Το μουσείο έχει γραπτή συμφωνία ότι τα χρήματα πρέπει να επιστραφούν όταν τελειώσει η έκθεση στις 16 Ιανουαρίου 2022. Αλλά ο Χάανινγκ λέει ότι δεν σχεδιάζει να επιστρέψει τα μετρητά.
Όταν το προσωπικό του Μουσείου Μοντέρνας Τέχνης Kunsten στο Άαλμποργκ δάνεισε τον καλλιτέχνη Γιενς Χάανινγκ 534.000 δανέζικες κορόνες ($ 84.000), περίμεναν από αυτόν να δημιουργήσει μια νέα εκδοχή ενός προηγούμενου έργου τέχνης στην οποία θα ζωγράφιζε ένα μεγάλο ποσό μετρητών για να απεικονίσει τη διαφορά μεταξύ ετήσιου εισοδήματος στη Δανία και την Αυστρία. Αντ ‘αυτού, ο Χάανινγκ παρέδωσε δύο λευκούς καμβάδες με τίτλο Take the Money and Run (“Αρπαξε τα λεφτά και τρέχα”).
«Πραγματικά γέλασα όταν το είδα», ανέφερε ο διευθύνων σύμβουλος του μουσείου Λάσε Αντερσον στο δίκτυο NPR.
Σύμφωνα με τον Τομ Μπέιτμαν του Euronews, ένας εκπρόσωπος του μουσείου τόνισε ότι το ίδρυμα έχει γραπτή συμφωνία με τον Χάανινγ ότι τα χρήματα πρέπει να επιστραφούν όταν τελειώσει η έκθεση στις 16 Ιανουαρίου 2022. Αλλά ο καλλιτέχνης είπε στο δανέζικο ραδιοφωνικό πρόγραμμα P1Morgen ότι δεν σκοπεύει να επιστρέψει τα μετρητά.
«Το έργο είναι ότι τους πήρα τα χρήματα», λέει.
Ο Χάανινγ προσθέτει ότι εμπνεύστηκε από την αμοιβή που προσέφερε το Kunsten για το έργο τέχνης. Σύμφωνα με το Euronews, το συμβόλαιό του περιελάμβανε τέλος προβολής περίπου $1.550 και επιστροφή εξόδων έως και $6.960 . Ο Χάανινγκ είπε στο P1 ότι θα έπρεπε να ξοδέψει περίπου 3.900 δολάρια από τα δικά του χρήματα για τη δουλειά.
Το μουσείο κρέμασε τους λευκούς καμβάδες στο πλαίσιο της έκθεσης «Work it Out».
«Ενθαρρύνω άλλους ανθρώπους που έχουν συνθήκες εργασίας τόσο άθλιες όσο οι δικές μου να κάνουν το ίδιο», λέει, σύμφωνα με δήλωση που μετέφρασε το Artnet News. «Αν κάθονται σε κάποια … δουλειά και δεν πληρώνονται και τους ζητείται να πληρώσουν χρήματα για να πάνε στη δουλειά τους, θα πρέπει να αρπάξουν ό, τι μπορούν και να τρέξουν».
Μιλώντας στην P1, ο Λάσε Αντερσον λέει ότι συμφωνεί ότι «έχει δημιουργηθεί ένα έργο από μόνο του, το οποίο στην πραγματικότητα σχολιάζει την έκθεση που έχουμε». «Αλλά», προσθέτει, «αυτή δεν είναι η συμφωνία που είχαμε».
Το μουσείο κρέμασε τους καμβάδες στο σημείο όπου είχε σχεδιάσει να τοποθετήσει το έργο του Χάανινγκ, στο πλαίσιο της έκθεσης με τίτλο «Work It Out». Δημοσίευσε επίσης το email του εξηγώντας το έργο.
«Είναι λίγο πολύ μια παράσταση [δρώμενο]», είπε ο Αντερσον στην εφημερίδα Art.
Σύμφωνα με το P1, ο Χάανινγ είναι πολύ γνωστός στη Δανία για έργα όπως η αναπαραγωγή της δανέζικης σημαίας με πράσινο χρώμα και η μεταφορά αντιπροσωπείας αυτοκινήτων και κλινικής μασάζ σε εκθεσιακά κτίρια.
Η έκθεση «Work It Out», που ξεκίνησε στις 24 Σεπτεμβρίου, επικεντρώνεται στη φύση της εργασίας και στις δυνατότητες να καταστεί η εργασιακή ζωή βιώσιμη για τα άτομα και την κοινωνία. Μεταξύ των άλλων έργων τέχνης που εκτίθενται είναι μια διαδραστική αίθουσα συσκέψεων από την ομάδα Κένεθ Μπάλφελτ/ Γιόχαν Αουγκούστ, μια εγκατάσταση φωτογραφιών και βίντεο από την Αντελίτα Χούσνι-Μπέι που εξετάζει τις συνθήκες εργασίας των νοσοκόμων και ένα γλυπτό του Τζος Κλάιν που αποτελείται από ένα δέμα FedEx που περιέχει αναπαραγωγές κομμένων κάτω βραχιόνων των υπαλλήλων κούριερ.
Σε δήλωση που παραθέτει η Κέιτλιν Ο’Κέιν του CBS News, ο Χάανινγ εξηγεί ότι οι καμβάδες του είναι επίσης μια αντανάκλαση της επαγγελματικής ζωής.
«Το έργο τέχνης αφορά ουσιαστικά τις συνθήκες εργασίας των καλλιτεχνών», λέει. «Είναι μια δήλωση που λέει ότι έχουμε επίσης την ευθύνη να αμφισβητήσουμε τις δομές στις οποίες είμαστε κομμάτι. Και αν αυτές οι δομές είναι εντελώς παράλογες, πρέπει να τις διακόψουμε. Μπορεί να είναι ο γάμος σας, η δουλειά σας – μπορεί να είναι οποιοσδήποτε τύπος κοινωνικής δομής ».
Παρ ‘όλα αυτά, ο Αντερσον είπε στην εφημερίδα Art ότι το μουσείο αναμένει από τον Χάανινγ να επιστρέψει τα χρήματα, τα οποία σχεδίαζε να χρησιμοποιήσει για τη συντήρηση του κτιρίου.
«Δεν είμαστε ένα πλούσιο μουσείο», λέει. «Ελπίζουμε πραγματικά ότι τα χρήματα θα επιστραφούν».
(φωτογραφία Niels Fabæk/Kunsten Museum of Modern Art)
Latest News
Τα μυστικά του εμπορίου τέχνης έρχονται στο φως
Η ενασχόληση με την τέχνη απαιτεί συχνές επαφές — και ικανότητα ανάληψης κινδύνων.
Ποιες εταιρείες «σφάζονται» στη ποδιά της Τέιλορ Σουίφτ
Η μεγαλύτερη δισκογραφική εταιρεία του κόσμου είχε αφαιρέσει τα τραγούδια της από τον ιστότοπο κοινωνικής δικτύωσης
1938-2024: Πέθανε ο σπουδαίος ηθοποιός Γιάννης Φέρτης
Γεννημένος τον Απρίλιο του 1938 άφησε την τελευταία του πνοή σε ηλικία 86 ετών. Πρωταγωνίστησε σε θέατρο, κινηματογράφο και τηλεόραση. Μεγάλη η παρακαταθήκη που αφήνει.
Ποιος έχει τελικά τα δικαιώματα του Ντα Βίντσι;
Η δικαστική διαμάχη ανάμεσα στην ιταλική κυβέρνηση και τη γερμανική εταιρεία Ravensburger για το παζλ με τον «Άνθρωπο του Βιτρούβιου»
Ποιος ήταν ο Ρομπέρτο Καβάλι – Tα 6 παιδιά και η τεράστια περιουσία
Ήταν άρρωστος εδώ και κάποιο διάστημα και τις τελευταίες ημέρες η κατάσταση της υγείας του είχε επιδεινωθεί
Μπόρις Τζόνσον για Γλυπτά του Παρθενώνα: Εξαιρετικά δύσκολο ζήτημα η επιστροφή τους
Τι είπε ο Τζόνσον σε εκδήλωση στην Ουάσιγκτον
Σερβίρουν το τελευταίο δείπνο του Τιτανικού – Τι περιλαμβάνει και πόσο κοστίζει
Μια ευκαιρία να απολαύσεις όσα γεύτηκαν οι επιβάτες της πρώτης θέσης του Τιτανικού
Ευκολίες… πληρωμής (και) για έργα τέχνης – Ο οίκος Christie's σπάει τα ταμπού για πίνακες έως 1 εκατ.
Μέσω του fund της, Ventures, ο οίκος δημοπρασιών του δισεκατομμυριούχου François Pinault, αποφάσισε να κάνει ευκολίες... πληρωμής
Ο μυστικός κώδικας του Μπετόβεν
Επειτα από 200 χρόνια αποκωδικοποιούνται τα περίεργα σύμβολα που σημείωνε ο γερμανός μουσουργός πάνω στις παρτιτούρες των έργων του
Φωτογραφία φέρεται να απεικονίζει το παγόβουνο που βύθισε τον Τιτανικό
Η φωτογραφία πωλήθηκε για πρώτη φορά τη δεκαετία του ’90 και τώρα βγαίνει σε δημοπρασία