Η Amazon σχεδιάζει τη δημιουργία πολυκαταστημάτων που θα της επιτρέψουν να προωθήσει περαιτέρω τις πωλήσεις ενδυμάτων προσφέροντας στους καταναλωτές την ευκαιρία να δοκιμάσουν ρούχα σε τεχνολογικά προηγμένα δοκιμαστήρια, σύμφωνα με άτομα που έχουν γνώση του θέματος.

Τα πολυκαταστήματα, τα οποία η εταιρεία θα μπορούσε να ανοίξει από την επόμενη χρονιά, θα λειτουργούν πρωτίστως σαν μέρη που η Amazon θα μπορεί να πουλά μπλούζες, παντελόνια τζιν και άλλα είδη ένδυσης προερχόμενα από τις δικές της ετικέτες, όπως επίσης και μία μίξη άλλων brands που πωλούν τα είδη τους μέσω του ηλεκτρονικού της καταστήματος, αναφέρουν οι γνώστες του θέματος. Η Amazon θέλει να δει εάν τα πιθανά πολυκαταστήματα μπορούν να βελτιώσουν την «αναγνωρισιμότητα» της δικής της μάρκας ενδυμάτων.

Μία ιδέα που έχει ήδη δοκιμαστεί είναι η χρήση κωδικών QR στα εμπορεύματα τους οποίους οι καταναλωτές θα σαρώνουν όταν θέλουν να δοκιμάσουν το ένδυμα χρησιμοποιώντας μία εφαρμογή στο smartphone, ενώ οι συνεργάτες στα καταστήματα θα τους χρησιμοποιούν για τη συγκέντρωση των εμπορευμάτων και την τοποθέτησή τους στα δοκιμαστήρια.

Στα δοκιμαστήρια, οι καταναλωτές θα μπορούν να ζητήσουν περισσότερα ρούχα για δοκιμή χρησιμοποιώντας μία οθόνη αφής, η οποία επίσης θα μπορεί να είναι σε θέση να «προτείνει» παρεμφερείς επιλογές, ανάλογα με το τι αρέσει στον πελάτη. Τα δοκιμαστήρια θα μπορούν να έχουν συρόμενες πόρτες ώστε να μπορούν οι υπάλληλοι να φέρνουν περισσότερα ρούχα χωρίς να έχουν οπτική επαφή με τους αγοραστές. Ρομπότ ή άλλες μορφές αυτοματοποιημένων λύσεων θα μπορούσαν να αναπτυχθούν σταδιακά στα καταστήματα, αναφέρουν οι πηγές της WSJ.

Τα σχέδια δεν έχουν ολοκληρωθεί και θα μπορούσαν να αλλάξουν, λένε.

Η εταιρεία διαδικτυακού εμπορίου έχει καταβάλλει προσπάθεια να διατηρήσει την ιδέα της διείσδυσης στον τομέα του ρουχισμού μυστική, δίνοντας στην προσπάθεια ακόμη και κωδική ονομασία. Τα πρώτα της πολυκαταστήματα προορίζεται να ανοίξουν κοντά στο Σαν Φρανσίσκο και στο Κολόμπους του Οχάιο. Η Wall Street Journal δημοσίευσε πρώτη το θέμα των καταστημάτων τον Αύγουστο.

Η Amazon και τα φυσικά καταστήματα

Από την ίδρυσή της το 1994, η Amazon έχει κινηθεί επιθετικά για να επεκταθεί σε σειρά προϊόντων τα οποία πουλούσε online και σταδιακά να διακόψει τους δεσμούς των καταναλωτών με την αγορά λιανικής, καθώς η ίδια «τσιμέντωνε» τη σχέση της με τους καταναλωτές. Η κυριαρχία της στο Διαδίκτυο ουσιαστικά ώθησε στη χρεωκοπία σειρά μικρών καταστημάτων καθώς οι καταναλωτές έλκονταν περισσότερο από το μοντέλο αγοράς προϊόντων διαδικτυακά. Τώρα κινείται να καλύψει τον χώρο που δημιούργησε η αποχώρηση αυτών των καταστημάτων, δημιουργώντας φυσικά καταστήματα για είδη παντοπωλείου, βιβλία και τώρα για ρούχα. Η Amazon βλέπει τα φυσικά καταστήματα σαν μία οδό γεμάτη υποσχέσεις για την προσέλκυση νέων καταναλωτών αλλά και για να δοκιμάσει την τεχνολογική της υπεροχή.

Η αγορά του λιανεμπορίου έχει δει μια απότομη άνοδο με ανθρώπους να επιστρέφουν στις αγορές σε φυσικά καταστήματα φέτος καθώς τα lockdowns και η υποχρεωτική παραμονή στο σπίτι λόγω πανδημίας φαίνεται να απομακρύνεται σε αρκετές χώρες. Αλυσίδες, συμπεριλαμβανομένων των Macy’s και Kohl’s, αναφέρουν τελευταία ισχυρές πωλήσεις καθώς οι καταναλωτές ξαναγεμίζουν τις ντουλάπες τους μετά τη μείωση στις αγορές ενδυμάτων της προηγούμενης χρονιάς.

Η χρήση νέων τεχνολογιών από την Amazon στα φυσικά της καταστήματα σε μεγάλο βαθμό έρχεται μετά το άνοιγμα των παντοπωλείων Amazon Go που δεν διαθέτουν παραδοσιακά ταμεία, τα πρώτα από τα οποία άνοιξαν το 2018. Η εταιρεία πλέον διαθέτει τέτοια καταστήματα στο Σικάγο, τη Νέα Υόρκη, το Σαν Φρανσίσκο και το Σιάτλ ενώ πέρυσι ανακοινώθηκε ότι έχει αρχίσει να πουλά την τεχνολογία πίσω από αυτά τα καταστήματα και σε άλλες αλυσίδες.

Αν και οι δυνατότητες διείσδυσης και επέκτασης της Amazon είναι γνωστές, η εταιρεία σκοντάφτει στις περιπτώσεις λανσαρίσματος νέων προϊόντων, υπηρεσιών ή καταστημάτων. Είχε λανσάρει ένα αποτυχημένο smartphone το 2014 ενώ εγκατέλειψε μία υπηρεσία διανομής από εστιατόρια το 2019. Εκείνη τη χρονιά είχε ανακοινώσει το κλείσιμο πολλών «αναδυόμενων» καταστημάτων τα οποία είχε ανοίξει σε εμπορικά κέντρα. Τα μικρά αυτά καταστήματα αποτελούσαν ουσιαστικά χώρους επίδειξης συσκευών όπως τα έξυπνα ηχεία, τα tablets και τα Kindle e-readers.

Η Amazon και τα είδη ένδυσης

Η Amazon για χρόνια έχει επικεντρωθεί στο κτίσιμο των πωλήσεων ενδυμάτων. Φέτος ξεπέρασε την αλυσίδα Walmart σαν ο μεγαλύτερος πωλητής ειδών ρουχισμού στις Ηνωμένες Πολιτείες, σύμφωνα με αναφορά της Wells Fargo, η οποία προβλέπει επίσης ότι οι συνολικές πωλήσεις της Amazon, σε ρούχα και παπούτσια, συμπεριλαμβανομένων και αυτών που κατασκευάζονται από άλλους, θα ξεπεράσουν τα 45 δισεκατομμύρια δολάρια το 2021. Η Amazon από την πλευρά της δεν έχει αποκαλύψει τα οικονομικά της στοιχεία σχετικά με τις πωλήσεις ενδυμάτων. Οι Goodthreads και Lark & Ro είναι μεταξύ των brands της Amazon.

Τα αγαθά μόδας τυπικά προσφέρουν μεγαλύτερο περιθώριο κέρδους σε σχέση με άλλες κατηγορίες προϊόντων. Έχοντας φυσικούς χώρους για ενδύματα θα δοθεί η δυνατότητα στους πελάτες της Amazon να δοκιμάζουν ρούχα προτού τα αποκτήσουν μειώνοντας έτσι το κόστος από τις επιστροφές. Η εταιρεία, ιστορικά, δίνει προτεραιότητα στην απόκτηση μεριδίων αγοράς σε σχέση με τη δημιουργία κερδών.

Η Amazon δεν έχει εμφανίσει ποτέ ρούχα στις διάφορες ιδέες δημιουργίας φυσικών καταστημάτων. Τα σχεδιαζόμενα πολυκαταστήματά της αναμένεται να πωλούν ανδρικά και γυναικεία είδη ρουχισμού και θα είναι σε παρεμφερές στιλ με το καθημερινό στιλ αλυσίδων όπως της GAP, αναφέρουν πηγές με γνώση του θέματος.

Η Amazon είχε λανσάρει ρούχα δικής της ετικέτας το 2016 και πλέον κατέχει πάνω από 100 brands, σύμφωνα με τη Wells Fargo.

Η εταιρεία έχει προσπαθήσει να δημιουργήσει τον δικό της κλάδο μόδας δίνοντας στους καταναλωτές περισσότερες επιλογές στο πώς και από πού μπορούν να αγοράσουν. Ωστόσο, πέρασε πιο δύσκολα, κλιμακώνοντας τις επιχειρήσεις μόδας υψηλού επιπέδου, με λίγες μάρκες πολυτελείας να πωλούνται στην ιστοσελίδα της.

Η Wells Fargo αναφέρει ότι η λογική ατελείωτων καταστημάτων της Amazon κατά κάποιο τρόπο είναι αντίθετη με τη γενικότερη κουλτούρα της βιομηχανίας της μόδας, η οποία ευδοκιμεί με premium εμπειρίες αγορών, προσεκτικά επιλεγμένα στιλ, ποιότητα σχεδιασμού και με την ισχύ του brand. Η Amazon έχει προσπαθήσει να βελτιώσει τις ανεπάρκειές της προσφέροντας ιδιαίτερες υπηρεσίες συμπεριλαμβανομένης της συνδρομητικής υπηρεσίας Personal Shopper, η οποία παρέχει στους καταναλωτές έναν στιλίστα που προσφέρει προσωποποιημένες προτάσεις.

Ορισμένοι καταναλωτές έχουν εκφράσει την επιθυμία τους για καταστήματα ενδυμάτων της Amazon. Σε έρευνα της Wells Fargo, οι αγοραστές αναφέρουν ότι οι λόγοι που δεν τους άρεσαν οι αγορές από την ιστοσελίδα της Amazon ήταν ότι πρέπει να πληρώσουν για τα μεταφορικά αν δεν είναι μέλη της Prime και ότι προτιμούν την εμπειρία ενός φυσικού καταστήματος.

Πολλά brands ρούχων, όπως Levi’s και Adidas, πωλούν τα προϊόντα τους μέσω Amazon, αλλά άλλοι αντιστέκονται καθώς θεωρούν ότι η Amazon είναι μια επιλογή «χαμηλότερης ποιότητας» ή ότι θα μπορούσε απλά να αντιγράψει τα προϊόντα χρησιμοποιώντας τα δεδομένα αυτών που επιτυγχάνουν τις καλύτερες πωλήσεις. Ακόμα περισσότερο, ορισμένα από τα σχέδια της Amazon για δικά της καταστήματα δεν είναι εντελώς νέες ιδέες. Η Nike, για παράδειγμα, είναι ένα κατάστημα λιανικής που ήδη διαθέτει υπαλλήλους που ετοιμάζουν τα είδη που θέλει να δοκιμάσει ο πελάτης, εάν αυτός σκανάρει τα συγκεκριμένα προϊόντα με το τηλέφωνό του.

Μεταφράστηκε στα Ελληνικά από τον Οικονομικό Ταχυδρόμο

Πρόσφατα Άρθρα
Πώς μπορεί η τηλεργασία να αλλάξει τον χάρτη της καινοτομίας
Partners |

Πώς η τηλεργασία αλλάζει τον χάρτη της καινοτομίας

Για δεκαετίες, οι «πόλεις superstar» προσέλκυαν ταλέντα και χρήματα. Αλλά χάρη στην εξ αποστάσεως εργασία, η κατάστασή τους είναι πιθανό να αλλάξει με απροσδόκητους τρόπους, φέρνοντας τεχνογνωσία σε μέρη που προσπαθούν εδώ και καιρό να την προσελκύσουν

Η Facebook πιστεύει ότι η τεχνητή νοημοσύνη θα «καθαρίσει» την πλατφόρμα της – Οι μηχανικοί της αμφιβάλλουν
Partners |

Η Facebook πιστεύει ότι η AI θα «καθαρίσει» την πλατφόρμα της - Οι μηχανικοί της αμφιβάλλουν

Η τεχνητή νοημοσύνη δεν έχει καταφέρει με ιδιαίτερη επιτυχία να αφαιρέσει τη ρητορική μίσους, βίαιες εικόνες και άλλο προβληματικό περιεχόμενο, σύμφωνα με εκθέσεις στο εσωτερικό της εταιρείας