«Ξεθωριασμένη» αποδείχθηκε η φετινή Black Friday. Κι αυτό καθότι συνέπεσε με μια περίοδο όπου επικρατεί νέος συναγερμός, λόγω της εμφάνισης της παραλλαγής Όμικρον, ενώ την ίδια ημέρα καταποντίζονταν τα μεγάλα διεθνή χρηματιστήρια, με το Χρηματιστήριο Αθηνών να…μπαίνει στο χορό, καθώς ο Γενικός Δείκτης σημείωσε πτώση 4,45%. Την ίδια στιγμή, στην Ελλάδα κυριαρχεί ένα κύμα ανατιμήσεων, το οποίο, εξαιτίας και της συγκυρίας, φαίνεται ότι δημιούργησε ζητήματα κατανάλωσης εκείνη την ημέρα.

Ο φετινός τζίρος της «Black Friday» όχι μόνον δεν ήταν αυξημένος, αλλά τουναντίον ήταν μικρότερος από τον τζίρο μιας αντιπροσωπευτικής εργάσιμης ημέρα Νοεμβρίου.

Διαβάστε επίσης: ΕΛΤΑ Courier – Μικρότερος των 2 ημερών ο χρόνος παράδοσης

Η ακρίβεια και το κύμα των ανατιμήσεων σε ρεύμα, θέρμανση, τρόφιμα, καφέ και μια σειρά άλλων προϊόντων που επέτειναν την συρρίκνωση των διαθεσίμων εισοδημάτων των ελληνικών νοικοκυριών δημιούργησαν ένα «εκρηκτικό» μείγμα. Παράλληλα, αυτήν την περίοδο, οι φορολογούμενοι είναι επιφορτισμένοι με την αποπληρωμή ΕΝΦΙΑ και φόρου εισοδήματος.

Τα «στοκαρισμένα» προϊόντα

Την ίδια στιγμή και λόγω της πανδημίας, πολλά αδιάθετα προϊόντα έμειναν στοκαρισμένα από τον Μάρτιο του 2020, με αποτέλεσμα να επιχειρηθεί κατά την ημέρα της Black Friday μια γενικευμένη απόπειρα…ξεφορτώματος αποθεμάτων.

Παράλληλα, περισσότερα από 4 στα 10 καταστήματα δεν ενδιαφέρθηκαν καν να τον υιοθετήσουν την…ημέρα.Επίσης,  ο τζίρος που επιτεύχθηκε ήταν χαμηλότερος σε σύγκριση με μία τυπική εργάσιμη ημέρα Νοεμβρίου, ενώ οι 8 στους 10 όσων καταστηματαρχών υιοθέτησαν τον θεσμό, συμμετείχαν άλλοι για όλη την εβδομάδα της Black Friday και άλλοι και την επόμενη εβδομάδα, δημιουργώντας έτσι μια «γέφυρα» με την παραδοσιακή εορταστική περίοδο την οποία φαίνεται να προτιμούν περισσότερο οι Έλληνες καταναλωτές. Επιπλέον, τα ποσοστά των εκπτώσεων δεν ήταν ελκυστικά και πάντως ήταν τα μικρότερα σε σχέση με άλλες εκπτωτικές περιόδους στο παρελθόν.

Κερδισμένοι τα μεγάλα καταστήματα

Με βάση  στοιχεία της Generation Y-International eBusiness Hub από την ελληνική αγορά, στο τριήμερο από 26 έως 28 Νοεμβρίου τα ηλεκτρονικά καταστήματα παρουσίασαν μέση αύξηση ημερήσιου τζίρου 119% σε σύγκριση με τον μέσο ημερήσιο τζίρο του 2021. Δεδομένου όμως ότι online πωλήσεις πραγματοποιούν κατά βάση μεγάλου μεγέθους επιχειρήσεις και αλυσίδες καταστημάτων, καθίσταται εμφανής η διαφορά διακυμάνσεων τζίρου  στην Black Friday μεταξύ μικρών και μεγάλων επιχειρήσεων.

Σύμφωνα με την έρευνα του Ινστιτούτου Εμπορίου και Υπηρεσιών της Ελληνικής Συνομοσπονδίας Εμπορίου και Επιχειρηματικότητας (ΙΝΕΜΥ-ΕΣΕΕ) στις φετινές εκπτώσεις της «Black Friday» εμφανίζονται ότι συμμετείχαν κάτι περισσότερο των μισών επιχειρήσεων (και ειδικότερα το 56%). Έξι στις 10 επιχειρήσεις (62%) φαίνεται να πραγματοποίησαν εκπτώσεις σε όλη τη διάρκεια της εβδομάδας μετατρέποντας ουσιαστικά την «Black Friday» σε «Black Week». Μόνο 2 στις 10 επιχειρήσεις προχώρησαν σε εκπτώσεις αποκλειστικά την ημέρα της “Black Friday”.

Διαβάστε επίσης: Black Friday – 2 στις 3 επιχειρήσεις είδαν χαμηλό τζίρο σε σχέση με έναν τυπικό Νοέμβριο [διαγράμματα]

Ο βαθμός ικανοποίησης των επιχειρήσεων από το θεσμό της “Black Friday” είναι χαμηλός. Περισσότερες από 2 στις 3 (68%) δήλωσαν πως οι πωλήσεις τους είναι στα ίδια ή και χαμηλότερα επίπεδα σε σχέση με μια τυπική περίοδο του μηνός Νοεμβρίου, ενώ οι περισσότερες από τις μικρότερες επιχειρήσεις (44%) αξιολογούν αρνητικά τη εν λόγω δράση.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Οικονομία
PODCAST ΒΑΒΕΛ – Γ. Θωμάτος (αντιπρ. Delphi Forum): Ένα συνέδριο δεν είναι μόνο αυτό που γίνεται πάνω στην σκηνή
Οικονομία |

PODCAST ΒΑΒΕΛ – Γ. Θωμάτος (αντιπρ. Delphi Forum): Ένα συνέδριο δεν είναι μόνο αυτό που γίνεται πάνω στην σκηνή

4 μέρες, 150 θεματικές – Οι σημαντικοί καλεσμένοι και ο Ζελένσκι – Ο νέος θεσμός των Μεγάλων Συζητήσεων για την Ελλάδα, η σημασία του φόρουμ, η διοργάνωση και οι δυσκολίες