Τίτλοι τέλους γράφτηκαν χτες για την Alitalia, καθώς ύστερα από 75 χρόνια λειτουργίας η Alitalia είπε “arrivederci” με την Ιταλία να αποχαιρετά και ένα κομμάτι της σύγχρονης ιστορίας της.
Στην τελευταία πτήση της εταιρείας από το Κάλιαρι της Σαρδηνίας στη Ρώμη η συγκίνηση του πληρώματος και των επιβατών ήταν εμφανής.
«Ζήτησα από όλους στο πλήρωμα αυτόγραφο, να υπογράψουν στο απόκομμα του εισιτηρίου μου» δήλωσε μια γυναίκα που επέβαινε στην πτήση.
Σύμβολο της φινέτσας και της ιταλικής κουλτούρας γενικότερα, ήταν ο αγαπημένος αερομεταφορέας για τους επικεφαλής της ρωμαιοκαθολικής εκκλησίας.
Ωστόσο η κακοδιαχείριση, οι λάθος στρατηγικές επιλογές αλλά και η συνεχώς αυξανόμενη ανάπτυξη των αεροπορικών εταιρειών χαμηλού κόστους την οδήγησαν στην οικονομική καταστροφή. Έτσι, από το 2017 ήταν σε καθεστώς ειδικής διαχείρισης.
«Ύστερα από 34 χρόνια το να αφήνεις μια εταιρεία για την οποία έχεις δουλέψει μια ζωή, που είναι σαν οικογένεια, είναι δύσκολο», είπε πιλότος της Alitalia.
Έτσι η Alitalia παραδίδει στον διάδοχό της, την Ita, μια εντελώς αυτόνομη εταιρεία που θα έχει το 1/4 των εργαζομένων της Alitalia. 2.800 από τους 10.000 εργαζόμενους και σχεδόν τα μισά αεροσκάφη.
Σημειώνεται πως το όνομά της Alitalia προέρχεται από την έκφραση «Ali d’ Italia», που σημαίνει «Φτερά της Ιταλίας».
H Alitalia ιδρύθηκε στις 16 Σεπτεμβρίου 1946 με όνομα Aerolinee Italiane Internazionali (Διεθνείς Ιταλικές Αερογραμμές), έμεινε όμως γνωστή ως Alitalia.
Ξεκίνησε τις δραστηριότητές της στις 5 Μαΐου 1947, χρονιά κατά την οποία μετέφερε 10.000 επιβάτες. Η πρώτη πτήση της, έγινε με αεροσκάφος Fiat G-12 Alcione, μεταξύ Τορίνο και Ρώμης.
Η πρώτη πτήση εξωτερικού έγινε έναν χρόνο αργότερα, μεταξύ Μιλάνου και πόλεων της Νότιας Αμερικής.
Latest News
Από γεράκι περιστέρι ο υποδιοικητής της Τράπεζας της Αγγλίας
Οι traders τιμολογούν μειώσεις των βρετανικών επιτοκίων επιτοκίων κατά δύο τρίμηνα ως το τέλος του έτους
Η TAQA των ΗΑΕ θέλει να αποκτήσει την ισπανική εταιρεία φυσικού αερίου Naturgy
Η ισπανική κυβέρνηση δήλωσε ότι θα υπερασπιστεί τα στρατηγικά της συμφέροντα αλλα αυτό δεν σημαίνει ότι θα μπλοκάρει τη συμφωνία
Το ΔΝΤ καλεί Γαλλία και Ιταλία να σφίξουν το ζωνάρι - Τι ζητάει από τη Γερμανία
Τι αναφέρει το ΔΝΤ στην οικονομική του προοπτική για την Ευρώπη
ΔΝΤ: Ήπια προσγείωση της ευρωπαϊκής οικονομίας με αστερίσκους
Οι προτάσεις για τις κεντρικές τράπεζες της Γηραίας Ηπείρου
Η Ισπανία καλεί τη Γερμανία να ανοίξει τον δρόμο για το ευρωομόλογο
Εντείνονται οι συζητήσεις για τον κοινό δανεισμό στην Ευρώπη
Την αγορά Patriot αξίας 1,3 δισ. ευρώ «σκέφτεται» η Γερμανία
Πρόκειται για νέα αγορά πλέον ων τεσσάρων που παρήγγειλε η κυβέρνηση τον Μάρτιο
ING: Πόσο εκτεθειμένη είναι στο κακό σενάριο η παγκόσμια οικονομία
Το γεωπολιτικό ρίσκο, οι θαλάσσιες οδοί, οι ροές του πετρελαίου και το LNG
Το... ρωσικό αμάρτημα της UniCredit - Η ΕΚΤ απειλεί με κυρώσεις τον ιταλικό κολοσσό
Η ΕΚΤ ενισχύει την πίεση στις τράπεζες να διακόψουν τις ρωσικές συναλλαγές
Συναγερμός σε FED και ΕΚΤ - Τα νέα σενάρια για τα επιτόκια
Σε εγρήγορση βρίσκονται οι κεντρικές τράπεζες μετά το χτύπημα του Ισραήλ στο Ιράν
Ώρα διαδοχής - Ο Armani τα έβαλε με Gucci και Louis Vuitton
Εξαγορά, συγχώνευση ή IPO δείχνει το μέλλον για τον Armani - Πώς προετοιμάζεται ο οίκος για την επόμενη μέρα