«Κατάληψη» έως τις 2 Ιανουαρίου στο Petit Palais στο Παρίσι κάνει ο Jean-Michel Othoniel με τη μεγαλύτερη – πάνω από 70 καινούργια έργα τέχνης – ατομική έκθεσή του μετά την αναδρομική «My Way» η οποία φιλοξενήθηκε στο Centre Pompidou το 2011. Για «Το Θεώρημα του Νάρκισσου», μια έκθεση για έναν άνθρωπο-άνθος ο οποίος κατοπτριζόμενος, αντανακλά τον κόσμο γύρω του, ο Γάλλος καλλιτέχνης μίλησε στο Designboom.
«Ο Νάρκισσος είναι πρόσωπο της μυθολογίας του οποίου η ιστορία αντηχεί σε όλους μας» λέει ο Othoniel. «Κατά πώς λέει ο μύθος, αυτός ο άντρας – τόσο εμμονικός με τον εαυτό του – κατά λάθος αφαίρεσε τη ζωή του κοιτώντας την αντανάκλασή του. Ωστόσο, δεν είναι αυτός ο Νάρκισσος τον οποίο ανακαλώ με τη δουλειά μου. Είναι ο νάρκισσος από την παιδική ηλικία που χαίρεται με το είδωλό του και αντλεί ευχαρίστηση βλέποντας τους γύρω του να ενθαρρύνουν τη μεγάλη χαρά του».
Δείτε αυτή τη δημοσίευση στο Instagram.
Για τον διάλογο μεταξύ των έργων του και της αρχιτεκτονικής του Petit Palais επισημαίνει ότι «εν πρώτοις, τα γλυπτά στον κήπο είναι σαν φυλασσόμενα φρούτα. Είναι είτε κρυμμένα στα δέντρα είτε τοποθετημένα στις λιμνούλες. Σε επαφή με τα φυσικά στοιχεία, εκλύουν ένα είδος παράξενης δύναμης. Τα παρομοιάζω με τα άνθη του λωτού που λάμπουν στο φως του ήλιου ή με κολιέ γιγάντων τα οποία δίνονται ως προσφορές στη φύση».
Το γυαλί, ως μέσο καλλιτεχνικής δημιουργίας, ασκεί ισχυρή έλξη στον σύγχρονο Γάλλο καλλιτέχνη ο οποίος προσφάτως έγινε μέλος της Académie des Beaux-Arts. «Μου αρέσει το εύθραυστον και η διαφάνεια η οποία τυπικά συνδέεται με το γυαλί – και το γεγονός ότι γεννάται από μια καθαρή μεταμόρφωση. Ξεκινά ως ακατέργαστη άμμος, στη συνέχεια υγρό και τελικά κρυσταλλοποιείται σε μια διάφανη επιφάνεια που ενέχει το πέρασμα από το σκοτάδι στο φως… Είναι υλικό αλχημείας, πλήρες μαγείας και ταπεινότητας. Πρέπει να αγαπάς και να περιποιείσαι με στοργή το γυαλί για να επιζήσει στο διάβα των αιώνων» εξομολογείται.
Δείτε αυτή τη δημοσίευση στο Instagram.
Είναι σημαντικό για τον Jean-Michel Othoniel να δημιουργεί έργα προσβάσιμα στο ευρύ κοινό. «Πιστεύω ότι είναι σημαντικό για κάθε καλλιτέχνη να βγει στους δρόμους και να συναντήσει το κοινό. Η τέχνη ποτέ δεν πρέπει να είναι αποκλειστικότητα της ελίτ· τα έργα που εκτίθενται δημόσια έχουν δική τους ζωή – αποχωρίζονται τον δημιουργό τους και ξεκινούν να παίρνουν νέες ζωές, νέα νοήματα και νέες ιστορίες μέσω τη διάδρασης με τους περαστικούς.
Γι’ αυτό τον λόγο αποφάσισα να καλύψω τα σκαλοπάτια του παλατιού με μια κλιμακωτή εγκατάσταση από μπλε γυαλί, ορατή σε όλους, μέρα και νύχτα. Αυτό το έργο τέχνης διαλέγεται με την πύλη του παλατιού· προσελκύει τον φιλοπερίεργο περαστικό στον δρόμο, τον ενθαρρύνει να ανοίξει σπρώχνοντας την πύλη και να εισέλθει στον εκθεσιακό χώρο» τονίζει.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
Latest News
Τεράστιο δάνειο για αγορά μουσικών δικαιωμάτων συγκέντρωσε η CEG
Η χρηματοδότηση μέσω δανείων θα βοηθήσει την Cutting Edge Group να επενδύσει στη δημιουργία και την αγορά μουσικών δικαιωμάτων για ταινίες, τηλεόραση, θεατρικές παραγωγές και παιχνίδια
Δωδεκάλογος αποστολής και πάζλ δράσεων του HR σε ένα σύγχρονο περιβάλλον εργασίας
Στον πυρήνα των ενεργειών και δράσεων του τομέα Ανθρώπινων Πόρων βρίσκεται ο άνθρωπος, η συμπεριφορά, η κατανόηση, η ώθηση και αξιοποίηση του υφιστάμενου δυναμικού του
Τα μυστικά του εμπορίου τέχνης έρχονται στο φως
Η ενασχόληση με την τέχνη απαιτεί συχνές επαφές — και ικανότητα ανάληψης κινδύνων.
Ποια ομάδα της Premier League ετοιμάζει πρόταση 20 εκατ. ευρώ για τον Ιωαννίδη…
Νέο δημοσίευμα από το εξωτερικό για τον Φώτη Ιωαννίδη
Ποιες εταιρείες «σφάζονται» στη ποδιά της Τέιλορ Σουίφτ
Η μεγαλύτερη δισκογραφική εταιρεία του κόσμου είχε αφαιρέσει τα τραγούδια της από τον ιστότοπο κοινωνικής δικτύωσης
1938-2024: Πέθανε ο σπουδαίος ηθοποιός Γιάννης Φέρτης
Γεννημένος τον Απρίλιο του 1938 άφησε την τελευταία του πνοή σε ηλικία 86 ετών. Πρωταγωνίστησε σε θέατρο, κινηματογράφο και τηλεόραση. Μεγάλη η παρακαταθήκη που αφήνει.
Τα «χρυσά» συμβόλαια των πιλότων της Formula 1
Σε εξέλιξη βρίσκεται η σεζόν στην Formula 1
Πρώτη σε πληρωμές μάνατζερ στην Premier League η Τσέλσι!
Μόνη της η Τσέλσι ξόδεψε περίπου το ένα πέμπτο από όσα δίνουν όλες οι ομάδες της Premier League μαζί για αμοιβές μάνατζερ τον περασμένο χρόνο.
Σαρλ Μισέλ: Θα προτείνω νέα συμφωνία για την Ευρώπη
Ο πρόεδρος του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου Σαρλ Μισέλ αναζητεί ένα… μπαζούκα για την ανταγωνιστικότητα της ΕΕ
Ποιος έχει τελικά τα δικαιώματα του Ντα Βίντσι;
Η δικαστική διαμάχη ανάμεσα στην ιταλική κυβέρνηση και τη γερμανική εταιρεία Ravensburger για το παζλ με τον «Άνθρωπο του Βιτρούβιου»