Παρά την εθελοντική πρωτοβουλία και δέσμευση μεγάλων βιομηχανιών τροφίμων να περιορίσουν και να ελέγξουν τις διαφημίσεις ανθυγιεινών τροφίμων στα παιδιά, αυτό στην πράξη αναιρείται από τις ίδιες. Έτσι, η δέσμευσή τους να εμπορεύονται υπεύθυνα τα προϊόντα τους, αποτυγχάνει να προστατεύσει τα παιδιά της Ευρώπης, και καθίσταται εμφανής η ανάγκη νομοθετικής παρέμβασης. Αυτό επισημαίνει η ΕΚΠΟΙΖΩ επικαλούμενη τα συμπεράσματα σχετικής έρευνας που διενήργησε η Ευρωπαϊκή Οργάνωση Καταναλωτών τον Φεβρουάριο και τον Μάρτιο του 2021.

Όπως αναφέρει, η ισχυρή επιρροή που ασκεί το μάρκετινγκ των ανθυγιεινών τροφίμων στις διατροφικές συμπεριφορές των παιδιών, είναι γενικά κάτι αποδεκτό από τον επιστημονική κοινότητα, του Παγκόσμιου Οργανισμού Υγείας συμπεριλαμβανομένου. Αποτέλεσμα, 1 στα 3 παιδιά της Ευρώπης είναι υπέρβαρο ή παχύσαρκο, ενώ στις μεσογειακές χώρες υπερβαίνουν το 40%.

Συνοπτικά, η ανάλυση των ευρημάτων της έρευνας δείχνει ότι:

  • Τα διατροφικά κριτήρια που έχει θεσπίσει η Ευρωπαϊκή Δέσμευση των βιομηχανιών τροφίμων είναι πολύ αδύναμα, αφού βάσει αυτών τα τρόφιμα που θεωρούνται κατάλληλα για την διατροφή των παιδιών, περιέχουν  πολύ υψηλότερα επίπεδα λιπών-ζάχαρης-αλατιού από ό, τι συνιστούν οι αρχές δημόσιας υγείας.
  • Δημοφιλείς τηλεοπτικές εκπομπές διαρρέουν  στο διαδίκτυο – παρά το τεράστιο ποσοστό παιδιών που το παρακολουθούν.
  • Οι κανόνες της  αυτορρυθμιστικής πρωτοβουλίας υποτιμούν την σημαντική έκθεση  των παιδιών και την μεγάλη επιρροή των  τακτικών μάρκετινγκ που χρησιμοποιούνται τόσο στον ψηφιακό όσο και στον φυσικό κόσμο.
  • Οι εταιρείες  παραβιάζουν τους κανόνες που αποφάσισαν οι ίδιες.

Οι ενώσεις καταναλωτών ζητάνε να απαγορευθούν, σε ευρωπαϊκό επίπεδο:

  1. η διαφήμιση ανθυγιεινών τροφίμων στο διαδίκτυο, συμπεριλαμβανομένων ιστοσελίδων εταιρειών τροφίμων και  μέσων κοινωνικής δικτύωσης,
  2. η διαφήμιση ανθυγιεινών τροφίμων στην τηλεόραση, μεταξύ 6 π.μ.-11 μ.μ. αφού τα παιδιά  δεν βλέπουν μόνο παιδικές εκπομπές,
  3. η  χρήση τεχνικών μάρκετινγκ στις συσκευασίες τροφίμωνπου προσελκύουν τα παιδιά (π.χ. χαρακτήρες κινουμένων σχεδίων και μασκότ μάρκας).
Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Επικαιρότητα
Ανδρουλάκης: Το ΠΑΣΟΚ ήρθε για να γίνει κυβέρνηση
Επικαιρότητα |

«Πρέπει να συζητάμε με την Τουρκία, αλλά χωρίς αυταπάτες» , λέει ο Νίκος Ανδρουλάκης.

Ο Νικος Ανδρουλάκης άσκησε κριτική στη Νέα Δημοκρατία λέγοντας ότι «καλλιέργησε υψηλές προσδοκίες», ενώ το περιβάλλον για ελληνοτουρκικό διάλογο δεν ήταν ευνοϊκό

Γερμανία: Οι Σύροι πρόσφυγες σε προεκλογική «μέγγενη» – «1.000 ευρώ στο χέρι και δωρεάν πτήση για Συρία»
Επικαιρότητα |

Οι Σύροι πρόσφυγες σε προεκλογική «μέγγενη» - «1.000 ευρώ στο χέρι και δωρεάν πτήση για Συρία»

Παρά την επισφαλή κατάσταση στη μετά Άσαντ Συρία, Δεξιά και Ακροδεξιά στη Γερμανία υπερθεματίζουν προεκλογικά για την άμεση επιστροφή Σύρων προσφύγων, με φόντο την ευρωπαϊκή υποκρισία