήρηση και εκμετάλλευση της Εγνατίας Οδού και των τριών καθέτων οδικών αξόνων για χρονική περίοδο 35 ετών.


Latest News

Ανοίγει η πλατφόρμα για επιδοτήσεις ρεύματος σε 1 εκατ. επιχειρήσεις - Αναλυτικά οι όροι και οι προϋποθέσεις
Ο υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας Σταύρος Παπασταύρου ξεκαθάρισε πως εκτός επιδοτήσεων θα μείνουν όσες επιχειρήσεις έχουν προβεί διαπιστωμένα σε ρευματοκλοπή

«Ταύρος» για τις ελληνικές τράπεζες η JP Morgan - Υψηλότερες τιμές στόχους για Alpha, Εθνική
Η JP Morgan προχώρησε σε αύξηση των εκτιμήσεων για την κερδοφορία του τραπεζικού κλάδου

Μείωση τζίρου και κερδών για τον Όμιλο ΒΙΟΚΑΡΠΕΤ το 2024 - Οι προοπτικές για το 2025
Το 2024 αποτέλεσε μια χρονιά προκλήσεων για τη ΒΙΟΚΑΡΠΕΤ, καθώς ολοκληρώθηκε η μεταφορά της παραγωγικής διαδικασίας της θυγατρικής «ΕΞΑΛΚΟ Α.Ε. ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΑ ΑΛΟΥΜΙΝΙΟΥ»

Το στοίχημα της Lavipharm με την κάνναβη – Προς νέες εξαγορές και επενδύσεις
Τι ανέφερε η διοίκηση της Lavipharm για την πορεία της εταιρείας στην Ένωση Θεσμικών Επενδυτών – Τι μέρισμα θα προτείνει στους μετόχους

Γιατί τελικά οι Έλληνες αγαπούν τις πολωνικές αλυσίδες - Η «μάχη» Pepco-Sinsay στην ελληνική αγορά
Ποιο είναι το προφίλ του Έλληνα καταναλωτή, που εδώ και τρία χρόνια έχει δώσει ώθηση σε Pepco και Sinsay

Τι φέρνει το «T» δίπλα στην Cosmote – Οι συνέργειες που… ξεκλειδώνουν
H «νέα» Cosmote Telekom αναμένεται να έχει ως προίκα τις δεκάδες διεθνείς συνεργασίες που κουβαλά το brand Telekom, σαν διεθνής τηλεπικοινωνιακός πάροχος

Revoil: Το μέρισμα για το 2024 – Από 6 Μαΐου η καταβολή του
Από τη Τρίτη 29 Απριλίου 2025 οι μετοχές θα διαπραγματεύονται χωρίς το δικαίωμα είσπραξης μερίσματος

Καρέλιας: Αύξηση στα κέρδη - Πρόταση για μέρισμα 14 ευρώ
Βασικός παράγοντας για τα αποτελέσματα ήταν η πορεία των σημάτων στις διεθνείς αγορές

Η Cosmote γίνεται Cosmote Telekom - Η αλλαγή στο ιστορικό brand μετά από 27 χρόνια
«Μέσα από την Cosmote Telekom, θα μπορέσουμε να αξιοποιήσουμε ακόμα περισσότερο την τεχνογνωσία, τις καινοτομίες και τις διεθνείς συνεργασίες της Telekom», δήλωσε ο Κώστας Νεμπής, πρόεδρος και CEO του Ομίλου ΟΤΕ

Νέα πραγματικότητα στη διαχείριση απορριμμάτων - Η επένδυση της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ στη Μεσσηνία
Με τη ΜΕΑ στην Καλλιρρόη Μεσσηνίας εφαρμόζεται ενιαίο, βιώσιμο σύστημα διαχείρισης αστικών στερεών αποβλήτων στην Πελοπόννησο