
Σε ανοδική ρότα αναμένεται να κινηθούν το επόμενο διάστημα οι ναύλοι στα πλοία μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG) καθώς το arbitrage μεταξύ ΗΠΑ και Ευρώπης και Ασίας ευνοεί την μεταφορά φορτίων άρα και τη ζήτηση για πλοία, ενώ ψηλά θα παραμείνουν και οι τιμές του καυσίμου.
Παράλληλα η Ευρωπαϊκή Επιτροπή ξεκαθαρίζει με δηλώσεις στελεχών της ότι το υγροποιημένο φυσικό αέριο θα παίξει ένα πολύ σημαντικό ρόλο τα επόμενα χρόνια ως καύσιμο μετάβασης στη νέα εποχή χωρίς άνθρακα.
Το LNG είναι ένα απαραίτητο μεταβατικό καύσιμο στη ναυτιλία, καθώς υπάρχει έλλειψη εναλλακτικών καυσίμων με ουδέτερο άνθρακα, τόνισε ο Joaquim Nunes de Almeida, διευθυντής βιομηχανιών έντασης ενέργειας και κινητικότητας στη Γενική Διεύθυνση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για την Εσωτερική Αγορά, τη Βιομηχανία, την Επιχειρηματικότητα και τις ΜΜΕ, γνωστή ως DG GROW, σε Virtual Conference του EURACTIV.
Στο μεταξύ σύμφωνα με μία παρουσίαση σε επενδυτές της ναυτιλιακής εταιρείας Flex LNG ένα φορτίο Ηenry Hub αξίας 20 εκατ. δολ στις ΗΠΑ μπορεί να πουληθεί στην Ευρώπη 112 εκατ. δολ και στην Ασία 128 εκατ. δολ δηλαδή με arbitrage μεταξύ 92-112 εκατ. δολ. Όπως εξηγεί η Flex, τα ισχυρά οικονομικά μεγέθη του arbitrage αναμένεται να αυξήσουν τους ναύλους των πλοίων μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG Carriers).
Επίσης σύμφωνα με την τελευταία μηνιαία ενημέρωση από την Clarkson Research Services, οι προοπτικές για τα LNG Carriers παραμένουν θετικές καθώς πλησιάζει η περίοδος αιχμής της χειμερινής ζήτησης, με τη παγκόσμια ζήτηση φυσικού αερίου να μην δείχνει σημάδι χαλάρωσης και τα αποθέματα να είναι ακόμη χαμηλά. Όσον αφορά το επόμενο έτος, τα θεμελιώδη μεγέθη είναι θετικά καθώς, το παγκόσμιο εμπόριο LNG σε τονομίλια προβλέπεται να αυξηθεί κατά 5,7%, που οφείλεται για άλλη μια φορά στις εξαγωγές των ΗΠΑ και την αύξηση των κινεζικών εισαγωγών, ενώ η χωρητικότητα του στόλου θα αυξηθεί κατά 5,1%.


Latest News

Έρευνα για τον θάνατο ναυτικού στο λιμάνι της Πάτρας
Για τον σκοπό αυτό μεταβαίνει στην Πάτρα, κλιμάκιο της Ελληνικής Υπηρεσίας Διερεύνησης Ναυτικών Ατυχημάτων (ΕΛΥΔΝΑ), προκειμένου να διερευνήσει τα αίτια του συμβάντος

Η μεγάλη ανατροπή στην κορυφή των λιμανιών της Ευρώπης -Η θέση του Πειραιά
Ο Πειραιάς ανακάμπτει από την αναστάτωση που έφεραν τα γεγονότα στην Ερυθρά Θάλασσα

Με έξι κρουαζιερόπλοια η MSC Cruises στην Ελλάδα το καλοκαίρι του 2025
Κομβικός ο ρόλος της Ελλάδας στις δραστηριότητες της MSC Cruises στην Ανατολική Μεσόγειο

Κικίλιας: Μειώσεις στις τιμές των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων από την 1η Μαΐου
Η αγορά είναι ελεύθερη, υπάρχει ανταγωνισμός και αναλόγως οι ακτοπλοϊκές εταιρείες τη ρυθμίζουν, είπε ο υπουργός Ναυτιλίας Βασίλης Κικίλιας

Χωρίς πλοία την Πρωτομαγιά - Τι αποφάσισε η ΠΝΟ
Η Διοίκηση της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας (ΠΝΟ) αποφάσισε την συμμετοχή της στην πανελλαδική – πανεργατική 24ωρη απεργία την Πρωτομαγιά

Συνεργασία ΕΤΕπ-Υπερταμείου για τα ελληνικά λιμάνια και την Κλιματική Αλλαγή
Στο πλαίσιο της συμφωνίας, η Συμβουλευτική Υπηρεσία της ΕΤΕπ θα υποστηρίξει τις αντίστοιχες λιμενικές αρχές στον εντοπισμό και την αντιμετώπιση φυσικών κινδύνων

Την κινεζική ναυτιλιακή κυριαρχία «σημαδεύουν» τα τέλη Τραμπ
Τα τέλη Τραμπ μπορει να οδηγήσουν σε αλλαγές ή σε νέες μορφές ιδιοκτησίας τις ναυτιλιακές εταιρείες προκειμένου να προσαρμοστούν

Ποιοι θα πληγούν περισσότερο από τους δασμούς - Οι χρεώσεις στη ναυτιλία
Χαμένες οι ναυτιλιακές εταιρείες τακτικών γραμμών μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων και τα πλοία μεταφοράς αυτοκινήτων

Αναπτυξιακό σχέδιο για το λιμάνι του Βόλου - Τι μελετά η κυβέρνηση
Εκσυγχρονισμός με «μοντέλο Αλεξανδρούπολης» μετά την απόφαση να ακυρωθεί ο διαγωνισμός πώλησης του 67% των μετοχών

«Ολική επαναφορά» για τον ΣΕΠ - Αύξηση στη διακίνηση containers μετά από 4 αρνητικά τρίμηνα
Το πρώτο θετικό τρίμηνο στη διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων για τον ΣΕΠ μετά από τέσσερα αρνητικά τρίμηνα