Μια σειρά έργων υλοποιούνται ή βρίσκονται στην αφετηρία για την αναβάθμιση της Θεσσαλονίκης και την ανάδειξή της σε πύλη της Νοτιοανατολικής Ευρώπης. Πρόκειται για έναν ρόλο που η πόλη λόγω της γεωστρατηγικής της θέσης είχε παλαιότερα, ατόνησε όμως τα τελευταία χρόνια με την αποβιομηχάνιση της Βόρειας Ελλάδας και την απαξίωση των υποδομών κατά τη διάρκεια της οικονομικής ύφεσης.

Μετρό και προαστιακός θα αναβαθμίσουν τις αστικές μετακινήσεις, ενώ ο σιδηρόδρομος θα ανοίξει νέους ορίζοντες και για το λιμάνι της Θεσσαλονίκης που γνωρίζει ήδη ανάπτυξη. Κατά το πρώτο εξάμηνο της χρονιάς, η διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων στον ΟΛΘ αυξήθηκε κατά 8,1% από 217 χιλ. TEUs στο α΄ εξάμηνο του 2020 σε 235 χιλ. TEUs το α΄ εξάμηνο του 2021. Αντίστοιχα, οι ποσότητες συμβατικού φορτίου αυξήθηκαν κατά 13,3%, από 1.888 χιλ. τόνους σε 2.140 χιλ. τόνους.

Από το βήμα του Thessaloniki  HelexpoForum, στο πλαίσιο της 85ης ΔΕΘ, ο υφυπουργός Υποδομών κ. Γιώργος Καραγιάννης, διαβεβαίωσε ότι η Θεσσαλονίκη τα επόμενα χρόνια θα πάρει τη θέση που της αξίζει. «Σήμερα, στη Θεσσαλονίκη κλείνουμε μια ατζέντα έργων, που ήταν ανοιχτή για δεκαετίες. Τα έργα τρέχουν το ένα μετά το άλλο, γιατί στη Θεσσαλονίκη, χρωστάμε και οφείλουμε». Όπως ανέφερε χαρακτηριστικά, «η Θεσσαλονίκη έχει αλλάξει ταχύτητα και το πόδι είναι κολλημένο στο γκάζι».

Εντός της χρονιάς, βάσει σχεδιασμού, πρόκειται να αναδειχθεί ο προσωρινός ανάδοχος για το έργο ΣΔΙΤ του ThessalonikiFlyover, προϋπολογισμού 373 εκατ. ευρώ. Πρόκειται για την «ιπτάμενη» περιφερειακή λεωφόρο, που θα αποσυμφορήσει την υφιστάμενη Ανατολική Περιφερειακή. Τα εργοτάξια για την κατασκευή του Flyover, που θα έχει δυνατότητα εξυπηρέτησης 5.000 – 10.000 οχημάτων την ώρα θα ξεκινήσουν το 2022.

Το μεγαλύτερο δε έργο που θα γίνει στην πόλη εδώ και πολλά χρόνια, είναι σιδηροδρομικό και αφορά στη σύνδεση «Θεσσαλονίκη – Τοξότες», ύψους 1,3 δις. ευρώ. Το έργο περιλαμβάνεται στο μεγάλο πακέτο της ΕΡΓΟΣΕ που θα προχωρήσει σύντομα με τη μέθοδο του ανταγωνιστικού διαλόγου. Όπως μάλιστα τόνισε ο υφυπουργός, «έχουμε πάρει το μάθημα μας και δεν επαναλαμβάνουμε λάθη του παρελθόντος με τις άπειρες κατατμήσεις, που οδηγούσαν σε προβληματικά έργα, που συχνά δεν ολοκληρώνονταν ποτέ».

Μέσα στις επόμενες ημέρες δε όπως ανακοίνωσε θα προχωρήσει και ο Δυτικός Προαστιακός της πόλης, η σιδηροδρομική δηλαδή σύνδεση της Δυτικής Θεσσαλονίκης. «Ο προαστιακός μαζί με την επέκταση του μετρό που θα γίνει τα επόμενα χρόνια, θα αναβαθμίσουν τις δυτικές συνοικίες της πόλης. Η ευθύνη η δική μας είναι να προχωρήσουμε» ανέφερε ο κ. Καραγιάννης.

Όσον αφορά δε στο πολύπαθο έργο του μετρό, όπως είπε,  αυτό «προχωράει σε όλα τα επίπεδα και η απόσπαση των αρχαίων στον σταθμό Βενιζέλου γίνεται με απόλυτο σεβασμό στα ευρήματα, ενώ ταυτόχρονα επανατοποθετούνται στο σταθμό Αγία Σοφία». Οι δοκιμές των συρμών έχουν ήδη ξεκινήσει και παρά τον χρόνο που χάθηκε λόγω προσφυγών, που είναι περί το ένα έτος, όπως τόνισε, «το μετρό προχωράει βάσει του χρονοδιαγράμματος και το 2023, επιτέλους, θα έχουμε την τελική του μορφή σε πλήρη λειτουργία και με αρχαία».

Εν τω μεταξύ, εντός φθινοπώρου αναμένεται να περάσει από τη Διυπουργική Επιτροπή το οδικό έργο Θεσσαλονίκη – Έδεσσα, το οποίο και θα ενώσει όλη τη βόρεια Ελλάδα με τα μεγάλα λιμάνια της. Το έργο θα υλοποιηθεί μέσω ΣΔΙΤ.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Οικονομία