Πολύφερνη… νύφη αποδεικνύεται η γερμανική Zooplus, που αποτελεί ένα από τα μεγαλύτερα ηλεκτρονικά καταστήματα προϊόντων για κατοικίδια στην Ευρώπη, καθώς οι επίδοξοι μνηστήρες που… κονταροχτυπιούνται για την απόκτηση της έχουν φτάσει αισίως τους τρεις. Και με τις προσφορές ολοένα να ανεβαίνουν!

Ήταν μέσα Αυγούστου, όταν είχαμε γράψει για την εξαγορά της Zooplus από την αμερικανική επενδυτική Hellman & Friedman (που είναι ένα private equity group με περιουσιακά στοιχεία ύψους 80 δισ. δολαρίων) έναντι τριών δισ. ευρώ (ήτοι 390 ευρώ ανά μετοχή και μάλιστα σε μετρητά).

Όμως, αν και η διοίκηση της Zooplus δέχτηκε την προσφορά, το deal παραμένει ακόμη στον… αέρα, καθώς οι τεράστιες προοπτικές κερδοφορίας που παρουσιάζει ο κλάδος προσέλκυσαν γρήγορα και άλλους μνηστήρες. Πρώτα τo σουηδικό fund EQT και τελικά το μεγάλο αμερικανικό fund του KKR.

Μάλιστα, η σημερινή επιβεβαίωση από την εταιρεία πως βρίσκεται σε συνομιλίες εξαγοράς και με το KKR, ήτοι δηλαδή και με τρίτο ενδιαφερόμενο, οδήγησε σε νέο άλμα την τιμή της μετοχής της, κατά 4,46% στα 440 δολάρια!

Σημειωτέον πως στις αρχές της χρονιάς, η μετοχή της Zooplus, στο χρηματιστήριο της Φρανκφούρτης, βρισκόταν στα 173 ευρώ. Και στις αρχές του 2020, η αξία της μετοχής της βρισκόταν στα 83,40 ευρώ!

Τεράστιες προοπτικές

Το αυξημένο ενδιαφέρον για την απόκτηση του γερμανικού ηλεκτρονικού καταστήματος δεν έχει να κάνει μόνο με τις προοπτικές της ίδιας της Zooplus, αλλά και ευρύτερα του κλάδου των προϊόντων για κατοικίδια που έχει γιγαντωθεί και αναμένεται να ενισχυθεί περαιτέρω τα επόμενα χρόνια.

Οι πωλήσεις της Zooplus, παρά την κρίση της πανδημίας, κατάφεραν πέρυσι να αυξηθούν κατά 18% στα 1,8 δισ. ευρώ σε σχέση με τα επίπεδα του 2019 και φέτος κινούνται ακόμη υψηλότερα, καθώς τα lockdowns έφεραν μια θεαματική αύξηση στην απόκτηση κατοικιδίων σε όλη την Ευρώπη, κάτι που αντιστοίχως οδήγησε σε αύξηση των πωλήσεων προϊόντων για κατοικίδια.

Η ενίσχυση του κλάδου, εν μέσω της πανδημίας, δεν περιορίστηκε μόνο στην Ευρώπη. Παγκοσμίως, οι δαπάνες για κατοικίδια αυξήθηκαν πέρυσι κατά 8,7%, με το Euromonitor International να καταγράφει αύξηση του αριθμού των κατοικιδίων διεθνώς, λόγω των περιοριστικών μέτρων. Μάλιστα, η πορεία του κλάδου αναμένεται να είναι σταθερά ανοδική και τα επόμενα χρόνια.

Μόνο στη Βρετανία, εθνική έρευνα έδειξε πως 3,2 εκατ. νοικοκυριά απέκτησαν ένα νέο κατοικίδιο κατά τη διάρκεια της καραντίνας. Στις ΗΠΑ, αντιστοίχως, 11,38 εκατ. νοικοκυριά απέκτησαν ένα νέο ή επιπλέον κατοικίδιο κατά τη διάρκεια της πανδημίας.

Σύμφωνα με την American Pet Products Association, η βιομηχανία προϊόντων για κατοικίδια ξεπέρασε, μέσα στο 2020, για πρώτη φορά το όριο των 100 δισ. δολαρίων σε πωλήσεις στην αμερικανική αγορά, στα 103,6 δισ. έναντι 97,1 δισ. δολάρια το 2019, αποτελώντας έναν από τους λίγους κλάδους που επεκτάθηκε, αντί να συρρικνωθεί, την εποχή της πανδημίας.

Την ίδια ώρα στην Ευρώπη, η αγορά προμηθειών και προϊόντων για κατοικίδια εκτιμάται ότι θα αυξηθεί κάθετα από τα 29 δισ. ευρώ το 2020 στα 49 δισ. ευρώ μέχρι το 2030.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Διεθνή