Νέα αγωγή πρώην μετόχων της Aegean Marine Petroleum Network που κατατέθηκε κατά του ιδρυτή της εταιρείας Δημήτρη Μελισσανίδη, ισχυρίζεται ότι η Aegean Marine κατέβαλε εκατομμύρια δολάρια σε αμοιβές συμβούλων στην εταιρία του OilTank Engineering & Consulting κατά την διάρκεια κατασκευής τερματικού σταθμού καυσίμων στα ΗΑΕ.
Μόλις ολοκληρώθηκε η κατασκευή, η OilTank φέρεται για χρόνια μετά την κατασκευή να διοχετεύει κεφάλαια από την Aegean Marine προς την ΑΕΚ, έναν ποδοσφαιρικό σύλλογο που ελέγχει ο Μελισσανίδης, και προς άλλες προσωπικές επιχειρήσεις, σύμφωνα με τα δικαστικά αρχεία, όπως αναφέρει το Tradewinds.
Οι κατηγορίες για μεταφορά χρημάτων από την εισηγμένη στη Νέα Υόρκη εταιρία εφοδιασμού ναυτιλιακών καυσίμων Aegean Marine προς την OilTank, προς προσωπικές επιχειρήσεις του Μελισσανίδη, είναι μεταξύ των νέων καταγγελιών που διατύπωσαν πρώην μέτοχοι σε αγωγή που κατατέθηκε τον περασμένο μήνα στο Λουξεμβούργο, γράφει το Tradewinds.
Η αγωγή, συνεχίζει, περιγράφει λεπτομερώς τους τρόπους με τους οποίους όπως ισχυρίζονται οι ενάγοντες, ο πρώην διευθύνων σύμβουλος της Aegean Marine φέρεται να χρησιμοποίησε την εταιρεία για να πλουτίσει και προσπάθησε αυτό να το συγκαλύψει.
«Ο [Μελισσανίδης] και άλλοι που ενεργούσαν σύμφωνα με τις οδηγίες του συγκάλυψαν την απώλεια αξίας για την Aegean με μια σειρά κρυαγαλέων λογιστικών απατών», ανέφεραν οι δικηγόροι στην αγωγή που κατατέθηκε στο Λουξεμβούργο.
Ο δικηγόρος του Μελισσανίδη δήλωσε στην TradeWinds ότι ο Έλληνας επιχειρηματίας «δεν σχολιάζει εκκρεμείς δικαστικές υποθέσεις».
Η Aegean Marine, η οποία έκτοτε μετονομάστηκε σε Minerva Bunkering και λειτουργεί υπό νέα ιδιοκτησία, ισχυρίστηκε για πρώτη φορά απάτη από τον πρώην ιδρυτή της, το 2018. Ισχυρίστηκε ότι 200 εκατομμύρια δολάρια σε ψευδείς απαιτήσεις χρησιμοποιήθηκαν για την συγκάλυψη πληρωμών 300 εκατομμυρίων δολαρίων στην OilTank, σε σχέση με τις προσπάθειές της να κατασκευάσει τερματικό σταθμό στη Φουτζέιρα στις αρχές του 2010.
Αυτό, όπως είπε η Aegean, «έσπρωξε» τελικά την εταιρεία σε χρεοκοπία.
Σύμφωνα με τη νέα αγωγή, από πρώην μετόχους, η OilTank έλαβε 123 εκατομμύρια δολάρια κατά την κατασκευή του έργου στη Fujairah, το οποίο ολοκληρώθηκε τον Δεκέμβριο του 2014, σημειώνει η Tradewinds.
Η κατασκευαστική εταιρεία φαίνεται να έχει πληρωθεί μόνο 83 εκατομμύρια δολάρια, όπως ισχυρίστηκαν.
Τα επόμενα τρία χρόνια, είπαν ότι η Oil Tank και η θυγατρική της Aegean προέβησαν σε συναλλαγές (εικονικές) αξίας 186 εκατ. με αποτέλεσμα η Οil Tank να αποκομίσει κέρδη 35.5 εκατ.
Επικαλούμενοι email, τιμολόγια και εκθέσεις ελεγκτών, οι πρώην μέτοχοι της Aegean Marine δήλωσαν ότι αυτά τα κεφάλαια χρησιμοποιήθηκαν για την πληρωμή παικτών και προπονητών στην ΑΕΚ, καθώς και για την κάλυψη εξόδων γιοτινγκ και για άλλες πληρωμές σε εταιρείες, οι οποίες ανήκαν ή ελέγχονταν από τον Μελισσανίδη.
Στα έγγραφα, οι πρώην μέτοχοι ανέφεραν ότι ένας από τους δικαιούχους ήταν αρχικά μια εταιρεία των Νήσων Μάρσαλ με την επωνυμία Grady Properties, της οποίας αργότερα μεταφέρθηκε η καταστατική της έδρα στο Λουξεμβούργο.
Αρχικά αναφέρθηκε ότι η Grady ελέγχεται από τον γιο του Μελισσανίδη, Γιώργο, αλλά οι μέτοχοι ισχυρίζονται ότι χρηματοδοτήθηκε από τον Δημήτρη Μελισσανίδη, ενώ οι δηλώσεις στην Αμερικανική Επιτροπή Κεφαλαιαγοράς αναφέρουν έναν μεγαλύτερο αδελφό Μελισσανίδη ως ιδιοκτήτη. Ισχυρίστηκαν ότι στη συνέχεια χρησιμοποιήθηκε για να συγκαλύψει τις προσπάθειες του Δημήτρη Μελισσανίδη να υποβάλει προσφορά εξαγοράς σε ιδιωτικοποιήσεις ελληνικών κρατικών εταιρειών, συμπεριλαμβανομένου της απόκτησης ενός μεριδίου ιδιοκτησίας στον ΟΠΑΠ.
Υποστηρίζουν ότι η Grady συνεχίζει να αποτελεί εταιρεία συμμετοχών για διάφορα συμφέροντα της οικογένειας Μελισσανίδη.
Ο Δημήτρης Μελισσανίδης απαγορεύτηκε βάσει της ελληνικής και της Ευρωπαϊκής νομοθεσίας να υποβάλει προσφορές για ιδιωτικοποίηση κρατικών εταιρειών λόγω των προηγούμενων ποινικών του καταδίκων.
Οι πρώην μέτοχοι κατηγόρησαν επίσης τον Μελισσανίδη ότι ενεργεί προκειμένου να αποτρέψει την πλήρη αποκάλυψη της φερόμενης απάτης. Είπαν ότι μόλις οι ερευνητές της EY άρχισαν να ερευνούν την πιθανή απάτη, η Aegean Marine άρχισε να εκτελεί λογισμικό διαγραφής “στρατιωτικής ποιότητας” για να διαγράψει 53,4 gigabyte, ή περισσότερα από 245.000 έγγραφα, από τους υπολογιστές της εταιρείας. Οι πρώην μέτοχοι είπαν ότι ο Μελισσανίδης συμμετείχε στη διεύθυνση του σχεδίου, καθώς ο server της εταιρείας βρισκόταν στο ίδιο κτίριο με μια από τις ιδιωτικές του εταιρείες, την Aegean Oil.
Περαιτέρω, ανέφεραν ότι μια θυγατρική της Aegean Marine, η Aegean Bunkering Services, επεσήμανε πιθανά ζητήματα στην Ελληνική Αρχή Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων, με αποτέλεσμα η Αρχή να εκδώσει απόφαση που εμποδίζει τη θυγατρική να επεξεργαστεί ορισμένα δεδομένα. Η απόφαση ουσιαστικά εμπόδισε τους ερευνητές να εξετάσουν τα δεδομένα.
Ο Μελισσανίδης και οι άλλοι εναγόμενοι ισχυρίστηκαν ότι η OilTank δεν ελεγχόταν από τον Μελισσανίδη και ότι είχε άλλους βασικούς μετόχους. Η OilTank και η Grady υποστήριξαν ότι ήταν και οι δύο πάροχοι ρευστότητας στην Aegean Marine, σύμφωνα με τα νομικά έγγραφα.
Οι πρώην μέτοχοι αντέτειναν ότι τα email υπονοούν ότι ο Μελισσανίδης είχε τελικά τον έλεγχο της OilTank και ότι δεν υπάρχει κανένα στοιχείο για εταιρείες που να είναι χρηματοδότες της Aegean Marine.
Η αγωγή του Λουξεμβούργου ακολουθεί δικαστικές διαφορές στη Νέα Υόρκη, τις Νήσους Μάρσαλ και την Κύπρο.
Στους πρώην μετόχους επιδικάστηκαν τα έσοδα από τη δίκη για απάτη κατά του Μελισσανίδη κατά τη διάρκεια της πτώχευσης της Aegean Marine το 2019.
Τόσο ο Δημήτρης όσο και ο Γιώργος Μελισσανίδης κατονομάζονται ως εναγόμενοι στη δίκη του Λουξεμβούργου, καθώς και η OilTank, η φερόμενη εταιρεία χαρτοφυλακίου της οικογένειας Μελισσανίδη Leveret International, και δύο από τους πρώην εκκαθαριστές της εταιρείας υπό την ιδιότητά τους σε αυτούς τους ρόλους.
Latest News
Νέος ναυλομεσιτικός οίκος έρχεται στην Αθήνα
Στο πλαίσιο της περαιτέρω επέκτασης των δραστηριοτήτων του στο εξωτερικό, ο Frachtcontor Junge & Co, ανακοίνωσε ότι σύντομα θα ανοίξει γραφεία στην Ελλάδα.
Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών: Θετική εξέλιξη η νέα συμφωνία με την Righship για τους ελέγχους πλοίων
Η Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών δηλώνει «την απόλυτη στήριξη και εμπιστοσύνη της στο έργο των θεσμικών εκπροσώπων της ναυτιλίας»
Δωρεά 20 δικύκλων και 6 ασθενοφόρων στο ΕΚΑΒ από την Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών
Με την νέα δωρεά η συνολική προσφορά απο την Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών (ΕΕΕ) στο ΕΚΑΒ ανέρχεται στα 27 σύγχρονα και πλήρως εξοπλισμένα ασθενοφόρα.
Άγιος Ευστράτιος: Υπεγράφη η πράξη ένταξης του έργου εκβάθυνσης του λιμένα
Το έργο εκβάθυνσης του λιμένα θα συμβάλλει ώστε ο Άγιος Ευστράτιος να ενισχύσει την ακτοπλοϊκή σύνδεσή του με την υπόλοιπη χώρα
Στυλιανίδης καλεί Επιτροπή Ανταγωνισμού για ακτοπλοϊκά εισιτήρια και δεσπόζουσα θέση στις γραμμές
Το παρασκήνιο της συνάντησης Στυλιανίδη με Επιτροπή Ανταγωνισμού για τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια του 2025
Εκσυγχρονίζεται ο στόλος των Ρυμουλκών
H ΜΑΡΣ απέκτησε πρόσφατα δεύτερο σύγχρονο ρυμουλκό που θεωρείται το δεύτερο ισχυρότερο σε ελκτική δύναμη στην Ελλάδα
Σύσκεψη στην Επιτροπή Ανταγωνισμού για τις τιμές των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων
Εκτός από την τιμολόγηση για τα ακτοπλοικά εισιτήρια, εξετάστηκαν θέματα ανταγωνισμού και ρυθμιστικού πλαισίου στις θαλάσσιες συγκοινωνίες
Συγχώνευση ελληνικών ναυλομεσιτικών οίκων - Η Golden Destiny περνά στην Intermodal
Την Golden Destiny απορρόφησε ο ναυλομεσιτικός οίκος Intermoda
«Αργυρό» μετάλλιο στην επιβατική κίνηση για τα ελληνικά λιμάνια - Στην τρίτη θέση ο Πειραιάς
Σύμφωνα με τα στοιχεία της Eurostat δύο ιταλικά λιμάνια προηγούνται του Πειραιά, ο οποίος είναι ο τρίτο σε επιβάτες λιμάνι
Η Χριστίνα Μαργέλου στους κορυφαίους τραπεζίτες της ναυτιλίας το 2024
Η διάκριση αντανακλά την ισχυρή παρουσία της Eurobank και του συνόλου του ελληνικού τραπεζικού κλάδου, στην ναυτιλιακή χρηματοδότηση