Η πανδημία έκλεισε τον κόσμο στα σπίτια του και τον εξοικείωσε με τον ψηφιακό κόσμο. Ήταν εξάλλου μεγάλη η ανάγκη για επικοινωνία, για ψυχαγωγία ή για προμήθεια βασικών αγαθών που είχε, και άφθονος ο επιπλέον χρόνος που διέθετε ώστε να επισυμβεί αυτή η εξοικείωση. Περίσσευε ο χρόνος και, για αρκετούς, και το χρήμα (όπως δείχνει η αύξηση των καταθέσεων σε πολλές χώρες της Δύσης) για να καταναλώσουν και αγαθά που δεν χαρακτηρίζονται ως πρώτης ανάγκης. Ή και για να επενδύσουν σε αντικείμενα αξίας.
Το ηλεκτρονικό εμπόριο εκτινάχθηκε, όπως και οι επενδύσεις μέσω Διαδικτύου. Πολλαπλασιάστηκαν και οι ιστοσελίδες που μπορεί να περιδιαβεί κανείς για να επιλέξει μετοχές, χρυσό και κάθε είδους αξία παραδοσιακή ή εναλλακτική (εντός και εκτός εισαγωγικών η λέξη «αξία»). Αλλά πολλές εκ των ιστοσελίδων που δραστηριοποιούνται στις λεγόμενες «άτυπες» επενδύσεις, είναι στημένες και λειτουργούν από κυβερνοαπατεώνες.
Κειμήλια και κοπάδια βοοειδών
Χθες, Τετάρτη, η γαλλική Επιτροπή Κεφαλαιαγοράς (Αρχή των Χρηματοοικονομικών Αγορών ή AMF, για την ακρίβεια) πρόσθεσε έξι ακόμα ιστοσελίδες στη «μαύρη λίστα» εκείνων που έχουν ως στόχο απλώς να εξαπατήσουν όσους επιχειρούν να κάνουν μια εναλλακτική επένδυση, να αγοράσουν δηλαδή ένα ακριβό μπουκάλι κρασί, σαμπάνια ή ουίσκι που θα το φυλάξουν ως κειμήλιο που παίρνει αξία, ένα ακριβό ρολόι, νομίσματα ή ράβδους χρυσού, ακόμα και όσους αποφασίζουν να επενδύσουν σε ένα… κοπάδι βοοειδών και να αποκτήσουν μερίδιο στις πωλήσεις γάλακτος ή κρέατος του εκτροφέα.
Είναι τελευταία μόδα η επένδυση στα βοοειδή αλλά, όπως προειδοποιεί η AMF, κινδυνεύει κανείς να διαπιστώσει ότι δεν διαφέρει και πολύ σε αγαθοσύνη από τα μέλη του κοπαδιού. Διότι την πλατφόρμα που «πλασάρει» την επένδυση την «τρέχουν» κοινοί απατεώνες. Με τις ηλεκτρονικές διευθύνσεις www.cavehcconseil.com, champagne.ngf.co.il, www.cvc-capital-partners.com, www.platform.mlpe-invest.com, www.scd-invest.com και www.societe-fermiere-des-vignobles.com, που πρόσθεσε η γαλλική αρχή, η συγκεκριμένη «μαύρη λίστα» έφθασε τις… 345 επωνυμίες!
«Μαϊμούδες» Διαδικτύου
Σύμφωνα με ρεπορτάζ του «Figaro», σε δύο από τις έξι αυτές ιστοσελίδες η πρόσβαση ήταν δυνατή ακόμα και την Πέμπτη το πρωί. Και μετά δηλαδή από την ανάρτησή τους στη «μαύρη λίστα». Οι εν λόγω διευθύνσεις του Διαδικτύου «προτείνουν στους Γάλλους τοποθετήσεις σε διάφορα αγαθά, από σαμπάνιες και φιάλες κρασιού έως ρολόγια χειρός, πολύτιμους λίθους και κρυπτονομίσματα, δίχως να διαθέτουν τις απαραίτητες εξουσιοδοτήσεις για να εμπορεύονται τα περιουσιακά αυτά στοιχεία», όπως εξηγεί η AMF. Εξάλλου, πολλά από τα αγαθά που εμπορεύονται οι κυβερνοαπατεώνες δεν είναι γνήσια.
Οι γαλλικές αρχές ξεκίνησαν την καταγραφή των ιστοσελίδων που εμπορεύονται «μαϊμούδες» ή εξαπατούν με κάθε τρόπο τους καταναλωτές και τους επενδυτές το 2017, όταν είχαν κάνει την εμφάνισή τους στη Γαλλία πλήθος διαφημιστικών αναρτήσεων για επενδύσεις σε διαμάντια. Το 2020 (χρονιά εγκλεισμών λόγω Covid και μεγάλης άνθησης του ηλεκτρονικού εμπορίου) στη λίστα προστέθηκαν 78 ηλεκτρονικές διευθύνσεις κυβερνοαπατεώνων, ενώ από την αρχή του τρέχοντος έτους έχουν προστεθεί 21 διευθύνσεις.
Διπλασιάστηκε η κυβερνοαπάτη
«Η υγειονομική κρίση και η συνακόλουθη ψηφιοποίηση δημιούργησαν πρόσφορο έδαφος για την ανάπτυξη της οικονομικής απάτης, κυρίως μέσω του Διαδικτύου αλλά και μέσω τηλεφωνικών κλήσεων», σημειώνουν σε αναφορά που δημοσιοποίησαν τον περασμένο Ιούνιο οι γαλλικές διωκτικές αρχές, οι οποίες έχουν καταρτίσει τέσσερις ακόμα «μαύρες λίστες» με ιστοσελίδες που υπόσχονται πιστώσεις με χαμηλά επιτόκια, φθηνά ασφαλιστικά συμβόλαια, επενδύσεις στις αγορές συναλλάγματος, σε χρηματοοικονομικά προϊόντα που βασίζονται σε κρυπτονομίσματα ή στις προθεσμιακές αγορές εμπορευμάτων.
Όπως σημειώνουν οι αρμόδιες για την προστασία του εμπορίου και των συναλλαγών αρχές της Γαλλίας, τη διετία 2019-2020 οι ηλεκτρονικές πλατφόρμες και ιστοσελίδες που δραστηριοποιούνταν στη χώρα και είχαν ως σκοπό την εξαπάτηση των καταναλωτών και των επενδυτών, διπλασιάστηκαν και έφθασαν από τις 1.200 στις 2.400. Οι αρχές προειδοποιούν ότι οι κατάλογοι με τους κυβερνοαπατεώνες δεν εξαντλούνται, διότι «νέοι παίκτες εμφανίζονται συστηματικά και νέες ιστοσελίδες αναπτύσσονται τάχιστα».
Latest News
Τι σημαίνει για την Kiko Milano στην Ελλάδα το deal με τη Louis Vuitton
Δεν υπάρχει καμία επίδραση στο αναπτυξιακό πλάνο της low cost ταλικής μάρκας που έφερε ο όμιλος Φάις στην Ελλάδα, ως αποκλειστικός διανομέας, το 2020
Ποιος είναι ο όμιλος «Παύλος Ν. Πέττας» που χτύπησε το ακίνητο στο Ρίο - Αντίρριο - Το success story των 77 ετών
Η εταιρεία διαθέτει πλέον περισσότερα από 80.000 τ.μ. ιδιόκτητων εγκαταστάσεων στην Ελλάδα και άλλα 110.000 τ.μ. στη Βουλγαρία
Η μάχη των τραπεζών με τα έξοδα σε 4 μέτωπα
Η πρόγευση της στρατηγικής για τον περιορισμό των δαπανών από την Πειραιώς
Πώς τα «τραπεζάκια έξω» έσωσαν την παρτίδα για την Coca Cola HBC
Τι είπε για την ελληνική αγορά ο διευθύνων σύμβουλος της Coca-Cola HBC Ζόραν Μπογκντάνοβιτς – Οι εκτιμήσεις για το 2024 και οι ανατιμήσεις που έρχονται
Η Sunlight φορτίζει μπαταρίες… για επιδοτήσεις 3 δισ. – Η μάχη για εργοστάσια στην Ε.Ε.
Ο επόμενος στόχος του CEO Λάμπρου Μπίσαλα μετά το άλμα των πωλήσεων άνω του 1 δισ. ευρώ
Νatech: Από τα Γιάννενα μέχρι... την Αφρική φέρνει τα πάνω - κάτω στις τράπεζες
Αναπτύσσει τραπεζικά συστήματα για ιδρύματα σε πάνω από 40 χώρες του κόσμου
Στην Ελλάκτωρ το 96,06% της REDS - Ολοκληρώθηκε η συναλλαγή με τους Ολλανδούς μετόχους
Στις 22 Μαίου η έκτακτη γενική συνέλευση των μετόχων της REDS για την έξοδο από το Χρηματιστήριο Αθηνών
Interlife: Υψηλά κέρδη για το 2023 και αύξηση παραγωγής
Η εταιρεία πρότεινε διανομή μερίσματος 0,16 ευρώ ανά μετοχή
Χαρδούβελης: Ξανά ισχυρές οι ελληνικές τράπεζες – Καθοριστικός ο ρόλος τους στη χρηματοδότηση της οικονομίας
Συνάντηση της ΕΕΤ με εκπροσώπους του οικονομικού επιτελείου του ΣΥΡΙΖΑ -ΠΣ
Κοντά στο 71% το ποσοστό του Ν. Λύκου στην AustriaCard - Μέσω placement σε επενδυτές το 15%
Η διαδικασία εντάσσεται στην προσπάθεια της εταιρείας να ενισχύσει τη διασπορά των μετοχών της, καθώς στον κ. Λύκο άνηκε λίγο πάνω από το 77% της εταιρείας