Η Διεθνής Ένωση Αερομεταφορών (IATA) προειδοποιεί ότι η προγραμματισμένη αύξηση των τελών από τα αεροδρόμια και τους παρόχους υπηρεσιών αεροναυτιλίας (ANSP) θα σταματήσει την ανάκαμψη των αεροπορικών ταξιδιών και θα βλάψει τη διεθνή συνδεσιμότητα.

Οι επιβεβαιωμένες αυξήσεις χρεώσεων αεροδρομίου και παρόχων υπηρεσιών αεροναυτιλίας (ANSP) έχουν ήδη φτάσει τα 2,3 δισεκατομμύρια δολάρια, όπως ανακοινώθηκε στην ετήσια συνάντηση της ΙΑΤΑ στη Βοστώνη την Δευτέρα. Περαιτέρω αυξήσεις θα μπορούσαν να δεκαπλασιάσουν αυτόν τον αριθμό, εάν οι προτάσεις που έχουν ήδη κατατεθεί από αεροδρόμια και τους ANSP τελικά υιοθετηθούν.

«Η αύξηση των χρεώσεων κατά 2,3 δισεκατομμύρια δολάρια κατά τη διάρκεια αυτής της κρίσης είναι εξωφρενική. Όλοι θέλουμε να αφήσουμε την COVID-19 πίσω μας. Αλλά η τοποθέτηση του οικονομικού βάρους μιας κρίσης διαστάσεων Αποκάλυψης στις πλάτες των πελατών σας, μόνο και μόνο επειδή μπορείτε να το πράξετε, είναι μια εμπορική στρατηγική που μόνο ένα μονοπώλιο θα μπορούσε να ονειρευτεί. Η μείωση του κόστους και όχι οι αυξήσεις των χρεώσεων, θα πρέπει να είναι στην κορυφή της ατζέντας για κάθε αεροδρόμιο και ANSP. Είναι για τις αεροπορικές εταιρείες -πελάτες τους », δήλωσε ο Γουίλι Γουόλς, Γενικός Διευθυντής της IATA.

Χαρακτηριστική είναι η περίπτωση μεταξύ Ευρωπαίων παρόχων υπηρεσιών αεροναυτιλίας. Συνολικά, οι ANSP των 29 κρατών του Eurocontrol, οι περισσότεροι εκ των οποίων είναι κρατικοί, προσπαθούν να ανακτήσουν σχεδόν 8 δισεκατομμύρια ευρώ από τις αεροπορικές εταιρείες για την κάλυψη εσόδων που δεν πραγματοποιήθηκαν το 2020/2021, όταν δεν πετούσε σχεδόν κανένα αεροπλάνο λόγω της πανδημίας. Επιπλέον, θέλουν να επιβάλουν τέτοιες αυξήσεις, ξεχωριστά από τη σχεδιαζόμενη αύξηση 40% μόνο για το 2022.

ΟΔιευθύνων Σύμβουλος της Boeing Commercial Airplanes Στάνλεϊ Ντιλ

Άλλα παραδείγματα που γνωστοποιεί η ΙΑΤΑ περιλαμβάνουν:

-Το αεροδρόμιο Heathrow πιέζει να αυξήσει τις χρεώσεις πάνω από 90% το 2022
-Το αεροδρόμιο Schiphol του Άμστερνταμ ζητά να αυξήσει τις χρεώσεις πάνω από 40% τα επόμενα τρία χρόνια
-Η Airports Company South Africa (ACSA) ζητά να αυξήσει τις χρεώσεις κατά 38% το 2022
– Η NavCanada αυξάνει τις χρεώσεις κατά 30% σε διάστημα πέντε ετών
– Η ANSP της Αιθιοποίας αυξάνει τις χρεώσεις κατά 35% το 2021

«Σήμερα χτυπάω καμπανάκι. Αυτό πρέπει να σταματήσει εάν θέλουμε ο κλάδος να έχει μια δίκαιη ευκαιρία ανάκαμψης. Οι μέτοχοι των υποδομών, κρατικοί ή ιδιωτικοί, επωφελήθηκαν από τις σταθερές αποδόσεις που είχαμε πριν από την κρίση. Πρέπει τώρα να παίξουν τον ρόλο τους στην ανάκαμψη. Είναι απαράδεκτη συμπεριφορά να επωφελείστε από τους πελάτες σας σε καλές στιγμές και να τους εγκαταλείπετε σε άσχημες στιγμές. Κάτι τέτοιο έχει ευρείες επιπτώσεις. Οι αεροπορικές μεταφορές είναι ζωτικής σημασίας για την υποστήριξη της οικονομικής ανάκαμψης μετά την πανδημία. Δεν πρέπει να θέσουμε σε κίνδυνο την ανάκαμψη με την ανευθυνότητα και την απληστία ορισμένων από τους εταίρους μας που δεν έχουν καλύψει το κόστος ή δεν έχουν χρησιμοποιήσει τους μετόχους τους για υποστήριξη », δήλωσε εμφανώς οργισμένος ο Γουόλς.

Η διαφορετική αντιμετώπιση σε Ινδία-Ισπανία

Όπως υπογραμμίσει ωστόσο η ΙΑΤΑ, ορισμένες ρυθμιστικές αρχές έχουν ήδη κατανοήσει τον κίνδυνο που ενέχει η συμπεριφορά των παρόχων υποδομής. Οι ρυθμιστικές αρχές στην Ινδία και την Ισπανία παρενέβησαν επιτυχώς στις αυξήσεις που προτείνουν τα αεροδρόμια. Παρέχουν ένα παράδειγμα το οποίο πρέπει να ακολουθήσουν και άλλες ρυθμιστικές αρχές. Και η Αυστραλιανή Επιτροπή Ανταγωνισμού και Καταναλωτή προειδοποίησε στην πρόσφατα δημοσιευμένη έκθεσή τη ότι η αύξηση των χρεώσεων για την ανάκτηση των χαμένων κερδών από την πανδημία θα δείξει ότι τα αεροδρόμια εκμεταλλεύονται συστηματικά τη δύναμή τους στην αγορά, βλάπτοντας την ικανότητα του ευάλωτου αεροπορικού τομέα να ανακάμψει εις βάρος και των δύο καταναλωτών και της οικονομίας.

Στήριξη κλάδου με 243 δισ. δολ.

Οι αεροπορικές εταιρείες κατάφεραν μια δραστική μείωση του κόστους από την αρχή της πανδημίας, μειώνοντας το λειτουργικό κόστος κατά 35% σε σύγκριση με τα επίπεδα πριν από την κρίση. Αυτό υποστηρίχθηκε από αυξημένο εμπορικό δανεισμό και εισφορές μετόχων. Οι αεροπορικές εταιρείες ζήτησαν επίσης κρατική βοήθεια, η πλειοψηφία των οποίων ήταν με τη μορφή δανείων που πρέπει να επιστραφούν. Από τα 243 δισεκατομμύρια δολάρια που διατέθηκαν στις αεροπορικές εταιρείες, τα 81 δισεκατομμύρια δολάρια υποστήριξαν μισθοδοσίες και περίπου 110 δισεκατομμύρια δολάρια ήταν υποστήριξη που πρέπει να επιστραφεί. Ως αποτέλεσμα, οι αεροπορικές εταιρείες έχουν συγκεντρώσει ένα τεράστιο βάρος χρεών άνω των 650 δισεκατομμυρίων δολαρίων. Τυχόν αδυναμίες πληρωμής, θα μπορούσαν να οδηγήσουν σε πτωχεύσεις αεροπορικών εταιρειών και απώλεια δεκάδων χιλιάδων θέσεων εργασίας.

Η IATA προέτρεψε τα αεροδρόμια και τους ANSP να εφαρμόσουν λύσεις για την αντιμετώπιση των οικονομικών επιπτώσεων της πανδημίας, όπως:

– Εφαρμογή βιώσιμων μέτρων ελέγχου του κόστους
– Παρέμβαση στους μετόχους
– Πρόσβαση σε κεφαλαιαγορές
– Αναζήτηση κρατικής βοήθειας

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Διεθνή
ΕΚΤ: Απορρίπτει τις εκκλήσεις των τραπεζών για χαλάρωση των κεφαλαιακών απαιτήσεων
Διεθνή |

Παραμένει «αυστηρή» η ΕΚΤ με τις κεφαλαιακές απαιτήσεις των τραπεζών

Αδιάλλακτη παραμένει η Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα αναφορικά με τις κεφαλαιακές απαιτήσεις των τραπεζών. Τα κεφάλαια δηλαδή που πρέπει να διακρατούν ούτως ώστε σε περίπτωση ενός οικονομικού σοκ να παραμείνουν βιώσιμες δίχως να στραφούν στις κρατικές ενισχύσεις. Μετά το 2008 και τη διάσωση των τραπεζών με τα χρήματα των φορολογουμένων, οι απαιτήσεις αυτές κατέστησαν πιο αυστηρές. […]