Εκτεταμένη κυκλοφοριακή συμφόρηση παρατηρείται το τελευταίο χρονικό διάστημα στους δρόμους της Αθήνας. Η κίνηση έχει επανέλθει στα προ κορωνοϊού επίπεδα ενώ στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς τα στοιχεία δείχνουν ότι το 94% των δρομολογίων έχει πληρότητα κάτω του 50%.
«Επιστρέφουμε στην κινητικότητα του 2019. Σε σχέση με τον Σεπτέμβριο του 2020, η αύξηση του φόρτου στον Κηφισό είναι 10% με 15% και στην Κηφισίας ξεπερνά το 30%. Οι καθυστερήσεις κατά τις πρωινές ώρες αιχμής στον Κηφισό ξεπερνούν τα 25 με 30 λεπτά και στην Αττική Οδό φτάνουν τα 10 με 15 λεπτά.
Καθυστερήσεις καταγράφονται και στον Περιφερειακό Υμηττού με αποτέλεσμα να εντείνεται καθημερινά η εκνευρισμός και η κούραση οδηγών και επιβατών», είπε ο συγκοινωνιολόγος και υποψήφιος διδάκτωρ στο ΕΜΠ, Παναγιώτης Τζούρας, μιλώντας στο Πρώτο Πρόγραμμα της ΕΡΤ.
Μέσα Μεταφοράς και ώρες αιχμής
Την ίδια ώρα, στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς οι επικυρώσεις εισιτηρίων βρίσκονται περίπου στα 3/4 σε σχέση με το 2019.
«Έχουμε δηλαδή το 1/4 των καθημερινών επικυρώσεων, που λογικά έχει πάει στο αυτοκίνητο. Αυτό, σε συνδυασμό με την αύξηση της κινητικότητας μετά την άρση των περιοριστικών μέτρων έχει δημιουργήσει την κατάσταση που ζούμε», τόνισε ο κ. Τζούρας.
Τα στοιχεία του υπουργείου Μεταφορών δείχνουν ότι το 94% των δρομολογίων των αστικών συγκοινωνιών έχει πληρότητα κάτω του 50% και μόνο στο 2% η πληρότητα ξεπερνά το 65%.
«Υπάρχει όμως μια διαφοροποίηση κατά τις ώρες αιχμής. Δηλαδή, τα λεωφορεία περνούν πολύ γεμάτα κατά τις ώρες αιχμής και είναι σχεδόν άδεια τις υπόλοιπες ώρες. Η κινητικότητα δεν έχει μόνο χωρική διάσταση, αλλά και χρονική», σημείωσε ο ίδιος.
Από την μεριά του ο ομότιμος καθηγητής του ΕΜΠ, συγκοινωνιολόγος – πολεοδόμος, Θάνος Βλαστός, είπε ότι «η κατάσταση είναι αδιέξοδη. Η Αθήνα στην οποία έχει επενδύσει κάποιος αγοράζοντας ένα σπίτι, πεθαίνει και το σπίτι αυτό σε λίγα χρόνια θα έχει τη μισή αξία».
Παράλληλα, υπογράμμισε ότι «αυτό που συμβαίνει σήμερα θα μας ταλαιπωρεί σε πολύ μεγαλύτερο βαθμό τα επόμενο χρόνια. Πάμε προς τα πολύ χειρότερα».
«Δεν πρόκειται από τη μια ημέρα στην άλλη ούτε να εξαφανίσουμε τα αυτοκίνητα από τους δρόμους των πόλεων, ούτε στις ώρες αιχμής να ζούμε στον “παράδεισο”. Υπάρχουν λύσεις και η βασικότερη είναι να μπορέσουμε να στρέψουμε τον κόσμο στις αστικές συγκοινωνίες, κάτι που δεν είναι καθόλου εύκολο», ανέφερε στη συνέχεια ο αναπληρωτής καθηγητής στο ΕΜΠ, Κωνσταντίνος Κεπαπτσόγλου.
«Το μεγάλο μας όπλο είναι τα ΜΜΜ»
Εν τω μεταξύ, προβληματισμός επικρατεί για την επαναφορά του δακτυλίου από τις 25 Οκτωβρίου. «Κάποια μορφή δακτυλίου είναι δύσκολο να αποφύγουμε. Το πρόβλημα είναι ότι έχουμε μείνει πολύ πίσω, στο εξωτερικό οι προτεραιότητες έχουν να κάνει με το περιβάλλον και άλλους περιορισμούς, ενώ εδώ έχουμε μείνει στο μονά- ζυγά», σημείωσε ο συγκοινωνιολόγος μηχανικός, Κωνσταντίνος Κουρέτας.
«Το μεγάλο μας όπλο είναι τα ΜΜΜ. Αν δεν εξασφαλίσουμε την ισότιμη και ανθρώπινη πρόσβαση σε όλους, δεν μπορούμε να μιλάμε για απαγορεύσεις. Οι απαγορεύσεις στα κέντρα των πόλεων πρέπει να πηγαίνουν χέρι -χέρι με την βελτίωση της εναλλακτικής»
Χρειάζεται να εξασφαλιστεί ότι θα έχουμε ένα περιφερειακό δίκτυο όσο το δυνατόν βελτιστοποιημένο, που έχει να κάνει και με την σηματοδότηση και με την επιτήρηση της στάθμευσης, την αναπροσαρμογή του ωραρίου τροφοδοσίας, ώστε το οδικό δίκτυο να λειτουργεί με έναν βιώσιμο τρόπο», κατέληξε.
Latest News
Το σημερινό γεωπολιτικό τοπίο και οι βασικοί τομείς ανησυχίας για παγκόσμια σύγκρουση
Πόσο κοντά βρισκόμαστε σε μια παγκόσμια σύγκρουση; Ποιες περιοχές αναμένεται να βρεθούν στο μάτι των ανταγωνισμών;
Aπασχόληση: Στην ΕΕ αυξάνεται, στην Ελλάδα μειώνεται – Έκθεση Εurostat
Η απασχόληση στην ΕΕ αυξήθηκε το γ' τρίμηνο του 2024, σε σύγκριση με το β' τρίμηνο - Aντίθετα, στην Ελλάδα μειώθηκε.
Νότια Κορέα: Τι σηματοδοτεί η καθαίρεση του προέδρου Γιουν
Η προσοχή στη Νότια Κορέα στρέφεται τώρα στο συνταγματικό δικαστήριο, το οποίο πρέπει να αποφασίσει αν θα απομακρύνει τον Γιουν
Πήλιο: Αναστέλλονται τα δρομολόγια του «Μουτζούρη» μετά τον εκτροχιασμό
Η Hellenic Train σε ανακοίνωση αναφέρει πως το τρένο στο Πήλιο ενώ κινείτο με την προβλεπόμενη ταχύτητα, τροχός του πρώτου βαγονιού παρέκκλινε εκτός των ραγών
Συρία: «Αμεση επαφή» Μπλίνκεν με την ισλαμιστική HTS
«Ηρθαμε σε επαφή με την HTS και άλλες πλευρές», δήλωσε ο Μπλίνκεν σε δημοσιογράφους μετά τις συζητήσεις για τη Συρία
Πιερρακάκης: Τον Σεπτέμβριο 2025 τα πρώτα μη κρατικά πανεπιστήμια
Ιδιαίτερη έμφαση έδωσε ο υπουργός Παιδείας Κ. Πιερρακάκης στην ίδρυση ιδιωτικών πανεπιστημίων μη κερδοσκοπικού χαρακτήρα στην χώρα μας,
Γεωργία: Ο ακροδεξιός Μιχαήλ Καβελασβίλι διορίστηκε στην προεδρία της χώρας
Ο Μιχαήλ Καβελασβίλι, σήμερα 53 ετών, είναι πρώην βουλευτής του κυβερνώντος κόμματος και ήταν ο μοναδικός υποψήφιος για τη θέση
ΕΣΗΕΑ: Ιδρύθηκε σαν σήμερα στις 14 Δεκεμβρίου 1914
Το 1947 θα πάρει τη σημερινή ονομασία της
Τουρκία: «Αποτρέψαμε αιματοχυσία στη Συρία»
Ο Χακάν Φιντάν δηλώνει ότι έπεισε Μόσχα και Τεχεράνη να μην παρέμβουν υπέρ του Άσαντ, για να αποφευχθούν τα χειρότερα. Το μέλλον της Συρίας επί τάπητος σε συνάντηση στην Ιορδανία.
Γερμανία: Εκτός κυβέρνησης και στη Θουριγγία η AfD
Συνεννοήσεις και «αλχημείες» των άλλων κομμάτων απέτρεψαν την είσοδο του ακροδεξιού κόμματος AfD στην κυβέρνηση της Θουριγγίας. Θα έχει όμως διάρκεια η νέα κυβέρνηση;