Με πλοία ηλικίας άνω των 25 ετών και με «τσουχτερά» εισιτήρια θα ταξιδεύουμε στο Αιγαίο μετά το 2030, εάν δεν ληφθούν μέτρα, σύμφωνα με τον πρόεδρο του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας (ΣΕΕΝ) Μιχάλη Σακέλλη. Μιλώντας σε εκδήλωση στο Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο Πειραιά όπου παρουσιάσθηκε ένα σχέδιο αξιοποίησης της τεχνολογίας για τη χάραξη ενός σύγχρονου ακτοπλοϊκού δικτύου, ο Σακέλλης παρουσίασε ορισμένα αποκαλυπτικά στοιχεία αναφορικά με την εξέλιξη της ηλικίας των ακτοπλοϊκών πλοίων που όπως ο ίδιος είπε «τρομάζουν».
Από το 2017 έχουμε ξεκινήσει να προβληματιζόμαστε για την ανανέωση του επιβατικού μας στόλου προβάλλοντας τη σύνθεση του το 2030, εξήγησε ο Σακέλλης. Ωστόσο επειδή από το 2017 δεν έχουν υπάρξει εξελίξεις πλην της ναυπήγησης τριών νέων πλοίων τύπου καταμαράν για τον Αργοσαρωνικό, οι προβλέψεις πλέον για τη σύνθεση του στόλου αφορούν το 2035 όπου τα αποτελέσματα δεν είναι καθόλου θετικά.
Οπως εξηγεί στα «ΝΕΑ», η πρόβλεψη γίνεται για το 2035 καθώς χρειάζονται 12-15 χρόνια προκειμένου να υλοποιηθεί ένα ναυπηγικό πρόγραμμα ευρείας κλίμακας. Με βάση λοιπόν τα σημερινά στοιχεία και την προέκτασή τους στο μέλλον, το 2035 μόνο το 2% των πλοίων του ακτοπλοϊκού στόλου θα είναι ηλικίας μέχρι 25 ετών, έναντι του 45% που είναι σήμερα. Επίσης το 2035, περί τα 55 πλοία ή το 52% του στόλου θα είναι ηλικίας μέχρι 39 ετών, ενώ άλλα 51 πλοία θα είναι άνω των 40 ετών.
Ο πρόεδρος του ΣΕΕΝ υπογράμμισε στο ΕΒΕΠ ότι στη διεθνή αγορά δεν υπάρχουν πλοία συμβατικού τύπου διαθέσιμα μικρής ηλικίας που να πληρούν επίσης τις αναγκαίες περιβαλλοντικές προϋποθέσεις. Επίσης θα πρέπει να ληφθεί υπόψη ότι από τη λήψη της απόφασης για τη ναυπήγηση ενός πλοίου μέχρι την παραλαβή του μπορεί να περάσουν και τέσσερα χρόνια. Ευλόγως λοιπόν συμπεραίνουμε ότι το 2035 είναι πολύ κοντά και οι προβλέψεις για την ηλικία του στόλου πραγματικά τρομάζουν, τόνισε στην εκδήλωση ο Σακέλλης.
Η δεύτερη μεγάλη πρόκληση για τον ακτοπλοϊκό κλάδο είναι η πρόκληση των νέων εναλλακτικών καυσίμων, μειωμένων εκπομπών ρύπων. Οπως τόνισε μιλώντας την εκδήλωση ο πρόεδρος του ΣΕΕΝ, το επιχειρηματικό περιβάλλον είναι ασαφές με μελέτες που δεν έχουν ολοκληρωθεί. Επίσης δεν υπάρχουν οριστικές τεχνικές λύσεις που να κάνουν οικονομικά δυνατή την κατανάλωση εναλλακτικών καυσίμων.
Το κόστος
Τα μέτρα που συζητούνται είναι η συμμετοχή της ακτοπλοΐας όπως και του συνόλου της ναυτιλίας στο σύστημα εμπορίας ρύπων αλλά και η κατανάλωση από το 2030 και μετά εναλλακτικών καυσίμων. Ομως με τα μέχρι τώρα δεδομένα αυτό που αναμένεται είναι η σημαντική άνοδος του κόστους εκμετάλλευσης του πλοίου μέχρι και τέσσερις φορές σε σύγκριση με τα τρέχοντα επίπεδα κόστους των καυσίμων.
Για τον πρόεδρο του ΣΕΕΝ η λύση δεν μπορεί να είναι η αύξηση της τιμής των εισιτηρίων, γιατί αυτή θα αποφέρει αλυσιδωτές εξελίξεις, όπως μείωση της κίνησης, των δρομολογίων και βέβαια υποβάθμιση των ακτοπλοϊκών συγκοινωνιών, με αρνητικές επιπτώσεις στο κόστος διαβίωσης των νησιωτών, στον τουρισμό και στην οικονομία της χώρας.
Επίσης θα δημιουργηθούν σοβαρές διακρίσεις στον νησιωτικό πληθυσμό σε σχέση με αυτόν της ηπειρωτικής Ελλάδας. Για τους λόγους αυτούς ο Σακέλλης προτείνει να εξετασθεί σε ευρωπαϊκό επίπεδο η λύση της επιδότησης των ναύλων με την επέκταση του μέτρου του μεταφορικού ισοδυνάμου.
Latest News
Στο ΣτΕ προσφεύγουν οι ακτοπλοϊκές για τις άγονες γραμμές - Τι απαντά το υπουργείο Ναυτιλίας
Δύο ακτοπλοϊκές εταιρείες προσέφυγαν στην Εθνική Αρχή Δημοσίων Συμβάσεων (ΕΑΔΗΣΥ)
Νέος ναυλομεσιτικός οίκος έρχεται στην Αθήνα
Στο πλαίσιο της περαιτέρω επέκτασης των δραστηριοτήτων του στο εξωτερικό, ο Frachtcontor Junge & Co, ανακοίνωσε ότι σύντομα θα ανοίξει γραφεία στην Ελλάδα.
Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών: Θετική εξέλιξη η νέα συμφωνία με την Righship για τους ελέγχους πλοίων
Η Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών δηλώνει «την απόλυτη στήριξη και εμπιστοσύνη της στο έργο των θεσμικών εκπροσώπων της ναυτιλίας»
Δωρεά 20 δικύκλων και 6 ασθενοφόρων στο ΕΚΑΒ από την Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών
Με την νέα δωρεά η συνολική προσφορά απο την Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών (ΕΕΕ) στο ΕΚΑΒ ανέρχεται στα 27 σύγχρονα και πλήρως εξοπλισμένα ασθενοφόρα.
Άγιος Ευστράτιος: Υπεγράφη η πράξη ένταξης του έργου εκβάθυνσης του λιμένα
Το έργο εκβάθυνσης του λιμένα θα συμβάλλει ώστε ο Άγιος Ευστράτιος να ενισχύσει την ακτοπλοϊκή σύνδεσή του με την υπόλοιπη χώρα
Στυλιανίδης καλεί Επιτροπή Ανταγωνισμού για ακτοπλοϊκά εισιτήρια και δεσπόζουσα θέση στις γραμμές
Το παρασκήνιο της συνάντησης Στυλιανίδη με Επιτροπή Ανταγωνισμού για τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια του 2025
Εκσυγχρονίζεται ο στόλος των Ρυμουλκών
H ΜΑΡΣ απέκτησε πρόσφατα δεύτερο σύγχρονο ρυμουλκό που θεωρείται το δεύτερο ισχυρότερο σε ελκτική δύναμη στην Ελλάδα
Σύσκεψη στην Επιτροπή Ανταγωνισμού για τις τιμές των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων
Εκτός από την τιμολόγηση για τα ακτοπλοικά εισιτήρια, εξετάστηκαν θέματα ανταγωνισμού και ρυθμιστικού πλαισίου στις θαλάσσιες συγκοινωνίες
Συγχώνευση ελληνικών ναυλομεσιτικών οίκων - Η Golden Destiny περνά στην Intermodal
Την Golden Destiny απορρόφησε ο ναυλομεσιτικός οίκος Intermoda
«Αργυρό» μετάλλιο στην επιβατική κίνηση για τα ελληνικά λιμάνια - Στην τρίτη θέση ο Πειραιάς
Σύμφωνα με τα στοιχεία της Eurostat δύο ιταλικά λιμάνια προηγούνται του Πειραιά, ο οποίος είναι ο τρίτο σε επιβάτες λιμάνι