Τη διαβεβαίωση ότι «το Υπερταμείο έχει βάλει σαν βασικό του στόχο τη μείωση του αποτυπώματος του άνθρακα» διατύπωσε ο αναπληρωτής CEO του Υπερταμείου, Στέφανος Γιουρέλης μιλώντας σε ημερίδα με θέμα «Βιώσιμη Ανάπτυξη: Ο ρόλος των Δημοσίων Επιχειρήσεων και η Στρατηγική κατεύθυνσης προς το μέλλον» που διοργάνωσε το Υπερταμείο, στο πλαίσιο της 85ης ΔΕΘ.
Έκανε μάλιστα την επισήμανση αυτή με δεδομένο, όπως είπε, ότι «οι δραστηριότητες των εταιρειών του Υπερταμείου συμμετέχουν στην παραγωγή τέτοιων ρύπων» και ανέφερε το ηλεκτρικό ρεύμα, τις μεταφορές, το νερό, τα ακίνητα. Γνωστοποίησε, παράλληλα, ότι το Υπερταμείο, σε συνεργασία με τις θυγατρικές του δουλεύει ένα ολοκληρωμένο πλάνο».
Αναλυτικότερα τόνισε: «έχουμε επεξεργαστεί μια συγκεκριμένη πολιτική που αφορά το e-mobility για τους στόλους των εταιρειών. Επίσης σε συνεργασία με τις θυγατρικές δουλεύουμε πρωτοβουλίες που αφορούν είτε την ηλεκτροκίνηση, είτε τα εναλλακτικά καύσιμα. Στις αστικές συγκοινωνίες επεξεργάζονται τη δυνατότητα να έχουν ηλεκτρικά λεωφορεία. Το καλοκαίρι υπήρχαν σε πραγματικές συνθήκες πιλοτικές διαδρομές. Επίσης έχουμε τη ΓΑΙΑΟΣΕ που εξετάζει τη δυνατότητα να αντικαταστήσει ντιζελοκίνητα τρένα, με τρένα υδρογόνου ενώ υποστήριξη δίνει προς την ηλεκτροκίνηση η ΔΕΗ».
Ειδική αναφορά έκανε και στις σιδηροδρομικές μεταφορές χαρακτηρίζοντάς τους ένα βιώσιμο μέσο μεταφορές με πολύ λιγότερη επιβάρυνση στο περιβάλλον σε σχέση με τα αυτοκίνητα ή τις αεροπορικές μεταφορές. Συνεπώς, όπως είπε, οι σιδηροδρομικές μεταφορές θα πρέπει να ενισχυθούν με κάθε τρόπο.
Από την πλευρά του, ο Διευθύνων Σύμβουλος του ΟΑΣΑ Νικόλαος Αθανασόπουλος, ανέφερε ότι ο ΟΑΣΑ είναι αρμόδιος για τις αστικές συγκοινωνίες στη μητροπολιτική περιοχή του λεκανοπεδίου της Αττικής και επηρεάζει 4 εκ. κατοίκους, ωστόσο ο στόλος του κατά το πιο μεγάλο ποσοστό έχει ντίζελ τεχνολογία που επιβαρύνει το περιβάλλον. Σε μικρό ποσοστό έχει, όπως επισήμανε, και τεχνολογίες καθαρές όπως τα τρόλεϊ που είναι μορφή ηλεκτροκίνησης, όπως επίσης και το φυσικό αέριο.
«Είναι προφανές ότι προκειμένου οι αστικές συγκοινωνίες να ευθυγραμμιστούν με τους στρατηγικούς στόχους της πράσινης ανάπτυξης, της καθαρής ενέργειας θα πρέπει να προβούν άμεσα σε ανανέωση του στόλου τους και βέβαια με ικανό μείγμα ηλεκτρικών οχημάτων προκειμένου να ανταποκριθούν και στην απαίτηση της κλιματικής αλλαγής με τον πιο καλό τρόπο» πρόσθεσε.
Σε αυτό το μήκος κύματος ο Πρόεδρος του Δ.Σ. του Ο.ΣΥ. Α.Ε, Βασίλης Ξυπολυτάς, υπενθύμισε ότι όπως ανακοίνωσε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Κώστας Καραμανλής, «μέσα στο Σεπτέμβριο θα βγει ο διαγωνισμός για τα 770 καινούρια λεωφορεία, όλα οικολογικά εκ των οποίων τα 350 θα είναι ηλεκτρικά». Ο ίδιος σχολίασε ότι είναι «μια προμήθεια που την περιμένουμε η οποία έχει εξασφαλίσει τα χρήματα από το ταμείο ανάπτυξης σε μια προσπάθεια να αλλάξει πραγματικά η εικόνα στη δημόσια συγκοινωνία στη χώρα. Αν όλα πάνε καλά σε 1,5 χρόνο θα έχουμε τα πρώτα ηλεκτρικά λεωφορεία στους δρόμους της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης. Από αυτά τα 770 λεωφορεία, τα 2/3 θα πάνε στην Αθήνα και το ένα τρίτο θα πάει στη Θεσσαλονίκη». Για την ηλεκτροκίνηση σχολίασε ότι «είναι το μέλλον» και τόνισε πως «εκεί πηγαίνουμε και τα κράτη επενδύουν και οι επιχειρήσεις. Αυτό θα γίνει σιγά σιγά και μεταβατικά αλλά το όφελος είναι ξεκάθαρο και είναι περιβαλλοντικό».
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
Latest News
ΗΡΩΝ PULSE: H «φόρτιση Καθ’ οδόν» δίνει νέα διάσταση στην ηλεκτροκίνηση
Οι συγκεκριμένες λύσεις του ΗΡΩΝΑ αφορούν τόσο το πανελλαδικής εμβέλειας αναπτυσσόμενο δίκτυο φορτιστών HΡΩΝ PULSE όσο και τη νέα, καινοτόμο υπηρεσία επαναφόρτισης ηλεκτροκίνητων οχημάτων «Φόρτιση Καθ' οδόν»
Η Σεβίλλη δίνει τον δικό της αγώνα ενάντια στην κλιματική αλλαγή
Με συγκροτημένη στρατηγική και ευρωπαϊκή συγχρηματοδότηση η πρωτεύουσα της Ανδαλουσίας προσπαθεί να αντιμετωπίσει τις συνέπειες της κλιματικής αλλαγής - Δεν είναι εύκολο
Με άλλο EV θα αντικαθιστούσαν 9 στους 10 ιδιοκτήτες EV το όχημά τους
Οι οδηγοί ηλεκτρικών οχημάτων είναι συντριπτικά πιο πιθανό να παραμείνουν πιστοί στην ηλεκτροκίνηση αντί να επιστρέψουν σε ένα συμβατικό αυτοκίνητο
Δράση ενημέρωσης για την κυκλική οικονομία στο Νότιο Αιγαίο
Η δράση αυτή αποτελεί μέρος της ευρύτερης προσπάθειας των φορέων στην Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου για την ενίσχυση της περιβαλλοντικής συνείδησης και της ενεργής συμμετοχής των πολιτών στη βιώσιμη ανάπτυξη
Η ΔΕΗ ξεκινά την παραγωγή ενέργειας από ΑΠΕ στην Ιταλία
Ο Όμιλος ΔΕΗ ενισχύει το πράσινο χαρτοφυλάκιο του με την προσθήκη των σταθμών Carcarello και Luxenia, ισχύος 20 MW και 12 MW αντίστοιχα
Γκάζι με τροπολογία στις επενδύσεις για αποθήκευση ενέργειας – Και ενίσχυση στη λιγνιτική μονάδα «Μελίτη»
Γκάζι με τροπολογία στις επενδύσεις για αποθήκευση ενέργειας – Και ενίσχυση στη λιγνιτική μονάδα «Μελίτη»
Μεγάλο deal Stellantis - κινεζικής CATL για εργοστάσιο μπαταριών EV στην Ισπανία
Η συμφωνία Stellantis - CATL έρχεται σε μια εποχή που τα ηλεκτρικά οχήματα στην Ευρώπη αντιμετωπίζoυν μια «τέλεια καταιγίδα» προκλήσεων
Κ. Μαύρος (Όμιλος ΔΕΗ): Από νέο σημείο εκκίνησης οι ΑΠΕ το 2025
Η επόμενη τριετία είναι η τριετία των ΑΠΕ στην παραγωγή, της πλήρους απολιγνιτοποίησης και των ευέλικτων μονάδων, είπε ο Κ. Μαύρος
Πάνω από 35 εκατ. η ενίσχυση δήμων από το ειδικό τέλος ΑΠΕ
Ανάμεσα στις πιο ευνοημένες, περιοχές με σημαντική αιολική ανάπτυξη στη νότια Εύβοια, στη Θράκη, στη Βοιωτία και στην Κρήτη, επισημαίνει η ΕΛΕΤΑΕΝ
Επιδοτήσεις έως 6.000 για αντλίες θερμότητας και έως 1.020 ευρώ για ηλιακούς θερμοσίφωνες
Αναλυτικά ο οδηγός για το πρόγραμμα «Αλλάζω Σύστημα Θέρμανσης και Θερμοσίφωνα για νοικοκυριά»