Παρά την εθελοντική πρωτοβουλία και δέσμευση μεγάλων βιομηχανιών τροφίμων να περιορίσουν και να ελέγξουν τις διαφημίσεις ανθυγιεινών τροφίμων στα παιδιά, αυτό στην πράξη αναιρείται από τις ίδιες. Έτσι, η δέσμευσή τους να εμπορεύονται υπεύθυνα τα προϊόντα τους, αποτυγχάνει να προστατεύσει τα παιδιά της Ευρώπης, και καθίσταται εμφανής η ανάγκη νομοθετικής παρέμβασης. Αυτό επισημαίνει η ΕΚΠΟΙΖΩ επικαλούμενη τα συμπεράσματα σχετικής έρευνας που διενήργησε η Ευρωπαϊκή Οργάνωση Καταναλωτών τον Φεβρουάριο και τον Μάρτιο του 2021.
Όπως αναφέρει, η ισχυρή επιρροή που ασκεί το μάρκετινγκ των ανθυγιεινών τροφίμων στις διατροφικές συμπεριφορές των παιδιών, είναι γενικά κάτι αποδεκτό από τον επιστημονική κοινότητα, του Παγκόσμιου Οργανισμού Υγείας συμπεριλαμβανομένου. Αποτέλεσμα, 1 στα 3 παιδιά της Ευρώπης είναι υπέρβαρο ή παχύσαρκο, ενώ στις μεσογειακές χώρες υπερβαίνουν το 40%.
Συνοπτικά, η ανάλυση των ευρημάτων της έρευνας δείχνει ότι:
- Τα διατροφικά κριτήρια που έχει θεσπίσει η Ευρωπαϊκή Δέσμευση των βιομηχανιών τροφίμων είναι πολύ αδύναμα, αφού βάσει αυτών τα τρόφιμα που θεωρούνται κατάλληλα για την διατροφή των παιδιών, περιέχουν πολύ υψηλότερα επίπεδα λιπών-ζάχαρης-αλατιού από ό, τι συνιστούν οι αρχές δημόσιας υγείας.
- Δημοφιλείς τηλεοπτικές εκπομπές διαρρέουν στο διαδίκτυο – παρά το τεράστιο ποσοστό παιδιών που το παρακολουθούν.
- Οι κανόνες της αυτορρυθμιστικής πρωτοβουλίας υποτιμούν την σημαντική έκθεση των παιδιών και την μεγάλη επιρροή των τακτικών μάρκετινγκ που χρησιμοποιούνται τόσο στον ψηφιακό όσο και στον φυσικό κόσμο.
- Οι εταιρείες παραβιάζουν τους κανόνες που αποφάσισαν οι ίδιες.
Οι ενώσεις καταναλωτών ζητάνε να απαγορευθούν, σε ευρωπαϊκό επίπεδο:
- η διαφήμιση ανθυγιεινών τροφίμων στο διαδίκτυο, συμπεριλαμβανομένων ιστοσελίδων εταιρειών τροφίμων και μέσων κοινωνικής δικτύωσης,
- η διαφήμιση ανθυγιεινών τροφίμων στην τηλεόραση, μεταξύ 6 π.μ.-11 μ.μ. αφού τα παιδιά δεν βλέπουν μόνο παιδικές εκπομπές,
- η χρήση τεχνικών μάρκετινγκ στις συσκευασίες τροφίμωνπου προσελκύουν τα παιδιά (π.χ. χαρακτήρες κινουμένων σχεδίων και μασκότ μάρκας).
Latest News
Κατάρριψη drone από τη φρεγάτα «Ύδρα» στον Κόλπο του Άντεν
Το επεισόδιο συνέβη τα ξημερώματα της Πέμπτης (25/04) για να προστατευτεί εμπορικό πλοίο
Καιρός σήμερα: Υποχωρεί η αφρικανική σκόνη
Η θερμοκρασία αναμένεται να σημειώσει πτώση φτάνοντας στα δυτικά και τα βόρεια τους 17 με 19 βαθμούς
Κατακόρυφη η αύξηση στρατιωτικών δαπανών
Περίπου 2,4 τρισ. δολάρια δαπανήθηκαν πέρυσι παγκοσμίως για στρατιωτικούς σκοπούς λόγω της κλιμάκωσης των γεωπολιτικών εντάσεων σε Ευρώπη, Ασία και Μέση Ανατολή
Επιχείρηση ελέγχου των ανοιχτών μετώπων
Στο προσκήνιο εξελίξεις σε διαφορετικά πεδία: από την Εκκλησία και τη Θεσσαλία μέχρι το θέμα της ακρίβειας, τη δημόσια υγεία και την ασφάλεια
Γιατί πολεμά η Moderna τις Pfizer και BioNTech
Η Moderna ισχυρίζεται ότι η Pfizer και η BioNTech παραβίασαν τα διπλώματα ευρεσιτεχνίας της κατά τη χρήση της πλατφόρμας mRNA
Ο Μακρόν θέλει τον... Σούπερ Μάριο πρόεδρο της Κομισιόν - Οι παρασκηνιακές διεργασίες
Ο Μακρόν θέλει στα ηνία της ΕΕ έναν τεχνοκράτη, αλλά δεν θα είναι εύκολη υπόθεση να «απαλλαγεί» από την φον ντερ Λάιεν
ΟΑΣΑ: Επιβίβαση με smartphones και κάρτα στα λεωφορεία, ποιες γραμμές αφορά
Οι αστικές συγκοινωνίες στην ψηφιακή εποχή - Το έργο υλοποίησε η ΤΕΡΝΑ ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΗ
Στο Ευρωδικαστήριο η Ελλάδα για τις καθυστερήσεις πληρωμών από τα νοσοκομεία
Η οδηγία για τις καθυστερήσεις πληρωμών υποχρεώνει τις δημόσιες αρχές να εξοφλούν τα τιμολόγιά τους εντός 30 ημερών
Αφρικανική σκόνη: Ποιες συστάσεις απευθύνει στους εργοδότες το υπουργείο Εργασίας
Η σύσταση αφορά σε περιοχές που παρουσιάζουν επιβάρυνση της ποιότητας του ατμοσφαιρικού αέρα λόγω των μετεωρολογικών συνθηκών και της αφρικανικής σκόνης
Σαράντης: Αύξηση ΕΒΙΤ στα 13,6 εκατ. ευρώ το α τρίμηνο
Βρισκόμαστε σε τροχιά επίτευξης των στόχων μας για το 2024, δηλώνει η Σαράντης