Οι καταναλωτές επιστρέφουν στις αγορές εντός καταστήματος ενώ η ψυχαγωγία εκτός σπιτιού και τα ταξίδια παρουσιάζουν ανοδική τάση, με ένα εντυπωσιακό 61% (τρεις στους πέντε) των συμμετεχόντων στην Έρευνα Global Consumer Insights της PwC να εκφράζουν αισιοδοξία για το μέλλον.
Η έρευνα που πραγματοποιήθηκε σε 9.370 καταναλωτές σε 26 κράτη, δείχνει ότι, οι εμβολιασμένοι καταναλωτές εμφανίζονται πολύ πιο θετικοί για το μέλλον σε σχέση με όσους δεν έχουν ακόμη εμβολιαστεί. Πιο συγκεκριμένα, το 66% όσων έχουν εμβολιαστεί, έστω μερικώς, εκφράζουν μεγαλύτερη αισιοδοξία σε σύγκριση με το 43% των μη εμβολιασμένων.
Τα επίπεδα αισιοδοξίας φαίνεται να επηρεάζει και τη μορφή οργάνωσης της εργασίας, με όσους εργάζονται από το σπίτι ή με υβριδικό τρόπο να εμφανίζονται κατα 10% (68%) πιο αισιόδοξοι από όσους εργάζονται μόνιμα στο χώρο της εργασίας (58%).
Καταναλωτές… εκτός σπιτιού
Καθώς τα επίπεδα αισιοδοξίας αυξάνονται, οι καταναλωτές σκοπεύουν να ξοδέψουν περισσότερα χρήματα σε δραστηριότητες εκτός σπιτιού: από αγορές εντός καταστημάτων μέχρι ευρύτερη ψυχαγωγία και ταξίδια:
– Οι αγορές εντός καταστημάτων ανακάμπτουν, καθώς περίπου οι μισοί (48%) ερωτηθέντες δήλωσαν ότι επισκέπτονται ένα φυσικό κατάστημα τουλάχιστον μία φορά την εβδομάδα και σχεδόν τα τρία τέταρτα (72%) είναι “πιθανό” να επισκεφθούν ένα εμπορικό κέντρο τους επόμενους 6 μήνες.
– Οι καταναλωτές σκοπεύουν επίσης να ξοδέψουν περισσότερα χρήματα για ψώνια (41%), μόδα (33%), υγεία και ομορφιά (30%), ενισχύοντας περαιτέρω την οικονομική ανάκαμψη.
– Από το σχεδόν ένα τρίτο (31%) των καταναλωτών παγκοσμίως που αναμένεται να αυξήσουν τις δαπάνες τους για ταξίδια τους επόμενους έξι μήνες, το 82% είναι τουλάχιστον μερικώς εμβολιασμένοι.
Τι επιλέγουν baby boomers και γενιά Z
Οι baby boomers (όσοι είναι γεννημένοι μεταξύ 1946-1964) μεγάλωσαν με τις αγορές στο κατάστημα, ωστόσο η έρευνα διαπίστωσε ότι η γενιά Z (Generation Z) – που ορίζεται στην έρευνα ως αποτελούμενη από άτομα ηλικίας 18 έως 22 ετών – είναι εξίσου πιθανό (45%) να προτιμήσει το κατάστημα τους τελευταίους 12 μήνες όσο και οι boomers (44%).
Η έρευνα διαπίστωσε επίσης μια συνεχή στροφή προς τις κινητές συσκευές όσον αφορά στις ηλεκτρονικές αγορές. Σχεδόν οι μισοί (41%) από τους ερωτηθέντες δήλωσαν ότι πραγματοποιούν αγορές μέσω smartphone τουλάχιστον μία φορά την εβδομάδα, σε σύγκριση με το 30% το 2020 και 17% το 2018. Οι millennials υιοθετούν με ενθουσιασμό τις αγορές μέσω κινητού τηλεφώνου, με το 50% να πραγματοποιεί αγορές μέσω smartphone τουλάχιστον σε εβδομαδιαία βάση.
Τα ευρήματα αποκαλύπτουν επίσης πως οι καταναλωτές λαμβάνουν υπόψη τους περισσότερο από ποτέ παράγοντες βιωσιμότητας στις αγοραστικές τους αποφάσεις. Το 52% των ερωτηθέντων δηλώνουν ότι είναι πιο φιλικοί προς το περιβάλλον από ό,τι ήταν πριν από έξι μήνες. Οι μισοί από τους ερωτηθέντες (51%) δηλώνουν επίσης ότι, όταν εξετάζουν μια αγορά, συνυπολογίζουν τους παράγοντες διαφάνειας και ιχνηλασιμότητας στη διαδικασία παραγωγής του προϊόντος. Ωστόσο, η τιμή και η ευκολία της αγοραστικής διαδικασίας εξακολουθούν να έχουν μεγαλύτερη σημασία για τους καταναλωτές. Σχεδόν το 70% των ερωτηθέντων δίνει προτεραιότητα στην καλύτερη προσφορά όταν πραγματοποιεί αγορές είτε στο κατάστημα είτε στο διαδίκτυο και περισσότεροι από τους μισούς δηλώνουν ότι μια αποτελεσματική υπηρεσία παράδοσης ή παραλαβής είναι πάντα ή πολύ συχνά εξαιρετικά σημαντική.
Η έρευνα αναδεικνύει και τη σημασία της εμπιστοσύνης από τους καταναλωτές προς τις εταιρείες, καθώς σε όλους τους κλάδους που ερευνήθηκαν, περισσότεροι από ένας στους δέκα καταναλωτές δεν πιστεύουν ότι οι εταιρείες εφαρμόζουν τις αξίες τους ή ότι τηρούν τις υποσχέσεις τους. Το επίπεδο δυσπιστίας είναι μεγαλύτερο μεταξύ των νεότερων καταναλωτών, με σχεδόν τρεις στους δέκα (28%) ερωτηθέντες της γενιάς Z να δηλώνουν ότι οι εταιρείες δεν πράττουν με γνώμονα το ευρύτερο καλό.
Ο τρόπος, με τον οποίο οι εταιρείες χρησιμοποιούν τα προσωπικά δεδομένα, αναδείχθηκε ως ένας από τους βασικούς παράγοντες που επηρεάζουν την εμπιστοσύνη. Το 83% των ερωτηθέντων δήλωσαν ότι οι πρακτικές προστασίας δεδομένων επηρεάζουν την εμπιστοσύνη τους σε μια εταιρεία και σχεδόν οι μισοί από τους καταναλωτές παγκοσμίως (47%) δηλώνουν ότι η χρήση των δεδομένων τους έχει καταστεί κορυφαία προτεραιότητα γι’ αυτούς. Αυτό θεωρείται πλέον πολύ πιο σημαντικό από το να λαμβάνουν μια εξατομικευμένη εμπειρία πελάτη, η οποία ανέρχεται στο 22%. Καθώς τρεις στους πέντε καταναλωτές (59%) πιστεύουν ότι έχουν γίνει πιο επιφυλακτικοί με τα δεδομένα τους κατά τους τελευταίους 6 μήνες, σχεδόν το ίδιο ποσοστό (55%) δήλωσε επίσης ότι δεν είναι πρόθυμοι να ανταλλάξουν τα δεδομένα τους για οικονομική αποζημίωση ή εκπτώσεις.
Latest News
«Μπήκε» με το... αριστερό το 2024 για το λιανεμπόριο - Πτώση 2,3% τον Ιανουάριο [γράφημα]
Ποιοι κλάδοι κατέγραψαν τη μεγαλύτερη μείωση σε σύγκριση με τον Ιανουάριο του 2023
Πώς θα ενημερώνεται η ΑΑΔΕ για τα πρατήρια που «πειράζουν» την αντλία
Σύμφωνα με Απόφαση του Διοικητή της ΑΑΔΕ, Γιώργου Πιτσιλή, οι εταιρείες είναι υποχρεωμένες να ενημερώνουν τις αρχές για παραβάσεις σε πρατήριο, το οποίο προμηθεύουν καύσιμα
Δέσμη 7 μέτρων για τη ΛΑΡΚΟ - Τι θα γίνει με τους εργαζόμενους
Τα μέτρα που ανακοίνωσε η κυβέρνηση
Όταν η Golden Visa γίνεται... άνθρακας - Οι φόβοι για έξοδο των επενδυτών
Τη Δευτέρα ψηφίζεται στη Βουλή η σχετική διάταξη για την Golden Visa - Καμπανάκι κινδύνου από τους μεσίτες
Το χρηματιστήριο του πάρκινγκ
Σε πολλές περιοχές Αττικής, Θεσσαλονίκης και άλλων μεγάλων πόλεων το κόστος αγοράς ξεπερνά και τα 1.000 ευρώ το τ.μ., ενώ για ενοικίαση τις 200 ευρώ τον μήνα
Νέο ρεκόρ καταρρίπτουν οι κρητικές εξαγωγές για το 2023
Πώς κινήθηκαν οι επιμέρους κλάδοι
Πότε «κλείνει» το πρόγραμμα ΔΥΠΑ για πράσινη οικονομία - 12.000 ευρώ ανά θέση εργασίας
Εχουν ήδη καλυφθεί 4.750 θέσεις, δηλαδή 95% του συνολικού αριθμού των διαθέσιμων θέσεων
Πάνω από 1 δισ. «σήκωσαν» οι Έλληνες από τις καταθέσεις τον Φεβρουάριο
Τι δείχνουν τα στοιχεία της Τράπεζας της Ελλάδος για τις καταθέσεις νοικοκυριών και επιχειρήσεων
Ποιοι θα λάβουν μέρος στο πρόγραμμα κατάρτισης με χρήση ΑΙ της ΔΥΠΑ
Αναρτήθηκαν οι οριστικοί πίνακες για την «Προσωποποιημένη Επιμόρφωση με χρήση Τεχνητής Νοημοσύνης»
Σε άνοδο η οικοδομή (και) το 2023 - Πόσες άδειες εκδόθηκαν τον τελευταίο χρόνο
Σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο Ιανουαρίου - Δεκεμβρίου 2022 παρατηρήθηκε αύξηση κατά 7,1% στον αριθμό των οικοδομικών αδειών