Εντείνεται η στροφή της ναυτιλίας σε πιο «πράσινα» και φιλικά πλοία για το περιβάλλον. Χαρακτηριστικά είναι τα πρόσφατα στοιχεία του ναυλομεσιτικού οίκου Clarksons που αναφέρονται στην πορεία ανάπτυξης του στόλου των πλοίων μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG). Οι αναλυτές του οίκου Clarksons εκτιμούν ότι μετά το 2025 ο παγκόσμιος εμπορικός στόλος θα έχει περισσότερα πλοία μεταφοράς LNG από υπερδεξαμενόπλοια, τα επονομαζόμενα και VLCC.
Πρόκειται για εξέλιξη που αποτυπώνει τις τάσεις του παγκόσμιου ενεργειακού μείγματος, σύμφωνα με τις οποίες το φυσικό αέριο κατακτά χρόνο με τον χρόνο μέρος της αύξησης της ενεργειακής ζήτησης, η οποία σε άλλη περίπτωση θα κατευθυνόταν προς το πετρέλαιο.
Αυτό έχει ως αποτέλεσμα όλο και πιο πολλά πλοία μεταφοράς LNG να ναυπηγούνται προκειμένου να καλύψουν την αυξημένη ζήτηση.
Η βάση δεδομένων των Clarksons δείχνει ότι ο ρυθμός των παραδόσεων νεότευκτων πλοίων μεταφοράς LNG είναι τέτοιος, όπως και οι παραγγελίες, που το 2025 θα υπάρχουν στο νερό περισσότερα από τα VLCC που σήμερα ανέρχονται σε 837, σύμφωνα με στοιχεία της Vesseslvalue που επικαλείται το splash247.com.
Οι παραδόσεις νεότευκτων LNG Carriers το εννεάμηνο Ιανουαρίου – Σεπτεμβρίου του 2021 μετρούμενες σε μεταφορική ικανότητα έφτασαν τα 8 εκατ. κυβικά μέτρα, με τη συνολική μεταφορική ικανότητα του στόλου των LNG πλοίων να ξεπερνά για πρώτη φορά τα 100 εκατ. κυβικά μέτρα.
Φέτος οι παραδόσεις νεότευκτων πλοίων μεταφοράς LNG αυξήθηκαν κατά 78%, πραγματοποιώντας νέο ρεκόρ ως αποτέλεσμα των πολλών παραγγελιών που είχαν τοποθετηθεί το 2018, με αποτέλεσμα ο συνολικός αριθμός πλοίων LNG στο νερό να φτάνει τα 665.
Σύμφωνα με τους Clarksons, ο στόλος των LNG έχει αυξηθεί κατά 8% από την αρχή του 2021 και έχει αυξηθεί κατά μέσο όρο 8% ετησίως από τις αρχές του 2014.
Συνολικά, χρειάστηκαν μόλις τριάμισι χρόνια για να αυξηθεί ο στόλος κατά 25 εκατ. κυβικά μέτρα, ο μισός χρόνος που χρειάστηκε για την προηγούμενη αύξηση 25 εκατ. κυβικών μέτρων το διάστημα 2010-2018, αντικατοπτρίζοντας τον βραδύτερο ρυθμό εκκίνησης έργων στις αρχές της δεκαετίας του 2010, ανέφερε ο βρετανικός ναυλομεσιτικός οίκος. Ο ναυλομεσιτικός οίκος ανέφερε ακόμη ότι σημειώνονται σημαντικές αλλαγές στη σύνθεση του στόλου εν μέσω των ραγδαίων τεχνολογικών εξελίξεων της τελευταίας δεκαετίας.
Ετσι τα πλοία με δίχρονες μηχανές διπλού καυσίμου αποτελούν τώρα το 20% του στόλου έναντι μόλις 3% στις αρχές του 2018, ενώ τα πλοία τύπου DFDE (dual fuel-diesel-electric) το 30% και το 37% του αποτελούν τα πλοία με ατμοστρόβιλο.
Επιπλέον το βιβλίο παραγγελιών LNG ως ποσοστό της χωρητικότητας του στόλου είναι το μεγαλύτερο ως ποσοστό του εν ενεργεία στόλου σε σύγκριση με όλους τους ναυτιλιακούς κλάδους και φτάνει στο 25%, ενώ αναμένονται περαιτέρω παραγγελίες το αμέσως επόμενο διάστημα, συμπεριλαμβανομένης της παραγγελίας περίπου 100 πλοίων από το Κατάρ, για την οποία έχει κλείσει πολλά slots σε ναυπηγεία στη Νότια Κορέα και την Κίνα.
Latest News
Αυξημένες επιδόσεις το 2023 για τον ΟΛΘ - Σε «ΜΕΤΚΑ - ΤΕΚΑΛ» το έργο του 6ου προβλήτα
Στον τερματικό σταθμό εμπορευματοκιβωτίων, σημειώθηκε αύξηση άνω του 12% (στα € 59,8 εκατ.), ενώ στους τομείς εκμετάλλευσης χώρων και επιβατικής κίνησης σημειώθηκαν αυξήσεις 18,2% και 31,3% αντίστοιχα
Το Ιράν διέσωσε ναυτικούς δεξαμενόπλοιου που κινδύνευσαν ανοιχτά του Ομάν
Οι ιρανικές αρχές διέσωσαν 21 ναυτικούς από δεξαμενόπλοιο που εξέπεμψε SOS
Κι αν κλείσουν τα στενά του Ορμούζ; - Οι κίνδυνοι για εμπόριο και ναύλους
Τα εφιαλτικά σενάρια υπό το πρίσμα δύο ναυλομεσιτικών οίκων
Δεσμεύσεις 580 εκατ. για πράσινη ναυτιλία από Στυλιανίδη
Οι πρωτοβουλίες του υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής για την πράσινη μετάβαση της ναυτιλίας αλλά και το περιβαλλοντικό αποτύπωμα των λιμενικών υποδομών
Μελίνα Τραυλού: Ακρογωνιαίος λίθος της πράσινης μετάβασης η ναυτιλία
Το μήνυμα της προέδρου της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών στο 9th «Our Ocean Conference 2024»
Στον διεθνή ανταγωνισμό για την ενεργειακή μετάβαση και η ναυτιλία
Τι είπαν η πρόεδρος του ECSA Karin Orsel και ο πρόεδρος της Intercargo Δημήτρης Φαφαλιός στη Διεθνή Διάσκεψη της Αθήνας για τους Ωκεανούς
Στη δεύτερη θέση των κορυφαίων ναυτιλιακών κέντρων η Αθήνα
Έχασε το 2024 την πρωτιά από τη Σιγκαπούρη
Αναταραχές στη Μέση Ανατολή - Διπλή απειλή για το παγκόσμιο εμπόριο
Οι γεωπολιτικές κρίσεις στη Μέση Ανατολή και οι περιβαλλοντικές επιπτώσεις δοκιμάζουν θαλάσσιες διαδρομές από τις διώρυγες του Παναμά και του Σουέζ
Sea Europe: Στόχος να κατασκευάσουν 10.000 πλοία μέχρι το 2035
Ο κλάδος της ναυτιλιακής τεχνολογίας είναι κομβικής σημασίας για τη στρατηγική ανεξαρτησία της Ευρώπης
Τι ζητούν οι εφοπλιστές κρουαζιερόπλοιων ενόψει της νέας σεζόν - Η επιστολή προς 65 λιμάνια
Ποια έργα υποδομής και ποιες συγκεκριμένες ρυθμίσεις ζητά η ΕΕΦΚΝ να προωθηθούν άμεσα προς επίλυση