Εντείνονται τα προβλήματα στην εφοδιαστική αλυσίδα, με τις καθυστερήσεις στους χρόνους φόρτωσης και εκφόρτωσης των εμπορευματοκιβωτίων στα μεγάλα λιμάνια του κόσμου και ειδικότερα της Βόρειας Ευρώπης και των ΗΠΑ να αυξάνονται επικίνδυνα.
Ενδεικτικά, στο Ρότερνταμ, το μεγαλύτερο λιμάνι της Ευρώπης, πάνω από 16 πλοία περίμεναν την προηγούμενη εβδομάδα μέχρι έξι ημέρες σύμφωνα με την Kuehne+Nagel για να ξεφορτώσουν τα εμπορεύματά τους, ενώ μέχρι την Παρασκευή, 63 πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων ήταν αγκυροβολημένα ανοικτά στον κόλπο San Pedro της Καλιφόρνιας, αναμένοντας να ελευθερωθεί κάποια από τις διαθέσιμες προβλήτες στα λιμάνια του Λος Αντζελες και του Λονγκ Μπιτς για να προχωρήσουν σε αντίστοιχες ενέργειες.
Προκειμένου να αποφύγουν φαινόμενα με άδεια ράφια την περίοδο των Χριστουγέννων, καθώς όλα δείχνουν ότι τα προβλήματα στην παγκόσμια εφοδιαστική αλυσίδα θα συνεχισθούν μέχρι και την Κινεζική Πρωτοχρονιά (τέλη Ιανουαρίου με αρχές Φεβρουαρίου), μεγάλες αλυσίδες του λιανεμπορίου όπως η WallMart, η Target, η Home Depot, η Dollar Tree κ.ά. αρχίζουν και ναυλώνουν πλοία για την εξυπηρέτηση των αναγκών τους.
Μπαίνουν μάλιστα στη διαδικασία να ναυλώσουν ακόμη και πλοία που δεν είναι μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων (containerships) αλλά πλοία που μεταφέρουν χύδην ξηρό φορτίο, γενικό φορτίων ή πολλαπλών χρήσεων.
Πλοία δηλαδή που μεταφέρουν σιδηρομετάλλευμα, κάρβουνο, σιτηρά ή άλλα φορτία όπως ξυλεία, σωλήνες κ.λπ. και μπορούν να «πιάσουν» και σε άλλα λιμάνια που δεν αντιμετωπίσουν τόσο σοβαρό πρόβλημα συμφόρησης.
Η τάση αυτή ξεκίνησε από τις αρχές του προηγούμενου Αυγούστου και όσο οι δυσλειτουργίες στις γραμμές των containerships συνεχίζονται, τόσο και περισσότερες επιχειρήσεις στρέφονται στα bulkers προκειμένου να εξυπηρετήσουν τα φορτία τους.
Τα πλοία μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου αποδεικνύουν τον ζωτικό ρόλο που διαδραματίζουν στην καρδιά του παγκόσμιου εμπορίου, δήλωσε από την πλευρά της η Ενωση Ανεξάρτητων Πλοιοκτητών Πλοίων Μεταφοράς Χύδην Ξηρού Φορτίου (Intercargo), της οποίας πρόεδρος είναι ο έλληνας εφοπλιστής Δημήτρης Φαφαλιός.
Η Amazon
Τελευταίο παράδειγμα, ο γίγαντας του διεθνούς εμπορίου Amazon, η οποία σύμφωνα με την Alphaliner φόρτωσε μια σειρά από εμπορευματοκιβώτια 53 ποδιών σε ένα πλοίο μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου που το διαχειρίζονται από κοινού οι εταιρείες Gearbulk και Grieg Star G2 Ocean.
Πρόκειται για το πλοίο γενικού φορτίου Star Lygra, 50.800 dwt (κατασκευής 2013), το οποίο μετέφερε το φορτίο από το Shenzhen της Κίνας στο Χιούστον των ΗΠΑ.
Ο εκπρόσωπος της G2 Ocean, Scott Krantzcke, επιβεβαίωσε ότι 213 containers 53 ποδιών εκφορτώθηκαν με ασφάλεια από το Star Lygra στο Πορτ Χιούστον του Τέξας, στις 6 Οκτωβρίου, αναφέρει το Tradewinds.
Ο ίδιος μιλώντας σε άλλα διεθνή μέσα ενημέρωσης σημείωσε ότι η τάση χρήσης πλοίων μεταφοράς γενικού ή χύδην φορτίου για τη μεταφορά containers θα συνεχιστεί και σε ολόκληρο το 2022.
Η κίνηση της Amazon ήρθε μετά την απόφαση της Walmart, η οποία όπως αναφέρουν σχετικές πληροφορίες, χρησιμοποίησε πρόσφατα τρία bulk carrier τύπου ανοικτής καταπακτής (open hatch) που μεταφέρουν φορτία όπως δασικά προϊόντα και χαλύβδινους σωλήνες.
Νωρίτερα στις αρχές Οκτωβρίου ήταν η Coca-Cola που αποκάλυψε ότι είχε φορτώσει 60.000 τόνους υλικού σε τρία πλοία μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου προκειμένου να συνεχισθεί η παραγωγή. Μάλιστα τα δύο από τα τρία πλοία ήταν ελληνικών συμφερόντων.
Latest News
Το Κρεμλίνο κατάσχει περίπου μισό δισ. δολ. από την JP Morgan
Πώς απαντά η αμερικανική τράπεζα
Έφοδος στα γραφεία κινεζικής εταιρείας – Οι Βρυξέλλες σφίγγουν τον κλοιό στο Πεκίνο
Ερευνα των αρχών της ΕΕ στοχεύει στην κινεζική αγορά ιατρικών προϊόντων εν μέσω αυξανόμενων εμπορικών εντάσεων με την Κίνα
Σε υψηλό 5μήνου εκτοξεύτηκε το στεγαστικό επιτόκιο στις ΗΠΑ
Οι αγοραστές αντιμετωπίζουν μια δύσκολη αγορά με σφιχτές συνθήκες προσφοράς
Γιατί τη διαφορά στην οικονομία της Ισπανίας κάνουν οι... μετανάστες
Η εισροή ξένων εργαζομένων ενισχύει την προσφορά εργασίας και αυξάνει τον ρυθμό οικονομικής ανάπτυξης της Ισπανίας
Ναι μεν αλλά... από τον Στουρνάρα για την πρόβλεψη των επιτοκίων
Η θέση του διοικητή της ΤτΕ σχετικά με τη δημοσίευση προσωπικών προβλέψεων για τα επιτόκια
Στον πυρετό… του κακάο – Ξεριζώνουν μπανανιές, φυτεύουν κακαόδεντρα
Η συνολική καλλιεργούμενη έκταση κακάο αναμένεται να ξεπεράσει τα 600.000 εκτάρια φέτος, από 500.000 πέρυσι
Η γρίπη των πτηνών εκτοξεύει τις τιμές των αυγών
Τι συμβαίνει σε ΗΠΑ, Ιαπωνία, Μεξικό και Ινδονησία
Στα «καλάθια» των προσφορών τα ρούχα Gucci – Τι συμβαίνει με την «αυτοκρατορία» των Pinaults
Μόδα και πολυτέλεια
Η νέα στρατηγική της Unilever για τους... λεκέδες με στόχο νέα μερίδια αγοράς
Το νέο απορρυπαντικό με τα 35 διπλώματα ευρεσιτεχνίας
«Ατμομηχανή» των ιστορικών υψηλών του χρυσού η Κίνα
Και υπάρχει ακόμα περιθώριο για αύξηση της ζήτησης