Με την ηλεκτροκίνηση να κάνει άλματα προόδου τόσο τον τομέα της αυτονομίας και της ασφάλειας αλλά και στις πωλήσεις, το μεγαλύτερο πρόβλημα που πρέπει να λυθεί για να δοθεί η ανάλογη ώθηση είναι η δημιουργία περισσότερων σταθμών φόρτισης.
Σήμερα, από τα 224.237 σημεία φόρτισης που διατίθενται στην Ευρωπαϊκή Ένωση, σύμφωνα με τα στοιχεία της Ευρωπαϊκής Ένωσης Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA), σχεδόν το 30% των σταθμών φόρτισης βρίσκεται στην Ολλανδία με 66.665 σταθμούς, στη Γαλλία υπάρχουν 45.751 σταθμοί (20,4%) και στη Γερμανία 44.538 σταθμοί (19,9%). Αυτές οι τρεις πρωτοπόρες χώρες στον τομέα των σημείων φόρτισης καλύπτουν το 23% της συνολικής επιφάνειας της ΕΕ, αλλά αντιπροσωπεύουν το 70% όλων των σημείων φόρτισης ECV στην ΕΕ. Το υπόλοιπο 30% της υποδομής είναι διάσπαρτο στο υπόλοιπο 77% της ΕΕ. Λίγο πιο πίσω βρίσκεται η Ιταλία με 13.073 σταθμούς (5,8%) αλλά με πολύ μεγάλη διαφορά από τη Γερμανία. Την πρώτη πεντάδα των χωρών με τους περισσότερους σταθμούς φόρτισης ολοκληρώνει η Σουηδία (10.370 σταθμούς).
Συγκρίσεις
Από την άλλη πλευρά, μία τεράστια χώρα όπως η Ρουμανία, που είναι περίπου έξι φορές μεγαλύτερη από την Ολλανδία, μετρά μόνο 493 σημεία φόρτισης ή το 0,2% του συνόλου της ΕΕ. Οι χώρες που έχουν τα λιγότερα επίσημα σημεία φόρτισης είναι η Κύπρος με 70 σημεία, η Μάλτα με 96, η Λιθουανία με 174, η Βουλγαρία με 194 και η Ελλάδα με 275 σημεία.
Επισημαίνεται, ότι υπάρχει σοβαρή έλλειψη σημείων ηλεκτρικής φόρτισης κατά μήκος των οδικών δικτύων στα περισσότερα κράτη-μέλη της ΕΕ, σύμφωνα με τα στοιχεία της ACEA. Τα ευρήματα δείχνουν ότι 10 χώρες δεν διαθέτουν ούτε έναν φορτιστή για κάθε 100 χιλιόμετρα βασικών δρόμων. Συγκεκριμένα, 18 κράτη-μέλη της ΕΕ διαθέτουν κάτω από 5 σημεία φόρτισης ανά 100 χιλιόμετρα δρόμου.
Οι πέντε χώρες με τους περισσότερους φορτιστές ανά 100 χιλιόμετρα είναι η Ολλανδία με 47,5 φορτιστές, το Λουξεμβούργο με 34,5, η Γερμανία με 19,4, η Πορτογαλία με 14,9 και η Αυστρία με 6,1 φορτιστές στα 100 χιλιόμετρα. Αντίθετα, οι χώρες με τους λιγότερους φορτιστές είναι η Λιθουανία και η Ελλάδα με 0,2 φορτιστές ανά 100 χιλιόμετρα, η Πολωνία με 0,4, η Λετονία και η Ρουμανία με 0,5 φορτιστές ανά 200 χιλιόμετρα.
«Οι καταναλωτές δεν θα είναι σε θέση να αλλάξουν οχήματα μηδενικών εκπομπών ρύπων εάν δεν υπάρχουν αρκετοί σταθμοί φόρτισης και ανεφοδιασμού κατά μήκος των δρόμων», προειδοποιεί ο γενικός διευθυντής της ACEA, Eric-Mark Huitema, ο οποίος τονίζει ότι «θα πρέπει να σημειωθεί τεράστια πρόοδος στην ανάπτυξη υποδομών σε όλη την ΕΕ σε πολύ σύντομο χρονικό διάστημα. Οι πρόοδοι που σημειώθηκαν σε μερικές χώρες της Δυτικής Ευρώπης είναι ενθαρρυντικές, αλλά το ίδιο θα πρέπει να κάνουν και άλλες χώρες που σήμερα βρίσκονται αρκετά πίσω».
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
Latest News
ΔΕΗ Ανανεώσιμες: Νέος φωτοβολταϊκός σταθμός 80 MW στη Δυτική Μακεδονία
Στην κατασκευή του θα χρησιμοποιηθούν bifacial φωτοβολταϊκά πλαίσια υψηλής απόδοσης, πάνω σε σταθερό σύστημα στήριξης.
Αρχές του 2025 το νέο φτηνό ηλεκτρικό αυτοκίνητο
Η αλλαγή των σχεδίων της εταιρείας λειτούργησε θετικά για τις μετοχές της Tesla, που κινούνταν έντονα ανοδικά καταγράφοντας κέρδη έως και 10%
Πλαστικά, ένας αιώνιος εφιάλτης ρύπανσης και… συμφερόντων
Τα Ηνωμένα Έθνη επιδιώκουν να τερματίσουν τη ρύπανση των πλαστικών με μια διεθνώς δεσμευτική συνθήκη, όμως οι διαπραγματεύσεις είναι σκληρές και τα… λεφτά πολλά
Πόσες εύκρατες μέρες θα χάσουν διαφόρες χώρες λόγω κλιματικής αλλαγής - Πώς επηρεάζεται η Ελλάδα
Μέχρι το τέλος του αιώνα, οι κάτοικοι των βόρειων χωρών θα δουν γενικά ηλιόλουστες, ανοιξιάτικες μέρες να εμφανίζεται νωρίτερα τον χειμώνα
HELLENiQ ENERGY: Έναρξη λειτουργίας της ΕΚΟ Energy στην Κύπρο ως προμηθευτής πράσινης ενέργειας
Ξεκίνησε η εμπορική δραστηριότητα στην προμήθεια ηλεκτρισμού από ΑΠΕ
ΑΙΓΙΣ και AntiNero στη μάχη για τις πυρκαγιές - Οι διαγωνισμοί που «τρέχει» το ΤΑΙΠΕΔ
ΑΙΓΙΣ και AntiNero στη μάχη της Ελλάδας για τις πυρκαγιές - Πώς προχωρά η εξέλιξη των προγραμμάτων
Στα τέλη του 2024 το πρώτο πρατήριο υδρογόνου από την Motor Oil
Στα τέλη του 2025 θα λειτουργήσει και το δεύτερο στην Ακράτααι- Και οι δύο σταθμοί θα είναι δημοσίως προσβάσιμοι
Κυνηγώντας τα πράσινα... ταλέντα - Η μάχη της πληροφορικής για green θέσεις
Ερευνα του ομίλου ManpowerGroup
Χωρίς στόχο για μηδενικές εκπομπές, πάνω από τις μισές ιδιωτικές εταιρείες
Μεγαλώνει το χάσμα σε σχέση με τις εισηγμένες
Η Volvo λανσάρει φτηνό κινέζικο EV στις ΗΠΑ και ... ανησυχεί την Tesla
Το EX30 κατασκεύασε η Volvo Cars, η σουηδική αυτοκινητοβιομηχανία πολυτελών οχημάτων που ανήκει στην κινεζική Geely