
Η Διεθνής Ένωση Αερομεταφορών (IATA) προειδοποιεί ότι η προγραμματισμένη αύξηση των τελών από τα αεροδρόμια και τους παρόχους υπηρεσιών αεροναυτιλίας (ANSP) θα σταματήσει την ανάκαμψη των αεροπορικών ταξιδιών και θα βλάψει τη διεθνή συνδεσιμότητα.
Οι επιβεβαιωμένες αυξήσεις χρεώσεων αεροδρομίου και παρόχων υπηρεσιών αεροναυτιλίας (ANSP) έχουν ήδη φτάσει τα 2,3 δισεκατομμύρια δολάρια, όπως ανακοινώθηκε στην ετήσια συνάντηση της ΙΑΤΑ στη Βοστώνη την Δευτέρα. Περαιτέρω αυξήσεις θα μπορούσαν να δεκαπλασιάσουν αυτόν τον αριθμό, εάν οι προτάσεις που έχουν ήδη κατατεθεί από αεροδρόμια και τους ANSP τελικά υιοθετηθούν.
«Η αύξηση των χρεώσεων κατά 2,3 δισεκατομμύρια δολάρια κατά τη διάρκεια αυτής της κρίσης είναι εξωφρενική. Όλοι θέλουμε να αφήσουμε την COVID-19 πίσω μας. Αλλά η τοποθέτηση του οικονομικού βάρους μιας κρίσης διαστάσεων Αποκάλυψης στις πλάτες των πελατών σας, μόνο και μόνο επειδή μπορείτε να το πράξετε, είναι μια εμπορική στρατηγική που μόνο ένα μονοπώλιο θα μπορούσε να ονειρευτεί. Η μείωση του κόστους και όχι οι αυξήσεις των χρεώσεων, θα πρέπει να είναι στην κορυφή της ατζέντας για κάθε αεροδρόμιο και ANSP. Είναι για τις αεροπορικές εταιρείες -πελάτες τους », δήλωσε ο Γουίλι Γουόλς, Γενικός Διευθυντής της IATA.
Χαρακτηριστική είναι η περίπτωση μεταξύ Ευρωπαίων παρόχων υπηρεσιών αεροναυτιλίας. Συνολικά, οι ANSP των 29 κρατών του Eurocontrol, οι περισσότεροι εκ των οποίων είναι κρατικοί, προσπαθούν να ανακτήσουν σχεδόν 8 δισεκατομμύρια ευρώ από τις αεροπορικές εταιρείες για την κάλυψη εσόδων που δεν πραγματοποιήθηκαν το 2020/2021, όταν δεν πετούσε σχεδόν κανένα αεροπλάνο λόγω της πανδημίας. Επιπλέον, θέλουν να επιβάλουν τέτοιες αυξήσεις, ξεχωριστά από τη σχεδιαζόμενη αύξηση 40% μόνο για το 2022.

ΟΔιευθύνων Σύμβουλος της Boeing Commercial Airplanes Στάνλεϊ Ντιλ
Άλλα παραδείγματα που γνωστοποιεί η ΙΑΤΑ περιλαμβάνουν:
-Το αεροδρόμιο Heathrow πιέζει να αυξήσει τις χρεώσεις πάνω από 90% το 2022
-Το αεροδρόμιο Schiphol του Άμστερνταμ ζητά να αυξήσει τις χρεώσεις πάνω από 40% τα επόμενα τρία χρόνια
-Η Airports Company South Africa (ACSA) ζητά να αυξήσει τις χρεώσεις κατά 38% το 2022
– Η NavCanada αυξάνει τις χρεώσεις κατά 30% σε διάστημα πέντε ετών
– Η ANSP της Αιθιοποίας αυξάνει τις χρεώσεις κατά 35% το 2021
«Σήμερα χτυπάω καμπανάκι. Αυτό πρέπει να σταματήσει εάν θέλουμε ο κλάδος να έχει μια δίκαιη ευκαιρία ανάκαμψης. Οι μέτοχοι των υποδομών, κρατικοί ή ιδιωτικοί, επωφελήθηκαν από τις σταθερές αποδόσεις που είχαμε πριν από την κρίση. Πρέπει τώρα να παίξουν τον ρόλο τους στην ανάκαμψη. Είναι απαράδεκτη συμπεριφορά να επωφελείστε από τους πελάτες σας σε καλές στιγμές και να τους εγκαταλείπετε σε άσχημες στιγμές. Κάτι τέτοιο έχει ευρείες επιπτώσεις. Οι αεροπορικές μεταφορές είναι ζωτικής σημασίας για την υποστήριξη της οικονομικής ανάκαμψης μετά την πανδημία. Δεν πρέπει να θέσουμε σε κίνδυνο την ανάκαμψη με την ανευθυνότητα και την απληστία ορισμένων από τους εταίρους μας που δεν έχουν καλύψει το κόστος ή δεν έχουν χρησιμοποιήσει τους μετόχους τους για υποστήριξη », δήλωσε εμφανώς οργισμένος ο Γουόλς.
Η διαφορετική αντιμετώπιση σε Ινδία-Ισπανία
Όπως υπογραμμίσει ωστόσο η ΙΑΤΑ, ορισμένες ρυθμιστικές αρχές έχουν ήδη κατανοήσει τον κίνδυνο που ενέχει η συμπεριφορά των παρόχων υποδομής. Οι ρυθμιστικές αρχές στην Ινδία και την Ισπανία παρενέβησαν επιτυχώς στις αυξήσεις που προτείνουν τα αεροδρόμια. Παρέχουν ένα παράδειγμα το οποίο πρέπει να ακολουθήσουν και άλλες ρυθμιστικές αρχές. Και η Αυστραλιανή Επιτροπή Ανταγωνισμού και Καταναλωτή προειδοποίησε στην πρόσφατα δημοσιευμένη έκθεσή τη ότι η αύξηση των χρεώσεων για την ανάκτηση των χαμένων κερδών από την πανδημία θα δείξει ότι τα αεροδρόμια εκμεταλλεύονται συστηματικά τη δύναμή τους στην αγορά, βλάπτοντας την ικανότητα του ευάλωτου αεροπορικού τομέα να ανακάμψει εις βάρος και των δύο καταναλωτών και της οικονομίας.
Στήριξη κλάδου με 243 δισ. δολ.
Οι αεροπορικές εταιρείες κατάφεραν μια δραστική μείωση του κόστους από την αρχή της πανδημίας, μειώνοντας το λειτουργικό κόστος κατά 35% σε σύγκριση με τα επίπεδα πριν από την κρίση. Αυτό υποστηρίχθηκε από αυξημένο εμπορικό δανεισμό και εισφορές μετόχων. Οι αεροπορικές εταιρείες ζήτησαν επίσης κρατική βοήθεια, η πλειοψηφία των οποίων ήταν με τη μορφή δανείων που πρέπει να επιστραφούν. Από τα 243 δισεκατομμύρια δολάρια που διατέθηκαν στις αεροπορικές εταιρείες, τα 81 δισεκατομμύρια δολάρια υποστήριξαν μισθοδοσίες και περίπου 110 δισεκατομμύρια δολάρια ήταν υποστήριξη που πρέπει να επιστραφεί. Ως αποτέλεσμα, οι αεροπορικές εταιρείες έχουν συγκεντρώσει ένα τεράστιο βάρος χρεών άνω των 650 δισεκατομμυρίων δολαρίων. Τυχόν αδυναμίες πληρωμής, θα μπορούσαν να οδηγήσουν σε πτωχεύσεις αεροπορικών εταιρειών και απώλεια δεκάδων χιλιάδων θέσεων εργασίας.
Η IATA προέτρεψε τα αεροδρόμια και τους ANSP να εφαρμόσουν λύσεις για την αντιμετώπιση των οικονομικών επιπτώσεων της πανδημίας, όπως:
– Εφαρμογή βιώσιμων μέτρων ελέγχου του κόστους
– Παρέμβαση στους μετόχους
– Πρόσβαση σε κεφαλαιαγορές
– Αναζήτηση κρατικής βοήθειας


Latest News

Ως εδώ τα πλαφόν στα bonus των τραπεζικών στελεχών - Τι συζητά η ΕΕ
Κορυφαίοι τραπεζίτες, συζητούν την άρση των περιορισμών που επιβλήθηκαν λόγω της χρηματοπιστωτικής κρίσης

Αυτά είναι τα 10 επαγγέλματα που θα έχουν μεγάλη ζήτηση και υψηλές αμοιβές το 2024
Μήπως... ποτέ δεν είναι αργά για μια στροφή στην καριέρα σας;

Ποια χώρα είναι το νέο «καταφύγιο» για τουρκικές επιχειρήσεις
Ο πληθωρισμός στην Τουρκία αναγκάζει πολλούς επιχειρηματίες να «μεταναστεύσουν»

Διευρύνεται η κρίση στην Κίνα - Αυξάνονται τα απλήρωτα δάνεια
Περισσότεροι από 8 εκατ. άνθρωποι μπήκαν στη «μαύρη λίστα» - Σταμάτησαν να πληρώνουν στεγαστικά και επιχειρηματικά δάνεια

Βαρυχειμωνιά για κόσμο και εταιρίες στη Γερμανία
Η Γερμανία απειλεί με πολύ… κρύο χειμώνα τους πολίτες και τη βιομηχανία της «παγώνοντας» τις δαπάνες

Γιατί οι millennials χρειάζονται μεγαλύτερο εισόδημα από τις άλλες γενιές
Οι Gen Z χρειάζονται μισθό 128.000 δολαρίων, ενώ οι millennials 525.000 δολαρίων τον χρόνο - Οι λόγοι δεν είναι μυστήριο...

Το «πείραμα» της Νότιας Αφρικής με την 4ήμερη εργασία - Το εντυπωσιακό εύρημα
Η εξάμηνη μελέτη επέτρεψε στους εργαζόμενους να βιώσουν μια τετραήμερη εβδομαδιαία εργασία χωρίς να μειωθούν οι αμοιβές τους

Ο Παναμάς «διώχνει» την εταιρεία εξόρυξης από το μεγαλύτερο ορυχείο χαλκού στην Κ. Αμερική
Αντισυνταγματική κρίθηκε στον Παναμά η σύμβαση της καναδικής μεταλλευτικής εταιρείας First Quantum για τη δημιουργία ένα ανοιχτού ορυχείου χαλκού

Πώς το... nearshoring αλλάζει το Μεξικό
Η αισιοδοξία διαχέεται στους επικεφαλής των επιχειρήσεων στο Μοντερέι καθώς οι κατασκευαστές μετατοπίζουν τις δραστηριότητές τους κοντά στις ΗΠΑ
![Κατανάλωση: Τι αναμένεται μέχρι τον Ιούνιο του 2024 [έρευνα]](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2022/06/supermarket-600x400.jpg)
Πότε θα κάνει ξαστεριά - Είναι κοντά η ανάκαμψη της κατανάλωσης;
Η πρόσφατη αποκλιμάκωση του πληθωρισμού δεν κατάφερε να προκαλέσει ανάκαμψη της ζήτησης FMCG στην Ευρώπη, γεγονός που δείχνει πόσο το γενικό κλίμα της μόνιμης κρίσης και της αβεβαιότητας έχει αλλάξει τις αγοραστικές συνήθειες