Στην αλλαγή της επωνυμίας της εταιρείας από Facebook σε Meta προέβη ο CEO, Μαρκ Ζάκερμπεργκ, σε προσπάθεια να αντικατοπτρίζεται καλύτερα το όραμα της εταιρείας μέσω του ονόματός της. Πρόκειται, σύμφωνα με το CNBC, για μία αρκετά «ριψοκίνδυνη» κίνηση για μία εταιρεία της οποίας η αξία ανέρχεται στα 900 δισ. δολάρια και της οποίας τα έσοδα προέρχονται από διαφημίσεις στο Facebook, με την ίδια να σκοπεύει να ξοδεύει δισεκατομμύρια ανά έτος, προκειμένου να υλοποιήσει το νέο της «metaverse» όραμα.

Η κίνηση αυτή της Facebook θυμίζει την απόφαση της Google, το 2015, να αλλάξει την επωνυμία της μητρικής της σε Alphabet. Με αφορμή την ομοιότητα αυτή, δίνεται παρακάτω μία σύντομη σύγκριση των αποφάσεων των δύο εταιρειών.

Oμοιότητες και αποκλίσεις των δύο εταιρειών

Όταν η Google μετονομάστηκε σε Alphabet, ο CEO της, Λάρι Πέιτζ, παρέδωσε μέρος των καθηκόντων του στον Σουντάρ Πιτσάι, με τον ίδιο να αποχωρεί από τη δημοσιότητα και, τελικά, να παραιτείται.  Εν αντιθέσει, ο Μαρκ Ζάκερμπεργκ κατέστησε σαφές, κατά τις ανακοινώσεις του, την Πέμπτη, ότι δεν πρόκειται να παραιτηθεί από τον ρόλο του CEO και ότι ο ίδιος θα συνεχίσει να ηγείται, και μελλοντικά, των δραστηριοτήτων της Meta.

Παρά το γεγονός ότι και οι δύο εταιρείες αυτοχαρακτηρίζονται ιδιαίτερα «καινοτόμες», η βασική τους επιχειρηματική δραστηριότητα θα μπορούσε να χαρακτηριστεί σχετικά «βαρετή», καθώς και οι δύο αντλούν τα έσοδά τους από τις ψηφιακές τους διαφημίσεις, και τα έσοδα αυτά τα επενδύουν σε μελλοντικές τεχνολογίες και project.

Ωστόσο, η Alphabet δεν τα έχει πάει και τόσο καλά, μέχρι στιγμής. H Google έχει απορροφήσει μερικές από τις δραστηριότητες της Alphabet, με ορισμένα project της εταιρείας να ακυρώνονται  πριν καν ξεκινήσουν (βλ. project Loon για την παροχή πρόσβασης στο διαδίκτυο σε αγροτικές και απομακρυσμένες περιοχές). Τα γεγονότα αυτά μπορούν να αποτελέσουν σημαντική προειδοποίηση για την πρώην Facebook, νυν Meta, ότι χρειάζεται πολύς χρόνος και σημαντικά ποσά χρημάτων για την υλοποίηση νέων στόχων, ιδιαίτερα εάν διακυβεύονται χρήματα (π.χ. το Other Bets της Αlphabet έχασε 1,2 δισ. δολάρια το τρίτο τρίμηνο)

Για την υλοποίηση του οράματος metaverse, η Μeta θα προβεί στην πρόσληψη προσωπικού και στην ανάπτυξη νέων τεχνολογιών, επενδύοντας περίπου 10 δισ. δολάρια κατά το επόμενο έτος. Ωστόσο, η τεχνολογία που χρειάζεται προκειμένου να υλοποιηθεί ο εν λόγω στόχος χρειάζεται αρκετά χρόνια για να αναπτυχθεί (10 σύμφωνα με τις εκτιμήσεις του Ζάκερμπεργκ), γεγονός που καθιστά αμφίβολη την επιτυχία υλοποίησης του εν λόγω project.

Mε τους επενδυτές της Facebook να ανυπομονούν για τη μετάβαση στη «metaverse» εποχή, τα βλέμματα όλα είναι στραμμένα στον Zάκερμπεργκερ και το όραμά του. Αναμένουμε, λοιπόν, τα αποτελέσματα…

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Τεχνολογία