Αυξημένα έσοδα σε σύγκριση με το 2020 θα καταγράψει το 2021 η Ελλάδα από την κρουαζιέρα και θα φτάσουν στα επίπεδα του 50-60% του 2019 σύμφωνα με τον πρόεδρο της Ένωσης Εφοπλιστών Κρουαζιερόπλοιων και Φορέων Ναυτιλίας κ. Γιώργο Κουμπενά.
Όπως εξηγεί στον ot.gr ο κ. Κουμπενάς, η χώρα μας κινήθηκε ταχύτερα και πιο μεθοδικά συγκριτικά με άλλα κράτη στο άνοιγμα της κρουαζιέρας καθώς αυξήθηκε ο αριθμός πλοίων και εταιρειών που πραγματοποιούν φέτος από-επιβίβαση (homeporting) στα ελληνικά λιμάνια.
Για πρώτη φορά, τονίζει, μετά τη δεκαετία του ‘80 είχαμε τη χαρά να φιλοξενήσουμε στα ελληνικά λιμάνια τόσο μεγάλο αριθμό πλοίων που χρησιμοποιούν τα ελληνικά λιμάνια ως homeporting και η χώρα μας να βρεθεί στο επίκεντρο του κλάδου παγκοσμίως. Το γεγονός αυτό αυξάνει σημαντικά τα έσοδα για την εθνική οικονομία καθώς το οικονομικό αποτύπωμα πλοίων και επιβατών που πραγματοποιούν homeporting είναι πολύ μεγαλύτερο από τις προσεγγίσεις transit (δηλαδή τα διερχόμενα κρουαζιερόπλοια).
Η θετική αυτή πορεία ωστόσο, είναι απόλυτα συνυφασμένη με την πορεία της πανδημίας και την πρόοδο των εμβολιασμών αλλά και των εξελίξεων με τις μεταλλάξεις. Δεν θα ήταν ρεαλιστικό να αναμένουμε, εκτιμά, υψηλούς οικονομικούς δείκτες, όμοιους με το 2019 στη διάρκεια του οποίου είχαν σημειωθεί εξαιρετικά αποτελέσματα στον τουρισμό και πιο ειδικά στην κρουαζιέρα, στη διάρκεια της φετινής χρονιάς.
Θεωρούμε ωστόσο ότι η αύξηση homeporting σε συνάρτηση με τις πολλαπλές προσεγγίσεις πλοίων στα ελληνικά λιμάνια θα φέρει ως αποτέλεσμα αύξηση εσόδων που θα φτάσει στο 50-60% του 2019. Είμαστε αισιόδοξοι ότι το 2022 θα είναι η χρονιά που θα εξισορροπηθούν οι απώλειες των προηγούμενων 2 χαμένων ετών και φυσικά προσβλέπουμε και σε ολική ανάκαμψη του κλάδου από το 2023 και έπειτα, καταλήγει ο κ. Κουμπενάς.
Latest News
Ποια λιμάνια χάνουν, ποια κερδίζουν απο τις... ρουκέτες των Χούθι - Η εικόνα του Πειραιά [γραφήματα]
Τον Ιανουάριο του 2024, οι όγκοι που διακινήθηκαν στον Σταθμό Εμπορευματοκιβωτίων του Πειραιά μειώθηκαν κατά 13% σε ετήσια βάση
Το MSC Group επισκέπτεται 400 φορές, 21 ελληνικά λιμάνια, με έξι κρουαζιερόπλοια
Τα κρουαζιερόπλοια της MSC Cruises προσεγγίζουν τα ελληνικά λιμάνια από τον Μάρτιο, σηματοδοτώντας την επέκταση της λειτουργίας τους στην περιοχή όλο τον χρόνο
«Πράσινο φως» σε τρία έργα υποδομών στο λιμάνι του Λαυρίου άνω των 30 εκατ. ευρώ
Ένα από τα έργα αφορά στην τοποθέτηση πλωτών λιμενοβραχιόνων και πλωτών προβλητών στον Τομέα Τουριστικών Σκαφών
Στο στόχαστρο τέσσερα εμπορικά πλοία τις τελευταίες 72 ώρες - Τι υποστηρίζουν οι Χούθι
Στο στόχαστρο των ανταρτών μπήκαν με μη επανδρωμένα αεροσκάφη δύο αμερικανικά αντιτορπιλικά στην Ερυθρά Θάλασσα καθώς και το λιμάνι Eilat του Ισραήλ
Βαλτιμόρη: Το ίδιο πλοίο είχε εμπλακεί σε συμβάν και στο λιμάνι της Αμβέρσας
Το πλοίο είχε χρειαστεί να παραμείνει στην αποβάθρα για επισκευές
Ιταλική συμμαχία για την απαλλαγή των θαλάσσιων μεταφορών από τον άνθρακα
Οι τρεις εταιρείες θα προβούν σε ολοκληρωμένη ανάλυση και αξιολόγηση των πιο βιώσιμων εναλλακτικών λύσεων
Προχωρά η αξιοποίηση του λιμανιού του Λαυρίου
Έως τις 14 Μαΐου η υποβολή εκδήλωσης ενδιαφέροντος - Άνοδος στους επιβάτες κρουαζιέρας και ακτοπλοΐας
Πώς η κρίση στην Ερυθρά θα μπορούσε να οδηγήσει σε παγκόσμια έλλειψη δεξαμενόπλοιων
Τι υποστηρίζει ο διευθύνων σύμβουλος της Kuwait Petroleum Corporation
Οι Χούθι έπληξαν κινεζικό δεξαμενόπλοιο, παρά τις διαβεβαιώσεις προς το Πεκίνο
Αλλάζουν τακτική ή πρόκειται για λανθασμένη κίνηση;
Συναγερμός σε ΕΥΠ και Λιμενικό – Εντόπισαν σχεδόν τέσσερα εκατομμύρια χάπια πρεγκαμπαλίνης
Κατόπιν εισαγγελικής εντολής το σκάφος παραμένει δεσμευμένο μαζί με το φορτίο του στο λιμάνι του Λαυρίου.