Εντείνεται η στροφή της ναυτιλίας σε πιο «πράσινα» και φιλικά πλοία για το περιβάλλον. Χαρακτηριστικά είναι τα πρόσφατα στοιχεία του ναυλομεσιτικού οίκου Clarksons που αναφέρονται στην πορεία ανάπτυξης του στόλου των πλοίων μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG). Οι αναλυτές του οίκου Clarksons εκτιμούν ότι μετά το 2025 ο παγκόσμιος εμπορικός στόλος θα έχει περισσότερα πλοία μεταφοράς LNG από υπερδεξαμενόπλοια, τα επονομαζόμενα και VLCC.
Πρόκειται για εξέλιξη που αποτυπώνει τις τάσεις του παγκόσμιου ενεργειακού μείγματος, σύμφωνα με τις οποίες το φυσικό αέριο κατακτά χρόνο με τον χρόνο μέρος της αύξησης της ενεργειακής ζήτησης, η οποία σε άλλη περίπτωση θα κατευθυνόταν προς το πετρέλαιο.
Αυτό έχει ως αποτέλεσμα όλο και πιο πολλά πλοία μεταφοράς LNG να ναυπηγούνται προκειμένου να καλύψουν την αυξημένη ζήτηση.
Η βάση δεδομένων των Clarksons δείχνει ότι ο ρυθμός των παραδόσεων νεότευκτων πλοίων μεταφοράς LNG είναι τέτοιος, όπως και οι παραγγελίες, που το 2025 θα υπάρχουν στο νερό περισσότερα από τα VLCC που σήμερα ανέρχονται σε 837, σύμφωνα με στοιχεία της Vesseslvalue που επικαλείται το splash247.com.
Οι παραδόσεις νεότευκτων LNG Carriers το εννεάμηνο Ιανουαρίου – Σεπτεμβρίου του 2021 μετρούμενες σε μεταφορική ικανότητα έφτασαν τα 8 εκατ. κυβικά μέτρα, με τη συνολική μεταφορική ικανότητα του στόλου των LNG πλοίων να ξεπερνά για πρώτη φορά τα 100 εκατ. κυβικά μέτρα.
Φέτος οι παραδόσεις νεότευκτων πλοίων μεταφοράς LNG αυξήθηκαν κατά 78%, πραγματοποιώντας νέο ρεκόρ ως αποτέλεσμα των πολλών παραγγελιών που είχαν τοποθετηθεί το 2018, με αποτέλεσμα ο συνολικός αριθμός πλοίων LNG στο νερό να φτάνει τα 665.
Σύμφωνα με τους Clarksons, ο στόλος των LNG έχει αυξηθεί κατά 8% από την αρχή του 2021 και έχει αυξηθεί κατά μέσο όρο 8% ετησίως από τις αρχές του 2014.
Συνολικά, χρειάστηκαν μόλις τριάμισι χρόνια για να αυξηθεί ο στόλος κατά 25 εκατ. κυβικά μέτρα, ο μισός χρόνος που χρειάστηκε για την προηγούμενη αύξηση 25 εκατ. κυβικών μέτρων το διάστημα 2010-2018, αντικατοπτρίζοντας τον βραδύτερο ρυθμό εκκίνησης έργων στις αρχές της δεκαετίας του 2010, ανέφερε ο βρετανικός ναυλομεσιτικός οίκος. Ο ναυλομεσιτικός οίκος ανέφερε ακόμη ότι σημειώνονται σημαντικές αλλαγές στη σύνθεση του στόλου εν μέσω των ραγδαίων τεχνολογικών εξελίξεων της τελευταίας δεκαετίας.
Ετσι τα πλοία με δίχρονες μηχανές διπλού καυσίμου αποτελούν τώρα το 20% του στόλου έναντι μόλις 3% στις αρχές του 2018, ενώ τα πλοία τύπου DFDE (dual fuel-diesel-electric) το 30% και το 37% του αποτελούν τα πλοία με ατμοστρόβιλο.
Επιπλέον το βιβλίο παραγγελιών LNG ως ποσοστό της χωρητικότητας του στόλου είναι το μεγαλύτερο ως ποσοστό του εν ενεργεία στόλου σε σύγκριση με όλους τους ναυτιλιακούς κλάδους και φτάνει στο 25%, ενώ αναμένονται περαιτέρω παραγγελίες το αμέσως επόμενο διάστημα, συμπεριλαμβανομένης της παραγγελίας περίπου 100 πλοίων από το Κατάρ, για την οποία έχει κλείσει πολλά slots σε ναυπηγεία στη Νότια Κορέα και την Κίνα.
Latest News
Γκίκας: «Ο προϋπολογισμός του 2025 βελτιώνει την ανταγωνιστικότητα της ναυτιλίας»
Ειδικότερα, στο Υπουργείο Ναυτιλίας & Νησιωτικής Πολιτικής, οι πιστώσεις του τακτικού προϋπολογισμού είναι αυξημένες σε σχέση με το 2024
Υψηλή κερδοφορία για 8 στις 10 πιο μεγάλες ναυτιλιακές εταιρείες
Στο διάστημα Ιανουαρίου - Σεπτεμβρίου 2024 τα καθαρά κέρδη για τις κορυφαίες εταιρείες έφτασαν κοντά στα 20 δισ. δολάρια
Στυλιανίδης: Στο Συμβούλιο Επικρατείας θα φανεί ότι έχουμε δίκιο για τις άγονες γραμμές
Οι ευρωπαϊκές ενισχύσεις που συνδέονται με χρηματοδότηση ακόμα και από ειδικά κεφάλαια, μπορεί να ξεπεράσουν, για πρώτη φορά, τα δύο δισ. ευρώ, είπε ο Χρήστος Στυλιανίδης
Στο ΣτΕ προσφεύγουν οι ακτοπλοϊκές για τις άγονες γραμμές - Τι απαντά το υπουργείο Ναυτιλίας
Δύο ακτοπλοϊκές εταιρείες προσέφυγαν στην Εθνική Αρχή Δημοσίων Συμβάσεων (ΕΑΔΗΣΥ)
Νέος ναυλομεσιτικός οίκος έρχεται στην Αθήνα
Στο πλαίσιο της περαιτέρω επέκτασης των δραστηριοτήτων του στο εξωτερικό, ο Frachtcontor Junge & Co, ανακοίνωσε ότι σύντομα θα ανοίξει γραφεία στην Ελλάδα.
Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών: Θετική εξέλιξη η νέα συμφωνία με την Righship για τους ελέγχους πλοίων
Η Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών δηλώνει «την απόλυτη στήριξη και εμπιστοσύνη της στο έργο των θεσμικών εκπροσώπων της ναυτιλίας»
Δωρεά 20 δικύκλων και 6 ασθενοφόρων στο ΕΚΑΒ από την Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών
Με την νέα δωρεά η συνολική προσφορά απο την Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών (ΕΕΕ) στο ΕΚΑΒ ανέρχεται στα 27 σύγχρονα και πλήρως εξοπλισμένα ασθενοφόρα.
Άγιος Ευστράτιος: Υπεγράφη η πράξη ένταξης του έργου εκβάθυνσης του λιμένα
Το έργο εκβάθυνσης του λιμένα θα συμβάλλει ώστε ο Άγιος Ευστράτιος να ενισχύσει την ακτοπλοϊκή σύνδεσή του με την υπόλοιπη χώρα
Στυλιανίδης καλεί Επιτροπή Ανταγωνισμού για ακτοπλοϊκά εισιτήρια και δεσπόζουσα θέση στις γραμμές
Το παρασκήνιο της συνάντησης Στυλιανίδη με Επιτροπή Ανταγωνισμού για τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια του 2025
Εκσυγχρονίζεται ο στόλος των Ρυμουλκών
H ΜΑΡΣ απέκτησε πρόσφατα δεύτερο σύγχρονο ρυμουλκό που θεωρείται το δεύτερο ισχυρότερο σε ελκτική δύναμη στην Ελλάδα