Η ιστορία ξεκίνησε το 2020, μετά την εξαγορά της Giphy από τη Facebook, που φέρεται να έφτασε στα 400 εκατ. δολάρια. Τότε, η βρετανική Competition and Markets Authority (CMA) ξεκίνησε τη διερεύνηση της υπόθεσης για να ξεκαθαρίσει εάν η συγκεκριμένη εξαγορά θα μείωνε τον ανταγωνισμό.
Όσο η υπόθεση βρισκόταν υπό διερεύνηση η CMA αποφάνθηκε ότι η Facebook δεν θα μπορούσε να συνεχίσει δραστηριότητες που θα σχετίζονταν με τη συγχώνευση (ενσωμάτωση προϊόντων, συγχώνευση τμημάτων κλπ.) χωρίς προηγούμενη έγκριση από την ίδια τη Ρυθμιστική Αρχή.
Με την ανακοίνωση του προστίμου των 50 εκατομμυρίων λιρών (περίπου 70 εκατομμύρια δολάρια) η CMA αποφάνθηκε ότι η Facebook παραβίασε τις συγκεκριμένες περιοριστικές οδηγίες. «Πρόκειται για την πρώτη φορά που εταιρεία εντοπίστηκε από την CMA να παραβιάζει μία εντολή, με τη συνειδητή άρνηση να προσφέρει όλες τις απαιτούμενες πληροφορίες», αναφέρεται στην ανακοίνωση της CMA.
Η Αρχή αναφέρει επίσης ότι η Facebook «περιόρισε σημαντικά το πεδίο εφαρμογής» των απαιτούμενων ενημερώσεων, παρά τις επαναλαμβανόμενες προειδοποιήσεις. Σημειώνεται επίσης ότι η Facebook ενεπλάκη σε «αυτό που θα μπορούσε να χαρακτηριστεί σαν στρατηγική υψηλού ρίσκου» σχετικά με την «έλλειψη συνεργασίας» με τη CMA.
«Διαφωνούμε εντόνως με την άδικη απόφαση της CMA να τιμωρήσει την Facebook για την προσέγγιση συμμόρφωσης με την καλύτερη δυνατή προσπάθεια, την οποία η ίδια η CMA ουσιαστικά είχε εγκρίνει. Θα μελετήσουμε την απόφαση της CMA και θα εξετάσουμε τις επιλογές μας», ήταν η ανακοίνωση που εξέδωσε η Facebook.
Όπως αναφέρει το BBC, το πρόστιμο των 50 εκατομμυρίων λιρών που επιβλήθηκε στην Facebook είναι 150 φορές υψηλότερο από τα πρόστιμα που επιβάλλει η CMA σε αντίστοιχες υποθέσεις, δηλαδή της τάξης των 325.000 λιρών. Στο βασικό δε πρόστιμο των 50 εκατ. προστέθηκε και ένα δεύτερο ύψους 500 χιλιάδων λιρών για την αλλαγή από την εταιρεία του αρμόδιου υπευθύνου συμμόρφωσης – δύο φορές – χωρίς «προηγούμενη έγκριση».
Σημειώνεται ότι η Facebook είχε καθαρά έσοδα ύψους 29,4 δισεκατομμυρίων δολαρίων το 2020, οπότε το πρόστιμο καθαυτό δεν προκαλεί τεράστια οικονομική ζημία στην αμερικανική εταιρεία. Ωστόσο, η υπόθεση δεν έχει τελειώσει οριστικά καθώς αναμένεται η έκδοση απόφασης και για την ουσία της υπόθεσης, δηλαδή την ίδια την εξαγορά.
Η Giphy είναι επίσης αμερικανική, διαδικτυακή βάση δεδομένων και μηχανή αναζήτησης που επιτρέπει στους χρήστες να αναζητούν και να μοιράζονται βίντεο σύντομου βρόχου χωρίς ήχο, που μοιάζουν με κινούμενα αρχεία GIF. Η εξαγορά της από την Facebook ανακοινώθηκε το 2020.
Latest News
Γιατί οι ψηφιακοί νομάδες επιλέγουν Τουρκία - Η διαδικασία, τα έγγραφα και το... εισόδημα
Σε λειτουργία η πλατφόρμα της Τουρκία για τη χορήγηση βίζα σε ψηφιακούς νομάδες
Ξεπέρασε τις προσδοκίες της Wall Street η Microsoft για έσοδα και κέρδη
Η άνοδος της μετοχής της Microsoft μετά την έναρξη της σημερινής συνεδρίασης αύξησε την χρηματιστηριακή της αξία κατά 128 δισεκατομμύρια δολάρια
Δανεισμός και κατανάλωση φέρνουν πιο κοντά τις μειώσεις επιτοκίων
Τι αποκαλύπτουν τα στοιχεία της ΕΚΤ για τις επόμενες κινήσεις στη νομισματική πολιτική
Τα δάνεια του... Πούτιν εκτινάσσουν τα κέρδη της Sberbank
Η μεγαλύτερη κρατική τράπεζα της Ρωσίας επωφελήθηκε από την αυξανόμενη ζήτηση για καταναλωτικά και εταιρικά δάνεια
Αντίθετη πλεύση της ΕΚΤ από τη Fed προτείνει ο Πανέτα
Ο Ιταλός τραπεζίτης υπογραμμίζει τον κίνδυνο η στάση των ΗΠΑ να αυξήσει το παγκόσμιο κόστος δανεισμού
Στον «Λευκό Οίκο» του Λονδίνου - Ζώντας σαν Αμερικανός πρόεδρος
Απ' ότι φαίνεται δεν χρειάζεται να είστε πρόεδρος - ή ακόμα και να είστε στις Η.Π.Α. - για να ζήσετε σε έναν Λευκό Οίκο
Ναυαγεί το mega deal στα ορυχεία: «Όχι» στην προσφορά της BHP λέει η Anglo American
Η εισηγμένη στο Ηνωμένο Βασίλειο εταιρεία λέει ότι η προσφορά την «υποτιμά σημαντικά».
Ποιος CEO πούλησε μετοχές για να αγοράσει γιοτ πελάτη
Η αγορά φωτίζει τον πλούτο που έχει συσσωρεύσει ο επί χρόνια διευθύνων σύμβουλος
Μπορούν τα μακροπρόθεσμα δάνεια να βοηθήσουν στην επίλυση της στεγαστικής κρίσης;
Τα στεγαστικά δάνεια με επιτόκια σταθερά για μια δεκαετία ή περισσότερο θα μπορούσαν να δώσουν σε περισσότερους Βρετανούς σπίτι
Λάθος παραγγελία; Τώρα το λιανεμπόριο έχει τη λύση στο πρόβλημα των επιστροφών
Οι έμποροι λιανικής πώλησης στο διαδίκτυο τηρούν σιγή ιχθύος σχετικά με τη στρατηγική «επιστροφές χωρίς επιστροφή» - Ποιες εταιρείες την εφαρμόζουν και γιατί