
Στα 70,23 εκατ. ευρώ διαμορφώθηκε ο κύκλος εργασιών της βιομηχανίας γάλακτος ΚΡΙ-ΚΡΙ το πρώτο εξάμηνο του έτους, από 65,92 εκατ. ευρώ το αντίστοιχο διάστημα του 2020, καταγράφοντας αύξηση 6,5%.
Αντίστοιχα, τα βασικά μεγέθη της κερδοφορίας διαμορφώθηκαν ως εξής:
- Τα μικτά κέρδη ανήλθαν σε €24,57 εκ. έναντι €22,76 εκ. το εξάμηνο 2020.
- Τα λειτουργικά κέρδη (EBITDA) ανήλθαν σε €14,65 εκ. έναντι €13,80 εκ. το εξάμηνο 2020.
- Τα κέρδη προ φόρων ανήλθαν σε €12,58 εκ., έναντι €11,94 εκ. το εξάμηνο 2020.
- Τέλος, τα καθαρά κέρδη μετά από φόρους, ανήλθαν σε €10,05 εκ., έναντι €9,09 εκ. το εξάμηνο 2020.
Στην ελληνική αγορά παγωτού, οι πωλήσεις στο εξάμηνο 2021 ανήλθαν σε €14,15 εκ. από €12,18 εκ., αυξημένες κατά 16,2%. Σε αυτή την αύξηση συνετέλεσε, κυρίως, η άρση των περιοριστικών μέτρων που λήφθηκαν ως επακόλουθο της πανδημίας σε συνδυασμό με την ενίσχυση των τουριστικών ροών από το εξωτερικό. Σημαντικό ρόλο έπαιξε, επίσης, η ανάπτυξη της αριθμητικής διανομής, με την προσθήκη 800 νέων σημείων πώλησης μαζί με το λανσάρισμα νέων κωδικών παγωτού. H μάρκα ΚΡΙ-ΚΡΙ κατατάσσεται στη 2η θέση της ελληνικής αγοράς παγωτού, με μερίδιο σε όγκο 15,2% (στοιχεία NIELSEN Ιούνιος 2021).
Στην ελληνική αγορά γιαουρτιού, οι πωλήσεις της ΚΡΙ-ΚΡΙ εμφανίζουν μικρή μείωση -2,1%, αγγίζοντας τα €24,8 εκ. Η αγορά των γιαουρτιών στην Ελλάδα, φέτος είναι σταθερή σε όγκο αλλά αρνητική σε αξία, σε σχέση με την αντίστοιχη περυσινή περίοδο.
Αυτό αποδίδεται στην υψηλή περσυνή βάση, καθώς και στις έντονες προωθητικές ενέργειες της αγοράς.
«Έτσι, παρόλο που καταφέρνουμε να διατηρούμε το μερίδιο αγοράς μας, η αξιακή ανάπτυξη των πωλήσεων είναι αρκετά δυσχερής. Για την ενίσχυση της θέσης μας, επεκτείνουμε τη γκάμα των προϊόντων μας ώστε να απευθυνόμαστε σε ευρύτερη καταναλωτική βάση, με πρόσφατο παράδειγμα την ενίσχυση της κατηγορίας λειτουργικών γιαουρτιών. Τέλος, με διαφημιστικές καμπάνιες και στοχευμένες προωθητικές ενέργειες υπεραμυνόμαστε και προσπαθούμε να ενισχύσουμε το μερίδιο μας στην αγορά. Το μερίδιο αγοράς των γιαουρτιών ΚΡΙ-ΚΡΙ διαμορφώνεται πλέον, σε 16,2%, οριακά αυξημένο σε σχέση με την περσινή περίοδο κατά 0,1 ποσοστιαίες μονάδες [στοιχεία IRI σε αξία, Ιούνιος 2021]» αναφέρουν στην ανακοίνωση.
Τέλος, στις αγορές του εξωτερικού, οι πωλήσεις παρουσιάζουν ανάπτυξη, συνολικά, +9,9%. Η αξία των εξαγωγών γιαουρτιού ξεπέρασε τα €27 εκ, αγγίζοντας το 52% της δραστηριότητας των γαλακτοκομικών.
Επιφυλάξεις για το υπόλοιπο του 2021
Για το υπόλοιπο της χρήσης 2021, η διοίκηση της ΚΡΙ-ΚΡΙ διατηρεί επιφυλακτική στάση. Ο τομέας του παγωτού, στην τρέχουσα χρήση, φαίνεται ότι θα γνωρίσει ισχυρή ανάκαμψη μιας και στο υπόλοιπο της φετινής καλοκαιρινής σαιζόν οι πωλήσεις παγωτού συνέχισαν με αντίστοιχο ρυθμό. Στον κλάδο των γιαουρτιών, η ανάπτυξη των πωλήσεων στην Ελλάδα εμφανίζεται αρκετά δυσχερής, ενώ, αντίθετα, στο εξωτερικό, οι πωλήσεις γιαουρτιών αναμένεται να διατηρήσουν την ανάπτυξη που παρουσιάζουν και κατά το δεύτερο εξάμηνο της χρήσης.
Το προσφάτως διαμορφούμενο πληθωριστικό περιβάλλον, έχει επηρεάσει και τα κόστη βασικών εισροών της εταιρείας. Πιο συγκεκριμένα, το τελευταίο διάστημα έχει γίνει έντονη η πίεση για ανατιμήσεις σε βασικές α’ ύλες που χρησιμοποιούμε και υλικά συσκευασίας. Επιπλέον, σημαντικές ανατιμήσεις αναμένονται στα μεταφορικά κόστη και την ενέργεια. Από την εξέλιξη αυτή, τα περιθώρια κερδοφορίας ενδέχεται να πιεστούν, παρά τις προσπάθειες μας για μετακύλιση μέρους της αύξησης του κόστους μας, στις τιμές πώλησης των προϊόντων.
Σύμφωνα με τα τρέχοντα δεδομένα, η εκτίμηση της Διοίκησης είναι ότι στη χρήση 2021 θα μπορούσε να επιτευχθεί αύξηση των συνολικών πωλήσεων με υψηλό μονοψήφιο ποσοστό και μικρή υποχώρηση των περιθωρίων λειτουργικής κερδοφορίας.


Latest News

Alter Ego Media: Οι 4 πυλώνες που φέρνουν ανάπτυξη και μερίσματα
Η διοίκηση της Alter Ego Media παρουσίασε στους αναλυτές τα αποτελέσματα της χρήσης του 2024 και το στρατηγικό πλάνο ανάπτυξης του Ομίλου

Ανεβάζει τον πήχη για Eurobank και Πειραιώς η Goldman Sachs - Τι βλέπει για Εθνική
Η Goldman Sachs έδωσε νέες τιμές στόχους για τις ελληνικές τράπεζες

Οι 9 τάσεις της ευρωπαϊκής αγοράς λιανικού εμπορίου τροφίμων την επόμενη πενταετία
Η κατάσταση κρίνεται εξαιρετικά κρίσιμη, με αβεβαιότητα γύρω από τις παγκόσμιες εμπορικές ροές, σύμφωνα με το ΕΒΕΠ

Mega-deal της Metlen με την Glenfarne για υβριδικό έργο ΑΠΕ στη Χιλή
Η συνολική αξία της συναλλαγής συμφωνήθηκε στα 815 εκ. δολάρια, στη βάση συγκεκριμένων χρηματοδοτικών όρων και αναπροσαρμογών

Η ελληνική σταδιοδρομία της Unilever – Από την «Ελαϊς» σε hub για 14 χώρες
Η Unilever Hellas είναι μία από τις λίγες πολυεθνικές εταιρείες στην Ελλάδα, που συνεχίζουν να έχουν παραγωγική δραστηριότητα μετά από τα χρόνια της οικονομικής κρίσης

Ψάχνουν… χρυσάφι στον Ασπρόπυργο - Ο «πυρετός» επενδύσεων σε logistics και το αγκάθι
Εκτοξεύθηκαν οι τιμές των οικοπέδων στον Ασπρόπυργο – Τα projects για τη δημιουργία logistics που μεταμορφώνουν την περιοχή

VIDCAST – BizSound: Το marketplace όλης της Ελλάδας | Η ιστορία του SHOPFLIX
Σε αυτό το επεισόδιο φιλοξενούμε τον νέο CEO της SHOPFLIX, Γιάννη Στάθη. Συζητάμε για τα νέα καθήκοντα και για τα επόμενα σχέδια της εταιρείας.

To όραμα του Βαρδή Βαρδινογιάννη - Γιατί επενδύει στο ελληνικό eGaming
Παρά την ισχυρή οικογενειακή παράδοση, ο Βαρδής Βαρδινογιάννης ο νεότερος επενδύει σε eGaming και κυβερνοσφάλεια - Το ελληνικό όραμα και η συμμετοχή της ALTER EGO VENTURES

ΚΕΕΕ: Η υπεραπόδοση τους πλεονάσματος πρέπει να επιστρέφει στην κοινωνία
Κάθε μέτρο ενίσχυσης της μικρομεσαίας τάξης μας βρίσκει σύμφωνους, λέει ο πρόεδρος της ΚΕΕΕ, Γιάννης Βουτσινάς

Χατζηθεοδοσίου: Θετικά τα μέτρα στήριξης, αλλά δεν ακούσαμε τίποτα για τις ΜμΕ
Η αγορά περιμένει με αγωνία βελτιώσεις στον φορολογικό νόμο και στοχευμένα μέτρα που θα ενισχύουν την προσπάθεια βιωσιμότητας των μικρομεσαίων επιχειρήσεων, δηλώνει ο κ. Χατζηθεοδοσίου