![Από τον Μάρτιο του 2022 στις ράγες τα νέα τρένα υψηλών ταχυτήτων](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2021/08/trainos-600x375-1.jpg)
Με όλα τα πιστοποιητικά στο…χέρι ως το τέλος του χρόνου, τα νέα τρένα υψηλών ταχυτήτων αναμένεται να ξεκολλήσουν τελικά από την άμμο και να μπουν στις ράγες από τον Μάρτιο της επόμενης χρονιάς. Μετά την αλλαγή πλεύσης της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, η οποία προχωρά στην εγκατάσταση του επίμαχου συστήματος αμμοδιασποράς, τα ανακατασκευασμένα τρένα θα ξεκινήσουν δρομολόγια μέσα στο 2022, μετά από αναβολή ενός και πλέον έτους σε σχέση με τις αρχικές προβλέψεις.
Προς αυτή την κατεύθυνση, η Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων (ΡΑΣ) έδωσε στη Trenitalia, μητρική της ελληνικής ΤΡΑΙΝΟΣΕ, τη δεύτερη παράταση για την αξιολόγηση της αίτησης, με αριθμό V-20210428-006, που αφορά στην πιστοποίηση και έγκριση της αμαξοστοιχίας ETR 470. Ουσιαστικά, μετά την πρώτη αξιολόγηση, στην οποία διαπιστώθηκε η έλλειψη του εν λόγω συστήματος, το οποίο προβλέπεται από τον εθνικό κανονισμό, ζητήθηκαν οι απαιτούμενες πληροφορίες για την επίλυση του προβλήματος.
Αν και η απαίτηση για το εν λόγω σύστημα ήταν γνωστή στην ιταλική εταιρεία ήδη από το στάδιο του pre-engagement, πριν κατατεθεί δηλαδή η αίτηση στις 28 Απριλίου 2021, κατά τον έλεγχο διαπιστώθηκε ότι αυτή δεν είχε πληρωθεί. Σημειώνεται ότι για να πιστοποιηθεί το νέο τροχαίο υλικό, ώστε να μπει στο δίκτυο, είναι απαραίτητο να έχουν εξασφαλισθεί και οι ευρωπαϊκές προδιαγραφές διαλειτουργικότητας, αλλά και να πληρούνται οι εθνικοί κανονισμοί.
Αλλαγή κανονισμού
Αυτό σημαίνει λοιπόν ότι είτε ο εθνικός κανονισμός έπρεπε να αλλάξει, είτε η εταιρεία, τα τρένα της οποίας ανακατασκευάζονται για να «τρέξουν» στον βασικό σιδηροδρομικό άξονα της χώρας από την Αθήνα ως τη Θεσσαλονίκη, να συμμορφωθεί προς αυτή την απαίτηση. Σήμερα, στην Ελλάδα έχουν φτάσει τρία τρένα, ενώ ως τις αρχές Ιανουαρίου έχει προγραμματιστεί να φτάσουν δύο ακόμη ανακαινισμένα ETR470 από την Ιταλία. Την τοποθέτηση του συστήματος αμμοδιασποράς θα κάνει η Alstom.
Ουσιαστικά, ο χρόνος της αναστολής της αξιολόγησης ως τις 13/09/2021, καθώς και της πρώτης παράτασης ως τις 06/11/2021, αναλώθηκε κυρίως στο αίτημα της εταιρείας προς το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών για αλλαγή του κανονισμού. Αφού αυτό δεν ευοδώθηκε, τελικά η Trenitaliaπροχωρά στην εγκατάσταση του συστήματος αμμοδιασποράς στο προς έγκριση όχημα.
Όπως σημειώνει σε σχετική ανακοίνωσή της η ΡΑΣ, «παρόλο που στο χρονικό διάστημα το οποίο μεσολάβησε, υποβλήθηκαν συμπληρωματικά έγγραφα επί των προβληματικών σημείων, με εξαίρεση ωστόσο, το ζήτημα που αφορά την εγκατάσταση του προαναφερθέντος συστήματος αμμοδιασποράς, για το οποίο η ΡΑΣ εγείρει δικαιολογημένη αμφιβολία βάσει των ισχυουσών διατάξεων της εθνικής νομοθεσίας».
Βεβαίως, με την αλλαγή που θα γίνει στο νέο τροχαίο υλικό , αυτό θα πρέπει να λάβει εκ νέου πιστοποιήσεις από όλους τους αρμόδιους ευρωπαϊκούς φορείς. Διαδικασία που αναμένεται να έχει ολοκληρωθεί ως τις 31.12.2021. Ημερομηνία την οποία ορίζει ως καταληκτική η ίδια η εταιρεία στο αίτημά της προς τη ΡΑΣ.
Ωστόσο, προκειμένου να εξασφαλιστεί ο απαιτούμενος χρόνος για την ορθή αξιολόγηση της πληρότητας, της συνοχής και της συνάφειας του νέου φακέλου της αίτησης, προτάθηκε από τη ΡΑΣ να χορηγηθεί παράταση έως τις 01.03.2022. Πρόκειται για το εύλογο διάστημα που απαιτείται για την έκδοση της σχετικής απόφασης έγκρισης, για τη διάθεση της αμαξοστοιχίας ETR 470 στην αγορά. Αίτημα το οποίο έγινε δεκτό από την εταιρεία.
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
Latest News
![Lamda: Πούλησε 5 οικόπεδα στο Ελληνικό προς 106 εκατ. ευρώ – Ποιοι είναι οι αγοραστές](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/04/OdATHANASIOY-600x400.jpg)
Πέντε οικόπεδα στο Ελληνικό πούλησε η Lamda - Στα 106 εκατ. ευρώ το τίμημα
Η συνολική επένδυση για τις εν λόγω αναπτύξεις, εκτιμάται να ανέλθει στα €300 εκ. τουλάχιστον, αναφέρει η Lamda
![ΑΒΑΞ: Επιτυχής η έκδοση ομολογιακού δανείου 300 εκατ. ευρώ](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2022/05/avax-600x401.jpg)
Επιτυχής έκδοση ομολογιακού δανείου 300 εκατ. από την ΑΒΑΞ
Ο Πρόεδρος του Ομίλου ΑΒΑΞ, κος Χρήστος Ιωάννου χαρακτήρισε την έκδοση «ορόσημο για τον Όμιλο»
![Προαστιακός: Τα επόμενα βήματα για τη Δυτική Αττική – Πότε θα είναι έτοιμος](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/EV_GK_280218_PROASTIAKOS1-600x450.jpg)
«Στις ράγες» ο Προαστιακός Δυτικής Αττικής – Πότε θα είναι έτοιμος
Υστερα από χρόνια αρχίζει το έργο της επέκτασης προς τη Δυτική Αττική – Η κατασκευή θα ξεκινήσει από τα Ανω Λιόσια
![Μαρίνα Καλαμαριάς: Το σχέδιο αξιοποίησης του ΤΑΙΠΕΔ – Τι απαντά στους φόβους για πόλη μέσα στην πόλη](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2021/07/thumbnail_Kalamaria-marina_GR-600x327.jpg)
ΤΑΙΠΕΔ: Το σχέδιο για την Μαρίνα Καλαμαριάς - Το χτίσιμο 14.900 τ.μ., το ξενοδοχείο και οι κατοικίες
Ο «οδηγός» του ΤΑΙΠΕΔ περιλαμβάνει απαντήσεις σε όλες τις ενστάσεις που εκφράστηκαν για την αξιοποίηση της Μαρίνας Καλαμαριάς στη δημόσια διαβούλευση
![Μπάμπης Βωβός: Τα εμβληματικά κτήρια που φέρουν την… υπογραφή του](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/vovos-600x344.png)
Οι «γυάλινοι πύργοι» που άλλαξαν την Λεωφόρο Κηφισίας – Τα κτήρια «σφραγίδες» του Μπάμπη Βωβού
Τα εμβληματικά project του επιχειρηματία - Ποια ευκαιρία εκμεταλλεύθηκε ο Μπάμπης Βωβός
![Intrakat: Ανέλαβε υδραυλικό έργο σε παραλίμνιες περιοχές της Αιτωλοακαρνανίας](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ-600x401.jpg)
Υδραυλικό έργο ανέλαβε η Intrakat σε Αμβρακία-Αμφιλοχία
H Ιntrakat με το νέο υδραυλικό έργο που ανέλαβε θα εκσυγχρονίσει τη διαχείριση των υδάτινων πόρων στη Δυτική Στερεά
![Σιδηρόδρομοι: Στον μηχανισμό για τη Σύνδεση της Ευρώπης ΙΙ εντάχθηκαν 4 έργα](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2022/02/train-600x338.jpg)
Στον μηχανισμό για τη Σύνδεση της Ευρώπης ΙΙ εντάχθηκαν 4 σιδηροδρομικά έργα
Οι εγκριθείσες προτάσεις συμπληρώνουν κενά στο βασικό άξονα Πάτρα – Αθήνα – Θεσσαλονίκη – Ειδομένη/Προμαχώνας (ΠΑΘΕ/Π)
![Νέα Οδός: 45 ασφαλείς και προστατευόμενες θέσεις στάθμευσης βαρέων οχημάτων](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/nea-odos1-1-600x399.jpg)
Στις 45 οι προστατευόμενες θέσεις στάθμευσης βαρέων οχημάτων στη Νέα Οδό
Τι είπε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Χρήστος Σταϊκούρας
![ΤΑΙΠΕΔ: Διαγωνισμός για τα έργα αποκατάστασης στο λιμάνι του Βόλου](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/volos-port-yachts-rentals-600x302.jpg)
Διαγωνισμός για τα έργα αποκατάστασης στο λιμάνι του Βόλου - Τι αναφέρει το ΤΑΙΠΕΔ
Τι είπε ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Χρήστος Στυλιανίδης
![Αλέξανδρος Εξάρχου (Intrakat): Στόχος για το 2026 τα 2,5 δισ. σε κύκλο εργασιών και 5 με 7 δις ανεκτέλεστο](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/04/ot_exarchou-600x422.png)
Εξάρχου (Intrakat): «Χτίζουμε ισχυρό όμιλο με 2,5 δισ. τζίρο το 2026 και 5 έως 7 δισ. ανεκτέλεστο στην 5ετία»
Ο αντιπρόεδρος και CEO της Intrakat Αλέξανδρος Εξάρχου τόνισε στη ΓΣ των μετόχων τη σημασία της ανάπτυξης του ομίλου στις ΑΠΕ και τα έργα ΣΔΙΤ