
Εντείνονται τα προβλήματα στην εφοδιαστική αλυσίδα, με τις καθυστερήσεις στους χρόνους φόρτωσης και εκφόρτωσης των εμπορευματοκιβωτίων στα μεγάλα λιμάνια του κόσμου και ειδικότερα της Βόρειας Ευρώπης και των ΗΠΑ να αυξάνονται επικίνδυνα.
Ενδεικτικά, στο Ρότερνταμ, το μεγαλύτερο λιμάνι της Ευρώπης, πάνω από 16 πλοία περίμεναν την προηγούμενη εβδομάδα μέχρι έξι ημέρες σύμφωνα με την Kuehne+Nagel για να ξεφορτώσουν τα εμπορεύματά τους, ενώ μέχρι την Παρασκευή, 63 πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων ήταν αγκυροβολημένα ανοικτά στον κόλπο San Pedro της Καλιφόρνιας, αναμένοντας να ελευθερωθεί κάποια από τις διαθέσιμες προβλήτες στα λιμάνια του Λος Αντζελες και του Λονγκ Μπιτς για να προχωρήσουν σε αντίστοιχες ενέργειες.
Προκειμένου να αποφύγουν φαινόμενα με άδεια ράφια την περίοδο των Χριστουγέννων, καθώς όλα δείχνουν ότι τα προβλήματα στην παγκόσμια εφοδιαστική αλυσίδα θα συνεχισθούν μέχρι και την Κινεζική Πρωτοχρονιά (τέλη Ιανουαρίου με αρχές Φεβρουαρίου), μεγάλες αλυσίδες του λιανεμπορίου όπως η WallMart, η Target, η Home Depot, η Dollar Tree κ.ά. αρχίζουν και ναυλώνουν πλοία για την εξυπηρέτηση των αναγκών τους.
Μπαίνουν μάλιστα στη διαδικασία να ναυλώσουν ακόμη και πλοία που δεν είναι μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων (containerships) αλλά πλοία που μεταφέρουν χύδην ξηρό φορτίο, γενικό φορτίων ή πολλαπλών χρήσεων.
Πλοία δηλαδή που μεταφέρουν σιδηρομετάλλευμα, κάρβουνο, σιτηρά ή άλλα φορτία όπως ξυλεία, σωλήνες κ.λπ. και μπορούν να «πιάσουν» και σε άλλα λιμάνια που δεν αντιμετωπίσουν τόσο σοβαρό πρόβλημα συμφόρησης.
Η τάση αυτή ξεκίνησε από τις αρχές του προηγούμενου Αυγούστου και όσο οι δυσλειτουργίες στις γραμμές των containerships συνεχίζονται, τόσο και περισσότερες επιχειρήσεις στρέφονται στα bulkers προκειμένου να εξυπηρετήσουν τα φορτία τους.
Τα πλοία μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου αποδεικνύουν τον ζωτικό ρόλο που διαδραματίζουν στην καρδιά του παγκόσμιου εμπορίου, δήλωσε από την πλευρά της η Ενωση Ανεξάρτητων Πλοιοκτητών Πλοίων Μεταφοράς Χύδην Ξηρού Φορτίου (Intercargo), της οποίας πρόεδρος είναι ο έλληνας εφοπλιστής Δημήτρης Φαφαλιός.
Η Amazon
Τελευταίο παράδειγμα, ο γίγαντας του διεθνούς εμπορίου Amazon, η οποία σύμφωνα με την Alphaliner φόρτωσε μια σειρά από εμπορευματοκιβώτια 53 ποδιών σε ένα πλοίο μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου που το διαχειρίζονται από κοινού οι εταιρείες Gearbulk και Grieg Star G2 Ocean.
Πρόκειται για το πλοίο γενικού φορτίου Star Lygra, 50.800 dwt (κατασκευής 2013), το οποίο μετέφερε το φορτίο από το Shenzhen της Κίνας στο Χιούστον των ΗΠΑ.
Ο εκπρόσωπος της G2 Ocean, Scott Krantzcke, επιβεβαίωσε ότι 213 containers 53 ποδιών εκφορτώθηκαν με ασφάλεια από το Star Lygra στο Πορτ Χιούστον του Τέξας, στις 6 Οκτωβρίου, αναφέρει το Tradewinds.
Ο ίδιος μιλώντας σε άλλα διεθνή μέσα ενημέρωσης σημείωσε ότι η τάση χρήσης πλοίων μεταφοράς γενικού ή χύδην φορτίου για τη μεταφορά containers θα συνεχιστεί και σε ολόκληρο το 2022.
Η κίνηση της Amazon ήρθε μετά την απόφαση της Walmart, η οποία όπως αναφέρουν σχετικές πληροφορίες, χρησιμοποίησε πρόσφατα τρία bulk carrier τύπου ανοικτής καταπακτής (open hatch) που μεταφέρουν φορτία όπως δασικά προϊόντα και χαλύβδινους σωλήνες.
Νωρίτερα στις αρχές Οκτωβρίου ήταν η Coca-Cola που αποκάλυψε ότι είχε φορτώσει 60.000 τόνους υλικού σε τρία πλοία μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου προκειμένου να συνεχισθεί η παραγωγή. Μάλιστα τα δύο από τα τρία πλοία ήταν ελληνικών συμφερόντων.


Latest News

Αυξήθηκαν οι αποταμιεύσεις των νοικοκυριών στην ευρωζώνη
Τι δείχνουν τα στοιχεία της ευρωπαϊκής στατιστικής αρχής

Πότε «βλέπει» κορύωση του πληθωρισμού στην ευρωζώνη η UBS
Η ανάλυση για την μικρή πτώση στη Γερμανία

Μεντβέντεφ: Πώς το πετρέλαιο μπορεί να φτάσει τα 400 δολάρια το βαρέλι
Ο πρώην πρόεδρος της Ρωσίας σχολίασε την ιαπωνική πρόταση για επιβολή ανώτατου ορίου στην τιμή του ρωσικού πετρελαίου

Αύξηση επιτοκίων των τραπεζικών δανείων στην Ευρωζώνη τον Μάιο
Ο σύνθετος δείκτης κόστους δανεισμού για νέα επιχειρηματικά δάνεια αυξήθηκε κατά 4 μονάδες βάσης στο 1,55%

Αίτηση για πτώχευση στις ΗΠΑ κατέθεσε η SAS
Οι συνομιλίες για τους μισθούς μεταξύ της αεροπορικής εταιρείας και των πιλότων κατέρρευσαν τη Δευτέρα

Ποιες μεγάλες οικονομίες θα βυθιστούν σε ύφεση τους επόμενους 12 μήνες
Τα μαθήματα από το 1970, τα διλήμματα των τραπεζών και η αφήγηση για τον επίμονο πληθωρισμό

Αμετάβλητη η πρόβλεψη του Economist για την ανάπτυξη στην Ελλάδα - Στο 4% το 2022
Το Economist Intelligence Unit (EIU) αναθεώρησε επί τα χείρω τις αντίστοιχες εκτιμήσεις για την παγκόσμια και ευρωπαϊκή οικονομία, στη σκιά του πολέμου στην Ουκρανία και του καλπάζοντος πληθωρισμού

Ανησυχούν οι ΗΠΑ για τις «μη εμπορικές» πρακτικές της Κίνας
Η επικοινωνία Γέλεν με τον αντιπρόεδρο της Κίνας

Μπάιντεν, Τριντό και Λόπεζ θα συναντηθούν για τη συμφωνία ελεύθερου εμπορίου
«Θα έχουμε μια σύνοδο κορυφής για να συζητήσουμε τους όρους της εμπορικής συμφωνίας», δήλωσε ο μεξικανός πρόεδρος

«Καιρός να οργανώσουμε την ενεργειακή βιωσιμότητα της ανθρωπότητας»
Ο μάνατζερ της «γαλλικής ΔΕΗ» και άλλοι 83 συνάδελφοί του απευθύνουν έκκληση για να ενταχθούν στην στρατηγική των επιχειρήσεων η κυκλική οικονομία, η κοινή χρήση των προϊόντων, η επανεθνικοποίηση της παραγωγής και η προώθηση της βιοποικιλότητας