
Για μία ακόμη φορά ο γερμανικός Σύνδεσμος Επιχειρήσεων Μεταφορών (BGL) απευθύνει έκκληση για να καλυφθούν δεκάδες χιλιάδες θέσεις εργασίας στον κλάδο. Συγκεκριμένα, όπως δηλώνει o εκπρόσωπος του συνδέσμου Ντιρκ Ένγκελχαρντ στο Γερμανικό Πρακτορείο Ειδήσεων (DPA), αυτή τη στιγμή λείπουν περίπου 60.000 έως 80.000 οδηγοί. Η κατάσταση επιδεινώνεται συνεχώς, δεδομένου ότι κάθε χρόνο 30.000 οδηγοί συνταξιοδοτούνται, ενώ ο αριθμός των νέων στο επάγγελμα δεν ξεπερνά τους 15.000. Αλλά και η Διεθνής Ένωση Οδικών Μεταφορών (IRU), σε πρόσφατη μελέτη της, εκτιμά ότι μέχρι το 2027 η Γερμανία θα χρειαστεί 185.000 νέους οδηγούς φορτηγών.
Επίκαιρη αφορμή για την παρέμβαση του συνδέσμου GDL είναι οι τεράστιες ελλείψεις βασικών αγαθών στα ράφια των βρετανικών σούπερ-μάρκετ, τις οποίες οι ιθύνοντες αποδίδουν στην έλλειψη οδηγών για την επαρκή τροφοδοσία των καταστημάτων. Σε κάποιον βαθμό αυτό οφείλεται και στις αρνητικές συνέπειες του Brexit. Ο Ντιρκ Ένγκελχαρντ πιστεύει ότι «μπορεί στη Βρετανία το πρόβλημα να εντείνεται λόγω Brexit, αλλά είμαι σίγουρος ότι απλώς είναι θέμα χρόνου να αντιμετωπίσουμε το ίδιο πρόβλημα και στην υπόλοιπη δυτική Ευρώπη».
Αποχωρούν Πολωνοί και Ρουμάνοι οδηγοί
Η ακραία περίπτωση της Βρετανίας οφείλεται και στο γεγονός ότι οι υπόλοιποι Ευρωπαίοι δεν έχουν πλέον τη δυνατότητα να κυκλοφορούν στη χώρα χωρίς διατυπώσεις, αναζητώντας δουλειά. Απαιτούνται χρονοβόρες και δαπανηρές διαδικασίες για την έκδοση βίζας. Στη διάρκεια της πανδημίας πολλοί οδηγοί, ιδιαίτερα από την Πολωνία και τη Ρουμανία, εγκατέλειψαν το Ηνωμένο Βασίλειο επιστρέφοντας στις οικογένειές τους και ελάχιστοι από αυτούς αναμένεται να επιστρέψουν.
Αλλά και αν ακόμη η Βρετανία παρέμενε στην ΕΕ δεν θα ήταν εύκολο να καλυφθούν όλες οι θέσεις εργασίας, καθώς, όπως λέει ο εκπρόσωπος του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Μεταφορών, έλλειψη οδηγών υπάρχει και σε πολλές άλλες ευρωπαϊκές χώρες. Μιλώντας στην εφημερίδα Die Welt ο Μάρκους Ρίτερς, ειδικός σε θέματα μεταφορών, επισημαίνει έναν ακόμη λόγο για τη σημερινή έλλειψη: «Στη διάρκεια της πανδημίας πολλοί οδηγοί δεν θέλησαν να ενταχθούν σε προγράμματα αναστολής ή σε καθεστώς ευέλικτης εργασίας και προτίμησαν να αλλάξουν επάγγελμα».
Χαμηλές αποδοχές, αρνητική εικόνα
Γιατί δεν προσελκύει τους νέους ανθρώπους το επάγγελμα; Κατ΄αρχάς οι αποδοχές θεωρούνται μάλλον χαμηλές. Ο μηνιαίος μισθός για έναν νέο οδηγό είναι κατά μέσο όρο 2.500 ευρώ, μεικτά. Σε αυτό το ποσό προστίθεται βέβαια και η αποζημίωσή του για φαγητό, η οποία συνήθως πληρώνεται ξεχωριστά, δεν φορολογείται και ανέρχεται σε εκατοντάδες ευρώ μηνιαίως. Και πάλι όμως η αμοιβή θεωρείται χαμηλή, όταν μάλιστα περιλαμβάνει και δουλειά τα Σαββατοκύριακα. Επιπλέον, η μακροχρόνια απουσία του οδηγού από τη βάση του πολλές φορές δυσχεραίνει την ομαλή οικογενειακή ζωή.
Σαν να μην φτάνουν όλα αυτά, τα τελευταία χρόνια, καθώς εντείνεται σε όλον τον κόσμο η συζήτηση για την προστασία του περιβάλλοντος και την καταπολέμηση της κλιματικής αλλαγής, έχει προστεθεί ένας ακόμη επιβαρυντικός παράγοντας: η κοινή γνώμη αντιμετωπίζει τα φορτηγά περισσότερο ως επικίνδυνους ρυπαντές, παρά ως πολύτιμους συμμάχους για την τροφοδοσία της αγοράς. «Αυτή η κακή εικόνα προβληματίζει τους οδηγούς», λέει ο Ντιρκ ‘Ενγκελχαρντ. «Χρειαζόμαστε μία νέα, διαφορετική αντίληψη για το επάγγελμά μας».
Πηγή: Deutsce Welle


Latest News

Goldman: Η Κίνα μπορεί να εξαιρέσει το αιθάνιο και το υγραέριο από υψηλούς δασμούς
Η σημαντική εξάρτηση της κινεζικής βιομηχανίας πλαστικών από τις αμερικανικές εισροές βάζει σε σκέψεις το Πεκίνο, σύμφωνα με τους αναλυτές της Goldman

Ο Τραμπ διαψεύδει... τη διάψευση του Πεκίνου - «Σε εξέλιξη συνομιλίες με την Κίνα»
O αμερικανός πρόεδρος Ντόναλντ Τραμπ υποστηρίζει το ακριβώς αντίθετο από αυτό που λέει το Πεκίνο

Ο κινέζος χειριστής ρομποταξί Pony.ai εξετάζει IPO σε άλλα χρηματιστήρια
Λιγότερο από έξι μήνες μετά την IPO της Νέας Υόρκης, οι αυξανόμενοι φόβοι διαγραφής από ΗΠΑ ωθούν την Pony.ai σε αναζήτηση εναλλακτικής IPO

ΕΚΤ: Οι τράπεζες υποτιμούν τις απώλειες δανείων του τομέα αυτοκινήτων
Η αυτοκινητοβιομηχανία είναι ένας από τους τομείς στους οποίους «οι προβλέψεις των τραπεζών δεν φαίνεται να αντικατοπτρίζουν επαρκώς τους καθοδικούς κινδύνους

Ο Τραμπ βάζει στο μικροσκόπιο την χρηματοδότηση πανεπιστημίων από το εξωτερικό
Νέο εκτελεστικό διάταγμα του Τραμπ απειλεί να περικόψει ομοσπονδιακά χρήματα από τα σχολεία που δεν συμμορφώνονται με τις απαιτήσεις αποκάλυψης ξένων χρηματοδοτήσεων

Η Boeing απειλεί να σταματήσει να κατασκευάζει αεροσκάφη για την Κίνα
Ο εμπορικός πόλεμος ΗΠΑ-Κίνας επισκιάζει τα καλύτερα από τα αναμενόμενα οικονομικά αποτελέσματα της Boeing

Άνοδος της μετοχής της Alphabet λόγω της αύξησης των εσόδων το α' τρίμηνο
Η Alphabet είχε έσοδα 90,23 δισ. δολάρια έναντι προβλέψεων για έσοδα 89,12 δισ. δολαρίων, ενώ τα κέρδη ανά μετοχή ανήλθαν στα 2,81 δολάρια έναντι εκτιμήσεων για 2,01 δολάρια

Από «αόρατη» σύζυγος αντιπροέδρου... celebrity - Ποια είναι η δεύτερη κυρία των ΗΠΑ Ούσα Βανς
Ως δεύτερη κυρία, η Ούσα Βανς έχει κρατήσει χαμηλό προφίλ στην Ουάσιγκτον, αλλά έχει σχέδια

Πόσο πιο πλούσιες έγιναν οι 19 πλουσιότερες οικογένειες των ΗΠΑ πέρυσι
Οι πλουσιότεροι από τους πλούσιους στην Αμερική ελέγχουν τον πλούτο του έθνους σε επίπεδα ρεκόρ

100 ημέρες χάους και ελάχιστα αποτελέσματα από το DOGE του Μασκ
Αδηλο το μέλλον του υπουργείου αποτελεσματικότητας μετα την αποχώρηση Μασκ - Η κριτική για έλλειψη διαφάνειας και τα πενιχρά αποτελέσματα