Στελέχη της Barclays Plc, της BlackRock Inc., της JPMorgan Chase & Co. και άλλων μεγάλων ονομάτων του χρηματοοικονομικού κλάδου θα συγκεντρωθούν με εκατοντάδες επενδυτές στη σύνοδο κορυφής του Ηνωμένου Βασιλείου στις 19 Οκτωβρίου για να «εξυμνήσουν» τις αρετές της πράσινης επένδυσης και την καταπολέμηση της κλιματικής αλλαγής.
Ωστόσο, το μεγάλο ερώτημα που τίθεται είναι πόσοι από αυτούς τους ηγέτες επενδύουν άμεσα και προσωπικά στη μείωση των εκπομπών αερίων;
Σύμφωνα με το Bloomberg η απάντηση είναι «απογοητευτικά λίγοι».
«Για να είμαστε δίκαιοι, ο καθορισμός κινήτρων για τα ανώτερα στελέχη είναι μια σύνθετη πράξη εξισορρόπησης» αναφέρει το δημοσίευμα και προσθέτει ότι οι λεπτομέρειες είναι ζωτικής σημασίας για να διασφαλιστεί ότι οι στόχοι ταιριάζουν στη στρατηγική και έχουν νόημα.
Αλλά τα κορυφαία στελέχη που πρέπει να πετύχουν τους κλιματικούς στόχους για να πάρουν όλες τις αμοιβές τους κάνουν τους συνομηλίκους τους να φαίνονται αδιάλλακτοι.
Πολλές εταιρείες ισχυρίζονται ότι έχουν περιβαλλοντικές, κοινωνικές και κυβερνητικές μετρήσεις επί πληρωμή. Για παράδειγμα, μια πρόσφατη έρευνα της Alvarez & Marsal διαπίστωσε ότι τρεις στις πέντε εταιρείες του FTSE 100 έχουν σχέδια μπόνους με στοιχεία ESG. Αλλά οι περισσότεροι στόχοι είναι κοινωνικοί.
Μια άλλη έρευνα από την Willis Towers Watson διαπίστωσε ότι μόνο το 11% των ευρωπαϊκών εταιρειών έχουν κίνητρα που συνδέονται με τις εκπομπές άνθρακα.
Μεταξύ των εταιρειών του S&P 500, αυτό πέφτει στο 2%. Ακόμα και τότε, οι κοινοί στόχοι περιλαμβάνουν βασικά βήματα όπως «να κάνουμε μια αξιολόγηση των εκπομπών μας», λέει ο Σάι Γκάνου, διευθύνων σύμβουλος στη Willis.
Ωστόσο, λέει ο Γκάνου, αυτοί οι στόχοι βελτιώνονται γρήγορα σε εταιρείες με στόχους για το κλίμα σε μακροπρόθεσμα σχέδια κινήτρων και όχι μόνο ετήσια μπόνους.
Η Royal Dutch Shell Plc, ήταν από τις πρώτες εταιρείες ενέργειας που ενέταξαν τη μείωση των εκπομπών αερίου στις αμοιβές των στελεχών της. Σύμφωνα με την απόφαση, από φέτος το 20% του μακροπρόθεσμου μπόνους του Διευθύνοντος Συμβούλου της Shell, Ben van Beurden θα βασίζεται στο αν επιτυγχάνει έναν στόχο για μείωση της εκπομπής άνθρακα ανά μονάδα καυσίμου που χρησιμοποιείται, καθώς και επενδύσεις στη δέσμευση άνθρακα και πράσινα καύσιμα.
Ακόμα και ο Larry Fink, διευθύνων σύμβουλος της BlackRock και μεγάλος υποστηρικτής των θεμάτων ESG, δεν έχει μετρήσιμους κλιματικούς στόχους στην αμοιβή του, παρά μόνο βήματα που κάνει η εταιρεία για την ευαισθητοποίηση.
Η εταιρεία του, ο μεγαλύτερος διαχειριστής περιουσιακών στοιχείων στον κόσμο, κατατάσσει την ανησυχία για την κλιματική αλλαγή ως το κλειδί για ένα καλό μέτοχο. Λέει ότι ο κλιματικός κίνδυνος είναι το κλειδί για τη μακροπρόθεσμη αξία των μετόχων και υποστηρίζει αυστηρούς στόχους για άλλες εταιρείες να μειώσουν τα αέρια του θερμοκηπίου.
Λέει επίσης ότι η αμοιβή είναι σημαντική για την παροχή κινήτρων στους διαχειριστές να επιτύχουν στρατηγικούς στόχους και να δημιουργήσουν μακροπρόθεσμη αξία. Αλλά η BlackRock δεν θα υποστηρίξει συγκεκριμένες μετρήσεις αμοιβών που σχετίζονται με το κλίμα ή οτιδήποτε άλλο μεταξύ των εταιρειών που κατέχει.
Ο Jes Staley, Διευθύνων Σύμβουλος της Barclays, έχει τώρα το 10% του μακροπρόθεσμου σχεδίου κινήτρων του που σχετίζεται με την παρακολούθηση των εκπομπών των εταιρειών που χρηματοδοτεί μέσω δανεισμού και κεφαλαιαγορών. Η Barclays έχει δημιουργήσει τη δική της μεθοδολογία για αυτό.
Latest News
Στα τέλη του 2024 το πρώτο πρατήριο υδρογόνου από την Motor Oil
Στα τέλη του 2025 θα λειτουργήσει και το δεύτερο στην Ακράτααι- Και οι δύο σταθμοί θα είναι δημοσίως προσβάσιμοι
Κυνηγώντας τα πράσινα... ταλέντα - Η μάχη της πληροφορικής για green θέσεις
Ερευνα του ομίλου ManpowerGroup
Χωρίς στόχο για μηδενικές εκπομπές, πάνω από τις μισές ιδιωτικές εταιρείες
Μεγαλώνει το χάσμα σε σχέση με τις εισηγμένες
Η Volvo λανσάρει φτηνό κινέζικο EV στις ΗΠΑ και ... ανησυχεί την Tesla
Το EX30 κατασκεύασε η Volvo Cars, η σουηδική αυτοκινητοβιομηχανία πολυτελών οχημάτων που ανήκει στην κινεζική Geely
Στο Ταμείο Ανακαμψης το έργο «Εξοικονόμηση ενέργειας σε επιχειρήσεις - Φωτοβολταϊκά στις επιχειρήσεις»
Ο συνολικός προϋπολογισμός του έργου ανέρχεται σε 161.502.400 ευρώ
ΕΥ: Συνέδριο για την πράσινη φορολογία στην Ελλάδα
Πώς θα διαμορφωθεί η περιβαλλοντική φορολογική πολιτική στην Ελλάδα
Η Tesla φτιάχνει πιο πρόσιτα αυτοκίνητα και απογειώνει τις μετοχές της
Τι σχεδιάζει ο Ίλον Μασκ για το επόμενο διάστημα
Πρέπει να ανησυχούν οι ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες από την πτώση πωλήσεων EV;
Οι ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες θα πρέπει να χρησιμοποιήσουν αυτή την επιβράδυνση της αγοράς για να καλύψουν τη διαφορά με τους Κινέζους ανταγωνιστές
Στάσσης: «Η ΔΕΗ θα οδηγήσει την ενεργειακή μετάβαση στη ΝΑ Ευρώπη» – Το μήνυμα από Ουάσιγκτον
Γνωρίζουμε πώς να αναπτύξουμε γρήγορα ΑΠΕ και ευέλικτη χωρητικότητα, πώς να επεκτείνουμε και να εκσυγχρονίσουμε τα δίκτυα ηλεκτρικής ενέργειας και πώς να ανταποκριθούμε στη ζήτηση των πελατών για προσιτές τιμές, είπε ο κ. Στάσσης
ΔΕΗ blue: Με ανανεωμένη κοινή εφαρμογή ηλεκτροκίνησης «PPC blue» σε Ελλάδα και Ρουμανία
Η εφαρμογή ηλεκτροκίνησης, διαθέσιμη για συσκευές iOS και Android, αλλάζει και πλέον μετονομάζεται σε PPC blue, καθώς πλέον είναι κοινή για τους οδηγούς σε Ελλάδα και Ρουμανία