Με πλοία ηλικίας άνω των 25 ετών και με «τσουχτερά» εισιτήρια θα ταξιδεύουμε στο Αιγαίο μετά το 2030, εάν δεν ληφθούν μέτρα, σύμφωνα με τον πρόεδρο του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας (ΣΕΕΝ) Μιχάλη Σακέλλη. Μιλώντας σε εκδήλωση στο Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο Πειραιά όπου παρουσιάσθηκε ένα σχέδιο αξιοποίησης της τεχνολογίας για τη χάραξη ενός σύγχρονου ακτοπλοϊκού δικτύου, ο Σακέλλης παρουσίασε ορισμένα αποκαλυπτικά στοιχεία αναφορικά με την εξέλιξη της ηλικίας των ακτοπλοϊκών πλοίων που όπως ο ίδιος είπε «τρομάζουν».
Από το 2017 έχουμε ξεκινήσει να προβληματιζόμαστε για την ανανέωση του επιβατικού μας στόλου προβάλλοντας τη σύνθεση του το 2030, εξήγησε ο Σακέλλης. Ωστόσο επειδή από το 2017 δεν έχουν υπάρξει εξελίξεις πλην της ναυπήγησης τριών νέων πλοίων τύπου καταμαράν για τον Αργοσαρωνικό, οι προβλέψεις πλέον για τη σύνθεση του στόλου αφορούν το 2035 όπου τα αποτελέσματα δεν είναι καθόλου θετικά.
Οπως εξηγεί στα «ΝΕΑ», η πρόβλεψη γίνεται για το 2035 καθώς χρειάζονται 12-15 χρόνια προκειμένου να υλοποιηθεί ένα ναυπηγικό πρόγραμμα ευρείας κλίμακας. Με βάση λοιπόν τα σημερινά στοιχεία και την προέκτασή τους στο μέλλον, το 2035 μόνο το 2% των πλοίων του ακτοπλοϊκού στόλου θα είναι ηλικίας μέχρι 25 ετών, έναντι του 45% που είναι σήμερα. Επίσης το 2035, περί τα 55 πλοία ή το 52% του στόλου θα είναι ηλικίας μέχρι 39 ετών, ενώ άλλα 51 πλοία θα είναι άνω των 40 ετών.
Ο πρόεδρος του ΣΕΕΝ υπογράμμισε στο ΕΒΕΠ ότι στη διεθνή αγορά δεν υπάρχουν πλοία συμβατικού τύπου διαθέσιμα μικρής ηλικίας που να πληρούν επίσης τις αναγκαίες περιβαλλοντικές προϋποθέσεις. Επίσης θα πρέπει να ληφθεί υπόψη ότι από τη λήψη της απόφασης για τη ναυπήγηση ενός πλοίου μέχρι την παραλαβή του μπορεί να περάσουν και τέσσερα χρόνια. Ευλόγως λοιπόν συμπεραίνουμε ότι το 2035 είναι πολύ κοντά και οι προβλέψεις για την ηλικία του στόλου πραγματικά τρομάζουν, τόνισε στην εκδήλωση ο Σακέλλης.
Η δεύτερη μεγάλη πρόκληση για τον ακτοπλοϊκό κλάδο είναι η πρόκληση των νέων εναλλακτικών καυσίμων, μειωμένων εκπομπών ρύπων. Οπως τόνισε μιλώντας την εκδήλωση ο πρόεδρος του ΣΕΕΝ, το επιχειρηματικό περιβάλλον είναι ασαφές με μελέτες που δεν έχουν ολοκληρωθεί. Επίσης δεν υπάρχουν οριστικές τεχνικές λύσεις που να κάνουν οικονομικά δυνατή την κατανάλωση εναλλακτικών καυσίμων.
Το κόστος
Τα μέτρα που συζητούνται είναι η συμμετοχή της ακτοπλοΐας όπως και του συνόλου της ναυτιλίας στο σύστημα εμπορίας ρύπων αλλά και η κατανάλωση από το 2030 και μετά εναλλακτικών καυσίμων. Ομως με τα μέχρι τώρα δεδομένα αυτό που αναμένεται είναι η σημαντική άνοδος του κόστους εκμετάλλευσης του πλοίου μέχρι και τέσσερις φορές σε σύγκριση με τα τρέχοντα επίπεδα κόστους των καυσίμων.
Για τον πρόεδρο του ΣΕΕΝ η λύση δεν μπορεί να είναι η αύξηση της τιμής των εισιτηρίων, γιατί αυτή θα αποφέρει αλυσιδωτές εξελίξεις, όπως μείωση της κίνησης, των δρομολογίων και βέβαια υποβάθμιση των ακτοπλοϊκών συγκοινωνιών, με αρνητικές επιπτώσεις στο κόστος διαβίωσης των νησιωτών, στον τουρισμό και στην οικονομία της χώρας.
Επίσης θα δημιουργηθούν σοβαρές διακρίσεις στον νησιωτικό πληθυσμό σε σχέση με αυτόν της ηπειρωτικής Ελλάδας. Για τους λόγους αυτούς ο Σακέλλης προτείνει να εξετασθεί σε ευρωπαϊκό επίπεδο η λύση της επιδότησης των ναύλων με την επέκταση του μέτρου του μεταφορικού ισοδυνάμου.
Latest News
Τέλος η Βαλτιμόρη και για την MSC - Πού θα στέλνει τώρα τα εμπορεύματα
Οι εταιρείες logistics προσπαθούν μετά το ατύχημα να κάνουν εναλλακτικά σχέδια μεταφοράς και να συμβαδίσουν με τις εκτροπές των μεταφορέων
«Ναυτιλιακός Πρεσβευτής» του ΙΜΟ ξανά ο Λ. Δημητριάδης - Ευγενίδης
Ο Λεωνίδας Δημητριάδης – Ευγενίδης ανανέωσε τη θητεία του ως «Ναυτιλιακός Πρεσβευτής» του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού
Καμπανάκι Lloyd's: Η καταστροφή της Βαλτιμόρης θα φέρει αποζημιώσεις ρεκόρ
Οι αναλυτές έχουν προβλέψει ότι οι ασφαλισμένες απώλειες από την καταστροφή θα ανέρχονται σε μονοψήφια δισεκατομμύρια
Σε λειτουργία η μεγαλύτερη πλωτή δεξαμενή της χώρας
Χάρη στην επαναλειτουργία της «Σταύρος Νιάρχος» δημιουργούνται πάνω από 500 θέσεις εργασίας
Ποια λιμάνια χάνουν, ποια κερδίζουν απο τις... ρουκέτες των Χούθι - Η εικόνα του Πειραιά [γραφήματα]
Τον Ιανουάριο του 2024, οι όγκοι που διακινήθηκαν στον Σταθμό Εμπορευματοκιβωτίων του Πειραιά μειώθηκαν κατά 13% σε ετήσια βάση
Το MSC Group επισκέπτεται 400 φορές, 21 ελληνικά λιμάνια, με έξι κρουαζιερόπλοια
Τα κρουαζιερόπλοια της MSC Cruises προσεγγίζουν τα ελληνικά λιμάνια από τον Μάρτιο, σηματοδοτώντας την επέκταση της λειτουργίας τους στην περιοχή όλο τον χρόνο
«Πράσινο φως» σε τρία έργα υποδομών στο λιμάνι του Λαυρίου άνω των 30 εκατ. ευρώ
Ένα από τα έργα αφορά στην τοποθέτηση πλωτών λιμενοβραχιόνων και πλωτών προβλητών στον Τομέα Τουριστικών Σκαφών
Στο στόχαστρο τέσσερα εμπορικά πλοία τις τελευταίες 72 ώρες - Τι υποστηρίζουν οι Χούθι
Στο στόχαστρο των ανταρτών μπήκαν με μη επανδρωμένα αεροσκάφη δύο αμερικανικά αντιτορπιλικά στην Ερυθρά Θάλασσα καθώς και το λιμάνι Eilat του Ισραήλ
Βαλτιμόρη: Το ίδιο πλοίο είχε εμπλακεί σε συμβάν και στο λιμάνι της Αμβέρσας
Το πλοίο είχε χρειαστεί να παραμείνει στην αποβάθρα για επισκευές
Ιταλική συμμαχία για την απαλλαγή των θαλάσσιων μεταφορών από τον άνθρακα
Οι τρεις εταιρείες θα προβούν σε ολοκληρωμένη ανάλυση και αξιολόγηση των πιο βιώσιμων εναλλακτικών λύσεων