Ένα ακόμη κτηριακό έργο ΣΔΙΤ μπαίνει σε τροχιά υλοποίησης. Στον διαγωνισμό για το πρώτο από τα συνολικά τρία clusters για την κατασκευή και αναβάθμιση δικαστικών μεγάρων προχωρά το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών. Πρόκειται για την ανέγερση των δικαστικών μεγάρων Έδεσσας, Σερρών, Κιλκίς και την ανακατασκευή του δικαστικού μεγάρου Θεσσαλονίκης, τη συντήρηση και τη διαχείριση αυτών μέσω ΣΔΙΤ, με προϋπολογισμό 120 εκατ. ευρώ.
Το έργο αποτελεί μέρος του πακέτου των 12 δικαστικών μεγάρων ανά την επικράτεια, συνολικού προϋπολογισμού που ξεπερνά τα 300 εκατ., τον οποίο ενέκρινε τον περασμένο Μάρτιο η Διυπουργική Επιτροπή ΣΔΙΤ. Με την απόφαση που υπογράφει ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών κ. Κώστας Καραμανλής, εγκρίνεται η διενέργεια διεθνούς διαγωνισμού με τη διαδικασία του ανταγωνιστικού διαλόγου, καθώς και το τεύχος πρόσκλησης υποβολής εκδήλωσης ενδιαφέροντος.
Ο ιδιωτικός φορέας που θα αναλάβει το έργο, στο πλαίσιο της σύμβασης σύμπραξης, θα υλοποιήσει τη μελέτη, τη χρηματοδότηση, την κατασκευή, την ασφάλιση και τη συντήρηση των τριών μεγάρων σε Κιλκίς, Έδεσσα και Σέρρες, καθώς και του υφιστάμενου δικαστικού μεγάρου Θεσσαλονίκης. Κριτήριο ανάθεσης θα είναι η πλέον συμφέρουσα από οικονομική άποψη προσφορά με βάση τη βέλτιστη σχέση ποιότητας – τιμής.
Όπως προβλέπει η απόφαση, ο γενικός σχεδιασμός του έργου βασίζεται πρωτίστως στη λειτουργική οργάνωση των υπηρεσιών, λαμβάνοντας υπόψη τις παρεχόμενες δικαστικές υπηρεσίες και την επίλυση ουσιωδών ζητημάτων που αντιμετωπίζονται και δυσχεραίνουν το έργο των δικαστικών λειτουργών στις εν λόγω πόλεις. Ο σχεδιασμός των νέων κτηρίων έχει γίνει με γνώμονα την κάλυψη των λειτουργικών αναγκών σε επίπεδο εγκαταστάσεων και υποδομών, λαμβάνοντας υπόψη τις υφιστάμενες και μελλοντικές ανάγκες.
Υλοποίηση
Με την υλοποίηση του έργου επιτυγχάνονται:
– η κάλυψη των αναγκών σε χώρους που στη υφιστάμενη κατάσταση απουσιάζουν,
– ο εκσυγχρονισμός για την ορθότερη, ταχύτερη και αποτελεσματικότερη λειτουργία των δικαστικών υπηρεσιών,
– η αποκατάσταση στέγασης δικαστικών λειτουργιών που βρίσκονται σε παλαιωμένα κτήρια, τα οποία παρουσιάζουν σοβαρά τεχνικά και λειτουργικά προβλήματα, καθώς και κινδύνους για την υγεία των εργαζομένων,
– η αναβάθμιση της εικόνας των δικαστικών μεγάρων που θα αποκαταστήσει το κύρος και την αξιοπιστία των προσφερόμενων υπηρεσιών της δικαιοσύνης προς τους πολίτες και
– η συγκέντρωση των υπηρεσιών που σήμερα είναι κατακερματισμένη σε ακατάλληλα ακίνητα στο Κιλκίς.
Υπενθυμίζεται ότι οι άλλοι δύο διαγωνισμοί, που σύμφωνα με πληροφορίες βρίσκονται προ των πυλών, αφορούν στα εξής:
1. «Ανέγερση Δικαστικών Μεγάρων Ηρακλείου και Χανίων και Ανακατασκευή Δικαστικού Μεγάρου Ρεθύμνου και Συντήρηση και Διαχείριση Αυτών μέσω ΣΔΙΤ». Το έργο αφορά στη μελέτη, χρηματοδότηση, κατασκευή, ασφάλιση και συντήρηση δύο νέων Δικαστικών Μεγάρων σε Ηράκλειο και Χανιά και στην ανακατασκευή του Δικαστικού Μεγάρου Ρεθύμνου, καθώς και στην ασφάλιση, συντήρηση και διαχείριση αυτών. Ο ενδεικτικός προϋπολογισμός του έργου ανέρχεται σε 121,38 εκατομμύρια ευρώ.
2. «Ανέγερση Δικαστικών Μεγάρων Λαμίας και Βόλου και Ανακατασκευή Δικαστικών Μεγάρων Λάρισας, Καρδίτσας, Τρικάλων και Συντήρηση και Διαχείριση Αυτών μέσω ΣΔΙΤ». Το έργο αφορά στη μελέτη, χρηματοδότηση, κατασκευή, ασφάλιση και συντήρηση δύο νέων Δικαστικών Μεγάρων σε Βόλο και Λαμία και στην ανακατασκευή τριών Δικαστικών Μεγάρων στην Καρδίτσα, τη Λάρισα και τα Τρίκαλα, καθώς και στην ασφάλιση, συντήρηση και διαχείριση αυτών. Ο ενδεικτικός προϋπολογισμός του έργου ανέρχεται στα 68,9 εκατομμύρια ευρώ.
Latest News
Daniel: Σε ΤΕΡΝΑ, AKTOR, AVAX και ΜΕΤΚΑ τα έργα αποκατάστασης 1,357 δισ. – 15 μήνες μετά τις καταστροφές
Το υπουργείο Υποδομών 15 μήνες μετά την κακοκαιρία Daniel δημοσίευσε τις προσκλήσεις για τα έργα αποκατάστασης στο σιδηροδρομικό και οδικό δίκτυο
Πώς προχωρά το έργο χάραξης της Γραμμής 2 του Μετρό προς Αχαρνές
Αμεσα ξεκινάει ο σχεδιασμός και η μελέτη σκοπιμότητας και βιωσιμότητας του έργου χάραξης της Γραμμής 2 του Μετρό προς τον Δήμο Αχαρνών
Σε δημόσια διαβούλευση η μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων για το IRC στο Ελληνικό
Το «IRC ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ» θα αποτελέσει έναν διεθνή προορισμό αναψυχής, προσφέροντας στους επισκέπτες του ένα συνδυασμό εμπειριών ψυχαγωγίας, εστίασης και διαμονής
Στο 66,35% η πρόοδος του E65 στο τμήμα Καλαμπάκα – Εγνατία Οδός
Η «Κεντρική Οδός» παρουσιάζει την πορεία των έργων της ΤΕΡΝΑ για τον αυτοκινητόδρομο Ε65 στο τμήμα Καλαμπάκα – Εγνατία Οδό
AKTOR: Εκδήλωση στα εγκαίνια του Μετρό Θεσσαλονίκης με το περιοδικό «Σχεδία»
ΑΚΤΟR: O Μπάνε Πρέλεβιτς και ο Ντίνος Κούης φόρεσαν τα κόκκινα γιλέκα της «Σχεδίας»
Στο 23,01% το μερίδιο της AVAX στην Ολυμπία Οδό - Οι παραχωρήσεις και τα ΣΔΙΤ
Ο Όμιλος AVAX στοχεύει σε παραπάνω από 25 νέους διαγωνισμούς για συμβάσεις ΣΔΙΤ, με εκτιμώμενη αξία άνω των €4 δισ.
Ελληνικό: Αλλαγές στο σχεδιασμό της παραλίας του Αγίου Κοσμά
Τι προβλέπει νέα υπουργική απόφαση για το παράκτιο μέτωπο της επένδυσης της Lamda Development στο Ελληνικό
Μιτζάλης (AVAX): Απαιτείται εθνικός σχεδιασμός για τα έργα υποδομών του μέλλοντος
Ο CEO της AVAX, Κ. Μιτζάλης τόνισε ότι υπάρχει ανεκτέλεστο 3,3 δισ. ευρώ και ότι η εταιρεία τρέχει πολλά μεγάλα έργα αυτό το διάστημα
Άλμα 55,5% για τα EBITDA της Alumil – Τι δήλωσε ο Μυλώνας
Ο επικεφαλής της Alumil σημείωσε ότι το εννεάμηνο του 2024 αναδεικνύει την ALUMIL ως πρωταγωνιστή στον κλάδο
Ανδριόπουλος (Dimand): H Ελλάδα μπορεί να έχει ανάπτυξη για τα επόμενα 30 χρόνια
Η ελληνική αγορά ακινήτων «δεν είναι φούσκα» καθώς η ανάπτυξη δεν βασίζεται σε δανεισμό τόνισε ο CEO της Dimand, Δημήτρης Ανδριόπουλος, κατά την παρουσία του στο 4ο ΟΤ Forum του Οικονομικού Ταχυδρόμου