Αναμένοντας ότι θα σπάσει όλα τα κοντέρ, το ΤΑΙΠΕΔ προετοιμάζεται για την επόμενη μεγάλη παραχώρηση, που δεν είναι άλλη από αυτή της Αττικής Οδού. Όπως προέβλεψε ο διευθύνων σύμβουλος του Ταμείου, κ. Δημήτρης Πολίτης, κατά τη διάρκεια της ημερίδας του Υπερταμείου στην 85η ΔΕΘ, με θέμα «Βιώσιμη Ανάπτυξη: Ο ρόλος των Δημοσίων Επιχειρήσεων και η στρατηγική κατεύθυνσης προς το μέλλον», ο διαγωνισμός για τον αστικό αυτοκινητόδρομο θα προσελκύσει προσφορές ρεκόρ.
Μάλιστα, εκτίμησε ότι οι προσφορές για τη νέα παραχώρηση της Αττικής Οδού – η υφιστάμενη σύμβαση να λήγει το 2024- θα πάρουν τα σκήπτρα από τη ΔΕΗ για τη μεγάλη προσφορά που πέτυχε για το 49% του ΔΕΔΔΗΕ. Αυτό αποτελεί μια τεράστια πρόκληση για το Ταμείο, δεδομένου ότι το αυστραλιανό fund Macquarie έδωσε συνολικά 2,1 δισ. ευρώ για το 49% του διαχειριστή του δικτύου διανομής ηλεκτρικής ενέργειας, εκ των οποίων τα 1,3 δισ. θα μπουν στα ταμεία της ΔΕΗ.
Μέσα στο 2022 η Εγνατία Οδός και η ΔΕΠΑ Υποδομών
Επί του παρόντος, προτεραιότητα για το ΤΑΙΠΕΔ αποτελεί το κλείσιμο όλων των εκκρεμοτήτων που θα οδηγήσουν στην ευόδωση δύο επίσης μεγάλων αποκρατικοποιήσεων. Όπως σημείωσε μάλιστα ο κ. Πολίτης, στις διαγωνιστικές διαδικασίες το «τελευταίο μίλι» είναι πολύ σημαντικό, καθώς θα πρέπει να ολοκληρωθούν σε σύντομο χρόνο αρκετές εκκρεμότητες.
Για την Εγνατία Οδό, η δεσμευτική προσφορά του προτιμητέου επενδυτή, δηλαδή της κοινοπραξίας ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ – Egis Projects, περιλαμβάνει τίμημα 1,49 δισ. ευρώ. Αντίστοιχα, η Italgas προσέφερε 733 εκατ. ευρώ για τη ΔΕΠΑ Υποδομών.
Εντωμεταξύ, στην πρώτη γραμμή βρίσκεται η Βόρεια Ελλάδα. Οι τρεις επόμενες κινήσεις του Ταμείου αφορούν στα λιμάνια Αλεξανδρούπολης, Καβάλας και Ηγουμενίτσας. Σε εξέλιξη βρίσκεται και η διαδικασία παραχώρησης της μαρίνας Καλαμαριάς για την οποία έχουν εκδηλώσει ενδιαφέρον έξι σχήματα.
Ακόμη, ιδιαίτερο βάρος δίνει το Ταμείο στη χάραξη μιας πολιτικής για την αξιοποίηση των ιαματικών πηγών της χώρας. Η αρχή πρόκειται να γίνει το πιθανότερο εντός του πρώτου τριμήνου του 2022 με την έναρξη της διαδικασίας αξιοποίηση μίας ή και δύο ιαματικών πηγών. Σοβαρή υποψηφιότητα για να είναι στην πρώτη φουρνιά έχουν θέσει τα Καμένα Βούρλα, που είναι και η πιο γνωστή ιαματική πηγή, ενώ ενδιαφέρον συγκεντρώνει και η Αιδηψός.
Έργα άνω των 2 δισ. στην Μονάδα Ωρίμανσης Έργων
Έργα προϋπολογισμού άνω των 2 δισ. ευρώ αναμένονται στη πρώτη φουρνιά των έργων στρατηγικής σημασίας που θα αναλάβει να «τρέξει» η νέα Μονάδας Ωρίμανσης Έργων (PPF) του ΤΑΙΠΕΔ. Η πρώτη λίστα έργων που θα ενταχθούν στο PPFαναμένεται σύντομα να ανακοινωθεί. Στόχος της νέας Μονάδας είναι η επιτάχυνση των μεγάλων στρατηγικών επενδύσεων για τη μέγιστη απορρόφηση των διαθέσιμων πόρων από χρηματοδοτικές πηγές, με πρώτο το Ταμείο Ανάκαμψης (RRF), αλλά και το διαχρονικό εργαλείο του ΕΣΠΑ.
Όπως εξήγησε ο εντεταλμένος σύμβουλος του ΤΑΙΠΕΔ, κ. Παναγιώτης Σταμπουλίδης, παρουσιάζοντας το PPFαπό το βήμα της ημερίδας, στοχεύει με απλά λόγια να παρακάμψει τη γραφειοκρατία των δημοσίων φορέων για έργα μεγάλης αξίας, αλλά και με υψηλό κοινωνικό αντίκτυπο. Στην πρώτη λίστα θα βρίσκονται έργα, όπως μονάδες υγείας, κτηριακά έργα, κ.ά.
Ουσιαστικά, η νέα Μονάδα θα αναλαμβάνει την ωρίμανση μεγάλων έργων, προϋπολογισμού άνω των 30 εκατ. ευρώ, δηλαδή τις απαραίτητες μελέτες και αδειοδοτήσεις, καθώς και την προκήρυξη του εκάστοτε διαγωνισμού και την παρακολούθηση της πορείας του.
Τέλος, ο κ. Σταμπουλίδης σημείωσε ότι για πρώτη φορά ένας δημόσιος οργανισμός στην Ελλάδα αναπτύσσει το δικό του ψηφιακό ESG Ratting Tool. Μάλιστα, πρόκειται για μια από τις σπάνιες παγκοσμίως περιπτώσεις που ένα ταμείο όπως το ΤΑΙΠΕΔ ενσωματώνει στις διαδικασίες του τις αρχές της αειφορίας.
Latest News
Τι παίζει με την Ελλάκτωρ;
Το νέο πωλητήριο σε Ηλέκτωρ, η εξαγορά της REDS και τα σενάρια για τους Ολλανδούς της Reggeborgh και την Ελλάκτωρ
Παραδόθηκε από την Άκτωρ ο νέος αυτοκινητόδρομος Καλλονή - Σίγρι στη Λέσβο
Ο αυτοκινητόδρομος αναδεικνύει το παγκόσμιο μνημείο του Απολιθωμένου Δάσους της Λέσβου
Ελλάκτωρ: Πότε κληρώνει για Ηλέκτωρ και επιστροφή κεφαλαίου
Έργα 6 δισ. ευρώ διεκδικεί η Ελλάκτωρ, όπως είπε στους αναλυτές ο CEO Ευθύμιος Μπουλούτας
Στην τελική ευθεία η ανάπλαση της ΔΕΘ - Τα σενάρια για το χρηματοδοτικό σχήμα
Το χρονοδιάγραμμα υλοποίησης κα τα οφέλη του μεγαλεπήβολου project για την Θεσσαλονίκη
Σταϊκούρας: To TEE εδώ και 100 χρόνια ανταποκρίνεται στις μεγάλες εθνικές και κοινωνικές προκλήσεις
«Το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών στηρίζει τον τεχνικό κόσμο. Διαμορφώνει τις προϋποθέσεις για τη δημιουργία νέων θέσεων εργασίας στον κλάδο»
ΕΕ: Υποχώρησε η παραγωγή στις κατασκευές τον Φεβρουάριο
Στην ευρωζώνη η παραγωγή μειώθηκε κατά 2,5% στην κατασκευή κτιρίων, ενώ αυξήθηκε κατά 4,9% στα έργα πολιτικού μηχανικού
Υπεγράφη σύμβαση 6 εκατ. ευρώ για έργα στο αρδευτικό δίκτυο Νιγρίτας Σερρών
Η χρηματοδότηση πραγματοποιείται από το Ευρωπαϊκό Γεωργικό Ταμείο Αγροτικής Ανάπτυξης και Εθνικούς Πόρους
Ταχιάος: «Προτεραιότητα η επέκταση της Γραμμής 2 του Μετρό»
«Υπολογίζουμε πως 51.000 νέοι επιβάτες θα εξυπηρετούνται καθημερινά από την επέκταση "Ανθούπολη – Ίλιον"», δήλωσε ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών
Αυτοκινητόδρομος Ε65: Αθήνα – Τρίκαλα σε 3 ώρες το Πάσχα [χάρτης]
Εγκαίνια για 2 τμήματα του οδικού άξονα που κατασκευάζει η ΤΕΡΝΑ
Εξάρχου: «Ξανά σε αδιέξοδο η οικονομία, αν δεν αλλάξει το μοντέλο παραγωγής»
Τι είπε ο αντιπρόεδρος και CEO της Intrakat Αλέξανδρος Εξάρχου στον διευθυντή σύνταξης του ΟΤ Νίκο Φιλιππίδη για τις προκλήσεις της ελληνικής οικονομίας