Σχεδόν δύο δεκαετίες από την «απόσυρση» του Concorde, το ενδιαφέρον για τα υπερηχητικά ταξίδια αυξάνεται με ταχύτητα και πολλά υπερηχητικά αεροπλάνα βρίσκονται υπό ανάπτυξη. Οι αεροπορικές εταιρείες φαίνεται να δείχνουν μεγάλο ενδιαφέρον: η United έχει ήδη δεσμευτεί να προσφέρει υπερηχητικές πτήσεις ήδη από το 2029.

Τι γίνεται όμως με ένα ταξίδι, η ταχύτητα του οποίου θα φτάνει τα 5 Mach – πέντε φορές την ταχύτητα του ήχου – και ακόμα πιο πάνω;

Σύμφωνα με το CNN Business αυτό θα είχε ως αποτέλεσμα η πτήση από τη Νέα Υόρκη στο Λονδίνο να διαρκεί μόλις 90 λεπτά, έναντι περίπου τριών ωρών για το Concorde και μεταξύ έξι έως επτά ωρών για ένα κανονικό επιβατικό αεροσκάφος.

Είναι καν δυνατόν;

Ο Hermeus, μια νεοσύστατη εταιρεία με έδρα την Ατλάντα, της οποίας ο στόχος είναι η ανάπτυξη υπερηχητικών αεροσκαφών, το πιστεύει. Ήδη δοκιμάζει έναν νέο τύπο κινητήρα που λέει ότι θα είναι τελικά ικανός να φτάσει τα 5 Mach (πάνω από 3.000 μίλια / ώρα).

Ο κινητήρας έχει σχεδιαστεί για ένα μικρό, μη επανδρωμένο υπερηχητικό αεροσκάφος που η Hermeus δημιουργεί αυτή τη στιγμή για την Πολεμική Αεροπορία των ΗΠΑ, αλλά σε κλίμακα μεγαλύτερου μεγέθους, θα μπορεί να τροφοδοτήσει ένα επιβατικό αεροπλάνο.

Η Hermeus ελπίζει να το φέρει στον αέρα για την πρώτη δοκιμαστική πτήση πριν από τη λήξη της δεκαετίας, το 2029 – αλλά επειδή η τεχνολογία του πρέπει να κατασκευαστεί σχεδόν εξ ολοκλήρου από την αρχή, ίσως υπάρξουν καθυστερήσεις.

Για αρχή, θα είναι πολύ μικρότερο από τα σημερινά αεροσκάφη, ακόμα και από το Concorde, το οποίο είχε χωρητικότητα περίπου 100 επιβατών.

«Για να μας βοηθήσουν να μεγεθύνουμε το αεροσκάφος, βασικά δημιουργήσαμε ένα επιχειρηματικό μοντέλο για μια αεροπορική εταιρεία», λέει ο AJ Piplica, Διευθύνων Σύμβουλος της Hermeus. «Επικεντρωθήκαμε στους ταξιδιώτες της business class θέσης και στη συνέχεια παίξαμε με κάποιες παραμέτρους όπως η ταχύτητα και το κόστος λειτουργίας. Αυτό που προέκυψε ήταν ένα

αεροσκάφος με καμπίνα 20 επιβατών», προσθέτει.

Αυτό δεν απέχει πολύ από τη χωρητικότητα ενός μεγάλου επιχειρηματικού τζετ, πράγμα που σημαίνει ότι θα υπάρχει μόνο μία κατηγορία.

Πιο γρήγορα από ποτέ

Η εμβέλεια του αεροπλάνου θα είναι περίπου 4.000 ναυτικά μίλια, αρκετά για υπερατλαντικά δρομολόγια όπως Νέα Υόρκη προς το Παρίσι, αλλά όχι για τα δρομολόγια όπως το Λος Άντζελες προς το Τόκιο, τα οποία θα απαιτούσαν ενδιάμεση στάση.

Οι διαδρομές πάνω από τη στεριά, όπως η Νέα Υόρκη προς το Λος Άντζελες, αποκλείονται λόγω κανονισμών για τον θόρυβο: το σπάσιμο του φράγματος του ήχου συνοδεύεται από μια δυνατή έκρηξη, η οποία συνήθως πρέπει να συμβαίνει πάνω από το νερό.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Τεχνολογία
Space Hellas – Νέα επένδυση στον χώρο του ΙοT
Επιχειρήσεις |

Νέα επένδυση της Space Hellas στον χώρο του ΙοT

Την ολοκλήρωση της εξαγοράς του 100% της SenseOne Technologies Α.Ε. ανακοίνωσε η Space Hellas, η οποία επισημαίνει πως πρόκειται για μια πρωτοπόρο εταιρεία στην παροχή ολοκληρωμένων λύσεων Internet of Things (ΙοΤ) στην Ελλάδα και το εξωτερικό

ΑΔΜΗΕ – Συμφωνία με την Islalink για επέκταση επίγειου δικτύου οπτικών ινών
Τεχνολογία |

Επεκτείνεται το υποβρύχιο καλώδιο οπτικών ινών IONIAN που συνδέει Ελλάδα-Ιταλία

Η συνεργασία της θυγατρικής του ΑΔΜΗΕ και της Islalink σηματοδοτεί την επέκταση κρίσιμων ευρυζωνικών υποδομών στη Μεσόγειο που ενισχύουν σημαντικά τη διασυνδεσιμότητα Ελλάδος-Ιταλίας με επιπλέον χωρητικότητα 360 Tbps.

Το Twitter απαγορεύει τον διαμοιρασμό αρχείων χωρίς συγκατάθεση
Τεχνολογία |

Πριν ανεβάσεις μια φωτογραφία στο Twitter ξανασκέψου το

Η πλατφόρμα κοινωνικής δικτύωσης ήδη έχει τροποποιήσει την πολιτική χρήσης απαγορεύοντας τον διαμοιρασμό προσωπικών πληροφοριών άλλων χρηστών, όπως τηλεφωνικούς αριθμούς, διευθύνσεις και στοιχεία ταυτότητας.

Η τηλεργασία ίσως έφερε καλύτερη «επικοινωνία» μεταξύ των συναδέλφων
Τεχνολογία |

Η τηλεργασία ίσως έφερε καλύτερη «επικοινωνία» μεταξύ των συναδέλφων

Έρευνα διαπίστωσε ότι 6 στους 10 εργαζόμενους (61%) δεν αισθάνονται απομονωμένοι όταν εργάζονται εξ αποστάσεως, με το 37% των εργαζομένων σε τηλεργασία να επικοινωνούν καλύτερα με τους συναδέλφους τους με αυτόν τον τρόπο.