Η αύξηση των ακραίων καιρικών φαινομένων στην Ινδία – από ξηρασίες και πλημμύρες έως καύσωνες και χαλαζοπτώσεις – τροφοδοτεί την κλιματική μετανάστευση καθώς οι φτωχότεροι της χώρας αναγκάζονται να εγκαταλείψουν τα σπίτια, τη γη και τα μέσα διαβίωσής τους.
Σε έρευνα που πραγματοποιήθηκε σε περισσότερα από 1.000 νοικοκυριά σε τρεις ινδικές πολιτείες και που δημοσιεύθηκε την Τρίτη, σχεδόν επτά στους δέκα απάντησαν ότι μετανάστευσαν αμέσως μετά από τέτοιες καιρικές καταστροφές, σύμφωνα με το Διεθνές Ινστιτούτο Περιβάλλοντος και Ανάπτυξης (IIED).
Η εποχική μετανάστευση ήταν υψηλή μεταξύ των ανθρώπων που επλήγησαν από ξηρασίες και πλημμύρες που κατέστρεψαν τις καλλιέργειες ή από κυκλώνες που εμπόδισαν την αλιεία, σύμφωνα με τη μελέτη, που είναι μια από τις πρώτες που ποσοτικοποίησαν τις επιπτώσεις της κλιματικής αλλαγής στη μετανάστευση στην Ινδία.
Πολλοί από τους φτωχότερους ανθρώπους της Ινδίας –όπως οι μικροκαλλιεργητές– δυσκολεύονται να αντιμετωπίσουν τις καταστροφές που προκαλούνται από τα έντονα καιρικά φαινόμενα, καθώς η χώρα προετοιμάζεται για άνοδο της στάθμης της θάλασσας, περισσότερους καύσωνες και έντονους κυκλώνες, είπαν οι ερευνητές.
Εντείνεται η κλιματική μετανάστευση
«Η κλίμακα της κλιματικής μετανάστευσης είναι εκπληκτική», δήλωσε ο Ritu Bharadwaj, ανώτερος ερευνητής στο IIED και ένας εκ των συντακτών της έκθεσης. «Δεν έχουμε την πολυτέλεια να προσποιούμαστε ότι αυτό δεν συμβαίνει».
«Η ξηρασία, η άνοδος της στάθμης της θάλασσας και οι πλημμύρες ασκούν επιπλέον πίεση σε ανθρώπους που ήδη παλεύουν να τα βγάλουν πέρα, αναγκάζοντάς τους να εγκαταλείψουν τα σπίτια τους για να επιβιώσουν».
Ο Global Climate Risk Index 2021, μια ετήσια κατάταξη από την ερευνητική ομάδα Germanwatch, τοποθετεί την Ινδία μεταξύ των κορυφαίων 10 χωρών που πλήττονται περισσότερο από την κλιματική αλλαγή.
Μόνο το 2020, η Ινδία υπέστη τη χειρότερη επίθεση ακρίδας των τελευταίων δεκαετιών, τρεις κυκλώνες, ένα πανεθνικό κύμα καύσωνα και πλημμύρες που σκότωσαν εκατοντάδες ανθρώπους και ανάγκασαν χιλιάδες άλλους να μεταναστεύσουν.
«Τα όρια των αντοχών των ανθρώπων έχουν σπάσει από τις όλο και πιο συχνές και έντονες καιρικές συνθήκες», δήλωσε ο Bharadwaj στο Thomson Reuters Foundation.
«Οι κοινότητες δεν είναι σε θέση να τις αντιμετωπίσουν και να ανακάμψουν εύκολα. Οι απώλειες και οι καταστροφές που υφίστανται είναι πολύ μεγάλη και μεταναστεύουν γιατί έχουν φτάσει στο στάδιο της απελπισίας».
Η πρώτη έκθεση αξιολόγησης της κλιματικής αλλαγής της Ινδίας, που δημοσιεύθηκε το 2020, προέβλεπε ότι οι θερμοκρασίες θα αυξάνονταν κατά 4,4 βαθμούς Κελσίου μέχρι το τέλος του αιώνα σε ένα σενάριο «συνήθους λειτουργίας».
Η συχνότητα των καυσώνων θα είναι έως και τέσσερις φορές υψηλότερη, η ένταση των κυκλώνων θα αυξηθεί και η στάθμη της θάλασσας θα ανέβει κατά 30 εκατοστά εάν δεν ληφθούν μέτρα, ανέφερε η έκθεση.
Οι ερευνητές στο IIED πήραν συνεντεύξεις από ανθρώπους από τις πολιτείες Ουτάρ Πραντές, Μάντια Πραντές και Ρατζαστάν, όπου επικρατεί η εποχική μετανάστευση.
Πολλοί φεύγουν από το σπίτι τους όταν υπάρχει λίγη δουλειά στη γεωργία ή το ψάρεμα για να βρουν δουλειά σε εργοτάξια ή σε χωράφια με βαμβάκι στη Μαχαράστρα, το Γκουτζαράτ και το Νέο Δελχί.
Πάνω από το 70 % των νοικοκυριών στη μελέτη δήλωσε ότι οι ξηρασίες συμβαίνουν πολύ πιο συχνά τα τελευταία πέντε έως 10 χρόνια, οδηγώντας σε αύξηση της λεγόμενης μετανάστευσης κινδύνου, όταν οι άνθρωποι αισθάνονται ότι δεν έχουν άλλη επιλογή να επιβιώσουν.
Απαιτούνται νέα σχέδια
«Θα πρέπει να γίνουν νέα σχέδια για τα εκατοντάδες εκατομμύρια των ανθρώπων που προβλέπεται ότι θα πρέπει να μεταναστεύσουν τις επόμενες δεκαετίες λόγω της κλιματικής αλλαγής», είπε ο Bharadwaj.
Τα προγράμματα κοινωνικής προστασίας της Ινδίας δεν λαμβάνουν υπόψη τα ακραία καιρικά φαινόμενα και δεν σχεδιάστηκαν για να ενισχύσουν την ανθεκτικότητα στο κλίμα, ανέφερε η IIED.
Το εθνικό σύστημα εγγύησης της αγροτικής απασχόλησης – το οποίο υπόσχεται 100 ημέρες εργασίας ετησίως σε κάθε νοικοκυριό – δεν λειτουργεί ως «βιώσιμο δίχτυ ασφαλείας» λόγω καθυστερήσεων στις πληρωμές μισθών και έλλειψης διαφάνειας.
Εκτός από την ανανέωση των υπαρχόντων μηχανισμών, ο Bharadwaj τόνισε ότι υπάρχει ανάγκη για προληπτική δράση πριν χτυπήσει μια καταστροφή.
Το να καταστεί ασφαλής η μετανάστευση για άτομα που αναγκάζονται να μετακινηθούν από τις κλιματικές πιέσεις θα πρέπει να περιλαμβάνει «προληπτική μισθολογική απασχόληση» και φορητότητα των δικαιωμάτων κοινωνικής προστασίας, κατέληξε η IIED.
Latest News
Τεράστιο το ετήσιο αποτύπωμα άνθρακα του TikTok - Μεγαλύτερο και από της Ελλάδας
Το TikTok φαίνεται να έχει μεγαλύτερες ετήσιες εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα ακόμα και από κάποιες ολόκληρες χώρες
ΗΡΩΝ PULSE: H «φόρτιση Καθ’ οδόν» δίνει νέα διάσταση στην ηλεκτροκίνηση
Οι συγκεκριμένες λύσεις του ΗΡΩΝΑ αφορούν τόσο το πανελλαδικής εμβέλειας αναπτυσσόμενο δίκτυο φορτιστών HΡΩΝ PULSE όσο και τη νέα, καινοτόμο υπηρεσία επαναφόρτισης ηλεκτροκίνητων οχημάτων «Φόρτιση Καθ' οδόν»
Η Σεβίλλη δίνει τον δικό της αγώνα ενάντια στην κλιματική αλλαγή
Με συγκροτημένη στρατηγική και ευρωπαϊκή συγχρηματοδότηση η πρωτεύουσα της Ανδαλουσίας προσπαθεί να αντιμετωπίσει τις συνέπειες της κλιματικής αλλαγής - Δεν είναι εύκολο
Με άλλο EV θα αντικαθιστούσαν 9 στους 10 ιδιοκτήτες EV το όχημά τους
Οι οδηγοί ηλεκτρικών οχημάτων είναι συντριπτικά πιο πιθανό να παραμείνουν πιστοί στην ηλεκτροκίνηση αντί να επιστρέψουν σε ένα συμβατικό αυτοκίνητο
Δράση ενημέρωσης για την κυκλική οικονομία στο Νότιο Αιγαίο
Η δράση αυτή αποτελεί μέρος της ευρύτερης προσπάθειας των φορέων στην Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου για την ενίσχυση της περιβαλλοντικής συνείδησης και της ενεργής συμμετοχής των πολιτών στη βιώσιμη ανάπτυξη
Η ΔΕΗ ξεκινά την παραγωγή ενέργειας από ΑΠΕ στην Ιταλία
Ο Όμιλος ΔΕΗ ενισχύει το πράσινο χαρτοφυλάκιο του με την προσθήκη των σταθμών Carcarello και Luxenia, ισχύος 20 MW και 12 MW αντίστοιχα
Γκάζι με τροπολογία στις επενδύσεις για αποθήκευση ενέργειας – Και ενίσχυση στη λιγνιτική μονάδα «Μελίτη»
Γκάζι με τροπολογία στις επενδύσεις για αποθήκευση ενέργειας – Και ενίσχυση στη λιγνιτική μονάδα «Μελίτη»
Μεγάλο deal Stellantis - κινεζικής CATL για εργοστάσιο μπαταριών EV στην Ισπανία
Η συμφωνία Stellantis - CATL έρχεται σε μια εποχή που τα ηλεκτρικά οχήματα στην Ευρώπη αντιμετωπίζoυν μια «τέλεια καταιγίδα» προκλήσεων
Κ. Μαύρος (Όμιλος ΔΕΗ): Από νέο σημείο εκκίνησης οι ΑΠΕ το 2025
Η επόμενη τριετία είναι η τριετία των ΑΠΕ στην παραγωγή, της πλήρους απολιγνιτοποίησης και των ευέλικτων μονάδων, είπε ο Κ. Μαύρος
Πάνω από 35 εκατ. η ενίσχυση δήμων από το ειδικό τέλος ΑΠΕ
Ανάμεσα στις πιο ευνοημένες, περιοχές με σημαντική αιολική ανάπτυξη στη νότια Εύβοια, στη Θράκη, στη Βοιωτία και στην Κρήτη, επισημαίνει η ΕΛΕΤΑΕΝ