Για μία ακόμη φορά ο γερμανικός Σύνδεσμος Επιχειρήσεων Μεταφορών (BGL) απευθύνει έκκληση για να καλυφθούν δεκάδες χιλιάδες θέσεις εργασίας στον κλάδο. Συγκεκριμένα, όπως δηλώνει o εκπρόσωπος του συνδέσμου Ντιρκ Ένγκελχαρντ στο Γερμανικό Πρακτορείο Ειδήσεων (DPA), αυτή τη στιγμή λείπουν περίπου 60.000 έως 80.000 οδηγοί. Η κατάσταση επιδεινώνεται συνεχώς, δεδομένου ότι κάθε χρόνο 30.000 οδηγοί συνταξιοδοτούνται, ενώ ο αριθμός των νέων στο επάγγελμα δεν ξεπερνά τους 15.000. Αλλά και η Διεθνής Ένωση Οδικών Μεταφορών (IRU), σε πρόσφατη μελέτη της, εκτιμά ότι μέχρι το 2027 η Γερμανία θα χρειαστεί 185.000 νέους οδηγούς φορτηγών.
Επίκαιρη αφορμή για την παρέμβαση του συνδέσμου GDL είναι οι τεράστιες ελλείψεις βασικών αγαθών στα ράφια των βρετανικών σούπερ-μάρκετ, τις οποίες οι ιθύνοντες αποδίδουν στην έλλειψη οδηγών για την επαρκή τροφοδοσία των καταστημάτων. Σε κάποιον βαθμό αυτό οφείλεται και στις αρνητικές συνέπειες του Brexit. Ο Ντιρκ Ένγκελχαρντ πιστεύει ότι «μπορεί στη Βρετανία το πρόβλημα να εντείνεται λόγω Brexit, αλλά είμαι σίγουρος ότι απλώς είναι θέμα χρόνου να αντιμετωπίσουμε το ίδιο πρόβλημα και στην υπόλοιπη δυτική Ευρώπη».
Αποχωρούν Πολωνοί και Ρουμάνοι οδηγοί
Η ακραία περίπτωση της Βρετανίας οφείλεται και στο γεγονός ότι οι υπόλοιποι Ευρωπαίοι δεν έχουν πλέον τη δυνατότητα να κυκλοφορούν στη χώρα χωρίς διατυπώσεις, αναζητώντας δουλειά. Απαιτούνται χρονοβόρες και δαπανηρές διαδικασίες για την έκδοση βίζας. Στη διάρκεια της πανδημίας πολλοί οδηγοί, ιδιαίτερα από την Πολωνία και τη Ρουμανία, εγκατέλειψαν το Ηνωμένο Βασίλειο επιστρέφοντας στις οικογένειές τους και ελάχιστοι από αυτούς αναμένεται να επιστρέψουν.
Αλλά και αν ακόμη η Βρετανία παρέμενε στην ΕΕ δεν θα ήταν εύκολο να καλυφθούν όλες οι θέσεις εργασίας, καθώς, όπως λέει ο εκπρόσωπος του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Μεταφορών, έλλειψη οδηγών υπάρχει και σε πολλές άλλες ευρωπαϊκές χώρες. Μιλώντας στην εφημερίδα Die Welt ο Μάρκους Ρίτερς, ειδικός σε θέματα μεταφορών, επισημαίνει έναν ακόμη λόγο για τη σημερινή έλλειψη: «Στη διάρκεια της πανδημίας πολλοί οδηγοί δεν θέλησαν να ενταχθούν σε προγράμματα αναστολής ή σε καθεστώς ευέλικτης εργασίας και προτίμησαν να αλλάξουν επάγγελμα».
Χαμηλές αποδοχές, αρνητική εικόνα
Γιατί δεν προσελκύει τους νέους ανθρώπους το επάγγελμα; Κατ΄αρχάς οι αποδοχές θεωρούνται μάλλον χαμηλές. Ο μηνιαίος μισθός για έναν νέο οδηγό είναι κατά μέσο όρο 2.500 ευρώ, μεικτά. Σε αυτό το ποσό προστίθεται βέβαια και η αποζημίωσή του για φαγητό, η οποία συνήθως πληρώνεται ξεχωριστά, δεν φορολογείται και ανέρχεται σε εκατοντάδες ευρώ μηνιαίως. Και πάλι όμως η αμοιβή θεωρείται χαμηλή, όταν μάλιστα περιλαμβάνει και δουλειά τα Σαββατοκύριακα. Επιπλέον, η μακροχρόνια απουσία του οδηγού από τη βάση του πολλές φορές δυσχεραίνει την ομαλή οικογενειακή ζωή.
Σαν να μην φτάνουν όλα αυτά, τα τελευταία χρόνια, καθώς εντείνεται σε όλον τον κόσμο η συζήτηση για την προστασία του περιβάλλοντος και την καταπολέμηση της κλιματικής αλλαγής, έχει προστεθεί ένας ακόμη επιβαρυντικός παράγοντας: η κοινή γνώμη αντιμετωπίζει τα φορτηγά περισσότερο ως επικίνδυνους ρυπαντές, παρά ως πολύτιμους συμμάχους για την τροφοδοσία της αγοράς. «Αυτή η κακή εικόνα προβληματίζει τους οδηγούς», λέει ο Ντιρκ ‘Ενγκελχαρντ. «Χρειαζόμαστε μία νέα, διαφορετική αντίληψη για το επάγγελμά μας».
Πηγή: Deutsce Welle
Latest News
Γιατί νορβηγικές τράπεζες μεταναστεύουν στην Ελβετία
Οι αυξήσεις φόρων ώθησαν τους πλούσιους να φύγουν και τώρα ακολουθούν και οι τράπεζες τους πελάτες τους
Το αστρονομικό ποσό που δόθηκε για αγορά κατοικίας στο Άσπεν
Χτισμένο σε 16 στρέμματα, η κατοικία 11 υπνοδωματίων με θέα στο Κόκκινο Βουνό αγοράστηκε από τον μεγιστάνα των καζίνο Στιβ Γουίν
Οι 10 πιο έξυπνες πόλεις του κόσμου - Ποια υπερδύναμη δεν έχει ούτε μια
Από τις 10 κορυφαίες έξυπνες πόλεις της λίστας, οι επτά βρίσκονται στην Ευρώπη
Ζαλίζουν οι στρατιωτικές δαπάνες - Ξεπέρασαν τα 2,4 τρισ. το 2023 (διάγραμμα)
Το πιο απότομο άλμα από το 2009 για τις στρατιωτικές δαπάνες
Σαφάρι κατά της μεγάλης φοροδιαφυγής από τη γαλλική κυβέρνηση
Δημοσιονομικοί και πολιτικοί λόγοι ωθούν τον Εμανουέλ Μακρόν να αποδείξει ότι δεν είναι ο «πρόεδρος των πλουσίων»
Η απαγόρευση του TikTok και η μεγάλη εικόνα - Το πρόβλημα των ΗΠΑ και η αντίδραση της Κίνας
Οι πηγές πληροφόρησης των Αμερικανών έχουν υποβαθμιστεί ποιοτικά - Tο πρόβλημα αναδείχθηκε ξανά με το TikTok, ωστόσο είναι κάτι που ξεπερνά κάθε πλατφόρμα κοινωνικής δικτύωσης
O Τραμπ κατηγορείται ότι δωροδόκησε στις εκλογές του 2016 για να καλύψει παράνομη σχέση
Ο 77χρονος «ενορχήστρωσε ένα εγκληματικό σχέδιο για να διαφθείρει τις προεδρικές εκλογές του 2016», είπε ο βοηθός εισαγγελέας
«Κατεβάζει ρολά» στη Ρωσία η Knauf
Η εταιρεία βρέθηκε πρόσφατα στο στόχαστρο των επικρίσεων λόγω της επιχειρηματικής της δραστηριότητας στη Ρωσία
Ουκρανία: Tι σημαίνουν τα 61 δισ. βοήθειας των ΗΠΑ στο πεδίο της μάχης
Ένα ερώτημα που θα πρέπει να απαντηθεί είναι πώς μπορεί να μεταφραστεί σε όπλα η βοήθεια των 61 δισ. που θα λάβει η Ουκρανία από τις ΗΠΑ
Τα τραπεζικά κέρδη ξεκαθαρίζουν το τοπίο των επιτοκίων - Πού στρέφουν το βλέμμα οι αγορές
Οι μεγαλύτερες τράπεζες της Ευρώπης ανακοινώνουν τα αποτελέσματά τους τις επόμενες ημέρες