Με όλα τα πιστοποιητικά στο…χέρι ως το τέλος του χρόνου, τα νέα τρένα υψηλών ταχυτήτων αναμένεται να ξεκολλήσουν τελικά από την άμμο και να μπουν στις ράγες από τον Μάρτιο της επόμενης χρονιάς. Μετά την αλλαγή πλεύσης της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, η οποία προχωρά στην εγκατάσταση του επίμαχου συστήματος αμμοδιασποράς, τα ανακατασκευασμένα τρένα θα ξεκινήσουν δρομολόγια μέσα στο 2022, μετά από αναβολή ενός και πλέον έτους σε σχέση με τις αρχικές προβλέψεις.
Προς αυτή την κατεύθυνση, η Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων (ΡΑΣ) έδωσε στη Trenitalia, μητρική της ελληνικής ΤΡΑΙΝΟΣΕ, τη δεύτερη παράταση για την αξιολόγηση της αίτησης, με αριθμό V-20210428-006, που αφορά στην πιστοποίηση και έγκριση της αμαξοστοιχίας ETR 470. Ουσιαστικά, μετά την πρώτη αξιολόγηση, στην οποία διαπιστώθηκε η έλλειψη του εν λόγω συστήματος, το οποίο προβλέπεται από τον εθνικό κανονισμό, ζητήθηκαν οι απαιτούμενες πληροφορίες για την επίλυση του προβλήματος.
Αν και η απαίτηση για το εν λόγω σύστημα ήταν γνωστή στην ιταλική εταιρεία ήδη από το στάδιο του pre-engagement, πριν κατατεθεί δηλαδή η αίτηση στις 28 Απριλίου 2021, κατά τον έλεγχο διαπιστώθηκε ότι αυτή δεν είχε πληρωθεί. Σημειώνεται ότι για να πιστοποιηθεί το νέο τροχαίο υλικό, ώστε να μπει στο δίκτυο, είναι απαραίτητο να έχουν εξασφαλισθεί και οι ευρωπαϊκές προδιαγραφές διαλειτουργικότητας, αλλά και να πληρούνται οι εθνικοί κανονισμοί.
Αλλαγή κανονισμού
Αυτό σημαίνει λοιπόν ότι είτε ο εθνικός κανονισμός έπρεπε να αλλάξει, είτε η εταιρεία, τα τρένα της οποίας ανακατασκευάζονται για να «τρέξουν» στον βασικό σιδηροδρομικό άξονα της χώρας από την Αθήνα ως τη Θεσσαλονίκη, να συμμορφωθεί προς αυτή την απαίτηση. Σήμερα, στην Ελλάδα έχουν φτάσει τρία τρένα, ενώ ως τις αρχές Ιανουαρίου έχει προγραμματιστεί να φτάσουν δύο ακόμη ανακαινισμένα ETR470 από την Ιταλία. Την τοποθέτηση του συστήματος αμμοδιασποράς θα κάνει η Alstom.
Ουσιαστικά, ο χρόνος της αναστολής της αξιολόγησης ως τις 13/09/2021, καθώς και της πρώτης παράτασης ως τις 06/11/2021, αναλώθηκε κυρίως στο αίτημα της εταιρείας προς το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών για αλλαγή του κανονισμού. Αφού αυτό δεν ευοδώθηκε, τελικά η Trenitaliaπροχωρά στην εγκατάσταση του συστήματος αμμοδιασποράς στο προς έγκριση όχημα.
Όπως σημειώνει σε σχετική ανακοίνωσή της η ΡΑΣ, «παρόλο που στο χρονικό διάστημα το οποίο μεσολάβησε, υποβλήθηκαν συμπληρωματικά έγγραφα επί των προβληματικών σημείων, με εξαίρεση ωστόσο, το ζήτημα που αφορά την εγκατάσταση του προαναφερθέντος συστήματος αμμοδιασποράς, για το οποίο η ΡΑΣ εγείρει δικαιολογημένη αμφιβολία βάσει των ισχυουσών διατάξεων της εθνικής νομοθεσίας».
Βεβαίως, με την αλλαγή που θα γίνει στο νέο τροχαίο υλικό , αυτό θα πρέπει να λάβει εκ νέου πιστοποιήσεις από όλους τους αρμόδιους ευρωπαϊκούς φορείς. Διαδικασία που αναμένεται να έχει ολοκληρωθεί ως τις 31.12.2021. Ημερομηνία την οποία ορίζει ως καταληκτική η ίδια η εταιρεία στο αίτημά της προς τη ΡΑΣ.
Ωστόσο, προκειμένου να εξασφαλιστεί ο απαιτούμενος χρόνος για την ορθή αξιολόγηση της πληρότητας, της συνοχής και της συνάφειας του νέου φακέλου της αίτησης, προτάθηκε από τη ΡΑΣ να χορηγηθεί παράταση έως τις 01.03.2022. Πρόκειται για το εύλογο διάστημα που απαιτείται για την έκδοση της σχετικής απόφασης έγκρισης, για τη διάθεση της αμαξοστοιχίας ETR 470 στην αγορά. Αίτημα το οποίο έγινε δεκτό από την εταιρεία.
Latest News
Έπεσαν οι υπογραφές για την υδροδότηση του Ρεθύμνου από το φράγμα Αμαρίου
Το έργο έχει ζωτική σημασία για το Ρέθυμνο και τον Μυλοπόταλο καθώς προβλέπεται να καλύψει τις ανάγκες της 20ετίας σε πόσιμο νερό
Daniel: Σε ΤΕΡΝΑ, AKTOR, AVAX και ΜΕΤΚΑ τα έργα αποκατάστασης 1,357 δισ. – 15 μήνες μετά τις καταστροφές
Το υπουργείο Υποδομών 15 μήνες μετά την κακοκαιρία Daniel δημοσίευσε τις προσκλήσεις για τα έργα αποκατάστασης στο σιδηροδρομικό και οδικό δίκτυο
Πώς προχωρά το έργο χάραξης της Γραμμής 2 του Μετρό προς Αχαρνές
Αμεσα ξεκινάει ο σχεδιασμός και η μελέτη σκοπιμότητας και βιωσιμότητας του έργου χάραξης της Γραμμής 2 του Μετρό προς τον Δήμο Αχαρνών
Σε δημόσια διαβούλευση η μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων για το IRC στο Ελληνικό
Το «IRC ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ» θα αποτελέσει έναν διεθνή προορισμό αναψυχής, προσφέροντας στους επισκέπτες του ένα συνδυασμό εμπειριών ψυχαγωγίας, εστίασης και διαμονής
Στο 66,35% η πρόοδος του E65 στο τμήμα Καλαμπάκα – Εγνατία Οδός
Η «Κεντρική Οδός» παρουσιάζει την πορεία των έργων της ΤΕΡΝΑ για τον αυτοκινητόδρομο Ε65 στο τμήμα Καλαμπάκα – Εγνατία Οδό
AKTOR: Εκδήλωση στα εγκαίνια του Μετρό Θεσσαλονίκης με το περιοδικό «Σχεδία»
ΑΚΤΟR: O Μπάνε Πρέλεβιτς και ο Ντίνος Κούης φόρεσαν τα κόκκινα γιλέκα της «Σχεδίας»
Στο 23,01% το μερίδιο της AVAX στην Ολυμπία Οδό - Οι παραχωρήσεις και τα ΣΔΙΤ
Ο Όμιλος AVAX στοχεύει σε παραπάνω από 25 νέους διαγωνισμούς για συμβάσεις ΣΔΙΤ, με εκτιμώμενη αξία άνω των €4 δισ.
Ελληνικό: Αλλαγές στο σχεδιασμό της παραλίας του Αγίου Κοσμά
Τι προβλέπει νέα υπουργική απόφαση για το παράκτιο μέτωπο της επένδυσης της Lamda Development στο Ελληνικό
Μιτζάλης (AVAX): Απαιτείται εθνικός σχεδιασμός για τα έργα υποδομών του μέλλοντος
Ο CEO της AVAX, Κ. Μιτζάλης τόνισε ότι υπάρχει ανεκτέλεστο 3,3 δισ. ευρώ και ότι η εταιρεία τρέχει πολλά μεγάλα έργα αυτό το διάστημα
Άλμα 55,5% για τα EBITDA της Alumil – Τι δήλωσε ο Μυλώνας
Ο επικεφαλής της Alumil σημείωσε ότι το εννεάμηνο του 2024 αναδεικνύει την ALUMIL ως πρωταγωνιστή στον κλάδο